לאחותי נולד בן

SupermanZW

Well-known member
עדיף כירורגית מלא כירורגית, לגבי איך הייתי עושה? לא בטוח שהייתי עושה, בכלל לא בטוח שזה מועיל, יש דעות לכאן ולכאן. מה שבטוח שהייתי קורא שוב מחקרים בנושא, כולל העדכניים שבהם לפני שהייתי מחליט האם כן או לא. במידה וכן בהכרח הייתי עושה זאת אצל כירורג/ית.
 

שמלת תחרה1

Well-known member
עדיף כירורגית מלא כירורגית, לגבי איך הייתי עושה? לא בטוח שהייתי עושה, בכלל לא בטוח שזה מועיל, יש דעות לכאן ולכאן. מה שבטוח שהייתי קורא שוב מחקרים בנושא, כולל העדכניים שבהם לפני שהייתי מחליט האם כן או לא. במידה וכן בהכרח הייתי עושה זאת אצל כירורג/ית.
רוב הדעות תומכות במילה מבחינה רפואית.
 

nothing but the truth

Well-known member
רוב הדעות תומכות במילה מבחינה רפואית.

לא נכון.
אם תבדקי את ה uptodate (כמו גם מאמרים מכתבי עת מדעיים) תמצאי שהם מציינים יתרונות , מציינים חסרונות, ואומרים שזה לשיקולם של ההורים, לפחות לכל מי שחי במדינה מערבית.
עבור אלה שבאפריקה עם שיעור גבוה של STD וללא גישה לקונדום זה סיפור אחר.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
עדיף כירורגית מלא כירורגית, לגבי איך הייתי עושה? לא בטוח שהייתי עושה, בכלל לא בטוח שזה מועיל, יש דעות לכאן ולכאן. מה שבטוח שהייתי קורא שוב מחקרים בנושא, כולל העדכניים שבהם לפני שהייתי מחליט האם כן או לא. במידה וכן בהכרח הייתי עושה זאת אצל כירורג/ית.
זה לא נועד "להועיל". לא אצל היאהוד בכל אופן.
 

נסיך.333

Well-known member
אצלי הבנים של ביתי המוהל היה רופא דתי שעשה הכל לפי ההלכה ועוד.
אצל השנייה כמובן שהיה רב ולא סתם מוהל.
אבל בשמאל הם מועלים לא?
 

ריקי זו אני

Well-known member
את בני מל מוהל ממוצא תימני..., לא כירורג ולא רופא, מוהל זריז בדחן... יודע להרגיע אמהות בטרואמה... שדרך עם הדור הבא השתכלל מאוד, מגיע עם קריוקי... והקהל מבסוט.
המוהל מל את הנכד האחרון שנולד במשפחה... וגם את הנ"ל לא סיממו ולא כלום. יין קצת... ולישון.
 

שמלת תחרה1

Well-known member
את בני מל מוהל ממוצא תימני..., לא כירורג ולא רופא, מוהל זריז בדחן... יודע להרגיע אמהות בטרואמה... שדרך עם הדור הבא השתכלל מאוד, מגיע עם קריוקי... והקהל מבסוט.
המוהל מל את הנכד האחרון שנולד במשפחה... וגם את הנ"ל לא סיממו ולא כלום. יין קצת... ולישון.
ברית כהלכה .
 

nothing but the truth

Well-known member
את בני מל מוהל ממוצא תימני..., לא כירורג ולא רופא, מוהל זריז בדחן... יודע להרגיע אמהות בטרואמה... שדרך עם הדור הבא השתכלל מאוד, מגיע עם קריוקי... והקהל מבסוט.
המוהל מל את הנכד האחרון שנולד במשפחה... וגם את הנ"ל לא סיממו ולא כלום. יין קצת... ולישון.

מאוד רלוונטי לציין את המוצא של המוהל....
וסתם לידיעה - אלכוהול זה סם.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
את בני מל מוהל ממוצא תימני..., לא כירורג ולא רופא, מוהל זריז בדחן... יודע להרגיע אמהות בטרואמה... שדרך עם הדור הבא השתכלל מאוד, מגיע עם קריוקי... והקהל מבסוט.
המוהל מל את הנכד האחרון שנולד במשפחה... וגם את הנ"ל לא סיממו ולא כלום. יין קצת... ולישון.
אנשים 'מתלהבים' מהמילה רופא או כירורג. הם שוכחים ש(כאמור מעלה זולת המקרים החריגים של אנשי מקצוע 'משולבים'), מוהל מנוסה בביצוע הפעולה הזאת פי כמה וכמה מרוב אם לא כל הכירורגים.
גם מבחינת המפחדים מהכאב, כלל לא בטוח שזריקת ההרדמה גורמת לפחות כאבים מהפעולה עצמה. מעבר לכך שכמובן לא ניתן לדעת ממה הילד כן או לא סבל (כמו למשל צרבת), כפי שנכתב כאן באחת התגובות.

