לאברהם שלום "חוק ההשתלות"

Shir cp

New member
לאברהם שלום "חוק ההשתלות"

האם אפשר לארגן אנשים בכדי לצאת להפגנה מול משרד הבריאות בעניין חוק ההשתלות אם תארגנו אני מאמין שיצטרפו רבים מושתלים וחולי דיאליזה ומשפחותיהם להפגנה מה דעתך בנושא,
 

Avraham F

New member
התארגנות

לצערי אני לא מארגן לא עסקן ולא אמרגן. אני רק יכול לייעץ (חינם) לכל התארגנות שהיא בתנאי שהיא לא מאורגנת ע"י אינטרסנטים ו/או שיקולים זרים. סתם הפגנה של מאה איש לא תיתן דבר לאף אחד.
 

mushtal

New member
שתיקת הכבשים

לא התכוונתי רק אליך אברהם, אני מוכן להרים את הכפפה אבל לבד אני לא שווה כלום - מי מאיתנו שיש לו רצון לזוז קדימה - מוזמן. אגב צפיתי בסרט שתיקת הכבשים ואצ"ל
 

1951eli

New member
קדימה בוא נזוז

חייל אחד כבר יש לך. אני ממתין להתפתחוית.
 

D o r o t h y

New member
כדי לארגן פעילות כזו יש צורך במשאבים.

הייתי מציעה לעזור אילו ידעתי שיש לי הכוח, אבל במקרה הזה אני לא חושבת שאני מסוגלת לארגן כזה דבר. מה שאני מציעה שמי שחושב שיש לו הכוח לארגן כזו פעולה, יכול לפנות לאחת העמותות הפועלות, ומנסה לגייס אותה או כמה מהן (מהעמותות) שיש להם יותר משאבים ויכולת אירגונית מלכל אחד מאיתנו בנפרד- ומבקש מהן לארגן את זה. למאבק כזה הייתי מצטרפת בשמחה.
 

1951eli

New member
כאן הבעיה. אנו מפולגים ואדישים

העמותות "נלחמות" זו בזו במקום לאחד את הכוחות והמשאבים. לדעתי, ברגע שהיוזם/מארגן יפנה לאחת העמותות בבקשה לקבלת סיוע המאבק יזוהה עם אותה העמותה, ולמרבה האירוניה, האחרות לא יעזרו לקדם את המטרה וככל הנראה אפילו יפריעו. לכן תחילה יש ליצור קשר עם מנהלי כל העמותות ולבקש את תמיכתן. חברים, כאן לא די ברצון טוב ומתנדב חובבן וספונטאני - סליחה, בלי כוונה לפגוע. להפגנה דרוש מנהיג, אדם בעל כריזמה, אחד שיצליח לקבל את תמיכתן של כל העמותות, תמיכה של ספונסרים נוספים (דרוש כסף רב להסעת חולים ולוגיסטיקה מורכבת ויקרה מאוד להצבת צוותי רפואה ואמבולנסים בכוננות) ולגייס את התיקשורת. והעיקר, אחד שיצליח להזיז מביתו את הציבור האדיש. הפגנה של כמה מפגינים בודדים לא תזכה לתשומת לב. רק כך נצליח ארגן ולהפיק הפגנה שתהיה מתוקשרת ותביא לתוצאה המיוחלת. בתקווה שנצליח.
 

