כשהייתי בן 15 עשיתי משהו לא טוב.

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
לא ברמה מאוד מוגזמת או מאוד קשה, בכל זאת, בואו נזכור שאני בן-אדם ממש טוב בבסיס שלי וביסוד שלי, אבל בכל זאת.

להגנתי, הוא התחיל. אבל אני הייתי גרוע יותר.

בכל מקרה, הדבר שאני עשיתי, זה לא היה אני. זה פשוט לא היה אני, אתם יודעים? זה לא היה הבן-אדם שאני. זאת לא הייתה הצורה שבה אני מתנהג. זה לא היה כמו מה שאמא שלי גידלה אותי. אלו לא היו הערכים שלי. זה פשוט לא היה אני.

כבר מאז גיל 12, ובמיוחד מאז גיל 13, ולמרות הצמיחה בפופולאריות, יכול להיות שדווקא בגללה, בשילוב עם גורם אחר, הכסף, הייתי בהידרדרות מסוימת.

אבל הדבר הזה שקרה כשהייתי בן 15, הדבר שעשיתי, אם תרצו תוכלו לקרוא על כך בהרחבה באוטוביוגרפיה שלי לכשתצא לאור, הדבר הזה היה גרוע יותר מאשר כל מה שבא קודם לכן. זאת הייתה שיאה של ההתדרדרות, כמו גם, קריאת השכמה.

כבר מאז גיל 12, כשדברים התחילו להשתנות, התחלתי להתנהג שלא כמו עצמי, ולכן התחלתי לאבד את העצמי המוגדר שהייתי, ושאהבתי להיות, ולהפוך למשהו אחר. אבל האירוע ההוא מגיל 15, זה היה השיא.

כל אדם מוגדר על-ידי ההתנהגויות שלו, והערכים שלו, והאמונות שלו, וכשאנחנו עושים משהו שסותר את זה, כשאנחנו עושים משהו שחוצה את הקווים, אנחנו לא רק מתנהגים שלא כמו עצמנו, אלא אנחנו גם מסתכנים ממש, באובדן עצמנו, ביצירתו של משבר זהות, ובצורך לשאול ולהגדיר מי חדש, מי אנחנו? מי אנחנו עכשיו? מה הערכים שלנו עכשיו? מה האמונות שלנו עכשיו? איזה סוג של אנשים אנחנו עכשיו, אחרי שחצינו את הקווים בצורה הזאת?

כבר כמה שנים ידעתי והרגשתי שאני מאבד את העצמי האמיתי, עם ההתנהגויות, הערכים והאמונות שמאפיינים את האני האמיתי, וכבר כמה שנים ידעתי שאני מתחיל להפוך למישהו אחר, מישהו שאהבתי פחות, מישהו שלא רציתי להיות. מישהו עם התנהגויות טובות פחות, ערכים טובים פחות, אמונות טובות פחות. אבל התקשיתי לצאת מהסחרור.

ואז זה קרה. הדבר הזה שקרה. כשהייתי בן 15. זה היה היום שבו הייתי הכי פחות האני האמיתי שהייתי, והכי הרבה האני האחר שנעשיתי עם השנים, יותר מאשר אי-פעם בעבר, וזאת בעקבות הסחרור שאליו נקלעתי, ושרק החמיר עם הזמן. היום ההוא, כאמור, והמאורע ההוא, כאמור, היה גם קריאת ההשכמה שלי.

לא אהבתי את מה שקרה, ולא אהבתי את עצמי, ביום ההוא. לא אהבתי את מה שעשיתי, את מה שנהפכתי להיות, אבל הייתי זקוק לחוות דעת נוספת.

קבעתי להיפגש בביתי אחרי הלימודים עם אחד החברים, זה הקרוב אליי והנאמן אליי ביותר שהיה נוכח באירוע, שראה מה עשיתי, ושראה את אשר התרחש.

בילדותי, חדרי שבביתי היה נקודת התאספות פופולארית בעקבות הפופולאריות הגדולה שלי והיותי מלך הבית-ספר, מה שדחף תלמידים אחרים אליי ואל זרועותיי במהלך שעות הלימודים וגם לאחריהן, זאת מלבד הגודל שלו, הקומה הנפרדת שבו שכן, הדלת הננעלת והפרטיות, שכל אלו הם מצרכים נדירים בגיל הזה, אך כאלו שילדים בגילאים האלו זקוקים להם במיוחד.

בדרך כלל ילדים היו הולכים קודם הביתה, משאירים את התיקים שלהם, אולי אוכלים משהו, ורק אז באים אליי, אבל זה היה יום אחר עם מאורע אחר וקשה יחסית שקרה, אז אותו חבר בא אליי ישר מהבית-ספר. הלכנו יחדיו אל ביתי, תיקי בית-הספר על גבינו. נכנסנו הביתה. עלינו אל חדרי. הוא התיישב על המיטה שלי בשעה שאני נעלתי את הדלת.

צעדתי אנה ואנה, הידיים על המותניים, לא מביט בו, מנסה לחשוב איך לנסח את הדברים, בשעה שהוא מביט בי בדאגה.

הייתה הרגשה מאוד סמכותית ומבשרת רעות באוויר. בדרך כלל זה לא היה ככה. היה נורא כיף אצלי. זה למה תלמידים היו באים. זה והפופולאריות שלי, ושאני חתיך, ומוכשר, וחכם, ומעניין ומצחיק כל זה.

לבסוף ולאחר רגעים ארוכים מאוד של חשיבה, נכנעתי, ויתרתי על חיפוש אחר דרך טובה או מתוחכמת להגיד את הדברים, ופשוט שאלתי אותו בפשטות, "מה אתה חושב עליי?"

הוא בעצמו שתק במשך רגע ארוך, הביט הצידה, חשב ממושכות, ולבסוף הישיר אליי מבט ואמר "אני חושב שאתה...מישהו שיודע מה הוא רוצה, ושכשהוא רוצה משהו, הוא משיג אותו".

תשובתו הפתיעה אותי. מה שהוא אמר לא היה לא נכון, אבל זה לא מה שהתכוונתי, וניכר שלא הבין את כוונתי. התכוונתי בהקשר של מה שקרה מוקדם יותר באותו היום, ומה הוא חושב עליי בהקשר של הדבר ההוא, ומה הוא חושב עליי בעקבותיו.

