כשאהיה גדול אני אהיה....

כמו הבדיחה הזו...

מה זה גבול? בסך הכל שהמרחק קטן מאפסילון הקטן לבחירתנו. אז לא הזכירו אפסילון...
 

MajorWinters

New member
לא אכפת לי מהאפסילון...

אבל מה שלימדו היה בערך ככה: "אתה לוקח את המספרים שלא בתחום הגדרה ומציב אותן במשוואה. אם זה לא 0 חלקי 0, יש אסימפטוטה." וזהו...
 
אז הדרך שלנו...

היתה קצת יותר מפורטת. גם שימוש בנגזרת שניה ועוד כמה דברים שאני כבר לא ממש זוכר... כמובן לא ברמה של אונ'... אבל לא לגמרי גרוע.
 

תמיר1991

New member
אז אני עונה על הכל../images/Emo6.gif

סטטוס לימודים ? (תלמיד - באיזה כיתה ומגמה ? סטודנט - מה אתה לומד/ת ובאיזה שנה את/ה ? ) תלמיד כיתה י', מתחיל שנה שנייה באו"פ, אבל השנים לא כ"כ רלוונטיות. המונח "כמעט רבע תואר" שיהיה לי עוד חודש וחצי, דווקא כן
מקצוע/ות: 1.אהוב/ים 2.שנוא/ים , בתקופת בי"ס יסודי ? היסטוריה אהוב, מתמטיקה [במיוחד גיאומטריה] שנוא. מקצוע/ות: 1.אהוב/ים 2.שנוא/ים , בתקופת בי"ס על יסודי ? ראה סעיף קודם
קורס/ים (לסטודנטים שבינינו...): 1.אהוב/ים 2. שנוא/ים , בתקופת הלימודים האקדמיים ? הנוכחי, עידן המהפכות, אהוב. אין ולא יהיו שנואים
האם ישנו 1.מקצוע/ות 2.קורס/ים הנתפש/ים בעיניך כלא רבנטי/ים או/ו שראוי/ים להיות מוצאים מתוכנית הלימודים? גיאומטריה ומהר. ופיזיקה-ביולוגיה-כימיה, אלא אם אתה בוחר ללמוד את זה - לרוב האנשים זה לא רלוונטי בשיט. * לתלמידים/ות (או בוגרי 12 שנות לימוד) שבינינו: איזה תחום לימודים את/ה מתכוון/ת ללמוד במסגרת האקדמית ? לומד, היסטוריה. במה תרצה/י לעסוק כשתהיה גדול/ה :) ? פרופסור להיסטוריה באוני' ת"א
מהם השיקולים החשובים מבחינתך בבחירת עיסוקך ? (לפי סדר חשיבותם) 1. הנאה 2. מעמד * לסטודנטים שבינינו: באיזה תפקיד את/ה שוקל/ת או/ו רוצה לעסוק למחייתך ? פרופסור להיסטוריה...
מהם השיקולים החשובים מבחינתך בבחירת עיסוקך ? (לפי סדר חשיבותם) 1. הנאה 2. מעמד נו, שכחת שיש סטו"צים שצריכים למלא גם וגם
תמיר.
 

hopefulman

New member
נהנה משני העולמות , הא? ../images/Emo13.gif

נראה שזכית כבר בגיל צעיר למצוא את יעודך המקצועי ואני בשבילך :) - אנשים רבים ובוגרים יותר לא פעם מוצאים את עצמם מתחבטים עדיין בכך (כולל אותי...). כל הכבוד על היכולת לשלב בד בבד לימודים בבי"ס עם לימודים גבוהים ולהתמודד עם הדרישות! טוב... מבחינת העיניין בתחומי הלימוד אין בינינו ממש חפיפה , אך יש לי הערכה לאנשים שמגלים עיניין בתחומים ההומניים ובוחרים להתעמק בהם כיוון שמנקודת מבטי זו לא נראית משימה פשוטה כ"כ :). דניאל.
 

תמיר1991

New member
../images/Emo51.gif../images/Emo13.gif

זה הרבה יותר פשוט ממה שזה נראה, תאמין לי. אהבתי את המחמאות ושוב תודה, אבל תיקון קל - אני לא "נהנה משני העולמות", כי אני לא כ"כ נהנה מרוב השיעורים בבצפר
שבוע טוב!
תמיר.
 

hopefulman

New member
משיב לעצמי ובכל זאת שפוי :).

