כתבה מרתקת על סיום הסדרה - כולם צריכים לקרוא!

Tapudy

New member
מסכים לחלוטין עם הכתבה

בניגוד אליך, אני חייב לומר שאומנם נהניתי לראות את הגילויים של הסדרה אבל האכזבה של הסוף כן מבטלת מבחינתי את ההנאה שהייתה לי במהלך הסדרה. זה בערך כמו אדם דתי שמשקיע ימים כלילות בלמידת תורה ואז מגלה שאין אלוהים ושהוא בזבז את הזמן שלו. מה היו שוות כל התיאוריות שנשפכו על הסדרה? מה היו שוות כל השעות שהשקעתי בקריאה על הסדרה? מה הייתה שווה ההתעמקות בפרטים הקטנים עכשיו שאנחנו יודעים שכל המיסתורין היה סתם? זה היה בזבוז זמן טוטאלי כי אין שום חוכמה רצינית בסדרה. היא הונדסה להיראות כמו סדרה חכמה, אבל היא ממש לא! קח סדרה כמו מסע בין כוכבים הדור הבא. זו סדרה שמאוד נהניתי ממנה (אבל רחוק מלהיות מעריץ שלה) במהלך הריצה שלה. היום אני יכול בכיף לראות פרקים שלה. עכשיו, אני לא זוכר בדיוק מה היה הסוף שלה אבל גם אם הוא איכזב אני יכול לומר שבאמת נהניתי מהמסע כי הסוף לא היה משמעותי במיוחד. מצד שני, אבודים שמה את כל המניות שלה על הגילוי הסופי שיהפוך את כל המיסתורין שראינו להגיוני. לכן אם היום אני אראה פרק מוקדם יותר של הסדרה אני כבר אדע שאין למיסתורין משמעות אמיתית. אין שום replay value. גם אנשים שוכחים אבל היו רצפים של פרקים שלא היתה בהם שום התקדמות בעלילה הכללית על האי והם היו גרועים ו/או משעממים. למעשה רוב הסדרה הייתה מילוי זמן בעזרת עלילות בפלאשבקים/פורוורדים/סיידווייז שלא היו רלוונטיות למיסתורין ואני נהניתי לרוב מהמיסתורין ומעט מאוד מהפלאשבקים. אם הדרמה סוג ב' שאבודים סיפקה עשתה לכם את זה אז בכבוד אבל באמת כדאי שתשיגו סטנדרטים.
 
כתבה מצויינת ומדוייקת

למרות שהוא לא נגע בעוד כמה נושאים שהסידרה פישלה בהם.
 

Tapudy

New member
חובה לקרוא את הכתבה

הנה הלינק המתוקן אם עוד לא קראתם: http://www.alwayswatching.net/features/lost-sucks זאת הכתבה שחיכיתי לה! כתבתי כבר באריכות בפורום למה הסדרה איכזבה אותי קשות אבל נראה שהרבה אנשים כאן לא הבינו בדיוק למה אני מתכוון. אני חושד שהסיבה היא שלא נתתי דוגמאות קונקרטיות מהסדרה לאוזלת היד של הכותבים. זה לא משהו שיכול להפתר בלתת כמה תשובות שטחיות לשאלות שנפתחו בסדרה. הכתבה מוכיחה שמבחינת הכותבים אין שום משמעות לכל אותן שאלות כי הם היו מכשיר להשלות אותנו שיש משמעות הרבה יותר גדולה ממה שהתברר בסוף. רוב הביקורות שקראתי על הסדרה שליליות או חיוביות נכתבו על ידי אנשים שהיו צופים מזדמנים של הסדרה ולא חלק מהגרעין הקשה של המעריצים. אבל הכתבה הזאת נכתבה על ידי מעריץ של הסדרה שממש מבין לליבם של המעריצים. בכתבה מובאות דוגמאות קונקרטיות לקווי עלילה שלא מומשו כי רוב המיסתורין שראינו בסדרה היה רק לשם המיסתורין. כמו כן, יש לו תשובה מדוייקת ללמה הסדרה לא הייתה מבוססת על דמויות כמו שאנשים מסויימים נוטים לדקלם. אני עדיין מתקשה להבין איך המעריצים השרופים יכולים להגן על הסדרה הזאת עם הררי ההוכחות שמראים שלא הושקעה מחשבה רצינית בעלילה המיסתורית ואיך היא תסגר. אתם יכולים לשפוך עוד תיאוריות ועוד ספקולציות כדי לתת לעצמכם תשובות לכל החורים שנשארו אבל זה לא ישנה את העובדה שהכותבים לא הקדישו שניה של מחשבה לכל הדברים שהם המציאו. אני חושב שהתמונה שצירפתי מהכתבה מסכמת את הסדרה בצורה הכי טובה.
 