הייתי זקוק לחוות דעתו זאת כדי לדעת ביתר וודאות ולהתחזק בדעתי שהגזמתי, חציתי יותר מידי קווים, התרחקתי יותר מידי מהאני האמיתי, ההתנהגויות האמיתיות שלי, הערכים האמיתיים שלי והאמונות האמיתיות שלי, וכעת זהו הזמן לחזור בי, לצאת מן הסחרור המסוכן שאליו נקלעתי בקיץ של 2010, שלוש שנים קודם לכן, ושהגיע הזמן לעשות שינוי, ולחזור להיות האני האמיתי, האני מפעם, האני שאני עדיין הייתי ושאני עדיין תמיד אהיה עמוק בפנים.

מיד הבהרתי לו את כוונתי האמיתית, קיבלתי תשובה חדשה שמותאמת למה שבעצם באמת שאלתי, התאימה למה שחשבתי פחות או יותר, גרמה לי להבין סופית כמה הדברים הרחיקו לכת, מה שנגמר לבסוף בזה שעשיתי שינויים משמעותיים וחזרתי להיות המאור האמיתי מפעם, אבל לא על זה אני רוצה לדבר עכשיו, וזאת לא הנקודה האמיתית של השרשור הזה. אם זה מעניין אתכם, אז אתם יכולים לקרוא על כך הכול באוטוביוגרפיה העתידית שלי, אבל אני רוצה להתרכז דווקא בתשובתו הראשונה.

למרות שתשובתו הראשונה לא הייתה בדיוק מה שהתכוונתי אליו, ולמרות שבאותו רגע התקדמנו אל מעבר לתשובתו הראשונה מהר יחסית, ולאחר שהבהרתי לו את הכוונה האמיתית שבשאלתי, בסופו של דבר, תשובתו הראשונה נשארה איתי מאז ועד היום, 11 שנים מאוחר יותר.

"כשאתה רוצה משהו, אתה משיג אותו".

הוא בעיקרון אמר שאני go getter אגרסיבי שכשהוא רוצה משהו, הוא משיג אותו, על כל המשתמע מכך-אתה נחוש, אתה חזק, אתה עושה מה שצריך בשביל לקבל את מה שאתה רוצה.

האנשים שאנחנו, אלו האנשים שאנחנו בהתבסס על איך שאנחנו מתנהגים, מהם הערכים שלנו, במה אנחנו מאמינים, אבל האנשים שאנחנו גם מבוססים על התדמית שלנו, ועל מה שאנשים חושבים עלינו, גם בגלל שהתדמית שלנו, בין אם נכונה ובין אם לא, היא חלק מאיתנו כשלעצמה, וגם כי בואו נודה בזה, לא תמיד, אבל על-פי רוב, לתדמית שלנו יש איזשהו קשר למציאות, כך שלעיתים יותר קרובות מאשר לא, אנחנו כן נהיה מה שנאמר עלינו או שנהוג להאמין שאנחנו בתוך המסגרת של התדמית שלנו.

כשהוא אמר לי את זה, כשהוא אמר לי שכשאני רוצה משהו, אני משיג אותו, חשבתי על זה מאוחר יותר, והבנתי שקודם כל, זה כנראה נכון בלי קשר לכלום, ששנית כל, אם הוא חושב ככה, בטח יש עוד שחושבים ככה, וששלישית כל, אם יש לפחות כמה אנשים שחושבים ככה, אז מעבר למה שאני כבר לבדי בהחלט חושב שזה נכון, בהתבסס על הניסיון שלי עם עצמי וכפי מה שאני מכיר את פועלי ואת חיי, אז אם יש נוספים שחושבים ככה, הוא ובטח עוד כמה, אז בטח ובטח שזה נכון.

אם להיות go getter אגרסיבי ונחוש שכשהוא רוצה משהו הוא משיג אותו, זה היה דבר שאפיין אותי כבר קודם לכן, כעת הבנתי שהדבר למעשה אפיין אותי אף יותר ממה שחשבתי מכיוון שהבנתי שזהו חלק מרכזי במה שהיא התדמית עליי, מעבר למה שאנשים חושבים שאני חכם ומוכשר וחתיך וכל זה, ועכשיו, ולאחר שלמדתי שזהו חלק מהתדמית שלי, התגלית החדשה הזאת רק גרמה לכך שהדבר הזה, והתכונה הזאת, יאפיינו אותי רק עוד יותר מאשר אי-פעם בעבר קודם לכן, מכיוון שכאשר הבנתי שלא רק שאני כזה, שזה דבר שכבר ידעתי אותו עוד קודם לכן, אלא שזאת גם חלק מהתדמית שלי, הבנתי שאני בעצם עוד יותר כזה ממה שחשבתי, מה שרק רומם את התכונה בי ובתוכי ולפי ראות עיניי בתור אחת מהתכונות הגדולות המאפיינות ומגדירות אותי, וכעת הייתי כזה יותר מאשר אי-פעם בעבר, תוך כדי נקיטת מאמצים אקטיביים יותר מאשר בעבר להיות כזה, מכיוון שעכשיו כשלמדתי שמדובר בחלק גדול מהתדמית שלי בעיני החברים, ולכן למדתי שאני יותר כזה, וזה יותר אני, מאשר מה שחשבתי תחילה, התכונה הזאת, במידה גדולה יותר מבעבר, הפכה להיות אני, ואני הפכתי להיות היא, ולכן הבנתי שיותר מאשר מה שחשבתי, התכונה הזאת מגדירה אותי כאני, ואת ההתנהגויות שלי, הערכים שלי והאמונות שלי, כמה שהם, כך שאם אאבד את התכונה הזאת חלילה, או לא אהיה כזה יותר, אאבד למעשה ההתנהגויות המאפיינות אותי, הערכים שלי, האמונות שלי, ובכך אאבד למעשה אותי עצמי, וקלע למשבר זהות נוסף וסחרור מסוכן נוסף, בדיוק מן הסוג שבו הייתי כלוא בשלושת השנים האחרונות, ושרק כעת התחלתי לצאת ממנו.

בסופו של דבר, כל זה דווקא מאוד מאוד השתלם וממשיך להשתלם. עצם זה שאני כזה. עצם זה שאמרו לי שאני כזה, ובכך רק הפכו אותי לעוד יותר כזה ממה שהייתי. עצם זה שבעקבות עצם כך שאמרו לי שאני כזה, התכונה רק עלתה והתרוממה בי כאחת מהתכונות החשובות ביותר והמגדירות ביותר שבי, לפחות בעיני עצמי, מה שגרם לי שיהיה לי חשוב שאני אהיה כזה. כי בסופו של דבר, מהן ההשלכות של כל זה? ההשלכות של כל זה, הן שכשאני רוצה משהו אני משיג אותו, כך בעבר, כך עוד יותר מאז גיל 15 מאשר קודם לכן, וכך היום יותר מאשר אי-פעם בעבר קודם לכן, כי עכשיו אני כבר לא ילד, עכשיו אני במשחק הגדול, משחק החיים, ולכן הכול תלוי על כף המאזניים, ולכן אני נותן את הכול, את כל כולי, ו"fight like hell", כמו שאומרים באנגלית.