סטטוס לימודים ? בוגר תואר ראשון בביולוגיה (עד מהרה הסתבר לי כי ישנו פער בין ציפיותיי מהתחום לבין אופיו בפועל...) וכרגע סטודנט לתואר שני במסלול בפקולטה לבריאות הציבור , עולה לשנה ב'. מקצוע/ות: 1.אהוב/ים 2.שנוא/ים , בתקופת בי"ס יסודי ? 1. חשבון (נו טוב... זו לא חוכמה לאהוב זאת בשלב הזה :)) וספורט (אין על המשחק "4 תחנות" :)) 2. מלאכה (ידיים שמאליות...) ותורה (בהמשך תנ"ך) -"יבש" מידי... מקצוע/ות: 1.אהוב/ים 2.שנוא/ים , בתקופת בי"ס על יסודי ? 1. מתמטיקה (אבל ברמת 4 יח"ל...) , ערבית (ישנו דימיון מסויים בינה לבין השפה העברית ודיקדוקה ולכן גם מקל על למידתה) , ספרות (ביחוד הסיפורים הקצרים בעלי הרבדים העמוקים) ולשון (פשוט קל מבחינתי...) 2. אנגלית (אאוץ'...נקודת תורפה) , היסטוריה (גלולת שינה מבחינתי , פרט לנושא השואה בעל היבט "נוגע" יותר...) , אזרחות (החוק היבש לא נרטב אף פעם...) וספורט (איך שגלגל מסתובב... ריצות "2000" זה קצת מעבר ליכולתי...) קורס/ים (לסטודנטים שבינינו...): 1.אהוב/ים 2. שנוא/ים , בתקופת הלימודים האקדמיים ? 1. תואר ראשון - אימונולוגיה (מדהים לגלות את תיחכומה העצום והמורכב של המערכת הזו אל מול היותה די אוטומאטית...) , וירולוגיה (הם ממש נעים בין גבולות הדומם לחי) וגנטיקה של האדם (לגלות עד כמה שינוי לכאורה תמים עלול להיות הרה אסון) , תואר שני - אפידמיולוגיה (עיניין אישי שלי ברכישת כלים לבחינת מצבי תחלואה ושיעורם באוכלוסיה) , ביוסטטיסטיקה (בגלל רמת הלימוד הקלה :)) ומדיניות חיסונים (סוף כל סוף רכשתי בקיאות מסויימת במערך החיסונים וחשיבותם לציבור) 2. תואר ראשון - כימיה פיזיקלית (קורס עמוס ואינטנסיבי בעל תכנים שלצורך הפנמתם נדרשת תקופה ארוכה יותר מסמסטר בודד...) , מעבדה בכימיה כללית (טוב , זה כן חשוב... אבל קצת קשה לבעלי ידיים שמאליות...) , בוטניקה ופיזיולוגיה של הצמח (אהמ...פשוט אותי , למרות היחודיות והחשיבות למארג החיים - עולם הצומח לא ממש ריתק...) , תואר שני - בריאות הסביבה (אין ספק שמדובר בתחום בעל חשיבות רבה ודי מוזנחת...אבל מבחינת סקרנות ועיניין אישיים זה לא זה...). האם ישנו 1.מקצוע/ות 2.קורס/ים הנתפש/ים בעיניך כלא רבנטי/ים או/ו שראוי/ים להיות מוצאים מתוכנית הלימודים? 1. חברה , ספורט ושל"ח - דווקא יכולים להיות רלבנטים ומעשירים , אך לא במתכונתם הנוכחית ונדרשת רפורמה בה. 2. בתואר ראשון - קורסי היסוד בפיזיקה לא ממש הכילו תכנים רלבנטים למסלול לימודינו. * לסטודנטים שבינינו: באיזה תפקיד את/ה שוקל/ת או/ו רוצה לעסוק למחייתך ? בתחום הוראה אם אקדמית ואם במסגרות אחרות (כן... אני אוהב ללמד :)) או/ו בפיתוח תכנים לימודיים. מהם השיקולים החשובים מבחינתך בבחירת עיסוקך ? סיפוק ושביעות רצון , הכנסה טובה ותרומה לאחר (בסיוע , בהעשרה - של הידע , לא אורניום... ועוד...). בנוסף - אני מקווה כי אמצא את ההזדמנות לממש את הפן הטיפולי שבי ולרכוש השכלה מתאימה בתחום הפסיכולוגיה... ימים יגידו :) דניאל
 

SpyKid

New member
נשמע מעניין מאוד,

אפשר להתעניין איפה אתה לומד? :)
 

hopefulman

New member
מותר :)

באוניברסיטת חיפה , המוקפת , לדעתי , בנוף קסום כמעט מכל עבריה :). דניאל.
 

תמיר1991

New member
אתה היית ב- 4 מתמטיקה?../images/Emo2.gif

ואני הייתי משוכנע שכבר ביסודי היית יכול לאכול את 5 בלי מלח
תמיר.
 

hopefulman

New member
כן ../images/Emo13.gif

אני חנון לא מחונן , אולי בעל יכולות אינטלקטואליות מעל לממוצע , אבל , לדעתי , כנראה לא באופן מאוד מאוד ניכר :). עיסוק במתמטיקה , לרוב , לא היווה מבחינתי יעוד כלשהו (פרט אולי לרווחים נחמדים ממתן שיעורים פרטיים בתחום :) ) או/ו נושא מרתק במיוחד וכמה חודשים ברמת 5 יח"ל הספיקו לי כדי להבין שכאן לא מקומי ודי בקלות הסתגלתי למעבר ל-4 יח"ל כאשר הרמה שם היתה עבורי "משחק ילדים". כמעט ללא מאמץ הצלחתי להשיג ציון תלת ספרתי או קרוב לו מאוד בבחינות השונות. כיוון שהיה לי ברור כבר אז כי לא אפנה לתחום לימודים בו אצטרך להתמודד עם לימודי מתמטיקה ברמה גבוהה הדבר לא הדאיג אותי במיוחד. דניאל
 

Science Fiction

New member
../images/Emo132.gif../images/Emo119.gif

סטטוס לימודים ? (תלמיד - באיזה כיתה ומגמה ? סטודנט - מה אתה לומד/ת ובאיזה שנה את/ה?) אני עולה לכיתה ט'. מקצוע/ות: 1.אהוב/ים 2.שנוא/ים , בתקופת בי"ס יסודי? שנואים - מתמטיקה, גיאוגרפיה, תנ"ך, מדעים אהובים - לא זוכרת
מקצוע/ות: 1.אהוב/ים 2.שנוא/ים , בתקופת בי"ס על יסודי? שנואים - תנ"ך, מתמטיקה, ביולוגיה, ערבית אהובים - חברה, מחשבים, ספרות האם ישנו 1.מקצוע/ות 2.קורס/ים הנתפש/ים בעיניך כלא רבנטי/ים או/ו שראוי/ים להיות מוצאים מתוכנית הלימודים? תנ"ך. אין שום סיבה שזה יהיה שיעור חובה בבתי ספר חילוניים. * לתלמידים/ות (או בוגרי 12 שנות לימוד) שבינינו: איזה תחום לימודים את/ה מתכוון/ת ללמוד במסגרת האקדמית? אין לי מושג. במה תרצה/י לעסוק כשתהיה גדול/ה :)? -כרגע- אני רוצה להיות בעלת בית קפה. מהם השיקולים החשובים מבחינתך בבחירת עיסוקך? (לפי סדר חשיבותם) הכנסה, סיפוק אישי
 

sagima

New member
גם אני גם אני

סטטוס לימודים ? (תלמיד - באיזה כיתה ומגמה ? סטודנט - מה אתה לומד/ת ובאיזה שנה את/ה ? ) בין לימודים (צבא, ולא סתם צבא... קבע
)
מקצוע/ות: 1.אהוב/ים 2.שנוא/ים , בתקופת בי"ס יסודי ? יסודי? מה זה? (מדחיק) מקצוע/ות: 1.אהוב/ים 2.שנוא/ים , בתקופת בי"ס על יסודי ? תמיד אהבתי את המקצועות הריאלים, ולא סבלתי את המקצועות ה"מיותרים" (ואתם יודעים על מה אני מדבר) האם ישנו 1.מקצוע/ות 2.קורס/ים הנתפש/ים בעיניך כלא רבנטי/ים או/ו שראוי/ים להיות מוצאים מתוכנית הלימודים? יש הרבה, אבל אני לא חושב שלא צריך ללמד אותם, צריך שהם לא יהיו חובה איזה תחום לימודים את/ה מתכוון/ת ללמוד במסגרת האקדמית ? מחשבים/פיסיקה/מתמטיקה במה תרצה/י לעסוק כשתהיה גדול/ה :) ? מחשבים, להתחיל כמתכנת, לפתוח חברה (להרוויח כסף) ובסוף לעבור למחקר מהם השיקולים החשובים מבחינתך בבחירת עיסוקך ? (לפי סדר חשיבותם) עיניין והאפשרות שלי לתרום בתחום
 

hopefulman

New member
זה בסדר , יש מספיק מקום לכולם :)

נשמע (או יותר נכון נקרא...) שהקשר בינך לבין המקצועות ההומאנים הינו מיקרי בהחלט :) אכן , פניך נשואות לתחום די מבטיח , החל ברמה הפיננסית וכלה באפשרות לעסוק בכך באופן עצמאי ולהוסיף נדבכים בפיתוח ומחקר. לאן נעלמו הזיכרונות מבית הספר היסודי?... :) בכל אופן , שיהיה לך שרות צבאי נסבל ומהיר , עד כמה שאפשר :) דניאל.
 

MajorWinters

New member
חייל...

סטטוס לימודים ? (תלמיד - באיזה כיתה ומגמה ? סטודנט - מה אתה לומד/ת ובאיזה שנה את/ה ? ) סיימתי שנה א' באת"א - מתמטיקה מקצוע/ות: 1.אהוב/ים 2.שנוא/ים , בתקופת בי"ס יסודי ? 1. מתמטיקה 2. תנ"ך מקצוע/ות: 1.אהוב/ים 2.שנוא/ים , בתקופת בי"ס על יסודי ? 1. מתמטיקה 2.תנ"ך, ביולוגיה, צרפתית. קורס/ים (לסטודנטים שבינינו...): 1.אהוב/ים 2. שנוא/ים , בתקופת הלימודים האקדמיים ? 1. מתמטיקה בדידה
2.לינארית 2 האם ישנו 1.מקצוע/ות 2.קורס/ים הנתפש/ים בעיניך כלא רבנטי/ים או/ו שראוי/ים להיות מוצאים מתוכנית הלימודים? 1. אני חושב שבבית ספר כל מקצוע מלבד מתמטיקה (3 יח"ל) ואנגלית (שצריך להפוך ל5 יח"ל בלבד) צריך להנתן כאופציה אך לא כחובה. * לסטודנטים שבינינו: באיזה תפקיד את/ה שוקל/ת או/ו רוצה לעסוק למחייתך ? חייל (עתודאי) מהם השיקולים החשובים מבחינתך בבחירת עיסוקך ? (לפי סדר חשיבותם) שיהיה אפשר לאכול מזה, ושאני אהנה גל בוקר לקום לעבודה.
 

hopefulman

New member
הזכרת לי משהו :)

בבית ספרי , בכל כיתה למדו ערבית או צרפתית עד כיתה י' והחלוקה הזו נקבעה באקראי. למזלי יצא לי להיות בכיתה בה לומדים ערבית וטוב שכך... תלמידי הכיתות המקבילות שאיתרע מזלם ללמוד צרפתית התלוננו רבות על "רוע הגזירה" והמתינו בשקיקה לסוף כיתה י' :). מידי שנה בשנה ניסו לפתוח בבית ספרי מגמת צרפתית , אך בשל ההיענות הדלה הכרונית זה אף פעם לא יצא לפועל , להבדיל מערבית. אהמ... לגבי מקצועות חובה - נראה לי שמן הראוי גם ליכלול בהם הבעה והבנה , אזרחות והיסטוריה :). כל שאר מקצועות החובה אינם מקנים בהכרח כלים חיוניים או/ו ידע כללי בעל חשיבות ערכית כלשהי. אני מקווה שאכן עיסוקך העתידי יעמוד בציפיות אלה :) אז שיהיה בתיאבון :). דניאל
 

סלוניק

New member
אם אני לא לומד לתואר, מה לענות?

1. מקצוע אהוב - תנ"ך. מקצוע שנוא - פיסיקה. 2. בבי"ס יסודי הכל היה יותר נחמד. כנראה שאהבתי אומנות. 3. במסגרת אקדמית אני חולם על תחום מחקרי כלשהו בביולוגיה-ביואינפורמטיקה.
 

hopefulman

New member
פיספסת את הסוגריים... :)

"לתלמידים/ות (או בוגרי 12 שנות לימוד) שבינינו:" אגב , אני לא יודע איך זה הולך באוניברסיטאות אחרות , אך בטכניון ישנו מסלול ביואינפורמטיקה המשותף לפקולטה לביולוגיה ולפקולטה למדעי המחשב , אך בעיקרון הם נדרשים ללמוד באופן נרחב יותר , כמו שאר הסטודנטים למדעי המחשב את מקצועות היסוד במתמטיקה , כך שרצוי לקחת זאת בחשבון :) אולי זה שיפוט מוטעה ולא מייצג , אך לפי מה שציינת כאן נראה כי יש לך העדפה קלה לתחום ההומאני. במסלול ביולוגיה עצמו , הדרישות במקצועות המדעיים המדוייקים הינן מחמירות פחות. דניאל.
 

סלוניק

New member
אני באמת מקווה ללמוד בטכניון.

התכנית היא מסלול דו-חוגי של ביולוגיה-מדעי המעבדה הרפואית. הצורך במדעים מדוייקים די מרתיע אותי (גם אם הרמה במסלול הביולוגיה היא נמוכה ביחס לשאר המקצועות הטכניוניים, היא עדיין הכרחית) אבל אני מאוד מקווה שאני אסתדר איתו.
 

hopefulman

New member
אז ככה :)

עקרונית ממה שזכור לי ציון הסכם (כלומר ציון תקן המהווה שיקלול של ציון הבחינה הפסיכומטרי וממוצע הבגרויות כולל בונוסים) הנדרש לקבלה למסלול מדעי המעבדה הרפואית עלה באופן תלול בשנים האחרונות וניצב גבוה יותר מזה שנחוץ למסלול ביולוגיה (גם פערי ההפרש התרחבו ביניהם). לא הייתי ממליץ לך ללמוד את שני התחומים יחד כיוון שבכל מקרה יש באפשרותך להמשיך ללימודי תואר שני לאחר סיום אחד מן התארים האלה. משך הלימודים לתואר הראשון במסלול ביולוגיה הינו כשלוש שנים ובמדעי המעבדה הרפואית שלוש וחצי שנים (בשנה הרביעית ישנה דרישה לחצי שנת סטאז' במעבדות הרפואיות עם תום לימודי מסלול זה.). במידה ואתה מחליט ללמוד לשני התארים הראשונים ידרשו לך , לדעתי , לפחות 4.5 שנים... שלא יקנו לך יתרון מאוד גדול אם בכוונתך להמשיך לתואר שני. מבחינת רמתם של המקצועות המדעיים המדוייקים - בשני המסלולים רמתם נמוכה עד ממוצעת יחסית (ואגב , המרצה למתמטיקה פשוט מקסימה וזה מתבטא בכל הבחינות - בכושר ההוראה , באופיה ו...במבחניה שדורשים למידה סבירה של ההרצאות והתירגולים נטו , בתקווה שהיא עוד לא פרשה מאז... :)) . כיוון שלמדתי פיזיקה בתיכון כמקצוע בחירה מורחב , לא נתקלתי בקושי יחודי משום שרמת הנושאים היתה תיכונית בעיקרה בכל הקורסים ודי טכנית. מצד שני , לגבי כימיה... במידה ולא למדת מקצוע זה כמורחב , אני ממליץ לך בחום רב להגיע עם רקע מסויים לפני כן. למקצועות הביולוגיה השונים לא נדרשת הכנה כלשהי - רק שינון של החומר והתמדה בו לאורך הסמסטר בגלל עומס הפרטים. דבר אחרון וחשוב - קח בחשבון שעיסוק במקצוע זה , בתארים המתקדמים בהמשך , דורש שהייה מרובה במעבדות ועבודה בהן , כך שכדאי לך לבחון עם עצמך אם זה מתאים לך. לי , אישית , זה לא התאים... לא נהניתי מהפן המעשי אלא בעיקר מזה התיאורטי ולכן העדפתי לא להמשיך ללימודים מתקדמים בביולוגיה , אלא בכיוון אחר. אם יש או יהיו לך שאלות / תהיות נוספות אשמח לנסות ולהשיב :). דניאל
 
למעלה