ככה נראים רחובות הולנד?

Alleycat74

New member
עד כמה שאני יודעת או כספי מדינה

כלומר - הולנד וגם במידה לא קטנה ארגונים איסלאמיים.
 

ronnl

New member
מבחינתי כל אחד ואחת אמורים לעשות את

המאמץ אם רצית לעבור עליך להשקיע אין מה לעשות זה חלק מהעניין! חייבים להשקיע ולדבר בשפה המקומית ולתקשר עם המקומיים אני יכול רק להגיד שאולי עם הזמן למדתי שהגטאות של המוסלמים כאן באו מתוך כורח כלשהו כי אף אחד לא גרם ועזר להם להשתייך בחברה המקומית אז הם במובן מסויים עוזרים לעצמם אמנם זה קטע דבילי (גם דבילי לא לדבר הולנדית 15 שנה) אבל לכל מטבע יש שני צדדים וכך גם כאן
 

made in holland

New member
לא הםרטון הבודד אלה הטופעה

ואל תביני אותי לא נכון אני לא בעד קיצוניות לא לשם ולא לשם אבל הםרטון הזה די קיצוני ואין לא דבר טוב להגיד על זה אני אף פעם לא שנתי אבל עם אני ראוה דבר כזה, אמת ,לא נשר לי שום סימפתיה
 

made in holland

New member
ואני גם לא חושב

שזה סתם קליף תמים אלה שקיפה של קבוצה לא קטנה של אנשים שחושבים אותו דבר וכן זה מפחיד היום זה קליף מחר זה משהיה לפני שנה בצרפת (ועם אין אפ אחד אושה משהו בנוגעה לקליפים תמימים כאלה זה מה שאני חשש השלב הבאה)
 

Alleycat74

New member
מעניין... אני רואה הבדל

בין הראייה של ההולנדים את הדברים לבין הראייה של הישראלים החיים בהולנד את הדברים - האם זה בגלל שאתם (מופנה לרון ואיילה) בעצמכם מהגרים?
 

joelblueyes

New member
אלינור, את צודקת...

התופעה מוכרת גם הארה"ב, ברגע שהמהגר מקבל אזרחות קבועה הוא רוצה לסגור את השער לשאר המהגרים. עד אז הוא קורא לממשלה "גזענים". כל אחד רואה את הבעיה מהזווית בה הוא נמצא באותו רגע....
 

ayala26

New member
אז בעצם אני באמת מקרה מיוחד

כי קיבלתי כבר אזרחות קבועה ועדיין ואני לא אביע דעות גזעניות על קבוצה על סמך קליפ של בני נוער (לצורך העניין) אני גם לא קוראת לממשלה "גזענים" מי שמפה הם האוכלוסיה. הממשלה הם בחירי העם.. ואיך שהיא נראית אומר הרבה על הבוחרים יותר מאשר על הנבחרים.
 

ayala26

New member
כן, הגיוני

שבתור "מהגרת" discriminatie מפריע לי יותר ויכול להיות שזה בגלל שתמיד discriminatie , דעות קדומות ושנאה על רקע עדתי-גזעי הפריעו לי גם לפני שהיגרתי. כך שיכול להיות שזה באישיות שלי.
 

Alleycat74

New member
אבל את עשית את המאמץ להשתלב

את לא חיכית שיגישו לך הכל על מגש של כסף - את למדת את השפה, חיפשת עבודה ומצאת...השתלבת בחברה באופן יזום. וזה ההבדל בינך לבינם....
 

ayala26

New member
אבל זה לא קשור

שאלת על הראיה שלי את הדברים ולא איך ההולנדים רואים אותי. ההבדל ביני לבינם לא רלוונטי פה - שאם כן היה, ואני לא "מהגרת כמוהם" אז זה רק מחזק את הטענה שזה כנראה האישיות שלי שמתנגדת לאפליה. חוץ מזה שכשמדברים על alochtonen בכלל לא מדברים על מהגרים - בדרך כלל התלונות הן כבר כלפי דור שני.. אלו שנולדו בהולנד (אם אינני טועה רק מדור שלישי כבר לא נחשבים alochtonen) כך שעניין ההגירה באמת לא קשור לאיך שאני רואה את הדברים. ואולי כן. בנוסף, בתור מי שעוברת יום יום באמסטרדם (עיר מרובת מהגרים בהשוואה לעיר שאני גרה בה) אני יכולה לספר לך שזה לא מספיק ללמוד את השפה, לעבוד ולהשתלב בחברה - לפעמים הבעיה היא בצבע השיער.. לחמצן אני לא מתכוונת וכן, יש לא מעט גזענות בהולנד. זה מאוד הפתיע אותי. הראיה שלי את הולנד הרבה פחות ורודה מפעם. (לא שאי פעם הייתי מסונוורת אבל כשנכנסים לשגרה מגלים דברים חדשים)
 

joelblueyes

New member
אילה...

את לא חושבת שלהולנדים מותר לקבוע (משל) שבהולנד כדי להצטלם לתעודת זהות חייבים להוריד כיסוי ראש. האם זה יהיה חוק גזעני? מה יהיה אם יום אחד המוסלמים בהולנד יגידו ששתיית אלכוהול פוגעת בתרבות שלהם, ובמסגדים יקראו למוסלמים לפתוח בג'יהאד נגד כל מי ששותה אלכוהול? מה אם בחורות שלובשות מכנס קצר? ועוד ועוד... איפה הסוף? השאלה שלי, מי קובע איך המדינה נראית? האם המהגרים קובעים למקומיים? עד כמה צריך להתחשב במהגר? לפי דעתי המהגר צריך להתאים את עצמו למדינה החדשה ולא להיפך, ואם זה גזענות אז אני גזען...
 

ayala26

New member
לתעודת זהות באמת לא מצטלמים עם כיסו

כל כיסוי. לא רק כיסוי ראש לנשים. לא ברור לי למה אתה מתכוון שהמוסלמים קובעים איך המדינה נראית. ולא ברור לי למה אתה מתכוון בלהתאים? להפוך להולנדי דור עשירי בהולנד? להפסיק לדבר את שפת אמך? לא להתפלל? לא ללכת למסגד? לשתות אלכוהול בכוח? יש להתאים ויש להפוך ל.. זה נכון שהרבה מהגרים לא משתלבים אבל גם ההולנדים דורשים יותר מדי. הם דורשים שהעבר של המהגר ימחק. הם מצפים לזה כאות הוקרה להולנד או משהו כזה. זה לא בסדר. חוסר הכבוד הזה מוביל לתגובות נגד - שהמהגר דווקא מתבצר בעברו. לדעתי, הרעיון של אינטגרציה מתפספס והאשמים הם לא רק מצד אחד.
 

joelblueyes

New member
חברנו ההולנדי אמר:

ירון אמר: "כמי שהתגורר בכל רחבי הולנד (הוא הרי גדל בפנימיות ועבר בערך כל חצי שנה ממקום למקום) לא מדובר במיעוט. הדור הצעיר של הצפון אפריקאים פשוט שונאים הולנדים. ככה הם מתנהגים וזה הגיע למצבים שהיו צריכים למשל לסגור בריכות שחיה כי היו מקרים רבים של אונס ותקיפה מינית של נערות הולנדיות - כולם על ידי נערים צפון אפריקאיים, אחוזי הפשיעה עולים ועולים ועולים וסטטיסטית רוב ה"פושעים" הם צפון אפריקאים צעירים." אז נכון שזוהי הכללה, אבל מה לעשות שגם נכונה! אז אני שואל, אם אני הולנדי, שרואה איך בשנים האחרונות אני מאבד את הביטחון להסתובב ברחוב בגלל קבוצה כזו. למה אני צריך לתת להם אזרחות אם לא נוח לי (או אפילו מסוכן) לחיות איתם? הרי הם אלו שגרמו לכך שלא אוהב את הדרך בה הם מתנהגים. אם הם (כפי שירון אמר) "פשוט שונאים הולנדים", למה אסור לזרוק אותם לכל הרוחות מהמדינה שלי? זה גזענות?
 

