כניסה לעולם הקלאסי. צריך עזרה

yonti261

New member
אני לא חושב שהוא יודע להגיד בשלב זה

יש ספר בשם "מוזיקה קלאסית" של ג'ון סטנלי שמיועד למתחילים ולמתקדמים כאחד ואני ממליץ עליו הרבה.יש בו ביוגרפיות קצרות של כמאה חמישים מלחינים.לכל ביוגרפיה מצורפת המלצה על יצירה\יצירות עם ביצוע ממולץ.למקרה שתתעניין מאוד במלחין ותרצה להתעניין ביצירות נוספות שלו יש רשימה של יצירות מייצגות נוספות.בדרך הזו תוכל להתחתיל לבנות לך ספרייה מקיפה של מוזיקה קלאסית.תקרא על המלחינים,ואז תקנה יצירות ממולצות של מי שעניין אותך.בהצלחה:)
 

KaiserDino

New member
גם אני לא מבין גדול - אבל הנה כמה מילים

שמע , האמת - מה שמשך אותי בהתחלה ... זה דיסק מאוסף הוואלסים של יוהאן שטראוס הבן . היו שם כמה יצירות נהדרות - אומנם זה קצב אחר ושונה במהות ממוזיקה סימפונית , אבל זה הכניס אותי לטעם של מוזיקה מתקופת המאה ה 19 ( שהיא מרתקת ומיוחדת במינה בהיסטוריה האנושית - על כל גילוייה הטובים והרעים כאחד ) . ממליץ בחום על הוואלסים שלו ... כמו כן על המוזיקה מה'יפהפיה הנמה' ( כתבת שאת אגם הברבורים אתה מכיר ) . לגבי בטהובן - מסכים לגמרי , 3 ו 7 מעולות . קח בחשבון שלוקח זמן להבין איך היצירה מתפתחת ולאן היא הולכת ... אבל הן פשוט עוצמתיות ומלאות השראה ומשמעות . נוסף לכך , אומר ששמחתי לקרוא את ההמלצות בעצמי ... את הסימפוניה המפורסמת של דבורז'אק לא שמעתי עדיין , אך כן הצלחתי להבין כי מדובר באחת היצירות היותר מפורסמות . עוד מלחין שאני ממליץ עליו בחום - יוהאנס ברהאמס ... 4 הסימפוניות שלו הם הטובות ממש , אבל ממש טובות . קראתי איפשהו שבמידה מסויימת סגנונו הוא מעין שילוב של בטהובן ושומאן ... אם כך , ניתן להבין למה אפשר לצפות . מעניין אותי לדעת איך לא מזכירים את שמו יותר . זה בגלל שידוע שהוא גדול ולא רואים טעם לדבר על מה שכבר דנו עליו ? את מאהלר אני ממש לא מכיר . יש לי הקלטה אחת לא משהו של סימפוניה 4 ו 5 ... לא ממש מבין מה קורה שם :) .
 

cut2

New member
בראמס מדהים

הסימפוניות שלו הן מופתיות ונשגבות. לא יודע איך שכחתי אותו
. אני חושב שהסימפוניה הרביעית שלו עשויה להתאים בתור התחלה. דווקא מזכירים אותו פה ושם. אגב, גם המוזיקה הקאמרית שלו (שישיות המיתרים, רבעיות הפסנתר, ועוד ועוד) יפה, חכמה ומיוחדת בצורה בלתי נתפסת. לגבי מאהלר, קח את הזמן. 4 היא סימפוניה קצת מוזרה בהקשר של מאהלר. החמישית דווקא יותר נגישה בהתחלה, אבל אני הכי ממליץ להתחיל מהשניה, או לפחות מהפרק הראשון שלה, שקשה שלא להתרשם ממנו (והוא גם די מובן בשמיעות הראשונות, בניגוד, נניח, לפינאלה של הסימפוניה הזו, שהוא ארוך כמעט פי 2 מהפרק הראשון - מעל חצי שעה - וגם קשה לתפיסה ממנו הרבה יותר).
 

yonti261

New member
וולסים של שטראוס

או "גטא פריזיאן" של אופנבאך והאופרטות של סילבאן,שגם להן יש אופי דומה.מומלץ דיסק האוסף "עליצות פריסאית" של דויטשה גרמופון,שבו פול שטראוס ותזמורת הרדיו של ברלין מבצעים בצבע ובחיוניות את הגטא פריזיאן של אופנבאך,הדנובה הכחולה של שטראוס,האוברטורה שודד הים של ברליוז,האוברטורה לפרא דיבולו של אובר וקרנבל של דבוז'אק.
 

