כשמדוושים,הדוושות מתהדקות למקומן?

טיראן מ

New member
מצטער, אני עדיין לא מקבל ...

לא הבנתי איך מיסב יכול לגרום לכוחות לעבוד הפוך ... תסכימו איתי שאם המיסב "נעול" לחלוטין הפדל ישתחרר ? אם כך, מיסב תקין יכול רק להקטין את הכוחות הפועלים לשיחרור, לא להפוך אותם לכיוון השני ...
 

טיראן מ

New member
הלו, הגזמת ...

החוק השלישי של ניוטון זה יפה אבל לא כאן. אני מציע ניסוי פשוט. כמו התפוח על הראש של ניוטון. חברו פדל חלש, דוושו ותיווכחו שהוא משתחרר. אח"כ תלכו לניוטון להתלונן. כשאני מרכיב פדלים אני מכניס להברגה ומסובב את הפדל על פריילוף לסגירה. זה מש שאני עושה ואתם מנסים להסביר לי שאני בעצם משחרר אותו ? אז איך אני מצליח לרכוב בלי פדלים ?
 

bonanai

New member
שיעור קצר בהבנת הנקרא ...באנגלית

החבר המלומד שעליו מבססים את ההסבר כתב: the ball bearings are turning counter-wise the way the axle rolls off and the resistance of the bearings actually is the relevant force ההתנגדות של המיסבים בכיוון (ובעוצמה) הפוכה לכיוון סיבובם היא הכח המהדק. וזה בדיוק החוק השלישי של ניוטון!
 

alonaski

New member
../images/Emo45.gif צודק! מגיע לך קפה ראשון! ../images/Emo45.gif

 

טיראן מ

New member
שיעור קצר בעברית ...

א. אני מודה לך על לימוד האנגלית. מה הייתי עושה בלעדיך ? ב. לפי דבריך ופרשנותך לניוטון, אני כבר כמה שנים רוכב בלי פדלים ... האמת, הרגשתי שמשהו לא בסדר ... איכשהו בעליות ... לא סוחב ... אז הכדוריות הקטנות בתוך המיסב מסתובבות נגד כיוון הדיווש. אז מה ? (או באנגלית, אחרי שכבודו לימד אותי - So What ?). גם בנאבות יש מיסבים אז אתה נוסע רוורס כשאתה מדווש ? נכון, ישנו כוח שפועל עם כיוון הדיווש, כוח שמפעילות הכדוריות של המיסב. הכוח הזה הוא קטן מאוד יחסית לכוח העיקרי. זה שמסובב את הפדל נגד כיוון הדיווש. אלונה, קפה ראשון כבר שתיתי. מצטרפת לשני עוד שעה ?
 

bonanai

New member
קרבי הבוקר, אה?:- אין לך ויכוח איתי

אלא עם מהנדס גרמני - אני רק תירגמתי... רק תזכור שהם כרגע מלכי השערים, אז שים לב עם מי אתה מתעסק...
 

טיראן מ

New member
קרבי זה הכי, אחי ...

צ'מע, הסתכלתי בחלון, ראיתי מרצדס נוסעת קדימה אז כנראה מהנדסים גרמנים יודעים מה הם עושים. ובכל זאת, מהנדס גרמני תמיד יגרום לי אי נוחות ורצון להתנגד ... משהו במוח החולה שלי יוצר אי נוחות ... מלכי השערים ? אין לי ספק שכמה מהנדסים גרמניים פיתחו שלט מרחוק שמאפשר להזיז את הכדור באוויר. בטח גם שמו משהו במים של היריבות ...
 
