עמוד השדרה
New member
אני מסתמך על דברי ראש עיריית רעננה בעצמו
הוא לא התלונן על חריגות בתקציב.
הוא דורש להחזיר את רחוב אחוזה לרעננים.
העתיד יראה האם מי שדורש להחזיר את רחוב אחוזה לרעננים יתן לכפרסבאים לנסוע באחוזה שלו באוטובוסים שדומים לאוטובוסים של קו 1 או שיציע לכפרסבאים לעבור לעוקף הצפוני שלו או לעוקף הדרומי שלו ולחנה וסע של שפיים.
העתיד יראה האם מי שחולם 20 שנה להחזיר את רחוב אחוזה לרעננים ועל טבעת שתקיף את העיר, יעמוד בהבטחתו לנת"צים באחוזה אחרי השלמת העוקף הדרומי (531), או שההבטחה הזו נועדה רק לשכנע את משרד התחבורה לקבל את חלומות העוקפים והחנה וסע שלו.
ראש עיריית רעננה היה מתנגד ל-BRT גם אם לא הייתה חריגה תקציבית של שקל אחד וגם אם משך ההקמה של מסלול הקו הורוד היה חצי שנה.
כי הוא רוצה להחזיר את רחוב אחוזה לרעננים.
הוא רוצה להעלים את התנועה מרחוב אחוזה.
לא אוטובוסים שדומים לקו 1 (ועוד כאלה שמגיעים מכפר סבא או מהרצליה) באחוזה שלו.
[URL]http://www.local.co.il/raanana/127215/article.htm[/URL]
"זה מאוד דרמטי, אני רוצה להחזיר את אחוזה לרעננים, ברגע שמתגשמות כל התוכניות האלו לא תהיה כמעט תנועה עוברת באחוזה. התושב הרענני יוכל להגיע לקניות בעיר, לבתי הספר או לכל מקום באחוזה בקלות יותר.
מדובר בשינוי שיורגש היטב. כל הלחצים של התחבורה יפתרו ברגע ש-531 והעוקף הצפוני יפעלו. לא תהיה פה תנועה עוברת והשקט ישוב לעיר".
"הם הבינו מהר מאוד שהפיתרון שאנחנו הצענו להם יכול להיות פיתרון אזורי והלכו על זה. היום, תושב כפר סבא,שרוצה להגיע לתל אביב צריך לעבור שלוש ערים שונות, את כפר סבא, רעננה והרצליה, כל זה כבר לא יהיה קיים בעוד כמה שנים". (אגב, זה שקר - כמה נוסעים מכפר סבא לתל אביב דרך רעננה והרצליה ולא דרך כביש 4?)
"בקדנציה הקודמת נחתם הסכם לפיו ה-B.R.T יעבור באחוזה. אני עצרתי את התוכנית, דיברתי עם משרד התחבורה ואמרתי שאסור להרוס את רחוב אחוזה, שהוא הרחוב של רעננה. לפי התוכניות הם רצו להזיז את העצים, לשנות את אופי הרחוב, ולאחר דיונים קשים התקבלה עמדתנו. במקום הפרויקט ההוא יהיו נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית".
האם אוטובוסים שדומים לקו 1 מתאימים לדעת ראש עיריית רעננה לאופי של הרחוב, "שהוא הרחוב של רעננה"? העתיד יראה...
אני מסתמך על דברי ראש עיריית רעננה בעצמומשום שב-BRT משך הביצוע אמור להיות קצר יותר
ולא ארוך, כמו רכבת קלה.
ראינו גם מה קרה בחיפה. עבדו שם הרבה שנים, בפרק זמן שדומה להקמת רכבת קלה. בסופו של דבר, כפי שרואים את זה בכתבה, אין ממש עדיפות לBRT בחיפה, כפי שהיה מצופה.
