כשמדוושים,הדוושות מתהדקות למקומן?

כשמדוושים,הדוושות מתהדקות למקומן?

או משתחררות? היה לי וויכוח נוקב עם ברונו מסלאלום תל-אביב. הוא מסתכל על כיווני ההברגה וטוען שפעולת הדיווש גורמת לדוושות לצאת החוצה, ולכן כשמרכיבים דוושות אוחזים בהן ומסובבים אחרוה "בפריילוף". אני זוכר שבכל מקום שקראתי/שמעתי זה הפוך, וגם ברור לי שמי שמתכנן כיווני הברגה בקראנק יעשה זאת כך שהדוושות יתהדקו תוך כדי דיווש. אני חייב להודות שיכול להיות שיש כאן טענה שקיבלתי מראש בלי ממש לחקור אותה, כי לפי כיוון ההברגה יכול להיות שברונו צודק (מה שיקשה עליי מאוד את הקיום...) אז נו, חכמי המכונאות - מה אתם אומרים? כמו כן תתחדשו על הפורום החדש - פעם ראשונה שלי נמרוד
 

טיראן מ

New member
ברונו צודק ...

הפדל על צירו מסתובב הפוך מכיוון הדיווש. למעשה, הפדל לא מסתובב, הוא נשאר באותה פוזיציה יחסית לקרקע (אופקי) והקראנק (וחור ההברגה) מסתובבים בכיוון הפידול (דא??) ולכן הפדל מסתובב הפוך. קח את צד ימין כדוגמא: הקראנק מסתובב עם כיוון השעון. הפדל, ששומר על הפוזיציה שלו יחסית לקרקע מסתובב נגד כיוון השעון יחסית לקראנק ו"שואף" להשתחרר. לכן, כשמרכיבים פדל מבריגים אותו "על פריילוף". בצד שמאל הכל הפוך וגם שם הפדל שואף להשתחרר בפידול. למה תכננו כך ? נראה לי שאם זה היה אחרת אי אפשר היה לשחרר פדלים אחרי כמה חודשי שימוש ...
 
בטוח-בטוח?

הנקודה שהפדל נשאר במקומו והקראנק מסתובב היא חשובה. כשאתה מסובב דוושה בפריילוף כדי להבריגה אתה עושה משהו שלא קורה ברכיבה - אתה מחזיק את הדוושה בציר שלה, הספינדל, ואז מסובב אחורה. אם לא תחזיק את הספינדל הרי לא יקרה כלום ובזמן הדיווש, הרי, לא מחזיקים את הספינדל. יש לזה איזושהי השלכה? והטיעון על כמה חודשי דיווש לא תקף ממש כי כל מכונאי (ישראלי) סוגר את הדוושות הרבה יותר חזק ממה שתוכל לסגור בדיווש. אני פשוט זוכר שמכונאי על בחו"ל אמר לי פעם שלא צריך לסגור דוושות חזק כי הדיווש בכל מקרה מהדק אותן אט אט
 
אגב, אותו הסיפור בציר המרכזי

מי שזוכר, בצירים של פעם... כן, אלה הלא-אינטגראליים... צד ימין סוגרים נגד כיוון הנסיעה וצד שמאל עם כיוון הנסיעה. כלומר, כשהקראנק מסתובב בכיוון הנסיעה - הוא שואף לפתוח את הציר המרכזי...
 

4x4bike

New member
פדלים משתחררים תוך כדי פידול -עובדה

לאור ניסיון ומבדיקות עבר. פדל שאינו סגור כהלכה פשוט משתחרר בהרכבת הפדל אני מסובב את מערכת ההנעה אחורה להידוק פדל משתחרר משתי סיבות שמתחברןת ביניהן לא מחוזק מספיק מיסב הפדל תפוש או הולך קשה נכון נוגד את ההגיון ושונה מכלי רכב ומטוסים דרור
 

יניב x

New member
ברונו טועה

המטרה של מתכנני כיוון ההברגה היא שבמידה וההברגה קצת השתחררה, לא תבריג אותה החוצה והפדאל ישלף לך אלא נהפוך הוא תבריג אותה פנימה תוך כדי תנועת הפידול. ברור שצריך גם חיזוק אבל לפחות לא יברח וזו הסיבה שההברגה הפוכה בין 2 הפדאלים. כך שבכל מקרה יסגרו את המידע הזה קראתי פעם באתר מכונאות אופניים (מחו"ל) ויש בו הרבה היגיון לעומת התאוריה השניה
 
בא'נה, יה מהנדס מזון..