1מנדהוא1

New member
לדעתי עדיף להתחיל

מנבירה במוסיקה הרומנטית, אזור המאה ה-19 - שכתובה לכלי נגינה סולו (נכתב הרבה לפסנתר). היא הרבה יותר מובנת, מלודית ו"יפה" למאזין המתחיל. אני חושב שמוסיקה סימפונית היא הרבה יותר קשה לתפיסה ודורשת אוזן מאומנת. אחרי שתקשיב למוסיקה הזו, אני מניח שתפתח עניין גם כלפי סגנונות אחרים, ככה שאל תראו בזה המלצה להיות מקובע על הזרם הרומנטי, אלא רק כפרולוג אטרקטיבי לכל המוסיקה הקלאסית. תנסה מלחינים כגון : שופן: נוקטורנים, ואלסים, בלדות, פרלודים, אטיודים מנדלסון: שירים ללא מילים ברהמס: קונצ'רטי לפסנתר 1 וְ-2, קונצ'רטו כפול לצ'לו וכינור, קונצ'רטו לכינור שומאן: קונצ'רטו לפסנתר, סצינות ילדות גריג: קונצ'רטו לפסנתר רחמנינוב: קונצ'רטי לפסנתר 2 וְ-3, רפסודיה על נושאים של פגניני, פרלודים
 

yonti261

New member
עוד יצירות בסגנון הן

יצרות לאבוב ופסנתר וקרנבל של שומן,סונטה מס' 2 של שופן,אמפורמטי ולידים של שוברט.
 

L m a o

New member
הסונטה של שופן עשויה לשעמם.

אל תשכח שלמאזין לא מיומן אין סבלנות להקשיב עם ריכוז גבוה או להקשיב הרבה פעמים עד שקולטים.. מה גם שהיצירה בפרקים, והרבה אנשים נרתעים מזה.
 

yonti261

New member
ועשויה גם לא לשעמם

כמעט על כל הצעה שמישהו כאן מציע אתה אומר שזה לא מתאים למתחילים.נכון,חלק מההצעות הן יצירות מורכבות,אבל לאן המאזין המתחיל יתקדם,אם הוא ישמע רק מה שמיועד למחילים כביכול?הסונטה של שופן אכן ארוכה,אבל שני הפרקים הראשונים (שבעיני הם גם המוצלחים ביותר ביצירה) די קליטים.
 

L m a o

New member
אני אסביר לך

הרבה פעמים נתתי לאנשים שרצו לשמוע קלאסית כמה הקלטות- וכולם, כל מי שאני המלצתי לו, העבירו אחרי 5 שניות משהו שלא מתחיל מ"שיא", או מתחיל מהר.. הסונטה הייתה ביניהם, היא מתחילה מאקורדים, ופשוט יש לאנשים שהמלצתי להם נטייה לדלג עליה. על הוואלסים של שופן למשל- לא. על הפינאלה מהקונצ'רטו לכינור של בראהמס- לא. על הרביעיות המקסימות של דבוז'אק- כן. אותם אנשים רגילים לשמוע שירים ולקלוט אותם מהר.. אתה לא יכול לתת להם סונטה של סקריאבין לצורך העניין כי היא תשעמם אותם- לא כולם יודעים שלא אמורים לאהוב אותה משמיעה ראשונה.
 

cut2

New member
לאנשים האלה אני בכלל לא משמיע מוזיקה קלאסית

מי ששומע "שירים", ואני מניח שכוונתך בכך לרוק ופופ, אני חושב שעדיף לא לעשות מיסיונריות לאדם כזה באופן מיידי. אם אני לוקח מישהו כ'פרוייקט' (ואני לא, אבל עשיתי קצת פעם), אני מעדיף לגרור אותו לרוק/פופ משובח (סגנון שאתה אישית, לצערי, משמיט מהתבטאויותיך באופן עקבי), ומשם אם יהיה חיבור, מה טוב. בסה"כ, לדעתי, כדי לאהוב מוזיקה קלאסית באמת, צריך פשוט לאהוב מוזיקה - ומבחינתי הרבה יותר קל לפתח אוזן כרויה ומוח מוזיקלי מאומן בשדה מוכר. אח"כ נכבוש את העולם. קודם כל ניתן למי ששומע גרין דיי וסיסטם אוף אה דאון לשמוע קצת קינג קרימזון או ניק דרייק, ולא מוצרט או סטרווינסקי כי הוא סתם ישתעמם. אין לו מושג מה לשמוע במוזיקה הזו. אבל נו. אני קצתי במסיון. שכל אחד יעשה מה שבא לו.
 

xMaShin

New member
כמה שאני אהבתי בהתחלה.

