כבת לאב שבוי בסוריה בשנת 1967 שנחטף במרגלות ה

ענבאך

New member
אבל הם באמת ברחו,

אני לא ממש רוצה להכנס לפוליטיקה, אבל מה שאת מביאה פה- הנסיגה הייתה מאוד חפוזה והביאה למצבים שהפקירו שם חיילים של צד"ל, והשאירו מאחזים של צהל שעד המלחמה ישבו בתוכם, ממש באותם מבנים חיזבאללה, והיום יושב שם "צבא". זה לא אומר שהוא נגד הנסיגה, אלא שכמו להרבה אנשים אחרים, יש לו ביקורת על הדרך שבה התבצעה הנסיגה, ואני מסכימה עם זה.
 
עם צד"ל מעולם לא צריך היה לעבוד מלכתחילה

אבל בטח שלא הייתה סיבה להביא לפה כפרים שלמים מדרום לבנון שוואלה - כן - יותר מתאים לחיות בישראל. אלה שנשקפה סכנה של ממש לחייהם הגיעו לפה, והאחרים? גם אני במקום הלבנונים הייתי רואה בהם בוגדים שסייעו לכובש זר. בגלל כל האמירות האלה על בריחה ועל ההשתלטות של החיזבאללה, חיילים ואזרחים המשיכו למות במשך 18 שנה. לא הייתה אפשרות לבצע נסיגה כזו ללא ששום חייל נשרט, מבלי לברוח. מה נראה לך, שבצדעת נסיגה מרשימה לצילום לCNN החיזבאללה היה פשוט צופה וזורק פרחים? אפשר לא לסבול את אהוד ברק בגלל הרבה דברים אחרים, אבל רק על האופן בו סיים את אופרת לבנון הנוראה תוך שנה מבחירתו - כפי שהתחייב - הכהונה הכ"כ קצרה שלו זוכה מבחינתי להיות המוצלחת ביותר של שני העשורים. לדבר על "יש דרך לעשות את זה" פירושו לא לעשות את זה, ולהמשיך להתבוסס בבוץ עד עצם היום הזה.
 

y a u l a

New member
מתוך מספר רב של פדויי שבי

שחיים היום במדינת ישראל אני מוכנה לתת לך את ראשי אם רק 50% מהם יסכימו למשפט האחרון שלך. (ותאמיני לי התפרעתי פה לחלוטין!) רובם הגדול לא מסכים עם הסדרה הזו. וזה לא שהם לא רוצים לספר מה שהיה שם. הם רוצים מאוד - אבל לא לעשות מ-עַבַר חייהם המר טלנובלה עכשווית מרה עוד יותר. חשבת אולי מה זה עושה למשפחות של פדויי השבי? מה זה עושה לילדים שלהם? לנשים שלהם? להוריהם של פדויי שבי שעדיין בין החיים??? חשבת אולי איך הציבור / הקולקטיב מסתכל על המשפחות האלה? מה הוא חושב עליהן?! איך הוא מסתכל על הילדים שלהם? על הנשים שלהם? תחשבי קצת נועה'לה. אולי אז תביני שלדבר על שבי זה טוב. זה בסדר. זה חיובי אפילו. אבל להפוך שבי לטלנובלה וממנה להסיק מסקנות לגבי מה היה שם ואיך הם מרגישים, בעיני הדרך עוד רבה - אם בכלל. אם כבר 'סדרה קשה ומכאיבה כזאת', כדברייך, אז שתהיה דוקומנטרית ואמיתית ולא משהו שקצת קרוב אבל עדיין רחוק שנות אור מהמציאות.
 
