עוד פעם קשקושים והשמצות?רק את יודעת מה צורך מצאת ב"נאום ארוך ומעייף" כהגדרתך יקירתי. אני בוודאי לא יושב להמתין לנאומים שלך (שלעולם כך עניינם הוא בס"ה השמצת אחרים ותקיפתם).
אבל אם נשים את נאומך בצד רגע, למקרה שלא שמת לב, חיברת כמה תגובות שלי ביחד וערבבת ביניהן. אז כן, בצורה כזאת די קל להגיע למשהו ארוך (במיוחד אם לא מבצעים מילה כמו שצריך
).
בכל מקרה, לא ממש הבנתי מה ניסית לומר הפעם. כאילו, הרגשת צורך שגרתי להנפיק איזו תגובת השמצה (כפי שאת חווה זאת והתקפה). זה מובן וזה בסדר, שגרתי, מוכר ומקובל. אבל מה הקשר בין השאלה אם בחור שלא עבר ברית מילה יכול להיתקל בבעיות בהמשך חייו, לשאלה אם אקט כזה שמבוצע שלא לשם מצווה נחשב מצווה? שני עניינים שונים לחלוטין שאין כל קשר ביניהם.
גם פרשנותך (למעשה תיאור שלך את דברי, אבל תיאור שגוי כמובן והלכה למעשה בס"ה דברי פרשנות אישיים שלך) את דברי שגויה. בשום מקום לא נכנסתי לשאלה מה "העיקר בעיני". ציינתי מה נדרש לצורך קיום מצווה ביהדות [אגב אם זה מעניין אותך, זה בדיוק אותו מצב בחוק ה'אזרחי' (פלילי) בישראל]. זהו כמובן 'היסוד הנפשי' אשר בלעדיו אין אשמה בפלילים (זולת עניינים מסוימים וחריגים) וכך המצב גם בקיום מצווה. נדרשת כוונה מפורשת לקיים את המצווה כדי שהאקט הטכני שמבוצע ייחשב כקיום המצווה. מה לעשות שבמצב שתואר למעלה והגבתי עליו, לא התקיים 'היסוד הנפשי' (בשפה ה'אזרחית') וממילא האקט שבוצע לא נחשב קיום מצוות ברית מילה.
בשום מקום לא אמרתי שזה "העיקר בעיני" וכלל לא התייחסתי לדעתי האישית. אמנם אני, כיהודי מאמין, בהחלט סבור שכל יהודי מן הראוי שיעבור ברית מילה. לצד כך ציינתי את המובן מאליו והוא שכל אדם צריך לעשות מה שטוב בעיניו ונוח לו איתו. אז... הנסיון שלך לפרש את דברי? מקובל לחלוטין כמובן. אבל חבל שהלכת על פרשנות בשיטת ה'כיצד אני הופכת את זה להשמצה טובה' במקום פשוט להתייחס לדברי (ועוד בנאום הארוך שלך...).
אגב בעניין "נאום ארוך", אם תבקשי יפה אני מוכן לשקול לחיוב את הורדת האקדח שאני מחזיק לרקתך כשאני כופה עלייך לקרוא את דברי. כך תוכלי להחליט שלא לקרוא מעבר למילים בודדות, אם הקריאה כל כך קשה לך ובא לציון גואל. מה אומרת?
שורה תחתונה: נסיון עקיצה חביב ואני בהחלט חייב לך התנצלות על כך שהצבעתי על כך שדברייך כלל לא מבוססים על דברי ולא קשורים אליהם. זה לא יפה מצידי ואני מבין זאת. אבל בכל זאת, כך יצא לי, ולאחר שכבר כתבתי את "הנאום הארוך", לא התחשק לי למחוק אותו רק כדי לעשות לך טובה. סורי.
אם מיצינו? כמובן שלא אתווכח עם טענתך זו. אם את סבורה שמיצינו, בכיף מצידי. אמנם דווקא התחשק לי קצת על אתנחתא קומית, אבל זו ממש לא חובה וברוך ה', ממילא לא חסרות כאלה בדרך כלל בסביבה
.
הרבה בריאות ושבת שלום לך ולמשפחתך וכל אהובייך ולכלל עם ישראל.
נ.ב.
כמובן וכרגיל, אם תחשוק נפשך להתייחס למשהו מכל מה שחיברת מתוך תגובותי ועשית את עצמך מגיבה עליו באופן ענייני, את יודעת, כזה שאולי יכול אפילו להתפתח לדיון ענייני ובוגר על אף שאינך מורגלת בכך אישית, אשמח לשמוע (ואשמח בכלל). לשיקולך.
מוקדם מדי לקרוא, אוותר.
הסייפא, זה מה שקראתי,
מנסה להעליב אותי?
הצחקתי.
ומיציתי עמוקות.