shanytopper2

New member
כל כך נכון...כל כך נכון...

עצוב כמה שהכתבה הזאת מדוייקת כולל ההשוואה של הפינאלה ללראות את הבת זוג שלך לשעבר מוצצת למישהו. הפינאלה הרגיש לי כמו "אז זוכרים שכל הזמן הזה הבטחנו לכם תשובות? אז לכו להזדיין, אנחנו יורקים לכם בפנים, ואפילו הדברים שעשינו את עצמינו כאילו יובילו לתשובות לא יובילו לכלום. למה? ככה! הא!"
 

rawsh

New member
תודה! ביקורת נוקבת ומדויקת על התרת הסיבוכים.

 
מסכים עם על מילה בכתבה

הוא ניסח את זה בצורה הרבה יותר טובה ממה שיכולתי לנסח בעצמי, אבל זה קולע בול לתחושה שלי מהסידרה. אהבתי את התשובה שלו לטיעון שהסידרה בעצם עוסקת בדמויות ולא במיסתורין. זה ממש נכון. מספיק רק למדוד זמנים - מסידרה שמתעסקת בדמויות אתה מצפה שתקדיש יותר זמן לדמויות הראשיות שלה, אבל פה אפילו הדמות הראשית מקבלת לכל היותר 10% מזמן המסך, ושאר הדמויות מקבלות הרבה פחות, כאשר מצד שני האי כיכב בכל פרק חוץ משני פרקים שגם בהם העלילה התרחשה על האי הידרה, אז איך אפשר לטעון שהסידרה עוסקת בדמויות? יותר מזה - הדמויות המעניינות הן דווקא הדמויות שאנחנו הכי פחות מכירים, ע"ע אקו, ווידמור, דוגן, אילנה, אבאדון. דמויות אחרות שהיו מעניינות הפכו להיות מטופשות ברגע שהיוצרים כבר לא ידעו מה לעשות איתן, ע"ע בן, ריצ'רד, ג'ולייט, וולט. אני חושב שהדמויות היחידות שהצליחו לשמור על עניין לאורך כל הסידרה הם לוק, הארלי וקצת סוייר, בעוד שדמויות ראשיות אחרות היו משעממות למדי - ג'ק, ג'ין וסאן, קייט. גם לא הרגשתי בכלל שהדמויות בסידרה יוצרות איזושהי הזדהות. לרוב קיבלתי פשוט את מה שהן עושות בלי להרגיש שאני ממש 'מבין' את הדמויות, ובדיעבד מסתבר שבאמת לא היה מה להבין, כל מה שקרה נועד אך ורק לשרת רגעית את העלילה וליצור מתח. אם אני משווה את זה לסופרנוס למשל, שזו בעיני הדוגמה לאיך סידרה שעוסקת בדמויות צריכה להיראות, אז ההבדלים ניכרים - הדמות הראשית מקבלת לפחות 50% מזמן המסך והיא ללא ספק הדמות הכי מעניינת, את הדמויות שסביבה אתה גם לומד להכיר די טוב, אתה מרגיש שאתה יכול להזדהות עם הדמויות... ממש הבדל של שמיים וארץ. לגבי העלילה של המציאות המקבילה בעונה השישית - עכשיו כשאני נזכר במה שהיה שם אני מבין שמה שהם עשו זה הדבר הכי סליזי שיכול להיות. הרי אם הכל זה חיים של אחרי המוות אז אין שום משמעות לכך שראינו את האי שקוע עם המתקנים של דארמה, אין שום משמעות לשיחה של בן עם אבא שלו על האי, אין שום משמעות לזכרונות של דניאל על כך שהוא חושב שהוא פיצץ פצצת מימן. כל