כסדום היינו, לעמורה דמינו.

noamgk

New member
לנתק בין תודעה למעשה - זה חטא.

חטא במובן המילולי הפשוט - החטאה לאמת. חיה אפשר "להאשים" בחוסר קשר בין דעתה למעשיה, כיוון שהיא חסרת דעת. אבל אדם? לאדם יש שליטה במעשיו, אבל רק בהתבסס על דעתו (מובן שהדיון לא נוגע לחולי נפש ולמשוגעים). ולפעמים הסביבה משפיעה מספיק על דעתו בשביל לייצר מעשי זוועה. הנה דברים שכתב פעם הרב ישראל רוזן בתקופה בה דווח על רצח כמה ילדים בידי הוריהם (קצת אחרי שפורסם סיפורה של רוז פיזם הקטנה): "ומילה אחרונה לתקשורת שהיא, כידוע, 'אשמה בכל'; נִצרו עטכם! בִלמו מקלדותיכם! ברור כשמש כי פשיעה חולנית-במיוחד מדבקת בצנורות התקשורת, המפיצה חיידקי טירוף לכל עבר. רעיונות קודחי מוח מטריפים דעתם של חיות-אדם חסרי-לב, 'חבר מביא חבר'. יודע אני כי התקשורת מתנהלת לפי צו הרייטינג, וריגושי זוועה הם מטה לחמה. אעפ"כ מצפה אני לאחריות כלשהי, למשמעת עצמית - והיא תפארתה." אפשר וכדאי לקרוא את הטור כולו פה: http://www.zomet.org.il/_Uploads/1240.pdf (עמוד אחרון.) ניתן לגשת לטור גם דרך האתר של מכון צומת - פשוט לא הצלחתי לקשר ספציפית למאמר... גיליון 1240 של "שבת בשבתו", תחת הכותרת "נקודת מבט" של הרב ישראל רוזן.
 

One Song Glory

New member
אני מסכימה שיש השפעה סביבתית גדולה

אבל נראה לי מיותר לאסור על דברים בגלל שהם יכולים לפתח תפיסה מסוימת אצל אנשים מסוימים. הסביבה לא מועצבת רק על ידי פורנו, באמת שלא. כמו שאייני כתב בתגובות מעליי, אני רואה יותר מגרעות באיסור הפורנו מאשר יתרונות. ולמרות שהסביבה משפיעה, כמו שאמרתי קודם, אני רואה צורך גדול לקחת בחשבון את העובדה שבכל זאת לאדם בחירה ושליטה על מעשיו (שוב- להוציא חולי נפש, מדובר בדיון אחר) בנוגע לציטוט, אני כן חושבת שהתקשורת מגזימה ומעוותת, ושיש בכך בעיה גדולה, אבל כמה דברים בטור הזה ובטון (המוגזם) שלו הכעיסו אותי ונראו לי מגוחכים.
 

yaakii

New member
היו. בהחלט היו.

אלא ש (ואני מצטט תגובה שעניתי בבלוג): אונס תמיד היה, נכון. השאלה היא באיזה היקף! הנה כמה כתבות שמבססות את דבריי: http://www.mako.co.il/home-family-kids/education/Article-662d5bda27e6f11004.htm http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3048576,00.html http://www.haaretz.com/hasite/spages/1001892.html http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/010/737.html http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3048958,00.html http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3040259,00.html עלייה-עלייה-עלייה. ילדים נחשפים לפורנו כשהם מחפשים תמונה מסויימת בגוגל, גם כשהיא בכלל לא מה שהם מחפשים. אין דרך לאכוף את זה, אם לא אוסרים לחלוטין פירסום תוכן פורנוגרפי ברשת. לא משהו ריאלי. החשק המיני מצא את פורקנו עד היום בדרכים אחרות. הפורנו הוא דבר חדש. אפשר גם בלעדיו. שוב, ברור שיש אנשים שגם אם יצפו במשך חודשים שלמים בפורנו ללא הפסקה, הם לעולם לא ייאנסו. אבל יש מחקרים מפורשים שמראים שאצל אנשים שצופים בפורנו מסתמנת עלייה בפתיחות שלהם לאלימות מינית. השלב הבא הוא אונס. אני לא חושב שצריך לחסום את הפורנו ולשכוח מהנושא. ברור שיש עוד רבדים שבהם צריך לטפל בבעיה. אך כל עוד זמינים לציבור, בכל גיל שהוא, אין-ספור אתרים שבהם האישה היא חפץ שמבזה את עצמו לעייני הצופה המזדמן, כדי לספק אותו מינית, זה נראה לי אבסורד לצפות לירידה בהיקף האונס.
 

