המסורת
היהודית היסטורית איננה פוסלת עקרונית את התגלות האל באומר ובדברים.
ל' לא מסכים לזה.
ועוד - ע"פ הנארטיב - קויים הקשר בין האל לאדם, בין האל לחווה, לנחש, לאברהם יצחק ויעקב ומשה וכל יתר נביאי האמת וכיוצ"ב.
לפעמים היה הקשר "ישיר" ולעתים באמצעות מתווך.
ל' לא מסכים לזה.
המסורת המדרשית הבתר מקראית איפשרה את תיאורי האל כפי שאנו מוצאים גם במקורות חז"ל וגם באחרים, כגון בספרות ההיכלות ובמעשה המרכבה ובכל יתר מקורות ההגות הקבלית, וכל זאת מתוך מגמה לשמור על העיקרון שאת מראה האל לא ניתן להשיג באמת, ניתן לדמות אותו, אולם את קולו ואת מעשיו ניתן להכיר כסמכות העל לכל פולחן ולכל מעשה דתי שהוא, שלא לדבר על עצם קיום הצווי האלוהי המשמש כתנאי לברית שבין האל לעמו.
ל' לא מסכים לניסוח זה.
הרציונליזם - למשל זה הבא לידי בטוי בהגותו של ל' - המונחה ע"פ מתודות חשיבה לוגיות פוסל כל נסיון להוכיח את קיומו של האל. לפיכך מה שבעיני המסורת הוא וודאות שאין לערער עליה הופך במוח הרציונלי לדיון וטיפול בכלים לוגיים.
ואם למרות כל זאת ניתן להניח פרינציפ לוגי הנובע מההנחה הלוגית שלכל יש קונטינגנטי חייבת להיות סיבת 'אמת' נצחית - הרי שמבחינת הרציונליות לא ניתן לתאר או לאפיין או לראות או לשמוע או לתקשר עם אותו יש.
אז מה נשאר לנו מכל זה ?
שהאדם עובד את רצונו, את הכרעותיו ואת שכלו.
זו איננה יהדות.