אלו היו סתם הטעיות שמטרתן היחידה היא להוליך שולל את הצופים. הן לא משרתות את העלילה בשום אופן. בכלל כל התפקיד של דזמונד בסיפור, שכביכול יש לו יכולות מיוחדות ומנסה לאחד את האבודים, גם כן חסר כל משמעות. כמו שהוא כותב בכתבה - גם בלי דזמונד הם היו נזכרים בסוף בחיים שלהם, מכיוון שזה תפקידו של עולם המעבר הזה (איזה רעיון תסריטי רדוד בחיי) - לתת לאנשים אפשרות להמשיך הלאה. לא צריך שום דזמונד עם עמידות לאלקטרומגנטיות ויכולות לקפוץ עם התודעה בין זמנים שונים, זה פשוט משהו שיקרה לכל אחד אחרי שהוא ימות. עכשיו כשהסידרה נגמרה ואני מסתכל אחורה על כל הסידרה כמשהו שלם זה פשוט מרגיש לי לא טוב. הקטע של החיים אחרי המוות פשוט מגעיל והורס, ומשאיר תחושה של ריקנות. מה אני צריך לראות שכולם מתים בסוף? ככה מסיימים סידרה? בזה שכולם מתים? נו באמת. לא רוצה לראות את זה, תשאירו לפחות חלק בחיים כדי שיהיה הרגשה של המשכיות. סתם דחפו את זה כדי להסיט את תשומת הלב מהעיקר. מצד שני העלילה המרכזית על האי לא השאירה שום טעם של פיתרון או הבנה. גם עכשיו כשנגמרה הסידרה אתה לא מבין בכלל מה הלך שם. אתה אולי יודע יותר דברים, אבל ההבנה שלך היא בדיוק אותה הבנה שהייתה לך בפרק הראשון של העונה הראשונה. התחושה הכללית היא שלא הייתה שום חשיבה מראש, אלא סתם העמיסו טוויסטים מפתיעים כדי ליצור מתח רגעי בלי שום חשיבה על איך הם משתלבים בעלילה, ולרוב הם באמת לא השתלבו בעלילה. אני יכול להוסיף אגב עוד כמה דוגמאות של משפטים מפוצצים וטוויסטים מפתיעים שממש דרשו התייחסות והמשכיות, ופשוט נשארו תלויים באוויר: דוגמה 1: - סוייר במערה: "מה זה כל המספרים האלה?" - סמוקי: "לג'ייקוב היה קטע עם מספרים". נו? ו-? איך זה מתקשר לזכייה בלוטו? לקללה? איך זה מתקשר למספרים בהאץ'? איפה ראינו בעוד מקום שלג'ייקוב יש "קטע עם מספרים"? אפילו בפרק שהוקדש לג'ייקוב לא ראינו שיש לו "קטע עם מספרים". סתם עוד משפט שנועד למלא חור רגעי בעלילה. דוגמה 2: סמוקי נותן לריצ'רד הוראות איך להרוג את ג'ייקוב, שזהות להוראות שסעיד קיבל מדוגן על איך להרוג את סמוקי. אוקי, אז איך זה מתחבר? האם ההוראות נכונות או שהן סתם הטעייה? האם הן נכונות עבור ג'ייקוב? האם הן נכונות עבור סמוקי? איך דוגן נותן את אותן הוראות שריצ'רד קיבל מסמוקי? לא ברור. סתם עוד משפט וחצי שנועד להותיר אותך תוהה ומבולבל. דוגמה 3: קלווין בהאץ' שמצא את דזמונד הוא אותו קלווין שהיה מפקד של סעיד. צירוף מקרים? כן. צירוף מקרים. חסר כל משמעות. באותה מידה זה היה יכול