הטרנד הזה, לטעמי, הוא חלק מטרנד ה'הבה נעשה את זה אחרת, כי מה שעשו אלפי שנים לא בסדר'. קיים בהרבה מאוד נושאים ותחומים בחברה. יש מקרים בהם זה נכון והגיוני. יש מקרים שפחות.
 
חשוב שלא יכאב. מילה בכאב היא עינוי. אני מקווה שהעצבים של התינוק פחות מפותחים ולכן הוא פחות מרגיש כאב.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לאדם מבוגר לפחות, חיתוך אבר יכאיב יותר מזריקה.
אנחנו לא מדברים על אדם מבוגר.
בברית מילה אתה יודע שהתינוק בדרך כלל מתחיל לבכות בשלב החיתוך ומפסיק פחות מ10 שניות לאחר מכן, כשהוא טועם יין. אם בכי או תזוזת 'אי-נוחות' של התינוק הם אינדיקציה לכאב, הרי שאין כל סיבה לחשוב שהזריקה פחות כואבת לו (בכלל או מבחינת אורך זמן) מאשר הפעולה עצמה.
 
אז סביר שהחיתוך פחות כואב לתינוק מאשר למבוגר, וזה טוב. חבל שהוא לא שותה את היין לפני החיתוך, כדי שלא יכאב לו.
 

אלן 5

Active member
אלן 5 אני בעד מילה רגילה,,,,יש שלא עושים מילה בכלל לרך הנולד לא חושבים
לא חושבים לאיזה מצבים הם מביאים את הגבר בבגרותו
 

SupermanZW

Well-known member
אלן 5 אני בעד מילה רגילה,,,,יש שלא עושים מילה בכלל לרך הנולד לא חושבים
לא חושבים לאיזה מצבים הם מביאים את הגבר בבגרותו
מה הנימוק?

אגב, לאיזה מצבים הם מביאים את הגבר בבגרותו? את מכירה מנהג של גברים לחשוף את איבר מינם בפומבי? אני לא מכיר מנהג כזה.
אני יכול לחשוב על סיטואציה בה גברים עומדים זה לצד זה בשירותים כאשר הם משתינים במשתנות. קרה לי, קרה לכל גבר, לאף אחד לא אכפת מי נימול ומי לא נימול.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מה הנימוק?

אגב, לאיזה מצבים הם מביאים את הגבר בבגרותו? את מכירה מנהג של גברים לחשוף את איבר מינם בפומבי? אני לא מכיר מנהג כזה.
אני יכול לחשוב על סיטואציה בה גברים עומדים זה לצד זה בשירותים כאשר הם משתינים במשתנות. קרה לי, קרה לכל גבר, לאף אחד לא אכפת מי נימול ומי לא נימול.
כלל לא בטוח ש"לא אכפת לאף אחד". טול קבוצה של 100% יהודים על פניו, כמו למשל קבוצת ספורט בתיכון ישראלי, הבא אותם למקלחות (למשל אחרי תחרות ספורט כלשהי), ואם אחד מהחברה' יתברר כלא נימול, זה בהחלט עשוי לגרום לכמה הרמות גבה ואף לירידה על המסכן החל מבדיחות קלילות (שלא בהכרח נתפסות ככאלה אצל ה'קורבן') ועד להשמצות רציניות, נסיונות התרחקות ועוד.

וזאת כמובן רק דוגמה אחת. בחור כזה, נניח לצורך העניין שבהמשך חייו יחזור בתשובה אבל לא יכיר (עדיין) כל פסיק ופסיק בעולם התורני, יינשא לבחירת ליבו ובלילה הראשון רעייתו החדשה (אף היא חוזרת בתשובה לצורך העניין) מגלה שאינו נימול. הלילה הזה לא יעבור לזוג הצעיר בשקט ולאו דווקא בגלל פעילות מינית מוגברת של ליל נישואין ראשון.