One Song Glory

New member
יש הבדל מאוד גדול בין השלבים.

ויש כל כך הרבה דברים אחרים שגורמים לעלייה באלימות. מעבר לעובדה שאתה לא יכול להוכיח שקיימת מגמה כזו. שים לב שמדובר בנתונים שדווחו, כלומר, יכול מאוד להיות שהעליה היא במקרים המדווחים ולא במקרים כולם. אני לא מאמינה שצנזורה כוללת הוא פתרון נכון. כמו שכתב אייני, יש לכך הרבה תופעות שליליות. אני לא מאמינה שצריך לשלול מאדם מבוגר את היכולת לצפות בפורנו אם הוא בוחר בכך. מדוע לא לתת להורים לחסום? לתת את האופציה לחסום את הפורנו, ושכל אדם יבחר בעצמו? זה לא אבסורד לצפות לירידה בהיקף האונס. לאנשים יש מוסר, ויש להם שליטה על מעשיהם. הייתי רוצה לצפות שאנשים ידעו להציב לעצמם גבולות ולשלוט בצרכים המיניים שלהם.
 

yaakii

New member
אנחנו מוצאים בצפייה בפורנו השפעות

על רמת האלימות המינית של הצופה (*קראי הקטע בסוף ההודעה), אבל אנחנו נעדיף שלא לחסום את הפורנו, כי אולי העלייה במקרי האונס היא לא אמיתית אלא תוצאה של עלייה בהיקף הדיווחים. או שאולי נעדיף לקחת את הסיכון ובאופן פרוע לחלוטין לומר שהעלייה במקרי האונס היא פשוט עלייה מציאותית, נכון, מציאות כואבת, אך מציאות. והיא תוצר של שיגשוג ועלייה בהיקפי תוכני הפורנו, אשר, כאמור, משפיעים על היחס של הצופה לגבי אלימות מינית. מדוע לא לתת להורים לחסום? מאותה סיבה שלא תתני להורים להעניש את הילד שלהם שרצח מישהו אחר. אנחנו לא יכולים לדעת שההורה יחסום את אתרי הפורנו, ולא תמיד ההורה, שהוא גם אדם בפני עצמו ולא רק הורה, יירצה לחסום את הפורנו, לפעמים כי הוא רוצה בקיומו. כפי שאמרתי, האדם לא יכול לבחור בעצמו, כי מי שצופה בפורנו לא פוגע בעצמו אלא באחרים. ------------------------------------ *("המחקרים מצביעים על קשר סיבתי בין שימוש תכוף בפורנוגרפיה לבין אונס ואלימות מינית בכלל. ניתוח-על של 16 ניסויים שערכו חוקרים שונים, ושהקיפו 2,248 נבדקים, מראה שלאחר צפייה בפורנוגרפיה התחזקו העמדות התומכות באלימות מינית של הגברים הנבדקים, ועלתה גם רמת האלימות המינית שלהם. הקשרים בין פורנוגרפיה לאלימות מינית נמצאו חזקים במיוחד אצל גברים אלימים. גברים אלה, בשונה מגברים שאינם אלימים, נוטים לפרש את החומר הפורנוגרפי באופן המעודד אותם למעשי אונס. ")
 
למעלה