להיות כל אחד אחר, אבל אם זה היה סתם מישהו אחר לא היה לנו על מה לדבר נכון? דוגמה 4: אנחנו מגלים שליבי שהתרסקה עם הארלי על האי גם הייתה איתו ביחד בבית משוגעים מתישהו בעברם המשותף. צירוף מקרים? שוב פעם, נראה שכן. אין לזה שום משמעות, זה לא השתלב בשום אופן בעלילה, אבל זה היה וואחד סיום מפתיע לפרק הא? דוגמה 5: בן אומר למייקל על וולט - "יש לך ילד מאד מיוחד". נו? במה הוא מיוחד? מה בכלל עשיתם איתו? מה גיליתם עליו? איך הוא משתלב במה שזה לא יהיה שאתם עושים על האי? מה בכלל אתם עושים על האי? איך כל זה משתלב בעלילה? לא משתלב. סתם עוד עלילת משנה סתומה שהניעה אותנו ואת הדמויות למשך חצי עונה, ואז תמה לה מבלי להשאיר זכר. דוגמה 6: אנו מגלים בסוף עונה 1 שוולט, שכנראה יודע לזמן בעלי חיים שהוא רואה תמונה שלהם, קרא קומיקס על הטיסה שהופיעו בו דובי קוטב דומים לאלו שראינו על האי. רגע ראשון שבו אתה מרגיש שדברים מתחברים, רק כדי שמאוחר יותר יהרסו את זה ויגלו לך בעקיפין שדובי הקוטב בכלל הובאו על-ידי דארמה, ואין לזה שום קשר נראה לעין לעניין וולט, שבכלל נפל כולו לתהום הנשייה. העיקר שזה היה סיום מפתיע. דוגמה 7: בן מזמן את מפלצת העשן בעונה 4, מאוחר יותר אנו מגלים שמפלצת העשן היא ישות עצמאית, ובעונה 6 בן מתוודה ש-"נאמר לו שהוא יכול לזמן את המפלצת, אבל בעצם המפלצת זימנה אותו". מי אמר לו? מה אמר לו? למה אמר לו? מה אנחנו אמורים להסיק מזה? שזה היה הונאה של סמוקי כדי לגרום לבן מאוחר יותר להישפט מול המפלצת ובכך סמוקי יקח את הצורה של אלכס וישכנע את בן להקשיב ללוק שיגיד לו להרוג את ג'ייקוב? נו טוב. דוגמה 8: בראם חוטף את מיילס ומנסה לשכנע אותו לא להגיע לאי כי הוא (בראם) בצד של הטובים. כל מה שאנחנו מגלים בהמשך זה שבראם הוא בצד של ג'ייקוב. זהו. למה הוא ניסה לשכנע את מיילס לא להגיע לאי? לא ברור. אולי כי ג'ייקוב אמר לו. דוגמה 9: סמוקי הילד לג'ייקוב הילד: "יום אחד יהיה לך משחק משלך ותוכל לקבוע בו את החוקים" סוף סוף אנחנו מקבלים התייחסות לאותם חוקים סתומים שאולי תוביל להבנה של מה זה החוקים, מי אוכף אותם ואיך, אבל לא. בזה זה נגמר - "יום אחד אתה תקבע את החוקים". דוגמה 10: אלואיז אומרת לדזמונד: "ליקום יש דרך לתיקון מסלול" ("The universe has a way of course correcting"). האם המשפט הזה סימל משהו עקרוני בסידרה או מהותי לעלילה? לא. זה בא להסביר שצ'ארלי חייב למות, וברגע שצ'ארלי מת עיקרון תיקון המסלול סיים את תפקידו בסידרה והושלך לפח. אבל חייבים להודות שזה נשמע טוב.
 

