כתבה מקיפה על התחבורה הציבורית בערוץ 10

מצב
הנושא נעול.
אני מסתמך על דברי ראש עיריית רעננה בעצמו

משום שב-BRT משך הביצוע אמור להיות קצר יותר
ולא ארוך, כמו רכבת קלה.
ראינו גם מה קרה בחיפה. עבדו שם הרבה שנים, בפרק זמן שדומה להקמת רכבת קלה. בסופו של דבר, כפי שרואים את זה בכתבה, אין ממש עדיפות לBRT בחיפה, כפי שהיה מצופה.
ברגע, שתהיה התחייבות, שזמן הקמת הקו הורוד לא יהיה יעלה על שנה, יהיו תושבים מוכנים לזה. לא, בכך שפרק הביצוע יארוך שנים. מעבר לזה הייתה ביקורת של ראשי עיריות השרון ושל מבקר המדינה. בין היתר שנת"ע לא שתפה את העיריות בתכנית ובטח ובטח לא את התושבים. שיש חריגות בתקציב ובדברים נוספים. במצב הזה התנגדות ראשי הערים הייתה מוצדקת.
שיפעילו בלי בעיות את קו 29 ואחרים, באוטובוסים שדומים לקו 1 בגוש דן (ובקרוב 189), בלי כל הרעש מסביב ובלי חריגות תקציב.
אני מסתמך על דברי ראש עיריית רעננה בעצמו
הוא לא התלונן על חריגות בתקציב.
הוא דורש להחזיר את רחוב אחוזה לרעננים.
העתיד יראה האם מי שדורש להחזיר את רחוב אחוזה לרעננים יתן לכפרסבאים לנסוע באחוזה שלו באוטובוסים שדומים לאוטובוסים של קו 1 או שיציע לכפרסבאים לעבור לעוקף הצפוני שלו או לעוקף הדרומי שלו ולחנה וסע של שפיים.
העתיד יראה האם מי שחולם 20 שנה להחזיר את רחוב אחוזה לרעננים ועל טבעת שתקיף את העיר, יעמוד בהבטחתו לנת"צים באחוזה אחרי השלמת העוקף הדרומי (531), או שההבטחה הזו נועדה רק לשכנע את משרד התחבורה לקבל את חלומות העוקפים והחנה וסע שלו.
ראש עיריית רעננה היה מתנגד ל-BRT גם אם לא הייתה חריגה תקציבית של שקל אחד וגם אם משך ההקמה של מסלול הקו הורוד היה חצי שנה.
כי הוא רוצה להחזיר את רחוב אחוזה לרעננים.
הוא רוצה להעלים את התנועה מרחוב אחוזה.
לא אוטובוסים שדומים לקו 1 (ועוד כאלה שמגיעים מכפר סבא או מהרצליה) באחוזה שלו.

[URL]http://www.local.co.il/raanana/127215/article.htm[/URL]
"זה מאוד דרמטי, אני רוצה להחזיר את אחוזה לרעננים, ברגע שמתגשמות כל התוכניות האלו לא תהיה כמעט תנועה עוברת באחוזה. התושב הרענני יוכל להגיע לקניות בעיר, לבתי הספר או לכל מקום באחוזה בקלות יותר.
מדובר בשינוי שיורגש היטב. כל הלחצים של התחבורה יפתרו ברגע ש-531 והעוקף הצפוני יפעלו. לא תהיה פה תנועה עוברת והשקט ישוב לעיר".
"הם הבינו מהר מאוד שהפיתרון שאנחנו הצענו להם יכול להיות פיתרון אזורי והלכו על זה. היום, תושב כפר סבא,שרוצה להגיע לתל אביב צריך לעבור שלוש ערים שונות, את כפר סבא, רעננה והרצליה, כל זה כבר לא יהיה קיים בעוד כמה שנים". (אגב, זה שקר - כמה נוסעים מכפר סבא לתל אביב דרך רעננה והרצליה ולא דרך כביש 4?)
"בקדנציה הקודמת נחתם הסכם לפיו ה-B.R.T יעבור באחוזה. אני עצרתי את התוכנית, דיברתי עם משרד התחבורה ואמרתי שאסור להרוס את רחוב אחוזה, שהוא הרחוב של רעננה. לפי התוכניות הם רצו להזיז את העצים, לשנות את אופי הרחוב, ולאחר דיונים קשים התקבלה עמדתנו. במקום הפרויקט ההוא יהיו נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית".
האם אוטובוסים שדומים לקו 1 מתאימים לדעת ראש עיריית רעננה לאופי של הרחוב, "שהוא הרחוב של רעננה"? העתיד יראה...
 

amit1270

New member
מה ההבדל בין "הפרויקט ההוא" לנתיבי העדפה לתחבורה ציבורית?

