כתבה מעניינת על לפיד

gilad_no

New member
צודק

נמשיך לתת את הכסף לחלשים ולבטלנים כדי שייתרבו ונצטרך לתת להם עוד כסף. רעיון מזהיר! אם אתה רוצה, תיתן להם מכספך. לא מכספי. אני מאמין בברירה טבעית: החזקים יישרדו. מי שחלש ולא יעמוד בתחרות, הגיע זמנו לפרוש.
 

כינוי1982

New member
הייל?

בקשר לחלשים והבטלנים - לא, תתן להם כסף כדי שיוכלו לחיות. הם לא מתרבים בגלל שאתה משלם להם לכל היותר 3000 אלף ש"ח לחודש (והרי ידוע שזה תענוג לחיות על משכורת כזו), אלא כי יש מצב בעייתי במשק. כמובן שהמצב הבעייתי במשק לא מפריע לשינוי; הבנקים הגדולים פועלים, והגגות האדומים של צפון ת"א הלבנה מעולם לא נראתה יפה יותר בשקיעה.
 

איילת1974

New member
ממש לא

אישית אני נגד קצבאות ילדים, אבל יש דברים שלעניות דעתי צריכים להית בחינם לכולם כחלק ממדינת רווחה. בריאות ותרופות במחיר מסובסד. חינוך מהגנון ועד תואר ראשון (כולל). שירותי סיעוד לנכים קשים וזקנים במצב אנוש. יעוץ והכוונה לאנשים שיותר שה להם. בעניין המובטלים אני חושבת שהמדינה צריכה לתת מענק גבוה לכל ישראלי שיעבוד בחקלאות/בנייה. הבעיה במקומות העבודה האלה שהם מקוות עם שכר מאוד נמוך לעבודה פיזית קשה, לכן לעניות דעתי המדינה צריכה לחוקק שכר מימום למגזר זה שהוא קצת יותר משכר המינימום הרגיל, ולהוסיף לעובד עוד תמריצים כגון: תוספת לשכר שך מחצית משכר מינימום ועוד הקלה במיסוי למעסיק. במצב כזה המדינה תחסוך כסף כי זה יותר זול מדמי אבטלה והפרט יקבל יותר כסף.
 

אלי ו.

New member
ואני כמובן טוען קצת אחרת

1) סבסוד הגנון הרבה יותר חשוב מסבסוד האוניברסיטה. (אני צריך לפרט? זה נראה לי טריויאלי) 2) במצב בו אין מספיק כסף לכולם (הרי מקור הכסף הוא הציבור, ואם היה מראש מספיק כסף לציבור, לא היה צורך בסבסוד מקיף) רצוי לסבסד רק את החלשים. 3) אין לי שום אינטרס באלפי בודרי משפטים לשנה, שיעשו את חיי תובעניים (מלשון תביעות משפטיות) או במאות הסטוריונים ופילוסופים. יש לסבסד ישירות, לפי קריטריונים את הסטודנטים שיסכימו לעבוד במקומות שהמדינה תשלח אותם אליהם למשך X שנים, לשאר תהיה גישה להלואות נוחות שיוחזרו במלואן + הצמדה וריבית נמוכה. (אפשר לדבר על מענקים ליוצאי צבא, אבל אני סוטה מהנושא) 4) אין סיבה להשקיע בחקלאות. אם המחיר האמיתי של ק"ג עגבניות תוצרת ישראל הוא 100 ש"ח אז נקנה עגבניות מספרד ואנחנו נתמקד בייצור מוצרים בהם לנו יש יתרון בשוק הבינלאומי. אין סיבה לממן את החקלאות על חשבון הציבור. אם החקלאות בישראל יכולה להיות רווחית, מחיר העבודה יהיה בהתאם. החקלאות היא עוד תעשיה שצריכה להחזיק את עצמה, או להעלם. 5) גם בחקלאות וגם בבניה החוק שמתיר תשלום מתחת שכר מינימום לפועלים זרים פוגע בתעשיה ותעסוקה בישראל. תיקון המצב יכפה על הקבלנים לעבור יותר לבניה מתועשת ומקצועית ופחות עתירת כח אדם. 6) אני לא חושב שעבודה פיזית או מלוכלכת מראש דוחה ישראלים. בביכנ"ס הקודם שלי הגבאי עבד במחלקת תברואה בת"א, הוא הרוויח משכורת של מעל 25000 ש"ח לחודש + תנאים סוציאליים מעולים. הכל ענין של מחיר. (נסו להתקבל לעבודה במחלקת התברואה בת"א ותראו מה יגידו לכם) 7) סבסוד כולל זה דבר רע, אין סיבה לסבסד את החזק עם החלש. לכן אני נגד קצבאות ילדים אוטומטיות. (הסכמה, היית מאמינה?) 7) אני מסכים בדבר אחד, עדיף שאדם יעבוד מאשר יקבל דמי אבטלה, לכן אני מציע לתת תוספת השלמת שכר למי שיוצא ממצב אבטלה למשך זמן מוקצב, כמובן עד סכום מסוים. (ההנחה היא שזה יעזור לו להקלט לתקופת נסיון בעבודה, ואח"כ, אם הוא ישקיע בעבודה, המעסיק יהיה מוכן לשלם לו את מלוא הסכום המגיע לו)
 

