לאישור הממשלה: הרכבת המהירה תוקם על ידי חברות

מצב
הנושא נעול.

darkshadow1

New member
גם אם נניח שזה אפשרי טכנית,

אין מצב של מסילה תת-קרקעית?
זה נראה לי פתרון יקר, אבל טכנית אפשרי... ברורים לי כל היתרונות של העברת הנמל (וגם שדה התעופה) צפונית לאזור המלונות, ופינוי נדל"ן יקר לאורך החוף הדרומי-מערבי לשימושי תיירות...
גם אם נניח שזה אפשרי טכנית,
ואפילו בעלות סבירה (כלומר כך שהרחבת הנמל הנוכחי תהיה זולה יותר מהקמת נמל התעלה)- הרחבת הנמל תגרום לפגיעה במפרץ אילת, פגיעה שתגרור בלי ספק תביעות רבות מצד האירגונים הירוקים שיעכבו את הפרוייקט בשנים רבות.
 

amit1270

New member
למה להשקיע בפתרון רע?

אין מצב של מסילה תת-קרקעית?
זה נראה לי פתרון יקר, אבל טכנית אפשרי... ברורים לי כל היתרונות של העברת הנמל (וגם שדה התעופה) צפונית לאזור המלונות, ופינוי נדל"ן יקר לאורך החוף הדרומי-מערבי לשימושי תיירות...
למה להשקיע בפתרון רע?
 

luckydude

Active member
עקרונית מנהרה זהו הפתרון המוצע כעת

אין מצב של מסילה תת-קרקעית?
זה נראה לי פתרון יקר, אבל טכנית אפשרי... ברורים לי כל היתרונות של העברת הנמל (וגם שדה התעופה) צפונית לאזור המלונות, ופינוי נדל"ן יקר לאורך החוף הדרומי-מערבי לשימושי תיירות...
עקרונית מנהרה זהו הפתרון המוצע כעת
באם הנמל יישאר במקומו. אאל"ט העלות המשוערת של מנהרה כזו היא כ350 מיליון ש"ח. הבעייה היא מה אתה עושה ביום למחרת פתיחת קו הרכבת. עלויות שינוע מטענים למרכז הארץ יירדו משמעותית והביקוש לנמל יעלה - אבל אין היכן להרחיב אותו.
 

easylivin

New member
ולכן לתכנית כזו אין סיכוי להתקבל...

עקרונית מנהרה זהו הפתרון המוצע כעת
באם הנמל יישאר במקומו. אאל"ט העלות המשוערת של מנהרה כזו היא כ350 מיליון ש"ח. הבעייה היא מה אתה עושה ביום למחרת פתיחת קו הרכבת. עלויות שינוע מטענים למרכז הארץ יירדו משמעותית והביקוש לנמל יעלה - אבל אין היכן להרחיב אותו.
ולכן לתכנית כזו אין סיכוי להתקבל...
היא לא תעבור שום בדיקה יסודית - כלכלית או סביבתית. מוזר לי שהיא עדיין לא הוסרה לגמרי מסדר היום (אם כי זה עשוי לקרות בעוד שנה לכל היותר).
 

luckydude

Active member
תוכנית נמל התעלה

הוזלת עלויות יבוא?
מסילת ברזל שתוביל מכולות במקום משאיות בכביש הערבה, זה מה שיוזיל את עלויות הייבוא לישראל? עד כמה שאני יודע, נמל אילת הוא נמל קיים שמשמש כבר כיום לייבוא לישראל, איזה נתיב ישראלי חדש יפתח בעקבות הפרוייקט? יתכן ויפתח נתיב חדש לסחר הסיני, אבל אז זה אינטרס סיני, ולא ישראלי. פיתוח נמל אילת והגדלתו כדי שיוכל לקלוט ספינות ענק עומד בסתירה עם פיתוח אילת כעיר נופש, אחרי פיתוח נמל מסיבי נראה שמפרץ אילת יראה יותר כמו מפרץ חיפה, מאשר כמו חוף אכזיב. אפשר קישור לדו"ח של משרד האוצר מ־2008?
תוכנית נמל התעלה
אמורה לפתור את בעיית ההתרחבות של נמל אילת וגם החיבור שלו לרכבת יותר פשוט.
 