אני מסתמך על דברי ראש עיריית רעננה בעצמו
הוא לא התלונן על חריגות בתקציב.
הוא דורש להחזיר את רחוב אחוזה לרעננים.
העתיד יראה האם מי שדורש להחזיר את רחוב אחוזה לרעננים יתן לכפרסבאים לנסוע באחוזה שלו באוטובוסים שדומים לאוטובוסים של קו 1 או שיציע לכפרסבאים לעבור לעוקף הצפוני שלו או לעוקף הדרומי שלו ולחנה וסע של שפיים.
העתיד יראה האם מי שחולם 20 שנה להחזיר את רחוב אחוזה לרעננים ועל טבעת שתקיף את העיר, יעמוד בהבטחתו לנת"צים באחוזה אחרי השלמת העוקף הדרומי (531), או שההבטחה הזו נועדה רק לשכנע את משרד התחבורה לקבל את חלומות העוקפים והחנה וסע שלו.
ראש עיריית רעננה היה מתנגד ל-BRT גם אם לא הייתה חריגה תקציבית של שקל אחד וגם אם משך ההקמה של מסלול הקו הורוד היה חצי שנה.
כי הוא רוצה להחזיר את רחוב אחוזה לרעננים.
הוא רוצה להעלים את התנועה מרחוב אחוזה.
לא אוטובוסים שדומים לקו 1 (ועוד כאלה שמגיעים מכפר סבא או מהרצליה) באחוזה שלו.

[URL]http://www.local.co.il/raanana/127215/article.htm[/URL]
"זה מאוד דרמטי, אני רוצה להחזיר את אחוזה לרעננים, ברגע שמתגשמות כל התוכניות האלו לא תהיה כמעט תנועה עוברת באחוזה. התושב הרענני יוכל להגיע לקניות בעיר, לבתי הספר או לכל מקום באחוזה בקלות יותר.
מדובר בשינוי שיורגש היטב. כל הלחצים של התחבורה יפתרו ברגע ש-531 והעוקף הצפוני יפעלו. לא תהיה פה תנועה עוברת והשקט ישוב לעיר".
"הם הבינו מהר מאוד שהפיתרון שאנחנו הצענו להם יכול להיות פיתרון אזורי והלכו על זה. היום, תושב כפר סבא,שרוצה להגיע לתל אביב צריך לעבור שלוש ערים שונות, את כפר סבא, רעננה והרצליה, כל זה כבר לא יהיה קיים בעוד כמה שנים". (אגב, זה שקר - כמה נוסעים מכפר סבא לתל אביב דרך רעננה והרצליה ולא דרך כביש 4?)
"בקדנציה הקודמת נחתם הסכם לפיו ה-B.R.T יעבור באחוזה. אני עצרתי את התוכנית, דיברתי עם משרד התחבורה ואמרתי שאסור להרוס את רחוב אחוזה, שהוא הרחוב של רעננה. לפי התוכניות הם רצו להזיז את העצים, לשנות את אופי הרחוב, ולאחר דיונים קשים התקבלה עמדתנו. במקום הפרויקט ההוא יהיו נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית".
האם אוטובוסים שדומים לקו 1 מתאימים לדעת ראש עיריית רעננה לאופי של הרחוב, "שהוא הרחוב של רעננה"? העתיד יראה...
מה ההבדל בין "הפרויקט ההוא" לנתיבי העדפה לתחבורה ציבורית?
ד"א, "להחזיר את רחוב אחוזה לרענננים" נשמע ממש נחמד בתור סיסמת בחירות, אבל מה לגבי העסקים שם שחלקם אולי מעוניינים שיגיעו לקוחות גם מחוץ לגבולות העיר?
 