ayala26

New member
אני אגיד לך למה

כי יש חוקים להגירה. החוקים לא יכולים להפלות על בסיס לאום\דת\מין. הם כן יכולים להגביל על סמך למשל עבר פלילי. להגביל על בסיס לאום\דת\מין זו גזענות. על סמך עבר פלילי לא. אני לא מכירה את מה שירון מתאר ואני מסתובבת באמסטרדם גם בשכונות "שחורות". אני הייתי יותר מפחדת להתקל ב hell angels הולנדיים או אפילו במהגרים ממזרח אירופה שמשתייכים למאפיה הבולגרית למשל. לשנוא אנשים בגלל צבע עורם זו גזענות. לפחד מאנשים בגלל צבע עורם - לא מכירה. לפחד מאנשים בגלל התנהגות אלימה שלהם ברחוב - הגיוני ואף רצוי לעבור לצד השני של הרחוב.
 

Alleycat74

New member
ירון אומר שhells angels לא יגעו

בך בלי סיבה של ממש ויש להם בכלל נשיא שחור כרגע
בכל מקרה הוא אמר שאם יש לך אומץ תעשי ניסיון: גשי לקבוצה כזו של מרוקאים דור שני ותגידי להם שאת יהודייה ותראי מה הם יעשו (לטענתו הם יירקו לך בפנים)... הם אולי מדברים הולנדית אבל במהות שלהם הם שונאים כל דבר שהוא לא "כמותם".
 

ayala26

New member
אני לא מוצאת סיבה

ללכת לקבוצה של מרוקאים ולהגיד להם שאני יהודיה כמו שאני לא מוצאת סיבה ללכת לקבוצה של הולנדים ולהגיד להם שאני יהודיה. אגב הפעם היחידה שמישהי סיננה לעברי ולעבר חבר שלי "יהודים" היא היתה הולנדית (מסטולה קצת אבל בכל זאת הולנדית). אני עדיין מתנגדת לשימוש ב"במהות שלהם" ו"כל דבר כמותם" לא ברור לי על מי מדובר. נערים צפון-אפריקאים? כל הצפון-אפריקאים? כל מהגרים? כל ה-alochtonen?
 

Alleycat74

New member
כל המוסלמים הקיצוניים

בין שהם גרים במדינות האם שלהם או בין שהם גרים באירופה ובין שנולדו במדינה מוסלמית או במדינה אירופאית ובכך הם דור שני, שלישי או עשירי... יכול להיות שהמציאות שירון ראה והכיר הייתה שונה מעצם עבודתו או מגוריו (בין השאר באמסטרדם רבתי). אני יודעת מה אני ראיתי במו עיני בכל ביקור שלי אצלו באמסטרדם ובזאנדם... ולא אהבתי את זה. לא הרגשתי נוח ולא הרגשתי ביטחון ללכת בפארק או ללכת אפילו לסופר. אני ביקרתי באירופה (גם בהולנד) ובמקונות אחרים פעמים רבות במשך חיי ואמנם הייתי ילדה ואחר כך נערה אבל ראיתי את השינוי לאורך השנים וזה לא לטובה.
 

ayala26

New member
ועוד משהו על discriminatie

כשאני נוסעת בטראם אנשים שמתסכלים עלי לא יודעים שאני מדברת הולנדית והם לא יודעים שאני נוסעת לעבודה או חוזרת ממנה. מה שהם רואים זה אשה עם עגלה ותינוק שמדברת איתו בשפה שהם לא מבינים והיא עוד מתעקשת לא לקפל את העגלה בניגוד לחוקים ההולנדים שלהם! אפילו הזמינו לי משטרה.. מזל השוטר בעצמו היה alochtoon
 
למעלה