אבל בסוף, ואחרי כל זה, יש עוד שאלה חשובה ומדאיגה למדי אחת אחרונה.

למה אני go getter אגרסיבי? למה אני כל-כך נחוש? למה אני כל-כך חזק? כי אתם מבינים, בסופו של דבר, יש שני מסלולים, ויש שני שבילים, המובילים אל ה-go getter-יות האגרסיבית, הנחישות, והחוזקה.

המסלול האחד, והשביל האחד, הוא שמישהו הוא כזה כי הוא פשוט באמת-באמת כזה בבסיס שלו, בליבה שלו ובאופי שלו-הוא חזק כי הוא חזק מתוך החוזקה של חוזקתו. זה מעגל קסמים טוב וחיובי, בניגוד למעגלי הקסימים הרעים והשליליים שעל-פי רוב אנשים מדברים עליהם.

המסלול השני, והשביל השני, הוא שמישהו הוא כזה, go getter אגרסיבי, נחוש וחזק, כי הוא בעצם כזה מתוך חולשה ולא חוזקה. הוא מקבל את מה שהוא רוצה, כי הוא לא חזק מספיק בשביל להיות מסוגל דווקא שלא לקבל את מה שהוא רוצה, וכי הוא לא חזק מספיק בשביל להיות מסוגל לשחרר, ולוותר, ולהבין שזה בסדר. אדם שכזה, יקבל את מה שהוא רוצה, ויעשה את הנדרש, בשביל לקבל את מה שהוא רוצה, מתוך חוסר יכולת שלא לקבל את מה שהוא רוצה.

השם שלי הוא מאור פז. אני בן 26. אני go getter אגרסיבי. אני נחוש. אני חזק. אני הבן-אדם הכי חזק שאי-פעם הכרתי. אבל למה? למה אני כל-כך חזק?

האם אני חזק מספיק בשביל להתגבר ולהתעלות מעל הסבל והקושי והמכשולים ולקבל את מה שאני רוצה כי אני באמת-באמת פשוט בן-אדם נחוש וחזק בבסיס שלי ובליבה שלי ובאופי שלי, או שאני חזק מספיק בשביל להתגבר ולהתעלות מעל הסבל והקושי והמכשולים ולקבל את מה שאני רוצה כי אני לא חזק מספיק בשביל להיות מסוגל דווקא שלא לקבל את מה שאני רוצה, ובשביל להיות מסוגל לשחרר, ולוותר, ולהבין שזה בסדר?

השם שלי הוא מאור פז. אני בן 26. אני go getter אגרסיבי. אני נחוש. אני חזק. אני הבן-אדם הכי חזק שאי-פעם הכרתי. אבל למה? למה אני כל-כך חזק?

האם אני חזק מתוך החוזקה של חוזקתי, או שאני חזק מתוך החוזקה של חולשתי?

d28943c8633093cbd05a2f7ebc838ff1.jpg
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לא ברמה מאוד מוגזמת או מאוד קשה, בכל זאת, בואו נזכור שאני בן-אדם ממש טוב בבסיס שלי וביסוד שלי, אבל בכל זאת.

להגנתי, הוא התחיל. אבל אני הייתי גרוע יותר.

בכל מקרה, הדבר שאני עשיתי, זה לא היה אני. זה פשוט לא היה אני, אתם יודעים? זה לא היה הבן-אדם שאני. זאת לא הייתה הצורה שבה אני מתנהג. זה לא היה כמו מה שאמא שלי גידלה אותי. אלו לא היו הערכים שלי. זה פשוט לא היה אני.

כבר מאז גיל 12, ובמיוחד מאז גיל 13, ולמרות הצמיחה בפופולאריות, יכול להיות שדווקא בגללה, בשילוב עם גורם אחר, הכסף, הייתי בהידרדרות מסוימת.

אבל הדבר הזה שקרה כשהייתי בן 15, הדבר שעשיתי, אם תרצו תוכלו לקרוא על כך בהרחבה באוטוביוגרפיה שלי לכשתצא לאור, הדבר הזה היה גרוע יותר מאשר כל מה שבא קודם לכן. זאת הייתה שיאה של ההתדרדרות, כמו גם, קריאת השכמה.

כבר מאז גיל 12, כשדברים התחילו להשתנות, התחלתי להתנהג שלא כמו עצמי, ולכן התחלתי לאבד את העצמי המוגדר שהייתי, ושאהבתי להיות, ולהפוך למשהו אחר. אבל האירוע ההוא מגיל 15, זה היה השיא.

כל אדם מוגדר על-ידי ההתנהגויות שלו, והערכים שלו, והאמונות שלו, וכשאנחנו עושים משהו שסותר את זה, כשאנחנו עושים משהו שחוצה את הקווים, אנחנו לא רק מתנהגים שלא כמו עצמנו, אלא אנחנו גם מסתכנים ממש, באובדן עצמנו, ביצירתו של משבר זהות, ובצורך לשאול ולהגדיר מי חדש, מי אנחנו? מי אנחנו עכשיו? מה הערכים שלנו עכשיו? מה האמונות שלנו עכשיו? איזה סוג של אנשים אנחנו עכשיו, אחרי שחצינו את הקווים בצורה הזאת?

כבר כמה שנים ידעתי והרגשתי שאני מאבד את העצמי האמיתי, עם ההתנהגויות, הערכים והאמונות שמאפיינים את האני האמיתי, וכבר כמה שנים ידעתי שאני מתחיל להפוך למישהו אחר, מישהו שאהבתי פחות, מישהו שלא רציתי להיות. מישהו עם התנהגויות טובות פחות, ערכים טובים פחות, אמונות טובות פחות. אבל התקשיתי לצאת מהסחרור.

ואז זה קרה. הדבר הזה שקרה. כשהייתי בן 15. זה היה היום שבו הייתי הכי פחות האני האמיתי שהייתי, והכי הרבה האני האחר שנעשיתי עם השנים, יותר מאשר אי-פעם בעבר, וזאת בעקבות הסחרור שאליו נקלעתי, ושרק החמיר עם הזמן. היום ההוא, כאמור, והמאורע ההוא, כאמור, היה גם קריאת ההשכמה שלי.