22ק ו ס ם

New member
צודק 100% זו גם התחושה שלי

היוצרים יצרו כל מיני קווי עלילה מיסתוריים שכביכול יש להם איזה הסבר אבל לא המשיכו לעקוב אחריהם או שנתנו להם הסבר בנאלי, כלאחר יד. הסיפור של וולט וליבי הם כנראה הפיספוסים הכי גדולים של הסדרה. הם התכוונו דווקא להמשיך עם הסיפורים אבל בגלל אילוצים שונים לא יכלו.
 
אני אישית כבר לא קונה את התירוץ

של "אילוצי הפקה". מכיוון שנתתי להם קרדיט עד הפרק האחרון (למרות שכבר בפרקים של דזמונד התחלתי להרגיש בתת-מודע לאן זה הולך...), הסכמתי עם זה שאולי חלק מהדברים לא יפתרו בגלל אילוצי הפקה, אבל בדיעבד כשאני רואה איך דברים אחרים נפתרו, גם התוקף של הקרדיט הזה פג. הרי כמה כבר אפשר להאשים את אילוצי ההפקה? יש כל כך הרבה שאלות ותהיות פתוחות שלא נסגרו, או נסגרו בצורה שכבר היה עדיף שלא יסגרו, שאין לי שום בסיס להניח שדווקא ענייני ליבי/אקו/וולט לא נפתרו בגלל אילוצי הפקה. זה די ברור שהם המציאו דברים סתם כדי ליצור מתח ואני לא רואה סיבה לחשוב אחרת לגבי התעלומות האלה. זה דבר אחד. דבר שני - אני מוכן לקבל כאילוץ הפקה רק את המקרה של אקו שבו השחקן רצה לעזוב בגלל טרגדיה משפחתית, אבל בקשר לשני המקרים האחרים זה מה שאני חושב: ליבי - אני חושב שזה היה ג'וןלוק שהסביר פעם שכל העניין שליבי הועפה בגלל נהיגה בשכרות הוא מיתוס, ולמשל גם השחקן שמשחק את ג'ין נתפס נוהג בשיכרות והוא כמובן לא נבעט מהסידרה. מה שקרה (ואני כמובן לא סמכות פה, אין לי מושג מה באמת קרה שם), זה שאת אנה לוסיה תכננו להרוג מלכתחילה מכיוון שהיא הייתה חתומה לעונה אחת (היא שחקנית קולנוע בעיקר), אבל מכיוון שהדמות שלה לא הייתה כל כך פופולרית ורצו לזעזע את הצופים לקראת הסוף, החליטו להרוג גם את ליבי. וולט - אני אמור לקנות את זה שהשחקן התבגר מהר מדי? נו בחייאת. מה הם לא ידעו שהוא הולך להתבגר? וגם אם נגיד שלא, היה להם מספיק זמן עד סוף עונה 2 להסביר מה הקטע איתו, וחוץ מזה ראו אותו גם בעונות יותר מאוחרות, וחוץ-חוץ מזה יכלו לפתור את זה גם בלי השחקן על-ידי איזשהי התייחסות, נגיד מבן שחטף אותו, או ג'ולייט שהייתה עם האחרים בזמן שוולט היה אצלם. סתם לקחת משהו כל כך מהותי ומרכזי בעונה 2 ופשוט להתעלם ממנו זה גובל בפשע. בשורה התחתונה, התירוץ של "אילוצי הפקה" לא מרשים אותי הרבה יותר מהתירוץ של "הסידרה זה בכלל על הדמויות ולא על המיסתורין". אם אני אהיה ממש קשוח אני אפילו יכול להגיד שבכלל לא מעניינים אותי אילוצי הפקה, בניתם פה וואחד מיסתורין - תנו לנו תשובות. יש אילוצי הפקה? תתמודדו. בשביל זה משלמים לכם מיליונים.
 

22ק ו ס ם

New member
אילוצי הפקה היו באמת רלוונטים ל3 העונות

הראשונות וזה מה שקרה עם וולט וליבי. מרגע שידעו שהסדרה עומדת להגמר הם היו צריכים להתחיל לסגור דברים אבל הם פתחו די הרבה תעלומות חדשות. אחת הבעיות המרכזיות היא גם שהם חוזרים לסיפורים כשהם כבר לא מעניינים. לא לחזור לדמות מסוימת כמה פרקים זה לגיטימי כדי לבנות מתח, אבל להשאיר עונות שלמות בחוץ כמו במקרה של מייקל זה פשע. כשהוא חזר הסיפור כל כך התקדם שהוא כבר לא היה חשוב. גם כל הקטע של ג'ין וסאן היה די דפוק. שתי עונות הם לא ראו אחד את השני וברגע שראו שוב הרגו אותם.
 
