אוקי, אז סיכמנו ש 5 ימים ו 7 ימים עולים בעקרון סכום זהה
עכשיו אתה מתחיל להסביר למה יכול להיות שבתכלס זה לא נכון ו 7 ימים זולים יותר מ 5.
למשל בדוגמה שנתת, שאלת מה קורה אם יש הגבלת קילומטראז'
אז ככה, בד"כ יש הגבלת קילומטראז' על מספר ימים נמוך, רוב העסקאות שאני נתקלתי בהן ל 7 ימים היו ללא הגבלת קילומטרים. זאת אומרת יש סיכוי שעל 5 ימים תהיה הגבלה ו-7 ימים העסקה תהיה ללא הגבלת קילומטראז' ואם המטייל יסע הרבה העסקה של 5 ימים תהיה יקרה יותר (הוא יקנס על קלומטרים עודפים בעסקה של 5 ימים).
גם אם בשתי העסקאות, גם ל 5 וגם ל 7 תהיה הגבלת קילומטרים, הרי שההגבלה היא בדרך כלל לפי יום. כך שבעסקה של ה 7 ימים עומדים לזכות השוכר יותר קילומטרים ולכן גם בסיטואציה הזו עסקה ל 7 ימים זולה יותר.
לפני שנים גיליתי שסוכנת הנסיעות של העבודה הזמינה לי באופן קבוע רכב שכור ל 7 ימים גם כשהייתי צריך אותו רק ל 5 או 6 (בד"כ נסיעות עבודה קצרות משבוע) ובאתי אליה בתלונות, חשדתי שהיא עושה עלינו סיבוב.
הסוכנת הסבירה לי את עובדות החיים, ככלל גם אם יודעים שצריך את הרכב ל 5 ימים כדאי יותר להזמין לשבוע ולהחזיר אותו קודם. במקרים נדירים כדאי להיפך.
וזו הסיבה שנכנסתי לדיון הזה, להסביר למטיילים את האנומליה של השכרת הרכב, אם צריך רכב ל 5-6 ימים תמיד תבדקו עסקה לשבוע. ברוב המקרים (לא תמיד אבל רוב) המחיר יהיה זהה או אפילו זול יותר.