תהנדס לי תשובה יותר טובה ומנומקת לברונו. את טיעון ה"הגיוני" ברונו העיף לי כבר מזמן דרך החלון... אם מסתכלים מהצד על דוושה שמסתובבת והכוחות והוקטורים השונים, להדיוט כמוני נראה שברונו וטיראן צודקים, רק שברור לי שהם לא צודקים מניסיון (אני מהדק שנים דוושות ממש חלש עם מפתח דוושות בעת החלפת דוושות ותמיד צריך הרבה כוח כדי לשחרר אותן בסוף השימוש - ואני מחליף דוושות המון) - נו?
 

יניב x

New member
מהנדס מכונות ! שעובד במפעל מזון...

אני הולך לפרק את הפדל ולבדוק
 
אמרת את הכל.

אם אתה מכניס פדאל, מהדק בקלילות יוצא לסיבוב דאווין בשכונה, חוזר הביתה, מתקלח (עם קצף וברווזון), ודרוש ממך יותר כוח כדי לפתוח את הפדלים ממה שהשקעת בסגירה - הניסוי נגמר. הרכיבה מהדקת (בעוד מובנים). ברונו חייב לעשות קרחת !!! קייס קלוזד.
 

oren_hershco

New member
קבל תשובה מנסיון עגום:

הפדל מסתובב החוצה אם הוא לא מהודק, ומאחר והוא עשוי מפלדה והקרנק מאלומיניום - ברור מי מפסיד בקרב
אורן
 

נורקין

New member
טוב , המפתח 15 עוד ביד.

כאשר סוגרים את הפדל סוגרים לכיוון הגלגל הקדמי. כשפותחים זה הפוך . לכיוון הגלגל האחורי. כשמפדלים זה יהיה תמיד לכיוון הגלגל הקדמי. עזבו אתכם מהשעון והכיוונים שלו. {בשביל זה המציאו ת'דיגטלי} כך שבאם הפדל משוחרר פעולת הדיווש תהדק אותו.
 

psycho killer1

New member
רגע, נשמע הגיוני אבל

כשאתה מפדל את מסובב את הקראנק ולא את הציר של הפדל. אז זה אמור להיות הפוך. והנה, כאשר אני רוצה לסגור פדל תופס עם מפתח 15 ומסובב אחורה את הקראנק, אז איך זה הגיוני שסיבוב קדימה יהדק את הפדל?
 

נורקין

New member
מכיוון שאתה מונע מציר הפדל להסתובב

למעשה אתה מסובב אותו לכיוון הנגדי. מונע ממנו עם האחיזה של המפתח.לכן אתה גם נועל אותו. בתנועת פידול זה לא קורה.
 

psycho killer1

New member
בדיווש אני לא מסובב או מפעיל כוח

שיסובב את הציר מכיוון שהפדל מסתובב חופשי עליו, לא? אם כן אז הוא בעצם נשאר במקום ולא מתהדק, לא?
 

4x4bike

New member
קורה גם בתנועת פידול

דמיין לרגע שבורג המיסב והפדל הם מיקשה אחת-מיסב תפוש בכיוון הנעה לאחור נסגר בכיוון פידול משתחרר
 

נורקין

New member
זאת יכולה להיות הסיבה היחידה ..

לשחרור ההברגה בעת פדול. שהפדל מפסיק להסתובב סביב צירו ובעצם מסתובב על ציר ההברגה עד זו " נגמרת " תרתי משמע.
 

צחי נ

New member
כמו מטחנת קפה ידנית

תפרק את זרוע הקראנק מהציר המרכזי תקבע את הפדל עכשיו תסובב את זרוע הקרנאק ותגלה שכדי לסגור את ההברגה אתה מסובב את הזרועה עם כיוון השעון שהוא כיוון הרכיבה פשוט תסתכלו הפוך מבפנים החוצה מהציר המרכזי אל הפדל ולא הפוך מקווה שעזרתי במשהו
 

רמי לשם

New member
הנה כמה תמונות להדגים

אמנם לא פירקתי את הקראנק לשם הניסוי אלא השתמשתי במפתח אלן שאותו לא הזזתי. תמונה ראשונה
 
למעלה