איילת1974

New member
../images/Emo32.gifתאמין או לא אבל עוד הסכמה../images/Emo3.gif

בנוגע לחינוך, רשמתי החל מהגנון (גיל3) ועד האוניברסיטה. טענת ובצדק שאתה לא מוכן לממן עו"ד ורו"ח לעתיד, שגם כך מצבם לא יהיה רע. OK- אז אני מסכימה איתך כאן. אפשר לסבסד תואר ראשון בדברים מהותיים קרי: הסטוריה, מדעי המדינה, הוראה (ולהצמיד לאלתר משכורת של מורים לשכר הבכירים {אחרי סינון עמוק}), עבודה סוציאלית וכד´. אני חושבת שיש לעזור לחלשים אך במקביל לעודד עבודה וחרצות על נוסח משנתו של א.ד. גורדון.
 

neko

New member
כל המגינים על זכויות העניים שוכחים

שלמרות שברור שמגיע לעניים לקבל את זכויותיהם הבסיסיות (מזון, ביגוד, רפואה, חינוך וכו´), אבל כמויות העניים לא פרופורציונליות לכמויות העשירים! אדם "עשיר" תורם מחצית מרווחיו למדינה ולאנשים העניים! (עשיר = מעמד הביניים הישראלי, שיכול להרשות לעצמו לצאת למסעדה פעם בשבוע ולהחזיק רכב חדש) המצב לא הגיוני, ההון בורח לחו"ל, למובטלים אין שום סיבה לעבוד (כי הם מקבלים יותר משכר מינימום באבטלה, ומוסיפים עוד בעבודות מזדמנות), והכלכלה קורסת. העניים לא ישרדו בלי העשירים!
 

כינוי1982

New member
אני אישית לא מצביע

אבל אני חושב שכל מפלגה - ערבית או יהודית, ימנית או שמאלנית, דתית או חילונית - צריכה לקבל יותר קולות מאלו שכן בוחרים להצביע, מאשר "אירופה אירופה" של לפיד. אלא אם כן אתה רוצה כמובן לשלם מס גולגולת יום אחד, ולמצוא את המקלטים לנשים מוכות נסגרים בזה אחר זה (כי התופעה הזו סתם נופחה ע"י סוציולוגים טפשים, ובכלל, שיקחו את עצמן בידיים).
 

preacher

New member
אני לא בטוח בזה.