לא אהבתי את מה שקרה, ולא אהבתי את עצמי, ביום ההוא. לא אהבתי את מה שעשיתי, את מה שנהפכתי להיות, אבל הייתי זקוק לחוות דעת נוספת.

קבעתי להיפגש בביתי אחרי הלימודים עם אחד החברים, זה הקרוב אליי והנאמן אליי ביותר שהיה נוכח באירוע, שראה מה עשיתי, ושראה את אשר התרחש.

בילדותי, חדרי שבביתי היה נקודת התאספות פופולארית בעקבות הפופולאריות הגדולה שלי והיותי מלך הבית-ספר, מה שדחף תלמידים אחרים אליי ואל זרועותיי במהלך שעות הלימודים וגם לאחריהן, זאת מלבד הגודל שלו, הקומה הנפרדת שבו שכן, הדלת הננעלת והפרטיות, שכל אלו הם מצרכים נדירים בגיל הזה, אך כאלו שילדים בגילאים האלו זקוקים להם במיוחד.

בדרך כלל ילדים היו הולכים קודם הביתה, משאירים את התיקים שלהם, אולי אוכלים משהו, ורק אז באים אליי, אבל זה היה יום אחר עם מאורע אחר וקשה יחסית שקרה, אז אותו חבר בא אליי ישר מהבית-ספר. הלכנו יחדיו אל ביתי, תיקי בית-הספר על גבינו. נכנסנו הביתה. עלינו אל חדרי. הוא התיישב על המיטה שלי בשעה שאני נעלתי את הדלת.

צעדתי אנה ואנה, הידיים על המותניים, לא מביט בו, מנסה לחשוב איך לנסח את הדברים, בשעה שהוא מביט בי בדאגה.

הייתה הרגשה מאוד סמכותית ומבשרת רעות באוויר. בדרך כלל זה לא היה ככה. היה נורא כיף אצלי. זה למה תלמידים היו באים. זה והפופולאריות שלי, ושאני חתיך, ומוכשר, וחכם, ומעניין ומצחיק כל זה.

לבסוף ולאחר רגעים ארוכים מאוד של חשיבה, נכנעתי, ויתרתי על חיפוש אחר דרך טובה או מתוחכמת להגיד את הדברים, ופשוט שאלתי אותו בפשטות, "מה אתה חושב עליי?"

הוא בעצמו שתק במשך רגע ארוך, הביט הצידה, חשב ממושכות, ולבסוף הישיר אליי מבט ואמר "אני חושב שאתה...מישהו שיודע מה הוא רוצה, ושכשהוא רוצה משהו, הוא משיג אותו".

תשובתו הפתיעה אותי. מה שהוא אמר לא היה לא נכון, אבל זה לא מה שהתכוונתי, וניכר שלא הבין את כוונתי. התכוונתי בהקשר של מה שקרה מוקדם יותר באותו היום, ומה הוא חושב עליי בהקשר של הדבר ההוא, ומה הוא חושב עליי בעקבותיו.

הייתי זקוק לחוות דעתו זאת כדי לדעת ביתר וודאות ולהתחזק בדעתי שהגזמתי, חציתי יותר מידי קווים, התרחקתי יותר מידי מהאני האמיתי, ההתנהגויות האמיתיות שלי, הערכים האמיתיים שלי והאמונות האמיתיות שלי, וכעת זהו הזמן לחזור בי, לצאת מן הסחרור המסוכן שאליו נקלעתי בקיץ של 2010, שלוש שנים קודם לכן, ושהגיע הזמן לעשות שינוי, ולחזור להיות האני האמיתי, האני מפעם, האני שאני עדיין הייתי ושאני עדיין תמיד אהיה עמוק בפנים.

מיד הבהרתי לו את כוונתי האמיתית, קיבלתי תשובה חדשה שמותאמת למה שבעצם באמת שאלתי, התאימה למה שחשבתי פחות או יותר, גרמה לי להבין סופית כמה הדברים הרחיקו לכת, מה שנגמר לבסוף בזה שעשיתי שינויים משמעותיים וחזרתי להיות המאור האמיתי מפעם, אבל לא על זה אני רוצה לדבר עכשיו, וזאת לא הנקודה האמיתית של השרשור הזה. אם זה מעניין אתכם, אז אתם יכולים לקרוא על כך הכול באוטוביוגרפיה העתידית שלי, אבל אני רוצה להתרכז דווקא בתשובתו הראשונה.

למרות שתשובתו הראשונה לא הייתה בדיוק מה שהתכוונתי אליו, ולמרות שבאותו רגע התקדמנו אל מעבר לתשובתו הראשונה מהר יחסית, ולאחר שהבהרתי לו את הכוונה האמיתית שבשאלתי, בסופו של דבר, תשובתו הראשונה נשארה איתי מאז ועד היום, 11 שנים מאוחר יותר.

"כשאתה רוצה משהו, אתה משיג אותו".

הוא בעיקרון אמר שאני go getter אגרסיבי שכשהוא רוצה משהו, הוא משיג אותו, על כל המשתמע מכך-אתה נחוש, אתה חזק, אתה עושה מה שצריך בשביל לקבל את מה שאתה רוצה.

האנשים שאנחנו, אלו האנשים שאנחנו בהתבסס על איך שאנחנו מתנהגים, מהם הערכים שלנו, במה אנחנו מאמינים, אבל האנשים שאנחנו גם מבוססים על התדמית שלנו, ועל מה שאנשים חושבים עלינו, גם בגלל שהתדמית שלנו, בין אם נכונה ובין אם לא, היא חלק מאיתנו כשלעצמה, וגם כי בואו נודה בזה, לא תמיד, אבל על-פי רוב, לתדמית שלנו יש איזשהו קשר למציאות, כך שלעיתים יותר קרובות מאשר לא, אנחנו כן נהיה מה שנאמר עלינו או שנהוג להאמין שאנחנו בתוך המסגרת של התדמית שלנו.

כשהוא אמר לי את זה, כשהוא אמר לי שכשאני רוצה משהו, אני משיג אותו, חשבתי על זה מאוחר יותר, והבנתי שקודם כל, זה כנראה נכון בלי קשר לכלום, ששנית כל, אם הוא חושב ככה, בטח יש עוד שחושבים ככה, וששלישית כל, אם יש לפחות כמה אנשים שחושבים ככה, אז מעבר למה שאני כבר לבדי בהחלט חושב שזה נכון, בהתבסס על הניסיון שלי עם עצמי וכפי מה שאני מכיר את פועלי ואת חיי, אז אם יש נוספים שחושבים ככה, הוא ובטח עוד כמה, אז בטח ובטח שזה נכון.