ההערכה שלי (וזו רק הערכה) שההבטחה לנתיבי העדפה לתחבורה

מה ההבדל בין "הפרויקט ההוא" לנתיבי העדפה לתחבורה ציבורית?
ד"א, "להחזיר את רחוב אחוזה לרענננים" נשמע ממש נחמד בתור סיסמת בחירות, אבל מה לגבי העסקים שם שחלקם אולי מעוניינים שיגיעו לקוחות גם מחוץ לגבולות העיר?
ההערכה שלי (וזו רק הערכה) שההבטחה לנתיבי העדפה לתחבורה
ציבורית הייתה רק כלי על מנת לשכנע את משרד התחבורה לבטל את תוכנית הקו הורוד ולקבל את תוכנית הטבעת המקיפה והחיבור לחנה וסע שפיים.
לאחר שהעוקף הצפוני והעוקף הדרומי (531) ייפתחו, מה ימנע מאותו ראש עיריית רעננה להיאבק באותו חירוף נפש נגד נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית באחוזה שלו ובעד הסטת קווי האוטובוס "החוצים" מאחוזה של הרעננים לעוקפים?
לאיזו תנועה חוצה הוא התכוון? הרי התנועה מכפר סבא ומהיישובים לאורך כביש 4 לתל אביב (כולל התחבורה הציבורית) לא חוצה את רעננה. זה שקר של ראש העירייה.
גם התנועה לנתניה ולכביש החוף לא חוצה את רעננה, אלא משתמשת בכביש 553 או בכביש 57.
נשארת התנועה להרצליה שנכון להיום אכן חוצה את רעננה וברחוב אחוזה.
לפי ההגיון הזה, כאשר יושלם כביש 531 ראש עיריית רעננה ירצה להעביר את התנועה בין כפר סבא להרצליה לכביש 531. הרכבים הפרטיים ממילא היו עושים זאת גם ללא ראש עיריית רעננה. אז מה נשאר? תנועת האוטובוסים החוצה בין כפר סבא וצומת רעננה לבין הרצליה. ואם קווים כאלה יועברו ל"עוקפים" מלאכתו של ראש העירייה לבטל גם את הבטחתו לנתיבי העדפה לתחבורה ציבורית תהיה קלה. מה שיישאר זה לבקש ממשרד התחבורה שני קווים קצרים יותר שיקשרו מצד אחד את רעננה להרצליה פיתוח ומצד שני את רעננה לכפר סבא.
הוא לא יצליח? לפי ביצועיו בקשר לקו הורוד נראה לי שיש לו סיכויים לא רעים כן להצליח.
 

amit1270

New member
לתפארת מדינת רעננה!


ההערכה שלי (וזו רק הערכה) שההבטחה לנתיבי העדפה לתחבורה
ציבורית הייתה רק כלי על מנת לשכנע את משרד התחבורה לבטל את תוכנית הקו הורוד ולקבל את תוכנית הטבעת המקיפה והחיבור לחנה וסע שפיים.
לאחר שהעוקף הצפוני והעוקף הדרומי (531) ייפתחו, מה ימנע מאותו ראש עיריית רעננה להיאבק באותו חירוף נפש נגד נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית באחוזה שלו ובעד הסטת קווי האוטובוס "החוצים" מאחוזה של הרעננים לעוקפים?
לאיזו תנועה חוצה הוא התכוון? הרי התנועה מכפר סבא ומהיישובים לאורך כביש 4 לתל אביב (כולל התחבורה הציבורית) לא חוצה את רעננה. זה שקר של ראש העירייה.
גם התנועה לנתניה ולכביש החוף לא חוצה את רעננה, אלא משתמשת בכביש 553 או בכביש 57.
נשארת התנועה להרצליה שנכון להיום אכן חוצה את רעננה וברחוב אחוזה.
לפי ההגיון הזה, כאשר יושלם כביש 531 ראש עיריית רעננה ירצה להעביר את התנועה בין כפר סבא להרצליה לכביש 531. הרכבים הפרטיים ממילא היו עושים זאת גם ללא ראש עיריית רעננה. אז מה נשאר? תנועת האוטובוסים החוצה בין כפר סבא וצומת רעננה לבין הרצליה. ואם קווים כאלה יועברו ל"עוקפים" מלאכתו של ראש העירייה לבטל גם את הבטחתו לנתיבי העדפה לתחבורה ציבורית תהיה קלה. מה שיישאר זה לבקש ממשרד התחבורה שני קווים קצרים יותר שיקשרו מצד אחד את רעננה להרצליה פיתוח ומצד שני את רעננה לכפר סבא.
הוא לא יצליח? לפי ביצועיו בקשר לקו הורוד נראה לי שיש לו סיכויים לא רעים כן להצליח.
לתפארת מדינת רעננה!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה