רגע! עוד לא סיימנו! ../images/Emo178.gif
ראשית, עשית לכולנו בצפר. שאלת שאלה פשוטה, לכאורה, שכל חמור אמור לדעת לענות עליה, ובמחשבה שניה ניראה, כי השאלה קלה, אבל התשובה קשה. ככה זה בחיים, הרבה דברים ברורים לנו רק בגלל שלא חשבנו עליהם, כפי שנאמר "אין שכל - אין בעיות". אז לאחר שנעשו כאן הרבה נסיונות כושלים להסביר, נכנסתי למוטיבציה, ואנסה להסביר (ללא משוואות דיפרנציאליות בדינמיקה/קינמטיקה): א. לצורך פשטות ההבנה, נתמקד רק בפדל ימין, שם התבריג הוא "ימני" – סגירה בכוון השעון האנלוגי... ב. אמרו כאן, כי התבריג דווקא משתחרר ע"י סיבוב קדימה. זה נכון,
כאשר אין התנגדות לדיווש. שימו לב: במצב אמיתי, הזרוע לא מסתובבת בקלות, הגלגל מתנגד! אז בואו נניח, לצורך העניין, שהזרוע סטטית! (עליה קשה, היא לא "רוצה" להסתובב, הפדל יכריח אותה, מייד נראה איך. ג. בואו נניח (הנחה נכונה!), שהמיסב לא נותן 0 חיכוך, אלא חלק ממומנט הסיבוב של הפדל שנוצר ע"י הדיווש מועבר לציר (כמובן, בכוון תנועת השעון, אנחנו בפדל הימני כל הזמן!) ד. עכשו כבר מובן מה גורם להידוק התבריג? ההוכחה הטובה ביותר לצידקתי היא המציאות. אני רק מביא הסבר פיזיקלי תומך. מלבד זאת – ברור שאני צודק. (טוב, אף אחד לא מושלם, חוץ ממני
) מקווה ששברתי את הקרח.