קח את אותו יהודי שבבגרותו מבין שאינו נימול ומבקש לעבור ברית מילה (גם בלי לחזור בתשובה מלאה). במקום חיתוך קצר בצורה בה זה בקושי כאב לו כנראה ובגיל ממנו הוא לא היה זוכר כלל את המאורע, כעת עליו לעבור ניתוח הרבה יותר מורכב, הרבה יותר כואב, והרבה יותר משפיע תפקודית בזמן שלאחר הניתוח.

ואלו סתם כמה דוגמאות בשליפה ראשונית מהמותן. אני מניח שאם נתעמק ונחשוב קצת, נוכל למצוא עוד. אז כמובן שאפשר עדיין לתמוך באי-ביצוע ברית מילה במועדה וכו'. אבל לומר שאין השלכות להחלטה שלא לעשות זאת? שאין לה השפעה פוטנציאלית על הבחור שבהחלט יכול להגיע למצבים לא נוחים לו בהמשך חייו? זה פשוט לא נכון.
 

mיטלמן

Well-known member
כלל לא בטוח ש"לא אכפת לאף אחד". טול קבוצה של 100% יהודים על פניו, כמו למשל קבוצת ספורט בתיכון ישראלי, הבא אותם למקלחות (למשל אחרי תחרות ספורט כלשהי), ואם אחד מהחברה' יתברר כלא נימול, זה בהחלט עשוי לגרום לכמה הרמות גבה ואף לירידה על המסכן החל מבדיחות קלילות (שלא בהכרח נתפסות ככאלה אצל ה'קורבן') ועד להשמצות רציניות, נסיונות התרחקות ועוד.

וזאת כמובן רק דוגמה אחת. בחור כזה, נניח לצורך העניין שבהמשך חייו יחזור בתשובה אבל לא יכיר (עדיין) כל פסיק ופסיק בעולם התורני, יינשא לבחירת ליבו ובלילה הראשון רעייתו החדשה (אף היא חוזרת בתשובה לצורך העניין) מגלה שאינו נימול. הלילה הזה לא יעבור לזוג הצעיר בשקט ולאו דווקא בגלל פעילות מינית מוגברת של ליל נישואין ראשון.

קח את אותו יהודי שבבגרותו מבין שאינו נימול ומבקש לעבור ברית מילה (גם בלי לחזור בתשובה מלאה). במקום חיתוך קצר בצורה בה זה בקושי כאב לו כנראה ובגיל ממנו הוא לא היה זוכר כלל את המאורע, כעת עליו לעבור ניתוח הרבה יותר מורכב, הרבה יותר כואב, והרבה יותר משפיע תפקודית בזמן שלאחר הניתוח.

ואלו סתם כמה דוגמאות בשליפה ראשונית מהמותן. אני מניח שאם נתעמק ונחשוב קצת, נוכל למצוא עוד. אז כמובן שאפשר עדיין לתמוך באי-ביצוע ברית מילה במועדה וכו'. אבל לומר שאין השלכות להחלטה שלא לעשות זאת? שאין לה השפעה פוטנציאלית על הבחור שבהחלט יכול להגיע למצבים לא נוחים לו בהמשך חייו? זה פשוט לא נכון.
ערימה של סיבות עד ש -
"כל אחד צריך לעשות מה שטוב לו ומה שהוא מוצא לנכון. אבל מה שאת מתארת זו לא ברית מילה, אלא מילה שאיננה בגדר קיום מצוות הברית"
לא ממש אכפת לך כל הנראות, גם אם חלק מהסיבות יש בן הגיון קטנטן, אתה מקשקש אותן למוות.
העיקר בעיניך זה קיום המצווה גם אם בעיני האחרים הקובעים ה"בגדר קיום המצווה" חסר ערך.
אז למה היה כל הנאום הארוך והמעייף?
אני שמחה שבעצמך נתת לנו את התשובה הכינוי וההגדרה, מ י צ י נ ו.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ערימה של סיבות עד ש -
"כל אחד צריך לעשות מה שטוב לו ומה שהוא מוצא לנכון. אבל מה שאת מתארת זו לא ברית מילה, אלא מילה שאיננה בגדר קיום מצוות הברית"
לא ממש אכפת לך כל הנראות, גם אם חלק מהסיבות יש בן הגיון קטנטן, אתה מקשקש אותן למוות.
העיקר בעיניך זה קיום המצווה גם אם בעיני האחרים הקובעים ה"בגדר קיום המצווה" חסר ערך.
אז למה היה כל הנאום הארוך והמעייף?
אני שמחה שבעצמך נתת לנו את התשובה הכינוי וההגדרה, מ י צ י נ ו.
רק את יודעת מה צורך מצאת ב"נאום ארוך ומעייף" כהגדרתך יקירתי :). אני בוודאי לא יושב להמתין לנאומים שלך (שלעולם כך עניינם הוא בס"ה השמצת אחרים ותקיפתם).
אבל אם נשים את נאומך בצד רגע, למקרה שלא שמת לב, חיברת כמה תגובות שלי ביחד וערבבת ביניהן :). אז כן, בצורה כזאת די קל להגיע למשהו ארוך (במיוחד אם לא מבצעים מילה כמו שצריך ;-)).

