כמה תמונות...

מצטער לאכזב אותך נועם - אבל

התחליף במשפחת ה 737 ל RAT המצוי במשפחת ה 75/76/77 הוא - כבלים. ה RAT "נופל" אטומטית אם נפילת כח בשני המנועים מתחת לערך מסוים, או ידנית ע"י אות חשמלי ע"י לחיצת לחיץ בפנל העליון בכדי לספק כוח הידראולי לשימוש ההגאים. ב 737 - עם אובדן שני המנועים, או שתי המערכות ההידראוליות לכשלעצמן, היגוי המטוס מתבצע ע"י כבלים המקשרים את ההגאים למשטחי ההיגוי. בערך כמו לנהוג במשאית ללא כוח עזר הידראולי. ולכן אין צורך ב RAT. ה PTU איננו עוזר במקרה של אובדן שני המנועים. מה שכן עוזר זה ספר תהילים שלא בנמצא איתי. מייק..
 

ERJ PILOT

New member
מייק: שאלה

האם ב-737 במקרה של אובדן שני המנועים, האם יש ELECTRIC PUMP כגיבוי או שאתה עובר להישתמש בכבלים באופן מידי?
 
למשפחת ה 737 שתי מערכות הדראוליות

גדולות, ואחת קטנה STAND BUY. אם תסתכל בסכמות שבשרשור תראה כי לכל מערכת גדולה יש משאבת מנוע ומשאבה חשמלית. סדרת ה- 200- היא לא חכמה, מכיוון שצד אחד כולו מנועים והצד השני כולו חשמלי. החל מסדרת ה 300- עברו לשיטת החצי חצי. כאשר לכל צד יש משאבת מנוע ומשאבה חשמלית המופעלת מהצד שכנגד. כך שאם אבד מנוע שמאל, מאידך איבדת את המשאבה המנועית השמאלית, אבל החשמלית השמאלית ממשיכה לפעול מכיוון שהיא מוזנת חשמלית מצד ימין. אמנם בתפוקה מופחתת - אבל פועלת. השאלה הספציפית שלך מתייחסת לאובדן שני המנועים - עושה אותי לדאון ללא הגדר דאיה. המשאבות המכניות אבדו, ומכיון שהגנרטורים ישבקו חיים גם המשאבות החשמליות ישבקו חיים מיידית. המטוס הופך להיות מוזן חשמלית ע"י STAND BY POWER פירושו מצבר. אין גיבוי חשמלי חוץ ממערכת הגיבוי ההדראולית הקטנה שמפעילה רק את הגה הכיוון (וה LED), שלא אין מערכת כבלית להיגוי. מייק..
 

ERJ PILOT

New member
ok, האם הגנרטור של ה-APU יכול ליצר

מספיק חשמל להפעיל את שתי המערכות החשמליות? אני נותן דוגמא למצב שאיבדת שני מנועים אבל עדין יש לך APU.
 
RAT נותן הידראוליקה ב ל ב ד !!

את החשמל נותנת משאבת ה ADP ( AIR DRIVEN PUMP( דרך מערכת ה CENTER בהניעה גנרטור חשמלי המונע הידראולית HDG (5KVA) וגם זאת רק לאחר איבוד שני פסי הצבירה של ה AC ולאו דווקא באיבוד מנועים. מינימום מהירות לעבודה יעילה של ה RAT הוא 130 קשר הRAT יושבת על מערכת הCENTER ב 757 767 ניזונה מנוזל כלוא נותנת כוח לכל צרכני מע' הCENTER AP,AILERONS,YAW DAMPERS,RUDDER,ELEVATOR,SOME SPOILERS, אבל בשום מקרה לא מספקת חשמל. ג.צ
 

singera

New member
מה זה YAW DUMPER?

ולפי מה שאני הבנתי הRAT מייצר לחץ הידראולי אשר מפעיל את ההגאים וגם מנוע הידראולי המסובב גנרטור 5KVA לחשמל מה שכן 5KVA נשמע לי המון כח כדי להפעיל רק את צד שמאל הוא מפעיל עוד דברים?
 

ERJ PILOT

New member
Damps the yaw

This automatic device which sometimes a part of the autopilot, senses yaw and counters it with control inputs before Dutch roll can develop.
 

נועם04

New member
קודם כל צודק טעות שלי

שכתבתי על ה RAT החשיבה שלי הייתה על 777 ששם ה RAT כן מספק חשמל והידראוליקה למערכת ה CENTER , ביתר המטוסים ה RAT מספק הידראוליקה בלבד ה RAT ייפתח אוטומטית כאשר מתקיימים התנאים הבאים: מטוס באוויר , N2 בשני המנועים מתחת ל 38% ומהירות מעל 80K שוב סליחה , היום הנושא נבדק עם הספרות המקצועית!
 
יופי של תמונות - תודה ששיתפת לבון

לגבי הג'מבו המפורק, החורים האלה נראים כמו של כדורים
 

tcu6

New member
תמונות יפות לבון, אהבתי את האירבס

התורכי במיוחד.
 
למעלה