טומי אולי ראש המפלגה אבל שינוי היתה קיימת לפניו ויש בה עוד ח"כים. את טומי גם אני לא אוהב אבל החלטתי לעשות חישוב קר ולהצביע למפלגה שאני חושב שיהיו לה יותר אפשרויות השפעה בכיוון שאני רוצה. הלב אמנם רוצה מרץ - אבל הראש אומר לחכות לבחירות, לראות את מצב הסקרים, ולהחליט רק אז. ואם עדיין יש פער רציני בין שתי הגדולות לטובת שרון-אלפרון, אז עדיף לי להצביע שינוי כי כל הצבעה אחרת היא כאילו הצבעתי ש"ס. וקואליציה של פושעים, תומכי התנחלויות וקבלנים מצד אחד, עם אנשים שרק רוצים כסף לישיבות, על חשבון... כן, נכון, אותם מעונות ואותה מערכת רווחה ומערכת בריאות, זה הדבר הגרוע ביותר שיכול להיות.
 

כינוי1982

New member
אה, המפלגה שינוי

אתה מתכוון, זו שקבלה לחיקה את אותו טומי לפיד? זו שהייתה מוכנה לבנות לה שם רק על שינאה טהורה לציבור העני והציבור הדתי? זו שאיכשהו יש אצלה רק מזרחי אחד, וממש במקרה הוא נמצא ממש אחרי העשיריה הפותחת? זו שבחרה למקום השמיני את עו"ד מלי פולישוק שלא סובלת את "מלוכסני העיניים, איך קוראים להם" ומסבירה למובטלות איך לסחוב לה שקיות לאוטו? שינוי היא לא מדינת רווחה שקבלה את תאצ´ר. שינוי ולפיד ראויים זה לזה, ומן הסתם לכן הם ביחד. וכנראה שהם גם רואיים לקהל הבוחרים שלהם, והוא ראוי להם, אם הם מוכנים לשים בצד את הבהמיות, הדורסנות, הכוחניות, הסקסיזם, הגזענות והמצ´ואיזם של נבחריהם, רק כדי לראות את החרדים נמקים בכלא צבאי. ואגב, עם שינוי יש לך הרבה יותר סיכויים למצוא את את עצמך משקיע בהתנחלויות ובקבלנים. אחרי הכל, הוא לא מכתוון לשבת שקואליציה שמרת מוכנה לשבת בה, זוכר? ובקשר לישיבות - מליארד וחצי השקלים שמושקעים בתרבות שלמה הם אחד הדברים האחרונים שצריך לקצץ.
 

preacher

New member
אחד הדברים הראשונים, לדעתי.

זה וכל עידוד כלשהו למשפחות מרובות ילדים (אם לא למשפחות הקיימות, -לפחות לילדים חדשים)
 

כינוי1982

New member
נו באמת

אז אתה מציע לקצץ בתרבות? האם גם מהבימה היית מסכים שיקחו? אני יודע שהייתי מעדיף שיפסיקו לממן את החקלאות בנגב, מאשר שיפסיקו לממן ספורט, על אף שאינני נמנה על מעריציו. לא מספיק שפגעו בחינוך וברווחה, עכשיו צריך גם בתרבות? ובקשר לעידוד - זה ממש לא מעודד, אני לא מבין מאין אתם מגיעים למסקנות האלו. משפחות חרדיות ומוסלמיות היו מרובות ילדים גם לפני מדינת הרווחה המודרנית. הם יגיעו למצב הזה בכל מקרה; השאלה היא אם אתה רוצה לתת להם לגדול ולחיות בעוני.
 