והאמת שכשאני חושב על זה

להגיד שמשהו לא נפתר בגלל אילוץ הפקה זה תירוץ ממש זול ומלוכלך, כי אם עלילה כמו זו של וולט למשל, שהתחילה באמצע העונה הראשונה והניעה את כל העונה השנייה והייתה כל כך מהותית, פשוט התנדפה לה, זה אומר שמלכתחילה לא הייתה כוונה לשלב אותה בשום דבר. אם הייתה כוונה כזו מראש, והעלילה הזו הייתה מהותית כמו שחשבנו שהיא, אז היו מוצאים דרך להמשיך עם הקו הזה איכשהו. אתה לא יכול לזנוח קו עלילה מהותי שלם רק בגלל שחקן שהתבגר מהר מדי, זה רק מראה שהקו הזה לא היה מהותי מראש אלא סתם חסר הקשר כללי.
 

Tapudy

New member
יש עוד אינסוף דוגמאות

ברגע שהיוצרים הלכו וחירבנו הכל עם ההסברים של העונה השישית שום קו עלילה שנפתח בעונות קודמות נראה הגיוני בקונטקסט הזה. הנה עוד דוגמה אחת גדולה שעולה לי לראש: יש לנו את האחרים. הם בעצם חסידים של ג'ייקוב. המנהיג שלהם היה בן. בן דיבר בשם ג'ייקוב אבל מעשית לעולם לא דיבר איתו ופעל בצורה עצמאית לאינטרסים שלו. כתוצאה מכך הוא ניצל את האחרים וביצע פשעים נוראיים (כמו הטבח של כל אנשי דארמה). מעבר לזה הוא עשה את הכל בשיתוף פעולה של ריצ'ארד, יד ימינו של ג'ייקוב שכן דיבר איתו (לפחות בעבר). אז השאלה הנשאלת היא למה ג'ייקוב לא פשוט הלך לדבר עם בן להבהיר את כוונותיו??!! איך הוא נתן לו להרוג עשרות אנשים בשמו ולשחק עם כולם כמו בובות כששניהם נמצאים על אותו האי? הרי לא הייתה לג'ייקוב בעיה רצינית ללכת לדבר עם האבודים מחוץ לאי וגם על האי. אז עם בן הייתה לו בעיה?! בשלב מסויים האבודים חיסלו כמעט את כל האחרים (אני הייתי בטוח שהם חיסלו את כולם עד שגילינו את האחרים של המקדש). אז בעצם האבודים (להזכירכם, המועמדים להחליף את ג'ייקוב - החסידים החדשים) הלכו וחיסלו את החסידים הישנים? אז ג'ייקוב השיג לעצמו עדת מעריצים ששמרה על האי ואז בעצמו הוא גרם לכך שגם הם יחוסלו??!!! אז כן, אנחנו יכולים לתרץ לעצמנו שאולי זה היה חלק מהמבחן של ג'ייקוב לאנושות (מה שגורם לי לחשוב שהמבחן נכשל לגמרי, ולמה בכלל צריך מבחן לאנושות?!). כמו כן, אפשר לתרץ את זה עם בחירה חופשית ועוד אינסוף בולשיט. האמת היא שכנראה ההסבר הפשוט הוא הנכון וזה שהכותבים בהתחלה רצו שיהיו להם "רעים" וזה היה תפקיד האחרים. הרע הראשי בסיפור היה בן והחיסול של דארמה דיי סגר את השאלה אם הוא באמת רע או טוב. בסוף, שנכנס הסיפור של ג'ייקוב, כל קו העלילה של האחרים איבד כל היגיון בסיסי. אי אפשר להגיד שלא רצו להאכיל אותנו בכפית. זה תירוץ עלוב. אם אני צריך להתחיל להמציא תירוצים תלושים מהמציאות בלי שום הוכחה מהסדרה, באותה מידה יכלו לתת לי דף נייר ושיבקשו ממני לכתוב את הכל. ממש מכעיס ומקומם!
 