אם להיות go getter אגרסיבי ונחוש שכשהוא רוצה משהו הוא משיג אותו, זה היה דבר שאפיין אותי כבר קודם לכן, כעת הבנתי שהדבר למעשה אפיין אותי אף יותר ממה שחשבתי מכיוון שהבנתי שזהו חלק מרכזי במה שהיא התדמית עליי, מעבר למה שאנשים חושבים שאני חכם ומוכשר וחתיך וכל זה, ועכשיו, ולאחר שלמדתי שזהו חלק מהתדמית שלי, התגלית החדשה הזאת רק גרמה לכך שהדבר הזה, והתכונה הזאת, יאפיינו אותי רק עוד יותר מאשר אי-פעם בעבר קודם לכן, מכיוון שכאשר הבנתי שלא רק שאני כזה, שזה דבר שכבר ידעתי אותו עוד קודם לכן, אלא שזאת גם חלק מהתדמית שלי, הבנתי שאני בעצם עוד יותר כזה ממה שחשבתי, מה שרק רומם את התכונה בי ובתוכי ולפי ראות עיניי בתור אחת מהתכונות הגדולות המאפיינות ומגדירות אותי, וכעת הייתי כזה יותר מאשר אי-פעם בעבר, תוך כדי נקיטת מאמצים אקטיביים יותר מאשר בעבר להיות כזה, מכיוון שעכשיו כשלמדתי שמדובר בחלק גדול מהתדמית שלי בעיני החברים, ולכן למדתי שאני יותר כזה, וזה יותר אני, מאשר מה שחשבתי תחילה, התכונה הזאת, במידה גדולה יותר מבעבר, הפכה להיות אני, ואני הפכתי להיות היא, ולכן הבנתי שיותר מאשר מה שחשבתי, התכונה הזאת מגדירה אותי כאני, ואת ההתנהגויות שלי, הערכים שלי והאמונות שלי, כמה שהם, כך שאם אאבד את התכונה הזאת חלילה, או לא אהיה כזה יותר, אאבד למעשה ההתנהגויות המאפיינות אותי, הערכים שלי, האמונות שלי, ובכך אאבד למעשה אותי עצמי, וקלע למשבר זהות נוסף וסחרור מסוכן נוסף, בדיוק מן הסוג שבו הייתי כלוא בשלושת השנים האחרונות, ושרק כעת התחלתי לצאת ממנו.

בסופו של דבר, כל זה דווקא מאוד מאוד השתלם וממשיך להשתלם. עצם זה שאני כזה. עצם זה שאמרו לי שאני כזה, ובכך רק הפכו אותי לעוד יותר כזה ממה שהייתי. עצם זה שבעקבות עצם כך שאמרו לי שאני כזה, התכונה רק עלתה והתרוממה בי כאחת מהתכונות החשובות ביותר והמגדירות ביותר שבי, לפחות בעיני עצמי, מה שגרם לי שיהיה לי חשוב שאני אהיה כזה. כי בסופו של דבר, מהן ההשלכות של כל זה? ההשלכות של כל זה, הן שכשאני רוצה משהו אני משיג אותו, כך בעבר, כך עוד יותר מאז גיל 15 מאשר קודם לכן, וכך היום יותר מאשר אי-פעם בעבר קודם לכן, כי עכשיו אני כבר לא ילד, עכשיו אני במשחק הגדול, משחק החיים, ולכן הכול תלוי על כף המאזניים, ולכן אני נותן את הכול, את כל כולי, ו"fight like hell", כמו שאומרים באנגלית.

אבל בסוף, ואחרי כל זה, יש עוד שאלה חשובה ומדאיגה למדי אחת אחרונה.

למה אני go getter אגרסיבי? למה אני כל-כך נחוש? למה אני כל-כך חזק? כי אתם מבינים, בסופו של דבר, יש שני מסלולים, ויש שני שבילים, המובילים אל ה-go getter-יות האגרסיבית, הנחישות, והחוזקה.

המסלול האחד, והשביל האחד, הוא שמישהו הוא כזה כי הוא פשוט באמת-באמת כזה בבסיס שלו, בליבה שלו ובאופי שלו-הוא חזק כי הוא חזק מתוך החוזקה של חוזקתו. זה מעגל קסמים טוב וחיובי, בניגוד למעגלי הקסימים הרעים והשליליים שעל-פי רוב אנשים מדברים עליהם.

המסלול השני, והשביל השני, הוא שמישהו הוא כזה, go getter אגרסיבי, נחוש וחזק, כי הוא בעצם כזה מתוך חולשה ולא חוזקה. הוא מקבל את מה שהוא רוצה, כי הוא לא חזק מספיק בשביל להיות מסוגל דווקא שלא לקבל את מה שהוא רוצה, וכי הוא לא חזק מספיק בשביל להיות מסוגל לשחרר, ולוותר, ולהבין שזה בסדר. אדם שכזה, יקבל את מה שהוא רוצה, ויעשה את הנדרש, בשביל לקבל את מה שהוא רוצה, מתוך חוסר יכולת שלא לקבל את מה שהוא רוצה.

השם שלי הוא מאור פז. אני בן 26. אני go getter אגרסיבי. אני נחוש. אני חזק. אני הבן-אדם הכי חזק שאי-פעם הכרתי. אבל למה? למה אני כל-כך חזק?

האם אני חזק מספיק בשביל להתגבר ולהתעלות מעל הסבל והקושי והמכשולים ולקבל את מה שאני רוצה כי אני באמת-באמת פשוט בן-אדם נחוש וחזק בבסיס שלי ובליבה שלי ובאופי שלי, או שאני חזק מספיק בשביל להתגבר ולהתעלות מעל הסבל והקושי והמכשולים ולקבל את מה שאני רוצה כי אני לא חזק מספיק בשביל להיות מסוגל דווקא שלא לקבל את מה שאני רוצה, ובשביל להיות מסוגל לשחרר, ולוותר, ולהבין שזה בסדר?

השם שלי הוא מאור פז. אני בן 26. אני go getter אגרסיבי. אני נחוש. אני חזק. אני הבן-אדם הכי חזק שאי-פעם הכרתי. אבל למה? למה אני כל-כך חזק?

האם אני חזק מתוך החוזקה של חוזקתי, או שאני חזק מתוך החוזקה של חולשתי?