"דוקומנטרית אמיתית"

תשיג הרבה פחות רייטינג. אה וכן, את לא צריכה לתת את הראש שלך, רק להרגיע את הטונים ולעבור לשפה קצת יותר מכובדת גם אם את לא מסכימה. זה הכל.
 

y a u l a

New member
את חמודה ../images/Emo13.gif

את יודעת קראתי שוב את המילים שלי ולא הבנתי איזה טונים הפריעו לך בדיוק... ניסיתי לחשוב, אם הטונים האלה אמורים להפריע סביר מאוד להניח שאת ממש לא מסכימה עם מילותיי או שאת לא מבינה אותם. אם את לא מסכימה, זכותך. אין לי שום דרך לכפות את דעתי עליך, ואני גם לא רוצה. אבל אם את לא מבינה כי את מקובעת באיזו מחשבה שריטינג אמור "למכור הכל" - חביבתי, לא נותר לי אלא לאחל לך להתחבר אי פעם בחייך למשפחה של שבוי / פדוי שבי, אבל לא חיבור חברי כזה אלא חיבור משפחתי אמיתי. ואז לאחל לך סידרה כמו זו עם ריטינג סופר מטורף. ואז, רק אז, אולי תביני כמה ריטינג, בנושא שבויים ופדויי שבי, הוא ממש לא חלק מהמשוואה! תמשיכי לקרוא עיתונים בלופטהנזה אני מקווה שהטיסות שלך יהיו רק טיסות 'טיוליות' משהו ולא כמו אלה שעשתה קרין גולדווסר, למשל, או כאלה שעושה כעת משפחת שליט...
 
אם כבר טורחים לכתוב הערה עוקצנית

רצוי לקרוא את הרקע, אולי אז היית רואה שמדובר היה בהטסה רפואית (ומראש, מלכתחילה, מדובר היה בנסיעת עבודה). אשר למשפחת שליט, אישית לא ברורה לי תכלית כל הטיולים בעולם שלהם, וכיצד הם בדיוק חושבים שזה יעזור לבנם השבוי.
 

hell cen be fun

New member
אני חייבת לציין...

שאיך שהסדרה הזו עלתה לאוויר חשבתי שזה בושה. בד"כ אני לא בוטה, אבל זה מה שזה. בואו נודה על האמת, החברה שהוציאה את התוכנית לא חושבת על רגשות המשפחות, או להראות לנו עולם שמעבר על מנת שנזדהה. היא רוצה רייטינג וכסף וזו יריקה בפרצוף המשפחות. מזדהה ומחבקת.
 

חגית11111

New member
מסכימה איתך

בושה וחרפה. בתוך כל המשחק ההזוי הזה, בתוך בליל המילים ומשחקה הגרוע מאוד של יעל אבקסיס, בתוך כל קטעי ה"שבי" והמעבר ההולוודי בסוף.... הייתה עדי עזרוני שמשחק הצער השבר והיגון שלה הוא הדבר היחידי עימו הזדהתי. פשוט אין גבולות, כ"כ הרבה סבל וצער, ורייטניג. פיכס.
 

y a u l a

New member
וזה בדיוק מה שאמרתי לך קודם נועה'לה ועכשיו את

בדיוק מחזקת את דבריי - זו לא סדרה על שבי - זו טלנובלה שיש בה סופר מציצנות; קצת על שבי, קצת על משפחות שבויים, קצת על נשות שבויים וקצת על ילדיהם ועוד מעט מאוד מאוד על המעגל החברתי שלהם. יודעת מה - אם אקצין את דבריי אגיד לך שאם אני אחשוב שחיל האוויר, טייסיו ונשותיו, מתנהגים כמו ב'נשות הטייסים' אז אוי ואבוי לנו אם זה "הנשר החזק" ששומר עלינו מלמעלה. ואם תגידי לי שזה נכון, אומר לך שעדיף לכולנו לרוץ עכשיו מערבה ולהתחיל לשחות... ולשחות... ולשחות...
 

יונה1

New member
יעל וזה עוד לא הכל

עוד לא הזכרנו באיזו צורה מתועבת מוצג השכול בטלנובלה הקיטשית הזו! האחות השכולה יושבת ופותרת תשבצים עם אחיה המת ולא מפסיקה לראות ולדבר איתו, ואז היא נפגשת עם אמא שכולה שאומרת לה "זה לא רק את, ככה כולנו"!!! הרי אם זה היה אפילו קרוב למציאות, בתי החולים לחולי נפש היו מתמלאים בהורים שכולים.
 

y a u l a

New member
נו... לכי תדעי...

