אפשר לנצל"ש בקשר לאנגליה?
מהפורום הבנתי שלונדון TFL "מאחדת" את התח"צ ומפעילה את Oyster.
אני שואל בעקבות נסיעה שלי ולינה אצל חבר באחד מהערים בקנט.
קיים RailCard לרכבות (לא חישבתי את הכדאיות שלו), אבל האם קיים משהו דומה לאוטובוסים? או אולי משהו שמאחד רכבות ואוטובוסים?
אפשר לנצל"ש בקשר לאנגליה?תודה על ההקדשה, לתייר עדיך לקנות 1-2 פעמים ולא כל יום.
כשצריך כל יום להטעין משהו על כרטים "חכם" בעלייה הראשונה לאוטובוס או בתחנות הרק"ל אין בזה חיסכון משמעותי של התעסקויות.
 
גישה לערך צבור ארצי אוניברסאלי או כירטוס תקופתי היא חיונית על מנת שיהיה שווה לתייר להשתתף במערכת. הנה ציון לרעה ללונדון: עד לסוף העשור הקודם היה כרטיס ל3 ימים אך הוא בוטל. המשמעות היא שתייר שמגיע לתחנות התחתית עם ערך צבור לפני 9:30 בבוקר מוציא על "סכום יומי מקסימאלי" כ50% יותר ממה שהיה מוציא לו היה לו כרטים שבועי (שמחושב לפי 4.5 סכומים יומיים מקסימאליים מ9:30 והלאה). מהסיבה הזו אני ממליץ לכל מי ששואל על לונדון ושוהה אצל חברים או קרובים לבוא לשבוע. כמו כן על כרטיס נייר (שצריך לקנות במכונות) גובים יותר מכרטיס אלקטרוני מקביל. עם כירטוס נפרד של הרכבת הארצית למשל אפשר להתעסק פר נסיעה.
 
על הכרטיס האזורי האיטלקי בחבל לומברדייה כבר פירטתי - נייר אחד בשדה התעופה, בשוויץ היו לנו כרטיסי מעבר יומיים שנשלחו אלינו הביתה לאנגליה מראש אך היו לימי הנסיעה הבינעירונית בלבד, הם הקנו הנחה ניכרת ברכבלים אך בימי הביקור בעיירות חלק היו קטנות מדי לשימוש בתח"צ כי הכל היה בטווח הליכה, האחרות היינו צריכים לקנות כרטיס נייר ממכונה, ובסן מוריץ המלון נתן לנו כרטיסי גישה לתח"צ ולרכבלים בחינם אך איים שאם נאבד אותם נצטרך לשלם 50 פרנק לכרטים (יותר מ200 ש"ח). ברוב המקרים שעשינו חופשה עירונית בעיר עם מטרו רכשנו כרטיס שבועי "רגיל".
 
ולמה אני מפרט? כי בסך הכל זו החוויה הרגילה של התייר העצמאי, ולזה המערכת בארץ צריכה לשאוף אם היא רוצה להפוך חופשה ישראלית לדבר נגיש עבור מי שאינו חלק מעדר של אוטובוס תיירים.
מהפורום הבנתי שלונדון TFL "מאחדת" את התח"צ ומפעילה את Oyster.
אני שואל בעקבות נסיעה שלי ולינה אצל חבר באחד מהערים בקנט.
קיים RailCard לרכבות (לא חישבתי את הכדאיות שלו), אבל האם קיים משהו דומה לאוטובוסים? או אולי משהו שמאחד רכבות ואוטובוסים?