בכל מקרה, לא ממש הבנתי מה ניסית לומר הפעם. כאילו, הרגשת צורך שגרתי להנפיק איזו תגובת השמצה (כפי שאת חווה זאת והתקפה). זה מובן וזה בסדר, שגרתי, מוכר ומקובל. אבל מה הקשר בין השאלה אם בחור שלא עבר ברית מילה יכול להיתקל בבעיות בהמשך חייו, לשאלה אם אקט כזה שמבוצע שלא לשם מצווה נחשב מצווה? שני עניינים שונים לחלוטין שאין כל קשר ביניהם.

גם פרשנותך (למעשה תיאור שלך את דברי, אבל תיאור שגוי כמובן והלכה למעשה בס"ה דברי פרשנות אישיים שלך) את דברי שגויה. בשום מקום לא נכנסתי לשאלה מה "העיקר בעיני". ציינתי מה נדרש לצורך קיום מצווה ביהדות [אגב אם זה מעניין אותך, זה בדיוק אותו מצב בחוק ה'אזרחי' (פלילי) בישראל]. זהו כמובן 'היסוד הנפשי' אשר בלעדיו אין אשמה בפלילים (זולת עניינים מסוימים וחריגים) וכך המצב גם בקיום מצווה. נדרשת כוונה מפורשת לקיים את המצווה כדי שהאקט הטכני שמבוצע ייחשב כקיום המצווה. מה לעשות שבמצב שתואר למעלה והגבתי עליו, לא התקיים 'היסוד הנפשי' (בשפה ה'אזרחית') וממילא האקט שבוצע לא נחשב קיום מצוות ברית מילה.

בשום מקום לא אמרתי שזה "העיקר בעיני" וכלל לא התייחסתי לדעתי האישית. אמנם אני, כיהודי מאמין, בהחלט סבור שכל יהודי מן הראוי שיעבור ברית מילה. לצד כך ציינתי את המובן מאליו והוא שכל אדם צריך לעשות מה שטוב בעיניו ונוח לו איתו. אז... הנסיון שלך לפרש את דברי? מקובל לחלוטין כמובן. אבל חבל שהלכת על פרשנות בשיטת ה'כיצד אני הופכת את זה להשמצה טובה' במקום פשוט להתייחס לדברי (ועוד בנאום הארוך שלך...).
אגב בעניין "נאום ארוך", אם תבקשי יפה אני מוכן לשקול לחיוב את הורדת האקדח שאני מחזיק לרקתך כשאני כופה עלייך לקרוא את דברי. כך תוכלי להחליט שלא לקרוא מעבר למילים בודדות, אם הקריאה כל כך קשה לך ובא לציון גואל. מה אומרת?


שורה תחתונה: נסיון עקיצה חביב ואני בהחלט חייב לך התנצלות על כך שהצבעתי על כך שדברייך כלל לא מבוססים על דברי ולא קשורים אליהם. זה לא יפה מצידי ואני מבין זאת. אבל בכל זאת, כך יצא לי, ולאחר שכבר כתבתי את "הנאום הארוך", לא התחשק לי למחוק אותו רק כדי לעשות לך טובה :). סורי.


אם מיצינו? כמובן שלא אתווכח עם טענתך זו. אם את סבורה שמיצינו, בכיף מצידי :). אמנם דווקא התחשק לי קצת על אתנחתא קומית, אבל זו ממש לא חובה וברוך ה', ממילא לא חסרות כאלה בדרך כלל בסביבה ;-).

הרבה בריאות ושבת שלום לך ולמשפחתך וכל אהובייך ולכלל עם ישראל.


נ.ב.
כמובן וכרגיל, אם תחשוק נפשך להתייחס למשהו מכל מה שחיברת מתוך תגובותי ועשית את עצמך מגיבה עליו באופן ענייני, את יודעת, כזה שאולי יכול אפילו להתפתח לדיון ענייני ובוגר על אף שאינך מורגלת בכך אישית, אשמח לשמוע (ואשמח בכלל). לשיקולך.
 
למעלה