אולי שלחו את ראש המוסד לאסוף את ההורים השכולים כדי להכניס את כולם לאגף אחד יחיד ומיוחד באיזה בית חולים זניח...
 

y a u l a

New member
בעצם... לא.

אולי שלחו את ראש המוסד לחלק כסף למשפחות ערביות בו בזמן שאיזה יחידה עילית של צה"לנו הגדול אוספת את כל החיילים שכביכול נחשבו מתים... נו יונה... מה את אומרת... עוד יש לנו סיכוי להיפגש עם יקירים.... ועכשיו שיקום הגאון שיגיד שהסדרה הזאת הכי אוטנטית שאפשר! הכי אמיתית! הכי... הכי-הכי ... אחי...
 
אין לי מושג מה זה "נשות הטייסים"

אבל כאמור - אם לא יהיה מדובר בסדרה עלילתית (לא טלנובלה, לכל היותר אופרת סבון), יהיו הרבה פחות צופים. גם אם הצופים מגיעים בגלל ה"טלנובלה" הם סופגים גם את היתר, וזה, בעיני, מאוד חשוב. אני בטוחה שכמו שבקרב המשפחות השכולות יש תומכים נלהבים בעסקת שליט וגם מתנגדים מרים, גם בקרב פדויי השבי ומשפחותיהם יש דעות שונות, והדברים משפיעים בצורה שונה.
 
חני שלום

לחני אני מבין את כאבך ואם אני יספר לך סיפור אישי שלי שבמקרה ראיתי בארוץ 1 בשעה אחד וחצי לפנות בוקר על המקרה של המגד של יחידת בצפון שכרגע שחכתי את שמה בזמן שירותי במילואים בצפון בשנת 1988 היה המגד שמואל אגיב או אדיב נהרג בפעילות לילית עם מחבלים בהגנה על ישובי הצפון בזמן שאני וחברי ליחדה החלפנו משמרת בסיור לאורך גדר המערכת המגד הזה לא רצה שאני ימשך לפעולה איתם וכעס אלי תחזור ליחידה וללכת לישון ובאותו לילה נהרג ויש לצין אני והמגד הזה הינו באותו מספר אישי 2351113 שלי ושלו או אחד בהתחלה או כמדומני 2 מספריים אחרי
 

אפרסקה1

New member
חני היקרה

אני מתארת לעצמי שאין מילה שתתקרב לתיאור של הדבר האמיתי בו את חשה. אני מתארת לעצמי את המחשבות הזוועתיות על מה שיתכן ועבר עליו שם, ואני מאוד מבינה עד כמה הסדרה מעוררת בך את כל זה מחדש. באותה הנשימה אני גם חושבת שהסדרה היא יצירה בפני עצמה שהיא תוצר של המציאות של מדינת ישראל כבר יותר מ-60 שנה. כתבו סרטים על פיגועים, ועל חטיפות ילדים, ועל השואה, ועל רציחות, ועל אזרחים תמימים, ועל הלומי קרב, ואיכשהו נושא חטיפות החיילים הפך לטאבו. לראשונה היוצרים מרימים ראש ומעיזים לגעת בנקודה הרגישה שלנו, עת שחייל שלנו נמצא מעבר לגבול בידיים עויינות. התקווה שלך שהסדרה תיפסק היא תקוות אדם כואב ורגיש, אך התקווה של הסדרה הזאת היא לעורר אותנו, ואת המנהיגים שלנו. להראות ולחשוף את כולנו למה שעובר על משפחה כשלך, וכיצד הדבר נותן את אותותיו למשך זמן רב ולשנים ארוכות. אולי הזעזוע הקולקטיבי הזה כן מעורר את האזרח הקטן שנקרא אני, לעשיה, למחאה, לנסיון להחזיר את השבויים שלנו הבייתה, לפעילות שלום, להסברה. וגם אם רק הצטרפתי היום למטה החברים של גלעד ומחר אני אצעד בהפגנה מול בית ראש הממשלה, הסדרה עשתה את שלה. אני חושבת שמעבר לוויכוח -אנחנו (יהודים) או הם (ערבים) -הסדרה הזאת פותחת , למרות הזוועות, צוהר לאנושיות, לחמלה, לצדדים אחרים שלא רואים בסדר הציבורי שלנו. לראות שגם בצד השני יש אנשים טובים, אנשים עם רגשות, עם שאיפות, עם כאבים. יש ילד קטן שנקשר לאויב הגדול שלו- השבוי הציוני. יש מנהיג אויב שיודע ללטף. בשורה התחתונה זאת יצירה. ואין סיבה שלא לגעת בנושא בצורה אומנותית, אם הוא מנת חלקנו. אני מאחלת לך שתדעי רק טוב, ושתדעי מזור לכאבך. אני מקווה שיהיה בך הכוח לחסום את עצמך מן הצפייה ולהתגבר על כל הקשיים.
 