טיראן, כנס, כמו שאומרים בשירשורים

קודם כל עשיתי את הניסוי מספיק פעמים ואתמול שוב: אם אתה מדווש עם פדל סגור ביד (בלי מפתח), באופן שאתה יכול גם לפתוח אותו עם היד ללא מפתח, יוצא לסיבוב של שעה, אין סיכוי שתצליח לפתוח אותו ביד בסוף הרכיבונת - אתה תזדקק למפתח. בטח ובטח שהוא לא ייפול לך. ואני מציע לך עוד ניסוי על דרך השלילה - תרכיב פדל רק בהתלחלת התבריג - שני סיבובים נגיד, ואז על ה על האופניים ודווש כמה דקות בפריילוף ותראה מה קורה. אני מזכיר לך שכשאתה סוגר אותם בפריילוף אתה אוחז ומקבע את ציר הדוושה וזה ממש לא כמו לדווש בפריילוף את הדוושה עצמה בלי לקבע את הציר שלה - כנראה בגלל ההסבר של המלומד הזר. נסה ותיווכח
 

מרזוקי

New member
הסיבה שהפדל "מתהדק"

הדיווש לא גורם להידוק אלא ההיפך נוטה לשחרר את הפדאל אבל , ציר הפדאל עשוי מכרומולי והקראנק מאלומיניום . לשני המתכות הללו ישנה נטייה להיתפס זה לזה עם הפעלת לחץ (הנגרם ע"י הידוק ההברגה) גם לזמן יש תרומה לתופעה זו.
 

nostromo

New member
פרסציה

מהאתר של שלדון בראון Direction The right pedal has a normal thread, but the left pedal has a left (reverse) thread. The reason for this is not obvious: The force from bearing friction would, in fact, tend to unscrew pedals threaded in this manner. The fact is, however, that it is not the bearing friction that makes pedals unscrew themselves, but a phenomenon called "precession". You can demonstrate this to yourself by performing a simple experiment. Hold a pencil loosely in one fist, and move the end of it in a circle. You will see that the pencil, as it rubs against the inside of your fist, rotates in the opposite direction. Ignorant people outside the bike industry sometimes make the astonishing discovery that the way it has been done for 100 years is "wrong." "Look at these fools, they go to the trouble of using a left thread on one pedal, then the bozos go and put the left thread on the wrong side! Shows that bicycle designers have no idea what they are doing..." Another popular theory of armchair engineers is that the threads are done this way so that, if the pedal bearing locks up, the pedal will unscrew itself instead of breaking the rider's ankle. The left threaded left pedal was not the result of armchair theorizing, it was a solution to a real problem: people's left pedals kept unscrewing! I have read that this was invented by the Wright brothers, but I am not sure of this. Note! The precession effect doesn't substitute for screwing your pedals in good and tight. It is very important to do so. The threads (like virtually all threads on a bicycle) should be lubricated with grease, or at least with oil. וגם ראה קישורים
 

anavot

New member
../images/Emo127.gif + הסבר בעברית

בגלל המומנט שהפדאל מפעיל, הלחץ על ההברגה לא אחיד על ההיקף שלה. החלק הקדמי תחתון לוחץ חזק יותר למטה והאחורי עליון לוחץ למעלה, האזור הקדמי תחתון שבו יש לחץ חזק חייב להיות תמיד בנקודה הנמוכה, ולכן צריך להיות גלגול של הברגת הפדאל קדימה. המחשה 1: כמו ששלדון תאר עם עפרון - להחזיק אותו באגרוף יד שמאל, בולט החוצה ימינה, להרפות קצת את האגרוף. עכשיו לחשוב על המרפק כעל הציר המרכזי (לקבע אותו במקום) ולדחוף את העפרון למטה עם היד השניה - רואים שהעפרון מסתובב קדימה (בכדי שנקודת הנגיעה התחתונה תשאר למטה) המחשה 2: להוציא את הפדל מהקראנק ולשים במקומו עיפרון עגול בחור בקראנק. לסובב את הקראנק בכיוון הפידול - רואים שהעפרון מתגלגל קדימה ותודה לתומר בכר על ההסבר שעזר לי להבין משהו שמטריד אותי כבר די הרבה זמן...
 
למעלה