Shir cp

New member
1951eii

לגבי תגובתך הספונטאנית , מבלי כל כוונה לפגוע תגובתך כאן לא תזכה לתשמת לב ולא תביא לתוצאה המיוחלת , כוונות ,כמו ביצים, אם לא ישתמשו בהם ירקבו במהרה ,
 

Avraham F

New member
התארגנות היא הפוכה מפילוג

זו הבעייה העיקרית. הרי מדברים על התארגנות לעניין השתלות והבעיות מ"חוק ההשתלות". גם אם נפריד לרגע, חולי כליות ממושתלים, הרי קרוב ל-85% מכ-4500 חולי הדיאליזה, אינם מתאימים להשתלה ולא מגלים עניין בבעיות הקשורות בהשתלות. עודכ- 3000 חולי כליות טרום-דיאליזה, אינם מרגישים חובה להתארגן, הם טרודים בבעייתם האישית ולא מעניין אותם כלל ציבור חולי הכליות. כך שהבעיות וקשיי אישור מימון ההשתלות מעניינים כ-550 ממתינים ועוד כמה מחולי טרום דיאליזה שיודעים שיש בעיות. מהם יש להוציא את אלה שידם משגת ולא יחסכו מכספם לבצע השתלה עם או בלי אישור. לגבי המושתלים, רוב מתוך אלפי המושתלים שוכחים מהיכן באו, כבר למחרת ההשתלה, כאילו שאין ולא יהיו להם יותר בעיות. הם נזכרים בבעייה המשותפת, רק כאשר הם מגיעים חס ושלום לדחייה כרונית ולצערינו היא מגיעה במוקדם או במאוחר. אז עבור מי אמורה להיות ההתארגנות ? לכל אלה שנמצאים לפני השתלה, שאין בידם לעשות זאת בכוחות עצמם כלכלית וגם "התעוררו" יום אחד לנוכח הבעיות. כמה יש כאלה ? 200 או 300 ? מה מייחד אותם משאר חולי המדינה ? עד שלא ידעו כי חיים ניתן "לרכוש", בכסף שיש או במאבק ציבורי, המצב רק ילך ויחמיר. כמו שכתבתי קודם, מאבק, רק ע"י התארגנות מסודרת, בהנהגת בעלי נסיון. היכן מוצאים מתנדבים עם תכונות כאלה, מנסיון אישי אני אומר, שלא ניתן בתנאים הקיימים היום והלוואי שאתבדה.
 
התארגנות

שלום לכולם אני מסכימה לחלוטין עם מה שאברהם כתב ומאמינה שצריך וחייבים לשנות את רוע הגזירה שפוגעת קשות בממתינים ובחולים. אך חשיבה וכתיבה בפורום בודאי לא ישנו זאת ובטח שלא יצירת מצב של מלחמת עמותות דבר שאינו נכון. ובקשר לאיסוף כסף בעמותה שלנו לא גובים דמי חבר כל שכן איסוף אפילו למטרה צודקת כמו זו. ישנם דרכים רבות למימון מאבקים. 10שח זו בדיחה או?. ומי שבאמת איכפת לו שיצטרף כחבר יבוא לפעילות יתנדב ורק אז יאבק ולך אברהם דיברנו לא מעט על יכולות הנהגתיות מי מסוגל ומי לא ולמה לא וכידוע לך בעמותה שלנו נמצאים אנשים עם יכולות מוכחות הבאות לידי ביטוי בניהול, בשטח, ובעשיה מול כל הגורמים. שתהיה לכולם שנה טובה והמון בריאות
 

Avraham F

New member
לאורלי (התארגנות)

כל המדובר בשיחות פרטיות, הוא לא לציטוט ולא להתייחסות פומבית. לצערי, אינני יודע מידיעה אישית, על יכולות ניהול ועשייה בשטח או מול גורמים, בעמותה שלכם. כל הנכתב על יכולות ועשייה הן רק לפי שמיעה מדברייך, שאין לי כל נגיעה או הסכמה לגביהם. למרות ידידותנו, אני מתנגד לכל פרסום על עמותה זו או אחרת, זאת לפי בקשת מנהלת הפורום. שנת בריאות טובה יותר לכולם (ולא רק אחת).
 

Shir cp

New member
מעשה

אנשים היודעים כיצד לפעול לעולם אינם מטיפים, שתהיה לכולם שנה טובה והמון בריאות
 

Avraham F

New member
../images/Emo131.gif צא ולמד:

"מפי עוללים ויונקים יסדת עוז ...’" (תהילים ה)
 

Shir cp

New member
כנס ../images/Emo150.gif

אלה השואפים להופיע כחכמים בפני הטיפשים, סופם שהם מופיעים כטפשים בעניהחכמים. הרבה בריאות,
 

Avraham F

New member
מעניין אם

מעניין אם הציטוט הוא משירת אלביס המנוח. או מתוך נסיון חיים עשיר. מה לצעירנ כמוך ולפורום זה ? שמפגיזה בהצעות בלי טעם ?
 

Shir cp

New member
מדוע אלו הצעות בלי טעם

לעיתים צריך לחשוב מבעד לקופסא ולא לשלול שום דבר, בייחוד כשמדובר בנושא שכזה. פסימיות לא תעזור לאף אחד מאיתנו ולא תוביל אותנו לשום מקום. חבל שאין בך אופטימיות כמו לרוב חברי הפורום המכובדים וחבל שאתה חושב בצורה כזו שמגבילה אפשרויות במיוחד בתחום ונושא כזה שמצריך חשיפה תקשורתית. "התחלה טובה - חצי עבודה", ומספיק שאנשים יראו נכונות למעשה וכבר אנחנו בחצי הדרך.
 

Avraham F

New member
תגובה לשיר

חסרה בתגובתך הסיבה להיותך גולשת בפורום רציני זה. פורום זה מתנהל בדרך כלל ברצינות המאפיינת את רוב חולי הכליות (והמושתלים). יותר מעשר שנים, מנסים לארגן חולים (ומושתלים), תחת קורת גג אחת. על הסיבה לאי אירגון כזה, נכתבו כבר נהרות של מלל, עד עכשיו זה לא עזר. התוצאות של "חוק ההשתלות", מתחילות לעורר קומץ נפגעים מהחוק. עדיין אני (הפסימי), מהכירי את החומר האנושי לא מאתמול), לא רואה שמץ של התארגנות נגד "החוק". לצערי, מעוניינים לארגן גוף שיוכל להביע את דעתו בפני המדינה המתוקשרת. גוף זה ללא כסף או אלפי חברים, לא יוכל לפעול, כי זה לא אירגון של "קונצרט רוק". היו הפגנות, תהיינה הפגנות, אולם דבר לא יזוז במדינה, עד שלא יתחילו למות מאות אנשים. כ- 100 חולי כליות נפטרו בשנת 2007, למי זה הזיז ? אפילו לא למשפחות. במדינה "שלנו", יש עניין ברייטינג ("האח הגדול") יותר מבחולים. אז מתי זה מתחיל להזיז למישהו ? כאשר הוא צריך דחוף השתלה ? מצוקת חולי הסרטן מזיזה למישהו ? אני מצטער, שיר, לא בציטטות מקוריות אפשר להזיז משהו, "ככה לא בונים חומה" (מדינה או בריאות). הערה, כדאי לך ללמוד היטב את החומר, ממבט ציבורי ולא ממבט אישי צר.
 

mushtal

New member
התארגנות

אם כל אחד ישים 10 שקלים , נוכל להתחיל , מי שמוכן שיבוא ויגיד אני. אפשר לעשות איסוף כספים דרך העמותה , אבי ? אורלי ?
 

Avraham F

New member
השתלות לכל ממתין

עבור 10 ש"ח, נשמע מעניין. נגיד שרוב הממתינים להשתלה ישימו 10 ש"ח, תהיה בקופה קרן הון בסיסית של כמה אלפי ש"ח. סכום מספיק גדול כדי לשלם עבור שכירת מגא-פון וסוללות להפגנה ואולי עוד כמה שלטים. לא נורא עבור התחלה. אז מי אוסף ? (עם קבלות או בלי ?) אפשר לשלוח שיק ?
 
למעלה