Ziggy3000

New member
לא ראיתי את הסדרה

רק פרק אחד שגם אותו כבר הספקתי לשכוח. הנושא של החטופים ופדויי השבי הוא נושא מאוד טעון אך גם מרתק בעיני. מה עובר על המשפחות? חוסר הודאות הזה... אבל הרבה יותר מעניין אותי איך מתמודדים מי שחזרו מהשבי בשנים שאחרי. אני לא יכול לדמיין בכלל מה עובר להם בראש. כל הזמן הזה שהלך לאיבוד. העולם המשיך להתקדם, ורק השבויים נשארו באותה נקודת זמן. מאיפה מתחילים עכשיו לבנות את הכל מחדש? אני מבין לחלוטין את המשפחות שנפגעו מהתכנית. פצעים שנפתחו... אבל הפצעים שלכם כבר שם. התכנית לא יצרה אותם. הטראומות והסיוטים באו לאורך השנים גם בלי התכנית. אני לא הרגשתי שהתכנית עלתה משיקולי רייטינג נטו. ההחלטה לשדר אותה נפלה בתוך קונטקסט מסוים, כשיש לנו עדיין שבוי חי כבר 4 שנים ועוד הרבה נעדרים שמה לעשות, כבר לא זוכרים כמו פעם. וזה טבעי וזה נורמלי. אזרח ישראלי לא קם כל בוקר ואומר "היום אני זוכר שגלעד עדיין נמק בכלא חמאס". אז אולי זה דווקא טוב שהם העלו את זה, שהיוצרים ניסו ליצור הזדהות בין הקהל שלמזלו לא חווה את הטראומה הזאת, לבין החוויה... אני חייב להגיד שלדעתי ליוצרים ולמקבלי ההחלטות באשר לשידור הסדרה, יש הרבה מאוד ביצים. הם העזו לגעת בנושא שהיה טאבו הרבה מאוד שנים. ושוב, לדעתי, לא משיקולי רייטינג בלבד.
 
זה לא ראוי שאנשים שהקריבו את......

יקיריהם .עוד שאנשים יעשו כסף על חשבון הכאבים של האנשים הנפלאים שמקריבים את חייהם ואת משפחתם למענינו!חני אנחנו אוחזים לך אצבעות אנחנו באמת לא יודעים ולא יכולים לדמיין אפילו טיפה מהרגשות והכאב.רק לשלוח לך חיבוק חם.זה אבא גיבור אמיתי!
 

villain

New member
הגעתי מהראשי - אני לא רואה את הסדרה

מהרגע הראשון שראיתי את הפרומו היה לי ברור שאני לא אראה את הסדרה, משהו בערוץ 2 המסחרי שממסחר את עניין השבויים והנעדרים גרם לי להחליט לא לראות אותה. שולח חיבוק חם. שתדעי רק שמחות בריאות ואושר.
 
למעלה