אני. אני. אני. אני. אני. אתה פשוט אינפנטיל עם רישיון. גם ביבי הוא כזה. אתם במקרה אחים?​
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
שניהם אגואיסטים,

למה ביבי אינפנטיל,מה ההוכחות שלך?
הוא לא מפסיק את המלחמה. הוא מתחמק מעסקת החזרת החטופים. הוא מתעקש לשמר את מעמדו בכל מחיר והוא חושב שאם יחזור שוב ושוב על שקר ההגעה לניצחון מוחלט העם ימשיך ויאמין לו עד אין קץ​
 
הוא לא מפסיק את המלחמה. הוא מתחמק מעסקת החזרת החטופים. הוא מתעקש לשמר את מעמדו בכל מחיר והוא חושב שאם יחזור שוב ושוב על שקר ההגעה לניצחון מוחלט העם ימשיך ויאמין לו עד אין קץ​
מה זה קשור לילדותיות?


אתה מתכוון שהוא עושה מה שטוב לו כמו ילד קטן שלא איכפת לו מההורים 🧸
 
אתה חזק כי אתה מסנן לחלוטין את הזמזום של הלוזרים
כרגע הוא בעצמו לוזר,לפחות מבחינה מקצועית.

הוא מסתדר יפה כי הוא ממוקד בעצמו ולא מאמין בנורמות החברתיות.

מתי הוא כן מאמין?

למשל בנושא התחממות גלובאלית,אז כדאי לו להאמין כי זה מחניף לאגו שלו

שהוא שייך למיליה האינטקטואלי שמאמין.

הרי יש לו בעיה עוד מהבית ספר שאמרו שהוא שייך לכיתה חלשה יותר - יענו טיפש,

ומאז הוא כל הזמן מנסה להוכיח כמה שהוא חכם.
 

ai27

Well-known member
כרגע הוא בעצמו לוזר,לפחות מבחינה מקצועית.
הוא סטודנט.
נכון שהוא לא סטודנט מצטיין - אבל האמת היא שבתור מצטיין בעצמי הבנתי שזה לא כזה חשוב
הרי הצטיינות-באוניברסיטה לא מובילה לקידום בעבודה, רק עוזרת להתקבל.
הוא מסתדר יפה כי הוא ממוקד בעצמו ולא מאמין בנורמות החברתיות.
מתי הוא כן מאמין?
הוא מבין שה"אנרגיות" שלו סוחפות אנשים - וזה יעזור לו להתקדם בחיים (במקום שיצליח להתקבל אליו)
הוא לא צריך להאמין ללוזרים מדוכאים בלי אנרגיות
מבין?
למשל בנושא התחממות גלובאלית,אז כדאי לו להאמין כי זה מחניף לאגו שלו
שהוא שייך למיליה האינטקטואלי שמאמין.
אתה מבין שלמרות שזאת אובססיה שלך - הרוב בעצם אדישים
אומרים "סבבה. העולם מתחמם, או מתקרר, או משתנה"
אבל חושבים שזה בעצם חסר משמעות מבחינתם, ומבחינת האנושות

המילייה הבינה שלזעוק "התחממות" מאפשר להם לשדוד את הקופה הציבורית
אבל שמת לב לפניית הפרסה בדיוק כשהתחילה מלחמת אוקראינה?
מצאו דרך טובה יותר להפחיד ולשדוד את הציבור - והישנה נזרקה לפח.
הרי יש לו בעיה עוד מהבית ספר שאמרו שהוא שייך לכיתה חלשה יותר - יענו טיפש,
ומאז הוא כל הזמן מנסה להוכיח כמה שהוא חכם.
זאת באמת בעיה - כי האובססיה הזאת דווקא כן פוגעת בו.
במקום להתמקד באנרגיה המרשימה שלו - הוא מתקוטט ומתלהם כמו ילד קטן
 
המילייה הבינה
מילייה זה זכר.

שמת לב לפניית הפרסה בדיוק כשהתחילה מלחמת אוקראינה?
מצאו דרך טובה יותר להפחיד ולשדוד את הציבור - והישנה נזרקה לפח.
נכון זה הצליח חלקית,יש מיסים על פד"ח גם אצלנו רמת הזיהום של המכונית

נקבעת גם ע"י פד"ח.

אבל זה לא תופס בינתיים - רק חלק מאמינים

לעומת זאת מלחמה מרוקנת את הכסף של האזרחים,

ומכניסה ממשלה לחובות ענק,ולכן הצליחו לסחוף טיפשים כמוך למלחמה הזאת.

במקום להתמקד באנרגיה המרשימה שלו - הוא מתקוטט ומתלהם כמו ילד קטן
לא יודע אם יש לו אנרגיה מרשימה...

בגיל 26 גם אנחנו היינו אנרגטיים.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
מילייה זה זכר.


נכון זה הצליח חלקית,יש מיסים על פד"ח גם אצלנו רמת הזיהום של המכונית

נקבעת גם ע"י פד"ח.

אבל זה לא תופס בינתיים - רק חלק מאמינים

לעומת זאת מלחמה מרוקנת את הכסף של האזרחים,

ומכניסה ממשלה לחובות ענק,ולכן הצליחו לסחוף טיפשים כמוך למלחמה הזאת.


לא יודע אם יש לו אנרגיה מרשימה...

בגיל 26 גם אנחנו היינו אנרגטיים.
למה? האם טענת על עצמך שאתה החכם והשרמנטי מבין כל הגברים בגיל 26?​
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
אני. אני. אני. אני. אני. אתה פשוט אינפנטיל עם רישיון. גם ביבי הוא כזה. אתם במקרה אחים?
אתם לועגים לי על הריכוז וההתמקדות הקיצוניים שלי בעצמי, אבל ככה אנשים מוצלחים ומצליחים נעשים.

אנשים טובים במה שהם משקיעים בו זמן ומאמצים. כאשר אנשים שמרוכזים בעצמם משקיעים הרבה זמן ומאמצים בעצמם, בסוף אלו הם עצמם שהופכים להיות "וואו".

כשאנחנו מתעסקים בעצמנו, אלו אנחנו עצמנו שאנחנו מלטשים ומשפרים.

וכשכל האנשים האנוכיים-האנוכיים האלו מסיימים להתרכז ולהתעסק בעצמם כל-כך הרבה, התוצאה מרהיבה, והאדם הניצב למולנו הוא אדם מלוטש ומרשים, בעל ידע, יכולות וכישרונות, ואז, בסוף, דווקא אלו האנשים בעלי המידה הגדולה ביותר של יכולת לעשות ולתרום למען אנשים אחרים ולמען העולם, ודווקא אלו האנשים שמגיעים להישגים המרשימים ביותר ותורמים לעולם את התרומות המדהימות ביותר.