FiReBall

New member
עוד אינטרס סיני

לאישור הממשלה: הרכבת המהירה תוקם על ידי חברות
מתוך כתבה שפורסמה היום בNRG: http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/330/414.html?hp=16&cat=1901 "שר התחבורה ומשרד ראש הממשלה ניסחו הצעה שתובא ביום ראשון להצבעה, לפיה המסילה שאמורה לחבר בין אילת למרכז תוקם על ידי חברות סיניות המתמחות בפרויקטים מסוג זה". חמישה חודשים לאחר ששר התשתיות והתחבורה, ישראל כץ, נפגש עם מקבילו הסיני בבייג'ין, תובא ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה הצעת המחליטים להקמת קו הרכבת המהיר לאילת. על פי ההצעה תוואי הרכבת, שצפויה לקצר את הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד, יוקם על ידי חברות סיניות המתמחות בפרויקטים מסילתיים, בפרק זמן של כ-6 שנים. עלות הפרויקט כולו מוערכת בכ-10 מיליארד שקל. נוסח הצעת המחליטים מביא בפני הממשלה שלוש חלופות אפשריות לביצוע הקו לאילת: הקמת המסילה על בסיס הסכם בין ממשלת ישראל לממשלת סין, הקמת המיזם בשיתוף הסקטור הפרטי או הקמת הפרויקט באמצעות מימון ישיר מתקציב המדינה. החלופה המועדפת תוגש לאישור הממשלה בתוך 90 יום. השר כץ ציין היום כי החלופה המובילה והמועדפת היא הסינית. הסיבה לכך נעוצה לדבריו בעובדה כי לאורך השנים הוקמו בסין חברות ממשלתיות עם יכולות ביצוע יעילות וגבוהות ביותר. "הניסיון מוכיח שהיכולת המקצועית של החברות הסיניות בבניית מערכות מסילתיות ורשתות תחבורה הינה מהטובות בעולם", אמר כץ. חיבור בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה הרכבת לאילת צפויה להגיע למהירות מרבית של עד 300 קמ"ש ותקצר את זמן הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד. הפעלת הרכבת תתבסס על מערך מחושמל התואם את תוכנית החישמול של הרכבת המקודמת במסגרת תוכנית נתיבי ישראל. מעבר לקיצור הנסיעה לאילת, חשיבותו של הפרויקט היא בכך החיבור בין הים האדום לים התיכון, שיאפשר מעבר של סחורות בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה. הפרויקט יכלול מסילת ברזל כפולה מצין ועד אילת, באורך של כ-170 קילומטר. תוואי המסלול כולל 63 גשרים, באורך של 4.5 קילומטרים ו-5 מנהרות, באורך כולל של 9.5 קילומטרים. אורך המסילה מתל אביב ועד אילת יהיה 350 קילומטר.
עוד אינטרס סיני
פרנסה לתאגידי הענק, מקומות עבודה רבים וצבירת מוניטין בפרויקטים בינ"לים.
 
מתי מתחילים?

לאישור הממשלה: הרכבת המהירה תוקם על ידי חברות
מתוך כתבה שפורסמה היום בNRG: http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/330/414.html?hp=16&cat=1901 "שר התחבורה ומשרד ראש הממשלה ניסחו הצעה שתובא ביום ראשון להצבעה, לפיה המסילה שאמורה לחבר בין אילת למרכז תוקם על ידי חברות סיניות המתמחות בפרויקטים מסוג זה". חמישה חודשים לאחר ששר התשתיות והתחבורה, ישראל כץ, נפגש עם מקבילו הסיני בבייג'ין, תובא ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה הצעת המחליטים להקמת קו הרכבת המהיר לאילת. על פי ההצעה תוואי הרכבת, שצפויה לקצר את הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד, יוקם על ידי חברות סיניות המתמחות בפרויקטים מסילתיים, בפרק זמן של כ-6 שנים. עלות הפרויקט כולו מוערכת בכ-10 מיליארד שקל. נוסח הצעת המחליטים מביא בפני הממשלה שלוש חלופות אפשריות לביצוע הקו לאילת: הקמת המסילה על בסיס הסכם בין ממשלת ישראל לממשלת סין, הקמת המיזם בשיתוף הסקטור הפרטי או הקמת הפרויקט באמצעות מימון ישיר מתקציב המדינה. החלופה המועדפת תוגש לאישור הממשלה בתוך 90 יום. השר כץ ציין היום כי החלופה המובילה והמועדפת היא הסינית. הסיבה לכך נעוצה לדבריו בעובדה כי לאורך השנים הוקמו בסין חברות ממשלתיות עם יכולות ביצוע יעילות וגבוהות ביותר. "הניסיון מוכיח שהיכולת המקצועית של החברות הסיניות בבניית מערכות מסילתיות ורשתות תחבורה הינה מהטובות בעולם", אמר כץ. חיבור בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה הרכבת לאילת צפויה להגיע למהירות מרבית של עד 300 קמ"ש ותקצר את זמן הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד. הפעלת הרכבת תתבסס על מערך מחושמל התואם את תוכנית החישמול של הרכבת המקודמת במסגרת תוכנית נתיבי ישראל. מעבר לקיצור הנסיעה לאילת, חשיבותו של הפרויקט היא בכך החיבור בין הים האדום לים התיכון, שיאפשר מעבר של סחורות בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה. הפרויקט יכלול מסילת ברזל כפולה מצין ועד אילת, באורך של כ-170 קילומטר. תוואי המסלול כולל 63 גשרים, באורך של 4.5 קילומטרים ו-5 מנהרות, באורך כולל של 9.5 קילומטרים. אורך המסילה מתל אביב ועד אילת יהיה 350 קילומטר.
מתי מתחילים?
ממתי אפשר לספור 6 שנים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה