כיצד יש להשתלב במסלול שהתור אליו מתחיל לפני ה

  • פותח הנושא lasik
  • פורסם בתאריך

lasik

New member
כיצד יש להשתלב במסלול שהתור אליו מתחיל לפני ה

כיצד יש להשתלב במסלול שהתור אליו מתחיל הרבה לפני הפניה ממנה הגעת אליו?
לאחר מבט בסרטון הנל שאלתי את עצמי מה על הנהג לעשות:
1. לוותר על הפניה?
2. לעצור מיד לאחר הפניה, להמתין שמישהו יתן לו להכנס ובכך לסגור עוד 2 מסלולים?
3. לעצור במקביל לנתיב הפקוק ולאותת לצורך השתלבות?
במידה והתשובה השלישית נכונה, היכן עליו לעצור? מיד אחרי האפרשות לעמוד במקביל למסלול הפקוק? לאחר הרכב שמנסה להשתלב לפניו?
ומה אם נהגים אחרים לא נותנים לו להשתלב?
להשתלב באסרטיביות?
מתי זה עלול להחשב "בריונות כביש"?
מה אתם הייתם עושים??
 

shlang

New member
הרכב השחור ביצע עבירת בריונות לשמה

,גם הרכב הלבן והרכב המצלם היצעו את אותה עבירה, אבל בנסיבות מקלות יותר
 

lasik

New member
אז מה נכון לעשות?? הכי קל להגיד מה לא! מה כן?

 

shlang

New member
יש מצבים כאלה שאליו נקלע הנהג בתום לב

לכן, אם הנהג יודע שהוא צריך לפנות שמאלה, ינסה להשתלב בתנועה שמאלה הרחק ככל האפשר מהרמזור, כלומר, לפי הסרטון , עוד בכיכר, הרכב השחור בסרטון מבצע באופן ברור עבירת בריונות (שעליה, אגב, אני כאזרח מגיש תלונה ) משום שהוא מקפח את זכות הנהגים קרוב מאד לצומת
אם אתה נקלעת למצב כמו הרכב הלבן או המצלם, לדעתי בקש להשפט ושהשופט יחליט האם בוצעה כאן קיפוח זכות, דאג לעשות זאת בשלב ההקראה, אבל תשובה משפטית לכך רצוי שתקבל מעו"ד
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
בעיה

לפי תקנות התעבורה יש לוותר על הפניה שמאלה, לנסוע קדימה ולהתפרסס כשתהיה אפשרות או למצוא דרך אחרת.
האפשרויות האחרות פותחות לסיכון בתאונה או להיתפס ע"י שוטר - במקרה כזה יש לשוטר שיקול דעת אם לתת דו"ח או לוותר, שתי האפשרויות מתקבלות על הדעת
 

lasik

New member
אכן בעיה! האמנם על פי החוק חייבים לותר על הפנ

אכן בעיה! האמנם על פי החוק חייבים לוותר על הפניה?
ידוע לי שבמידה וקיים קו מקווקוו, ניתן לעבור בין נתיבים עד מרחק מסוים לפני הצומת.
האם כל מעבר בין נתיבים לפני צומת הינו בהכרח "בריונות כביש"?
 
קיפוח זכות ופרשנות

מדובר בעבירה של קיפוח זכות, שהיא מה שמתואר בסרטון של הרכב הלבן שצולם, הרכב המצלם ושל הרכב השחור.
לטעמי יכל הרכב הלבן המצולם, באופן סביר ומספק לגמרי, להשתלב שמאלה במעגל התנועה כשפנה ימינה אל הטור הממתין שמאלה, ולא לבצע בהכרח המשך נסיעה ישר ואז השתלבות שמאלה. יחד עם זאת ההשתלבות במקרה הספציפי הזה הייתה עדיין סבירה בעיני ולא מצדיקה דוח של קיפוח זכות. המקרה הספציפי של הרכב הלבן שצולם מתאר מצב "אפור" בתנועה בכביש, ומה שקרה כאן יכל להצדיק דוח אם כן או לא.
התשובה שאתה מחפש lasik נעוצה בפרשנות של המקרה לגופו, זה נבחן על ידי השוטר כפי שתיאר והרחיב ברזילי והן על ידי בית משפט,
שזה המקום בו החוק נתון לפרשנות ובדיקה מעמיקה ביחס למקרה ספציפי ושופט שוקל את מכלול הנתונים ומכריע ביחס לחוק ומכלול הראיות והנתונים שעומדים לרשותו.
חשוב להדגיש שבעקרון שהידיעה שלך שציינת לפיה אם יש קו מקווקו לפני צומת/מחלף ניתן לעבור אותו עד מרחק מסויים לפני הצומת, אינה נכונה במקרים בהם יהיה קיפוח זכות של אחר בהתחשב באותו מקרה שיקרה בפועל בשטח כפי שהסברתי.
 