preacher

New member
נעשה מחקר שהראה דווקא,

שמספר הילדים הממוצע עלה בצורה מקבילה עם העלאת הקצבאות. למגזר הדתי יש לא מעט דרכים (שפורטו בפורום זה לפני מספר ימים) להמנע מעשיית ילדים, כולל אפילו אישור לאמצעי מניעה (אני מתאר לעצמי שגלולה ולא קונדום) מ"טעמים בריאותיים". המצב המודרני בו *כל* הילדים שלך נשארים בחיים הוא מצב אתו היהדות צריכה להתמודד, והיא גמישה מספיק כדי למצוא פתרונות גם לזה. בכל אופן, זה שיש להם אתוס של ריבוי ילדים לא אומר שהמדינה צריכה לממן את זה. בשנות החמישים ריבוי ילדים היה דבר דרוש בגלל מיעוט האוכלוסיה היהודית. עכשיו הוא דבר לא רצוי. לגבי תרבות, *אני* אעדיף שיקצצו בישיבות על פני "הבימה", כשם שחרדים יעדיפו שיקצצו ב"הבימה" על פני הישיבות.
 

preacher

New member
מאוד פשוט.

אם הליכוד גדול מספיק, אז הוא היחיד שירכיב את הממשלה הבאה. לרשותו עומדות שתי ממשלות אפשריות, אחת של גוש הימין, קואליציה המורכבת מהרבה מפלגות קטנות עם דרישות גדולות, כולל ש"ס, או ממשלת אחדות עם העבודה ושינוי. מרץ בכל אופן בחוץ, אבל הגודל של שינוי לעומת היתר יכול להשפיע על ההחלטה שתתקבל בסוף - כי כמה שפחות מפלגות, פחות בעיות קואליציה. במידה ושינוי וש"ס יתקרבו מספיק בגודלן, שרון יחתור למצב בו הוא יכניס אחת מהן לקואליציה ויאיים עליה בהחלפתה בשניה במידה ותעשה בעיות. הניחוש שלי הוא שהוא יבחר במצב כזה בש"ס, כי ש"ס יותר "צריכים" להיות בקואליציה ויתנהגו יפה, בעוד לשינוי יש עקרונות והם עלולים לעשות בעיות אם לא יקבלו מה שירצו. שינוי טוענת שהיא תהיה מפלגה קואליציונית למופת, שלא תעשה בעיות למפלגה השלטת - אבל אני לא בטוח אם שרון יקבל את זה כנכון. בסופו של דבר הכל תלוי כרגע במצנע. פרדוקסלית, אני מקווה שמצנע הוא פוליטיקאי רגיל ולא האדם האמין שהוא נראה כרגע, ואינו מתכוון להכנס לאופוזיציה לאחר הבחירות.
 
בקיצור: אתה בעדר של שרון.

אני מעדיף שנציגי ישב באופוזציה מאשר בקואליציה אחת עם שרון. ואם זאת האסטרטגיה שלך - אז מדוע שינוי לא נכנסו לממשלה של ברק או לממשלות האחדות שהיתה עד עכשיו?
 

preacher

New member
לא, אני לא סובל אותו.

אבל אני לא רואה את מרץ משפיעים בצורה כלשהי בארבע השנים הבאות. תאמין לי, אם יש איזשהו סיכוי של ממשלה שמאלנית, אני רץ להצביע מרץ. אבל לפעול למען האידאלים לפעמים פועל נגד הפרקטיקה - ועם אידאלים לא קונים במכולת.
 

preacher

New member
לא, אבל מה זה משנה?

אם מרץ בחוץ הם לא יכולים להשפיע על שום דבר. כשאתה מצביע אתה לא עושה את זה כדי להראות את דעותיך, אתה עושה את זה כדי להשפיע בצורה מעשית. כרגע כשאין תיקו כמו בשנים שעברו אני מעדיף להצביע לכל דבר שיש סיכוי שיעזור למשהו. הייתי מצביע למצנע אבל זה לא רק מצנע, זה מפלגת העבודה עצמה, ואני נגעל מרוב האנשים שם. לפי כל השחיתויות בכל מקום עדיף להצביע לאנשים ישרים איפה שתמצא אותם מאשר למישהו שהאידאולוגיה שלו זהה לשלך.
 
למעלה