בהחלט

אני מסכים עם כל מה שכתבת. באמת כשאתה מנסה לעשות סדר ולחבר את כל המידע שיש לך, אתה רואה כמה אין שום אחידות ומבניות לעלילה, מלבד המבנה של - "בוא נעשה דברים מגניבים כדי ליצור מתח, ואחרי זה נעשה דברים מגניבים אחרים כדי להשכיח את הדברים המגניבים הקודמים שלא התייחסנו אליהם ואין לנו מושג מה לעשות איתם". האמת כשאני חושב על זה הם ממש עשו לנו הונאת פונזי
. מיידוף חטף מאסר עולם על אותו הדבר בדיוק. ואם כבר אנחנו מעלים דוגמאות, הנה עוד כמה (נראה לי שהעיסוק הזה תפס את המקום של העלאת התיאוריות
): המגדלור - מה זה? מי זה? סתם מגדלור חסר קשר שהופיע משום מקום לפרק אחד ונעלם לו. היוצרים כנראה החליטו להראות שג'ייקוב צפה במועמדים במהלך חייהם, אז הם עשו את בצורה הכי בנאלית שיכולה להיות - מגדלור עם מראות שמשקיף על בתי האבודים. כמובן ששתי דקות אחרי שרואים לראשונה את המגדלור גיק כבר שובר בו את המראות ובפרק הבא כבר שכחנו ממנו לגמרי, אבל מה זה משנה, הוא בסך הכל עוד שפן שנשלף מהכובע וסיים למלא את התפקיד שלו. ההריונות על האי - כל כך הרבה דיברו על זה בעונה השנייה, שנשים לא יכולות ללדת על האי וזו הסיבה שג'ולייט הגיעה לאי בכלל, ונראה שזה מתקשר איכשהו לחטיפות של הילדים, ומה מסתבר בסוף? כלום. כלומר לא התייחסו לזה בכלל מרגע שקלייר וסאן ילדו וג'ולייט הצטרפה לאבודים. אנשים שנרפאים על האי - כנ"ל. לוק ורוז נרפאו וזהו. חוץ מזה לא נראה שהאי הזה משפיע על מישהו. עוד שפן מהכובע שלא קיבל שום התייחסות וכמובן שלא השתלב בשום דבר. אנשים שמופיעים משום מקום - אחת מהאחרים מתגלה לפתע לג'ולייט באמצע היער משום מקום וטוענת שבן, שבכלל שבוי על-ידי מיילס, שלח אותה. מאיפה היא הגיעה? איך היא הגיעה? איך בן שלח אותה? לעולם לא נדע. גם היוצרים לא יודעים. אבל באותו רגע זה היה מה זה מותח. בקיצור, דוגמאות לא חסר...
 

יפעת777

New member
צודק. זה ממש כמו רגלי הארנבת של "משימה בלתי

אפשרית". הם שיחקו סביב המסתורין שימשוך צופים אבל לא היה להם שום פתרון לכך.
 
דווקא עם רגלי הארנבת אין לי בעיה

זה משהו שהוא באמת לא מהותי לעלילה וזה נחמד להשאיר אותו מיסתורי, כמו תכולת המזוודה ב"ספרות זולה", תכולת ארון הברית באינדיאנה ג'ונס, טבעו של "הכח" במלחמת הכוכבים. אלו דוגמאות למקרים שבהם הייתה עלילה סגורה שבה יכולת להזדהות עם הדמויות ולהבין מה קורה ומי נגד מי, והאלמנט המיסתורי היה אמנם קריטי להתרחשויות, אבל לא היה הנושא כשלעצמו. באבודים המיסתורין של האי בפירוש היה הנושא של ההתרחשויות. אם מישהו אומר אחרת זה רק בגלל שהוא נמצא בדיסוננס קוגניטיבי.
 
למעלה