lasik

New member
אז חלפו הימים בהם ניתן היה לתקן טעות בבחירת נ

אז חלפו הימים בהם ניתן היה לתקן טעות בבחירת נתיב באמצעות פתיחת חלון ובקשה מהנהג השכן ברמזור להשתלב במסלולו?
מעתה כל תיקון הופך להיות קיפוח זכות?
צריך לבקש רשות מכל התור של המכוניות ברמזור על מנת לודא שאף אחד בדרך לא ירגיש מקופח?
האם זה לא נראה לכם מוגזם?

להבנתי, קיפוח זכות הוא אם אני מנסה להשתלב בתחילת התור בכוונה לקצר המתנה ברמזור ולא אם הנהג מבקש להשתלב במסלול כאשר הנתיב פקוק עוד שיתאפשר לו לנסות השתלבות.

ראו הרכב הלבן בתמונה. נסיונו להשתלב מיד עם פנייתו ימינה הביאה לחסימת הנתיב הימני. הרכבים שניסו להשתלב בהמשך לא פגעו זרימת התנועה וגם לא "גנבו" את התור אלא השתלבו עם המכוניות.
 

gady19

New member
ההגיון קובע שאם מישהו חייב להשתלב בתנועה

ולא סתם גנב תור אז הנהגים צריכים לתת לו להשתלב
למשל בנתיבי איילון פנית קקל יש רכבים שפונים ימינה ואתה חייב לפנות שמאלה ולכן צריך
להתחשב בכולם .
 

גבע אבי

New member
ההגיון בניגוד לחוק תלוי באיזה צד אתה נמצא

אם אתה נמצא בצד של מי שזכותו קופחה, יש הגיון אחד והוא בהחלט קשור למקצועה של אמו של הנהג המקפח.
אם אתה נמצא בצד המקפח, ככל הנראה ההגיון משתנה בהתאם.
לא אתה ולא אני יודעים בבירור מי גונב תור (רמז - רובם) ומי באמת טעה ומבקש להשתלב.
ההגיון כאן נזיל בהחלט וקצת קשה לבסס הרגלים ותרבות נהיגה על דברים נזילים.
לכן יש חוק שכולם צריכים לציית לו ולהיענש אם עברו עליו.
 

gady19

New member
אין פה בדיוק חוק

אם למשל אין ברירה לנהג שנכנס אז הנהג שבתור יואיל ברוב טובו לפנות לו מקום כי מחר
הוא יקלע למצב דומה אם מי שנכנס רק רצה לקצר תור אז זה סיפור אחר , בדוגמאות מי שנכנס לתור
לא היה יכול להכנס לתחילת התור אפילו אם היה רוצה. ויש הרבה מקרים כאילו.
יש מה שנקרא תרבות נהיגה שזה דבר חשוב בפני עצמו.
 

גבע אבי

New member
יש פה חוק! כל השאר פרשנות

ואל תסמוך על טוב ליבו של מישהו
אין דבר כזה "אין לנהג ברירה"
יש ברירה ועוד איך, בין שתי אפשרויות:
האחת - לשמור חוק, לנסוע ישר עד המקום הראשון בו יוכל לפרסס או לבחור נתיב אחר
האחרת - לעבור על החוק ולהדחף. מכאן הוא יכול לצאת עם דוח, קללות או איחולי הצלחה
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לשיטתך

