כשמדוושים,הדוושות מתהדקות למקומן?

רמי לשם

New member
תמונה שניה, הפדאל זז בכיוון הפידול

כיוון הפתיחה של הפדל מסומן בחץ אדום, חץ כחול מסמן את הסגירה.
 

Shugyman

New member
לא נכון

הפתיחה והסגירה הפוכים. כי כשאתה משתמש באלן ומבריג מהצד השני הכול מתהפך.
 

מרזוקי

New member
אנסה להסביר...

כמה עובדות: 1.ברכיבה מסובבים את הקראנק עם כיוון השעון. 2.הפדאל בצד ימין הוא בעל הברגה ימנית (מקווה שאני לא טועה) 3.הפדאל בצד שמאל הוא בעל הברגה שמאלית. כעת ישנה אפשרות להבין את כיווני הסיבוב כך: בצד של הקסטה הקידמית (צד ימין ) עם טוש יש לסמן קו על הפדאל (לא על צירו אלא על הפדאל עצמו) , ולסמן גם קו על זרוע הקראנק כך שיהיה מול הקו שסימנו על הפדאל. כעת סובבו את הקראנק לכיוון דיווש (עם כיוון השעון) ולדאוג שהפדאל ישאר מקביל לקרקע . יש לסובב את הקראנק פחות מרבע סיבוב ,ומיד תשימו לב שהקו שסומן על הקראנק "בורח" מהקו שסומן על הפדאל לכיוון שהוא עם כיוון השעון כלומר , הפדאל מסתובב יחסית לקראנק נגד כיוון השעון ולכן החיכוך שבין מיסבי הפדאל לציר הפדאל שואף "לפתוח" את הפדאל. אבל אין שום סיכוי שהפדאל ייפתח כי מומנט חיכוך זה הוא קטן מאוד יחסית לחיכוך שקיים בהברגה עקב ההידוק המוקדם של הפדאל בברכה עודד
 

nadavherman

New member
לפי החומר שמלמדים

בברנט ( BBI ) אין שום חשיבות לכיון ההברגה. הסיבה הי שסוגרים את הפדל בטורק המומלץ הוא לא יפתך. גם ים תפדל מאיום עד שתמות
 

anavot

New member
אתה צודק. מנסיון אישי.

למרות שבניתוח תאורטי ולפי הגיון פשוט נראה שהפדאל אמור להשתחרר, המציאות מוכיחה אחרת. אני מודה שלמרות שדיברתי על זה עם הרבה אנשים, כולל דוקטורים לפיזיקה, עדיין לא קיבלתי הסבר פיזיקלי משכנע. אבל אי אפשר להתווכח עם עובדות. ירדתי לעומק העיניין לפני כמה שנים כשקיבלתי את החד אופן שהזמנתי מאנגליה, שבטעות נשלח עם שני קראנקים ימניים. היו לי פדלים ספייר בבית, אז חיברתי ישר שני פדלים ימניים. הפדאל שהיה בצד שהוא לא נועד לו (ולכן ההברגה שם היתה הפוכה מהרגיל) השתחרר כל הזמן!, לא מזנה כמה הדקתי אותו.
 

anavot

New member
ואם צריך לשכנע אפשר לארגן ניסוי

תוך שתי דקות נחליף בין הקראנקים בחד אופן ונראה איך הפדאלים משתחררים. תגיד זמן ומקום, נעשה ניסוי ותזמין את ברונו...
 
תודה חברים

אין ספק שהצלחתם: 1. להראות לי שיש ידע ישראלי גם מחוץ לקריית המדע בדימונה (וענונו-סיטי) 2. לבלבל אותי יותר ממה שהייתי לפני כן 3. להבין שצריך ערכאה עליונה, בג"צ סטייל, שתיתן פסיקות בנושאים כאלו ושוב, תודה על התגובות, היה נחמד לקום בבוקר ולרוץ בשקיקה למחשב כדי לפתור עוד תעלומה בחיים הסבוכים האלו
 

טיראן מ

New member
מה תודה? איזה תודה ?

אני מודה שכמעט בילבלו גם אותי ... נראה לי שהמיסב של הפדל מבלבל את האנשים. תחליפו את הפדל בסתם בורג ונסו לדמיין את כיווני הסיבוב שלו יחסית לקראנק. נסו לדמיין שאתם מחזיקים את הבורג בהברגה ומסובבים את הקראנק בכיוון הפידול כשהבורג לא מסתובב. אני מתעקש !! בכיוון הפידול הבורג ייפתח. בפריילוף ייסגר.
 

anavot

New member
טיראן אתה טועה

לא משנה מה נדמיון או מה נחשוב. ההתנהגות במציאות היא חד משמעית - הפדאל מתהדק, ואם ההברגה הפוכה הוא משתחרר ומשתחרר ממש מהר, לא משנה כמה מהדקים. אני משתדל בד"כ לא להיות כ"כ בטוח בעצמי, אבל במקרה הזה יצא לי לנסות מה קורה כאשר ההברגה הפוכה מהרגיל והתוצאה חד משמעית.
 