את הballets : - Swan lake - את כל הפרקים, לא רק את הראשון. - The sleeping beauty - The nutcracker של Tchaikovsky אני חושב שהרומנסים (Romance) של בטהובן לכינור ותזמורת יפים מאוד ומתאימים למתחילים. W.A.Mozart : - Concerto for flute and harp - piano concertoes 20 / 21 כבר מההתחלה אהבתי מאוד את ה violin concerto של מנדלסון וצ'ייקובסקי. וקהקונצ'רטו לכינור ואבוב של ויואלדי: Concerto in G minor for violin a nd oboe string orchestra and continuo (RV 576 בעיקרון הרשימה לא מסתיימת אז אני אפסיק פה =X
 

נחום^

New member
ארבעה דיסקים קלאסיים למכירה...

שיתאימו להעשרת הספרייה החדשה שלך: BEETHOVEN – Piano Concerto No. 2 & No. 5, Vladimir Ashkenazy & Georg Solti – Chicago MOZART – "Grande Messa" K427 (Celibidache) & "Exsultate jubilate" K165 (Giulini) MARTINU – Sacred Works & Madrigals, Brno Madrigal Quintet BRAHMS – Piano Concerto No.1, Claudio Arrau, Giulini with Philharmonia Orch הדיסקים מקוריים ומצבם צעולה. אגב, Martinu הצ'כי, קצת פחות מוכר, אבל אלה מאדריגלים כנסייתיים מרשימים. כל הארבעה - ב- 100 ש"ח. אם הינך מעוניין, אתה מוזמן ליצור קשר במייל: [email protected]
 

נחום^

New member
נו טוב...

זה מוצרט. ואני לא מבין מה הבעייה. אמנם זה לא מופיע בדיסק הרדוד שהמלצת עליו, אבל אלה שתי יצירות ראויות, גם למתחילים. אגב... המושג הזה... "מתחילים"... מה זה הקשקוש הזה? "מתחילים" לא יכולים לשמוע יצירות של הולכות קצת מעבר לאגם הברבורים או הואלסים של שטראוס? יש גבול לזלזול באינטליגנציה
 

L m a o

New member
לא, למתחילים אין סבלנות

להאזין כמה פעמים ליצירה בשביל לאהוב אותה ולהנות ממנה.. זו יצירה ווקאלית- ארוכה. כשהתחלתי עם מוסיקה, זיפזפתי ומה שההתחלה שלו נשמעה יפה- המשכתי. אם שיעמם אותי- עברתי. והמיסה הגדולה בשמיעה ראשונה- משעממת. בכלל, כמעט כל יצירה ווקאלית.
 

yonti261

New member
למה

אתה חושב שאתה יודע הכי טוב מה טוב בשביל אחרים?למה את מכליל (כמעט כל יצירה ווקאלית משעממת)?ולמה את כותב לא,למתחילים אין סבלנות כאילו זאת עובדה שאין עליה וויכוח?
 

נחום^

New member
../images/Emo45.gif

כנראה שבגילו המופלג הוא כבר רכש המון ידע וניסיון... (-:
 

L m a o

New member
מה הקשר לגיל?

באמת שאני לא רוצה לתת פה דוגמאות (על עצמי בין היתר) שמוכיחות שאין קשר לגיל ולהשכלה. כמו שלך יש דעה- גם לי יש דעה. משירים פופולאריים בדרך כלל נהנים משמיעה ראשונה(עכשיו יבואו ויגידו שאני מכליל, ובאמת יש שירים שלא אוהבים בהתחלה.. אבל זה לא שאנשים מכבים הכל, שמים אוזניות ומתחילים לנתח ולהתרכז בשיר של בריטני ספירס), מיצירות קלאסיות- לא בהכרח, וזה לא נראה לכולם טבעי בהתחלה שאם הם ישמעו עוד כמה פעמים הם יאהבו.
 
למעלה