נעביר זאת למישור אחר - לתור לקופה בסופרמרקט - משתרך תור גדול וממש קשה לך לעמוד בסופו, אז אתה "משתלב" (כן, שאלת את זה שנכנסת לפניו, והוא העדיף לא להתעמת איתך, אולי אתה קצת עצבני ואין בכיסו סכין להגנה עצמית)
-
כן - בהחלט קיפחת זכותם של אלה שממתינים בתור כמה "פאזות" נוספות (הזמן והדלק על חשבונם), וגם את זכותו של זה "שנתן" לך, אולי חשש שריכבו ישרט ולא בא לו להיות "צודק"
 

gady19

New member
בדוגמאות הנהג לא היה יכול להכנס לתחילת התור

זה יותר דומה לכניסה לצומת T
 

lasik

New member
אז לשיטתך אתה מציע שאם אני רואה תור בקופה, או

אז לשיטתך אתה מציע שאם אני רואה תור בקופה, אוותר לחלוטין על הקניה??
כי זה בדיוק מה שאתה מציע! לא ניתן להצטרף לתור מהנקודה בה נוסעות המכוניות.
ומה אם המדובר במסלול יציאה לכביש בין עירוני? לוותר על היציאה הבין עירונית? לדפוק לכולם בחלון ולבקש אישורם? בגלל שמישהו יגיד שהוא קופח?

לדעתי הנושא מוחמר במיוחד מכיוון שפשוט לרשויות האכיפה שלא להפעיל שיקול דעת, ולהציג פתרונות כגון "אל תנסה להשתלב כי מישהו עלול להרגיש מקופח".
 

gady19

New member
אין המשל שווה לנמשל

לעיתים נהג נכנס לכביש מסויים באמצע התור ואז סביר להניח שהוא לא יסע ברורס
הדבר יותר דומה לכניסה לצומת T חסומה ובמקרה זה חובת הנהגים לפנות לו מקום
יתכן שאפילו החוק מחייב את זה
בסופר תמיד אפשר להגיע לתחילת התור , בכביש שתחבר לכביש אחר לא, ואז אם יש תרבות
נהיגה צריך לפנות מקום.
 

פופאי 100

New member
חברים תלמדו מנהגי גרמניה דרך ארץ

נהג שרוצה להשתלב מדרך צדדית עוצרים ונותנים לו
הכביש זה לא שדה מערכה תהיה חכם ווותר לו היום הוא
צריך ומחר אתה
היום הוא טעה בדרך וזה קורה ומחר את
סע במתינות רגוע תאמין לי תגיע יותר מהר
ואחי החשוב ביותר שתגיע שלם !!
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אין "לשיטתך"

יש חוק
המשטרה ממונה לאכוף אותו.
החוק נקבע ע"י הכנסת.-
בעניין שעלה כאן יש שני נושאים
1. החוק - שלפיו אסור להידחף באמצע תור - אם נדחפת בכל זאת או שתתפס או שלא, אם נתפסת תוכל לשטוח טענותיך בפני השוטר והוא יוותר או יאכוף, אם אכף - תוכל לשטוח טענותיך בפני שופט והוא יקבע - כמובן תוכל גם לפנות לאחד מחברי הכנסת (גם במידה שלא עברת על החוק) ולבקש שיתקן את החוק.
2. הגיון - תוכל תמיד לנהוג לפי ההגיון שלך - או שתצליח או שלא..
-
אם החלטת לנהוג לפי החוק ולא הצלחת לפנות למחוז חפצך - אתה יכול ורשאי להמשיך קדימה ולהתפרסס .
 

mr dish

New member
מעניין מאד...מה יעשו שוטרי האכיפה בכניסה לרמת

השרון, למשל...אם בואך מכיוון הכפר הירוק וכל רצונך זה להגיע לביתך אשר במורשה...המסלול הימני צמיד עמוס לעייפה מאלה הפונים ימינה מכביש ירקונים - הקאנטרי.

האם כדי לא להיות מואשם ב"בריונות" עליך להמשיך וליסוע עוד כמה צמתים, עד שתוכל להשתלב בזה הימני, הפונה לכיוון הנכון?

אני מתעצבן לא מעט מכל הנדחפים החוצפנים על הכביש, אבל חוקי תנועה יבשושיים שמחרבים את רצף התנועה ומקשים על העושים שימוש בכביש - אני מתעצבן יותר !

על הכביש היה חכם, לא רק צודק!
 
למעלה