ברגע, שתהיה התחייבות, שזמן הקמת הקו הורוד לא יהיה יעלה על שנה, יהיו תושבים מוכנים לזה. לא, בכך שפרק הביצוע יארוך שנים. מעבר לזה הייתה ביקורת של ראשי עיריות השרון ושל מבקר המדינה. בין היתר שנת"ע לא שתפה את העיריות בתכנית ובטח ובטח לא את התושבים. שיש חריגות בתקציב ובדברים נוספים. במצב הזה התנגדות ראשי הערים הייתה מוצדקת.
שיפעילו בלי בעיות את קו 29 ואחרים, באוטובוסים שדומים לקו 1 בגוש דן (ובקרוב 189), בלי כל הרעש מסביב ובלי חריגות תקציב.
הוא לא התלונן על חריגות בתקציב.
הוא דורש להחזיר את רחוב אחוזה לרעננים.
העתיד יראה האם מי שדורש להחזיר את רחוב אחוזה לרעננים יתן לכפרסבאים לנסוע באחוזה שלו באוטובוסים שדומים לאוטובוסים של קו 1 או שיציע לכפרסבאים לעבור לעוקף הצפוני שלו או לעוקף הדרומי שלו ולחנה וסע של שפיים.
העתיד יראה האם מי שחולם 20 שנה להחזיר את רחוב אחוזה לרעננים ועל טבעת שתקיף את העיר, יעמוד בהבטחתו לנת"צים באחוזה אחרי השלמת העוקף הדרומי (531), או שההבטחה הזו נועדה רק לשכנע את משרד התחבורה לקבל את חלומות העוקפים והחנה וסע שלו.
ראש עיריית רעננה היה מתנגד ל-BRT גם אם לא הייתה חריגה תקציבית של שקל אחד וגם אם משך ההקמה של מסלול הקו הורוד היה חצי שנה.
כי הוא רוצה להחזיר את רחוב אחוזה לרעננים.
הוא רוצה להעלים את התנועה מרחוב אחוזה.
לא אוטובוסים שדומים לקו 1 (ועוד כאלה שמגיעים מכפר סבא או מהרצליה) באחוזה שלו.
[URL]http://www.local.co.il/raanana/127215/article.htm[/URL]
"זה מאוד דרמטי, אני רוצה להחזיר את אחוזה לרעננים, ברגע שמתגשמות כל התוכניות האלו לא תהיה כמעט תנועה עוברת באחוזה. התושב הרענני יוכל להגיע לקניות בעיר, לבתי הספר או לכל מקום באחוזה בקלות יותר.
מדובר בשינוי שיורגש היטב. כל הלחצים של התחבורה יפתרו ברגע ש-531 והעוקף הצפוני יפעלו. לא תהיה פה תנועה עוברת והשקט ישוב לעיר".
"הם הבינו מהר מאוד שהפיתרון שאנחנו הצענו להם יכול להיות פיתרון אזורי והלכו על זה. היום, תושב כפר סבא,שרוצה להגיע לתל אביב צריך לעבור שלוש ערים שונות, את כפר סבא, רעננה והרצליה, כל זה כבר לא יהיה קיים בעוד כמה שנים". (אגב, זה שקר - כמה נוסעים מכפר סבא לתל אביב דרך רעננה והרצליה ולא דרך כביש 4?)
"בקדנציה הקודמת נחתם הסכם לפיו ה-B.R.T יעבור באחוזה. אני עצרתי את התוכנית, דיברתי עם משרד התחבורה ואמרתי שאסור להרוס את רחוב אחוזה, שהוא הרחוב של רעננה. לפי התוכניות הם רצו להזיז את העצים, לשנות את אופי הרחוב, ולאחר דיונים קשים התקבלה עמדתנו. במקום הפרויקט ההוא יהיו נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית".
האם אוטובוסים שדומים לקו 1 מתאימים לדעת ראש עיריית רעננה לאופי של הרחוב, "שהוא הרחוב של רעננה"? העתיד יראה...