לאונרדו דה וינצ'י, תומאס אדיסון, אלברט איינשטיין. כולם היו אנשים שמרוכזים בעצמם מאוד.

זה טבעי שבתור מישהו מהדור השלישי, כשהערכים היו פחות אינדיבידואליסטים ויותר קולקטיביסטים, אפילו במערב, שתמיד היה אינדיבידואלי יותר מהמזרח, ההשקפה שלך תהיה אחרת, אבל התפיסות המקובלות כיום, בקרב רוב האנשים, השתנו מאז.
למה? האם טענת על עצמך שאתה החכם והשרמנטי מבין כל הגברים בגיל 26?
😅
באף מקום עבודה הוא לא יחזיק מעמד אם הוא יקרא לאנשים להשתחוות בפניו ואם הוא יטען על עצמו שהוא חכם מכל אדם שחי לפניו.
אני כן מלך ותותח-על, אבל בכל זאת, גילוי נאות, כשאני אומר לאנשים להשתחוות בפניי, אני יותר צוחק מאשר רציני. במציאות, אני לא אומר את זה אפילו לא בצחוק. האם מתישהו, יום אחד, אגיד את זה במציאות? בצחוק או ברצינות? אולי למשרתים אני אגיד דבר כזה. גם אם כן, סביר להניח שכמו פה, אני אגיד את זה יותר בצחוק מאשר ברצינות (אבל שישתחוו באמת).

להגיד שאני האדם הכי חכם בהיסטוריה, אני אומר ברצינות, ובינתיים ברוך השם הראיות בצד שלי, אבל בכל זאת, אני לא אומר את זה במציאות. רק פה. קודם שייוודעו בכל העולם כל ההישגים העל-אנושיים שלי, ואז אני אתחיל לשקול ברצינות להגיד את זה בקול רם בעולם האמיתי.

בכל מקרה, אני לא אגיד לאנשים להשתחוות בפניי או שאני האדם החכם בהיסטוריה, בצחוק או ברצינות, במקום העבודה.

אני לא מתכוון גם לעבוד בשביל אף-אחד, אלא להיות עצמאי. מתי בכל זאת אעבוד בשביל מישהו אחר? בהתמחות במהלך התואר השני.
 

ai27

Well-known member
אתם לועגים לי על הריכוז וההתמקדות הקיצוניים שלי בעצמי, אבל ככה אנשים מוצלחים ומצליחים נעשים.
(y) אל תתייחס ללוזרים
hater gonna hate
אנשים טובים במה שהם משקיעים בו זמן ומאמצים. כאשר אנשים שמרוכזים בעצמם משקיעים הרבה זמן ומאמצים בעצמם, בסוף אלו הם עצמם שהופכים להיות "וואו".
כשאנחנו מתעסקים בעצמנו, אלו אנחנו עצמנו שאנחנו מלטשים ומשפרים.
אכן.
אתה צריך להתמקד בלימודים - יש סף קשה שתצטרך לעבור - בלי קיצורי דרך
קיצורי-דרך ידרדרו אותך.
לאונרדו דה וינצ'י, תומאס אדיסון, אלברט איינשטיין. כולם היו אנשים שמרוכזים בעצמם מאוד.
שלא חיפשו קיצורי דרך.
כולם עבדו קשה - והצטיינו במוסדות ההכשרה שלהם (כך או אחרת. אינשטיין הצטיין בתיכון ובתואר הראשון, אבל בהמשך השקיע רק בתחומי המחקר שלו - ולכן נאלץ לעבוד למחייתו)
תיזהר מקיצורי הדרך
זה טבעי שבתור מישהו מהדור השלישי, כשהערכים היו פחות אינדיבידואליסטים ויותר קולקטיביסטים, אפילו במערב, שתמיד היה אינדיבידואלי יותר מהמזרח, ההשקפה שלך תהיה אחרת, אבל התפיסות המקובלות כיום, בקרב רוב האנשים, השתנו מאז.
האמת שלא - זו פשוט מנטליות של בינוניים, שלא מצטיינים בכלום
כל מצטיין - מבין שאינטנסיביות זה המפתח
אני כן מלך ותותח-על, אבל בכל זאת, גילוי נאות, כשאני אומר לאנשים להשתחוות בפניי, אני יותר צוחק מאשר רציני. במציאות, אני לא אומר את זה אפילו לא בצחוק. האם מתישהו, יום אחד, אגיד את זה במציאות? בצחוק או ברצינות? אולי למשרתים אני אגיד דבר כזה. גם אם כן, סביר להניח שכמו פה, אני אגיד את זה יותר בצחוק מאשר ברצינות (אבל שישתחוו באמת).
להגיד שאני האדם הכי חכם בהיסטוריה, אני אומר ברצינות, ובינתיים ברוך השם הראיות בצד שלי, אבל בכל זאת, אני לא אומר את זה במציאות. רק פה. קודם שייוודעו בכל העולם כל ההישגים העל-אנושיים שלי, ואז אני אתחיל לשקול ברצינות להגיד את זה בקול רם בעולם האמיתי.
זה החלק שגורם לאנשים להתייחס אליך רע.
הפער העצום בין תפיסה-עצמית למציאות
כל שלב שעולים - קבוצת הייחוס שלך קשה יותר
ביסודי היית להיט, בתיכון היית בינוני - עכשיו תצטרך להתאמץ מאוד כדי להגיע לשלב הבא.
בכל מקרה, אני לא אגיד לאנשים להשתחוות בפניי או שאני האדם החכם בהיסטוריה, בצחוק או ברצינות, במקום העבודה.
אני לא מתכוון גם לעבוד בשביל אף-אחד, אלא להיות עצמאי. מתי בכל זאת אעבוד בשביל מישהו אחר? בהתמחות במהלך התואר השני.
זה דווקא חכם מאוד.
הטעות שלי היא שאחרי התנסות באינטל עבדתי וצברתי נכסים במקום לפתוח חברה משלי
זה בגלל שלא היו לי נכסים - והייתי חייב לעבוד כדי להשיג אותם.
אבל אנשים שעבדתי איתם ופעלו אחרת (פתחו חברות או הלכו לתואר-ניהולי בארה"ב) זינקו מהר ממני
לכן אני אומר שזאת העבודה האחרונה שלי כשכיר
בגיל 45 כבר יש לי את הנכסים והחסכונות כדי לחיות ולתת לילדי התחלה טובה - ולא אצטרך לעבוד עוד למחייתי

אם אתה תגיע לזה 15 שנה לפני - כל הכבוד
אבל זה רחוק מהקשקושים שלך
 
ביסודי היית להיט,
היה בינוני
בתיכון היית בינוני -
זה השיא שלו,כנראה נהיה יפה יותר+החדר למעלה עם מרפסת,שירותים,מקלחת ופרטיות.

כמו כן קשקושי שחצנות עוברים סביר בגיל הזה - מקובל.
אם אתה תגיע לזה 15 שנה לפני - כל הכבוד
אבל זה רחוק מהקשקושים שלך
כרגע נראה שהוא לא יגיע לשום דבר מיוחד כי הוא לא מצא מה שהוא אוהב לעשות.

זה הדבר הכי חשוב במיוחד לגבר - למצוא מה אתה אוהב לעשות ולמצוא עבודה שפחות

או יותר מתכתבת עם הקונספט הזה.

הוא אוהב לדבר על עצמו - זה לא יעזור בתור פסיכולוג.

יש לו בעיה לא פתורה של ביטחון עצמי נמוך ביכולות שלו - בגלל זה הוא כל הזמן מנסה להוכיח שהוא "החכם ביותר"

בהפוך על הפוך,גם הצליח לשכנע את עצמו ברמה מסוימת בעיוולת הזאת.

לכן הוא צריך ללכת פסיכולוג או מטפל אחר
עכשיו תצטרך להתאמץ מאוד כדי להגיע לשלב הבא.
הוא מפחד לעבוד. איזה שלה הבא?
 

ai27

Well-known member
היה בינוני
זו התקופה שאמא שלו חשבה שהוא גאון. כנראה היה מעל הממוצע
זה השיא שלו,כנראה נהיה יפה יותר+החדר למעלה עם מרפסת,שירותים,מקלחת ופרטיות.
ובמקביל להצלחה עם בנות - המציאות זרקה אותו לכיתת חלשים.
נוצר הפער בין מציאות לדמיון
כרגע נראה שהוא לא יגיע לשום דבר מיוחד כי הוא לא מצא מה שהוא אוהב לעשות.
כבר מצא: הוא אוהב להתנשא על אנשים - הוא יהיה פסיכולוג מעולה
רק צריך להשקיע בציונים והוא שם.
זה הדבר הכי חשוב במיוחד לגבר - למצוא מה אתה אוהב לעשות ולמצוא עבודה שפחות
או יותר מתכתבת עם הקונספט הזה.
הוא אוהב לדבר על עצמו - זה לא יעזור בתור פסיכולוג.יש לו בעיה לא פתורה של ביטחון עצמי נמוך ביכולות שלו - בגלל זה הוא כל הזמן מנסה להוכיח שהוא "החכם ביותר"
זה לא רלוונטי - רוב הפסיכולוגים דפוקים
הסינון זה ציוני תואר ראשון
בהפוך על הפוך,גם הצליח לשכנע את עצמו ברמה מסוימת בעיוולת הזאת.
לכן הוא צריך ללכת פסיכולוג או מטפל אחר
הוא מפחד לעבוד. איזה שלה הבא?
אל תהיה דפקט קנאי
אם הוא יצליח להשלים ציונים ולעמוד ברף - הוא יהיה פסיכולוג. ופסיכולוג זאת עבודה קלה בשכר גבוה
זאת השאלה - האם הוא יצליח?
הרף גבוה ועד עכשיו הוא רחוק ממנו. הוא צריך לבלוע אגו ולהשלים ציונים - קשה לו

אם הוא יהיה פסיכולוג, עם הפה שלו - אולי הוא יצליח להתקמבן על משהו.
והוא נחוש.
 
זו התקופה שאמא שלו חשבה שהוא גאון. כנראה היה מעל הממוצע
מחונן זה לא גאון,בתור ילד הוא הבין את זה ככה ולכן התקבעה לו המחשבה בראש שהוא גאון,

אם רק היה צנוע יותר היה שואל את אמא שלו מה היא חשבה שקנתה את הספר והיא הייתה אומרת

משהו בסיגנון היית מיוחד ולא הבנתי אותך.

למשל היום הייתי בחנות ואמרתי לאמא הילד מאוד אנרגטי,אחרי שראיתי ילד יחסית גדול(היא אמרה שהוא בן 6)

שרץ הרבה בחנות וכל פעם עובר מדרגה בחנות - היה חשוב לו לחזק את הרגליים.

היא אמרה שהוא היפראקטיבי.

אתה מבין? תאור שלילי למצב חיובי שהילד זז ולא פגר שמסתכל בצג.

אצלו היה אולי הפוך היא לא הבינה שיש בעיה וחשבה שיש מצב טוב שצריך לדעת

איך להתייחס אליו.

ובמקביל להצלחה עם בנות - המציאות זרקה אותו לכיתת חלשים.
נוצר הפער בין מציאות לדמיון
בדיוק הבנות עוד הצלחה מהתיכון שהמשיכה גם להיום,אבל גם שם יש תמורה פוחתת ככל שעובר הזמן.

טען שחלק מהמורים חשבו שהוא חכם וחלק לא,

אז גם אין עקביות - מה שמראה שהוא לא באמת חכם ולא באמת טיפש,

והכל בדימיון שלו.

משום מה נכנס למאבק אגו עם המורים.

כבר מצא: הוא אוהב להתנשא על אנשים - הוא יהיה פסיכולוג מעולה
רק צריך להשקיע בציונים והוא שם.
אף מטופל לא ישאר אצלו,אלא אם הוא בשירות הציבורי - אבל זה הוא לא רוצה.

זה לא רלוונטי - רוב הפסיכולוגים דפוקים
הסינון זה ציוני תואר ראשון
אז אולי אני טועה וכן מצא את הייעוד שלו...

אם הוא יצליח להשלים ציונים ולעמוד ברף - הוא יהיה פסיכולוג. ופסיכולוג זאת עבודה קלה בשכר גבוה
זאת השאלה - האם הוא יצליח?
הרף גבוה ועד עכשיו הוא רחוק ממנו. הוא צריך לבלוע אגו ולהשלים ציונים - קשה לו
הוא בטוח מצליח,וזה לא שאני נביא גדול.

פשוט אין לו אופציה אחרת.

אין לו plan b
אם הוא יהיה פסיכולוג, עם הפה שלו - אולי הוא יצליח להתקמבן על משהו.
והוא נחוש.
אם הוא יצליח להדחיק את השיגעון של ההכי חכם(או יותר טוב לפתור את הבעיה הזאת) אז כן.
 
למעלה