JacB

New member
רגע! עוד לא סיימנו! ../images/Emo178.gif

ראשית, עשית לכולנו בצפר. שאלת שאלה פשוטה, לכאורה, שכל חמור אמור לדעת לענות עליה, ובמחשבה שניה ניראה, כי השאלה קלה, אבל התשובה קשה. ככה זה בחיים, הרבה דברים ברורים לנו רק בגלל שלא חשבנו עליהם, כפי שנאמר "אין שכל - אין בעיות". אז לאחר שנעשו כאן הרבה נסיונות כושלים להסביר, נכנסתי למוטיבציה, ואנסה להסביר (ללא משוואות דיפרנציאליות בדינמיקה/קינמטיקה): א. לצורך פשטות ההבנה, נתמקד רק בפדל ימין, שם התבריג הוא "ימני" – סגירה בכוון השעון האנלוגי... ב. אמרו כאן, כי התבריג דווקא משתחרר ע"י סיבוב קדימה. זה נכון, כאשר אין התנגדות לדיווש. שימו לב: במצב אמיתי, הזרוע לא מסתובבת בקלות, הגלגל מתנגד! אז בואו נניח, לצורך העניין, שהזרוע סטטית! (עליה קשה, היא לא "רוצה" להסתובב, הפדל יכריח אותה, מייד נראה איך. ג. בואו נניח (הנחה נכונה!), שהמיסב לא נותן 0 חיכוך, אלא חלק ממומנט הסיבוב של הפדל שנוצר ע"י הדיווש מועבר לציר (כמובן, בכוון תנועת השעון, אנחנו בפדל הימני כל הזמן!) ד. עכשו כבר מובן מה גורם להידוק התבריג? ההוכחה הטובה ביותר לצידקתי היא המציאות. אני רק מביא הסבר פיזיקלי תומך. מלבד זאת – ברור שאני צודק. (טוב, אף אחד לא מושלם, חוץ ממני
) מקווה ששברתי את הקרח.
 

bonanai

New member
נראה כי פדל תקין (יעני מסתובב..

סביב צירו) יתהדק עם פעולת הפידול ואילו פדל עקשן (תקוע בצירו) ייפתח עם פעולת הפידול מה דעתכם על הפשרה הזו?
 

langa

New member
אתה טועה

גם פדל תקין וגם פדל לא תקין ישאפו ליסתובב לאותו כיוון ההבדל שאם הפדל לא תקין כוח הסיבוב על הציר של הפדל יהיה יותר גדול ואז עם הזמן הוא יגבור על כוח החיכוך של ההברגה ואו שהוא יתהדק או שהוא יפתח זה תלוי בכיוון ההברגה של הפדל.
 

langa

New member
יש לי הרגשה שנסחפנו קצת

מי שלא הבין עדיין שילך ללמוד קצת פיסיקה. עקב הסיבוב נוצר כוח ששואף לסובב את הציר עם ההברגה הכוח הזה נוצר עקב חיכוך במיסב של הפדל בכל פדל הסיבוב מנוגד על כן ההברגות הפוכות. והגיוני שההברגה תיתהדקת בזמן רכיבה. אין לכם מושג כמה כוח ככל שיהיה קטן אך פועל במחזוריות (פידול) הוא הרסני. נראה לי שהעיניין סגור.
 
על פדלים , צירים ומה שבאמצע -מיסבים

הי נמרוד , לאור מצוקתך כי רבה היא , פניתי אתמול בחשכת הליל אל חברי הטוב אקסל שאוף מגרמניה , שהוא מהנדס מדופלם לתיכנון אופניים וממנו קיבלתי את התשובה המוסמכת הר"מ ומביא אותם בשם אומרם ( באורגינל - באנגלית, מקווה שהסדר יצא טוב בPASTE ) : Pedasl: If they are screwed in correctly (left crankarm has left thread counterclockwise,and right has right thread ,clockwise) then the pedal axles tightenthread the reason is, the ball bearings are turning counter-wise the way the axle rolls off and the resistance of the bearings actually is the relevant force מקווה שהבאתי מזור למצוקה בברכה, שלומי
 

JacB

New member
מסכים עם ידידך המדופלם

אני הסברתי בעברית (שים לב להתייחסות לחיכוך במיסב). אני לא מגרמניה אלא בכפר סבא, מהנדס מדופלם המתמחה בשבירת מעבירים אחוריים ובצייד לילי של יתושות, אבל מסביר בלשון הקודש.
 
שלומי שיחקת לי אותה, ברונו יקנה לי

קפה. נראה לי שמצאת אוטוריטה וגם הסבר למה כשמדוושים זה תמיד מהודק יותר בסוף
 
בכיף . בפעם הבאה שהוא בארץ אנסה -

לארגן הרצאה שלו על שיקולים הנדסיים בתיכנון אופניים .
 
למעלה