לאישור הממשלה: הרכבת המהירה תוקם על ידי חברות

מצב
הנושא נעול.

amithi1

New member
לאישור הממשלה: הרכבת המהירה תוקם על ידי חברות

לאישור הממשלה: הרכבת המהירה תוקם על ידי חברות
מתוך כתבה שפורסמה היום בNRG: http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/330/414.html?hp=16&cat=1901 "שר התחבורה ומשרד ראש הממשלה ניסחו הצעה שתובא ביום ראשון להצבעה, לפיה המסילה שאמורה לחבר בין אילת למרכז תוקם על ידי חברות סיניות המתמחות בפרויקטים מסוג זה". חמישה חודשים לאחר ששר התשתיות והתחבורה, ישראל כץ, נפגש עם מקבילו הסיני בבייג'ין, תובא ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה הצעת המחליטים להקמת קו הרכבת המהיר לאילת. על פי ההצעה תוואי הרכבת, שצפויה לקצר את הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד, יוקם על ידי חברות סיניות המתמחות בפרויקטים מסילתיים, בפרק זמן של כ-6 שנים. עלות הפרויקט כולו מוערכת בכ-10 מיליארד שקל. נוסח הצעת המחליטים מביא בפני הממשלה שלוש חלופות אפשריות לביצוע הקו לאילת: הקמת המסילה על בסיס הסכם בין ממשלת ישראל לממשלת סין, הקמת המיזם בשיתוף הסקטור הפרטי או הקמת הפרויקט באמצעות מימון ישיר מתקציב המדינה. החלופה המועדפת תוגש לאישור הממשלה בתוך 90 יום. השר כץ ציין היום כי החלופה המובילה והמועדפת היא הסינית. הסיבה לכך נעוצה לדבריו בעובדה כי לאורך השנים הוקמו בסין חברות ממשלתיות עם יכולות ביצוע יעילות וגבוהות ביותר. "הניסיון מוכיח שהיכולת המקצועית של החברות הסיניות בבניית מערכות מסילתיות ורשתות תחבורה הינה מהטובות בעולם", אמר כץ. חיבור בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה הרכבת לאילת צפויה להגיע למהירות מרבית של עד 300 קמ"ש ותקצר את זמן הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד. הפעלת הרכבת תתבסס על מערך מחושמל התואם את תוכנית החישמול של הרכבת המקודמת במסגרת תוכנית נתיבי ישראל. מעבר לקיצור הנסיעה לאילת, חשיבותו של הפרויקט היא בכך החיבור בין הים האדום לים התיכון, שיאפשר מעבר של סחורות בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה. הפרויקט יכלול מסילת ברזל כפולה מצין ועד אילת, באורך של כ-170 קילומטר. תוואי המסלול כולל 63 גשרים, באורך של 4.5 קילומטרים ו-5 מנהרות, באורך כולל של 9.5 קילומטרים. אורך המסילה מתל אביב ועד אילת יהיה 350 קילומטר.
 

amithi1

New member
לזכותו של שר התחבורה ייאמר

לאישור הממשלה: הרכבת המהירה תוקם על ידי חברות
מתוך כתבה שפורסמה היום בNRG: http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/330/414.html?hp=16&cat=1901 "שר התחבורה ומשרד ראש הממשלה ניסחו הצעה שתובא ביום ראשון להצבעה, לפיה המסילה שאמורה לחבר בין אילת למרכז תוקם על ידי חברות סיניות המתמחות בפרויקטים מסוג זה". חמישה חודשים לאחר ששר התשתיות והתחבורה, ישראל כץ, נפגש עם מקבילו הסיני בבייג'ין, תובא ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה הצעת המחליטים להקמת קו הרכבת המהיר לאילת. על פי ההצעה תוואי הרכבת, שצפויה לקצר את הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד, יוקם על ידי חברות סיניות המתמחות בפרויקטים מסילתיים, בפרק זמן של כ-6 שנים. עלות הפרויקט כולו מוערכת בכ-10 מיליארד שקל. נוסח הצעת המחליטים מביא בפני הממשלה שלוש חלופות אפשריות לביצוע הקו לאילת: הקמת המסילה על בסיס הסכם בין ממשלת ישראל לממשלת סין, הקמת המיזם בשיתוף הסקטור הפרטי או הקמת הפרויקט באמצעות מימון ישיר מתקציב המדינה. החלופה המועדפת תוגש לאישור הממשלה בתוך 90 יום. השר כץ ציין היום כי החלופה המובילה והמועדפת היא הסינית. הסיבה לכך נעוצה לדבריו בעובדה כי לאורך השנים הוקמו בסין חברות ממשלתיות עם יכולות ביצוע יעילות וגבוהות ביותר. "הניסיון מוכיח שהיכולת המקצועית של החברות הסיניות בבניית מערכות מסילתיות ורשתות תחבורה הינה מהטובות בעולם", אמר כץ. חיבור בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה הרכבת לאילת צפויה להגיע למהירות מרבית של עד 300 קמ"ש ותקצר את זמן הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד. הפעלת הרכבת תתבסס על מערך מחושמל התואם את תוכנית החישמול של הרכבת המקודמת במסגרת תוכנית נתיבי ישראל. מעבר לקיצור הנסיעה לאילת, חשיבותו של הפרויקט היא בכך החיבור בין הים האדום לים התיכון, שיאפשר מעבר של סחורות בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה. הפרויקט יכלול מסילת ברזל כפולה מצין ועד אילת, באורך של כ-170 קילומטר. תוואי המסלול כולל 63 גשרים, באורך של 4.5 קילומטרים ו-5 מנהרות, באורך כולל של 9.5 קילומטרים. אורך המסילה מתל אביב ועד אילת יהיה 350 קילומטר.
לזכותו של שר התחבורה ייאמר
שלפחות הוא עקבי בכך שהוא לא מפסיק להצהיר הצהרות ולפרסם כתבות לגבי הרכבת לאילת. אגב, לא ברור מהכתבה מנין הם לקחו שהרכבת צפויה להגיע למהירות מירבית של 300 קמ"ש, מספר שכמובן תלוש מהמציאות - אבל אין משמעות של ממש בזמן המוצהר כאשר מדובר בפרוייקט שכנראה לא יקום בדור הקרוב.
 

nitsansh

New member
מישהו כנראה שינה את הספרה 2 ל-3...

לזכותו של שר התחבורה ייאמר
שלפחות הוא עקבי בכך שהוא לא מפסיק להצהיר הצהרות ולפרסם כתבות לגבי הרכבת לאילת. אגב, לא ברור מהכתבה מנין הם לקחו שהרכבת צפויה להגיע למהירות מירבית של 300 קמ"ש, מספר שכמובן תלוש מהמציאות - אבל אין משמעות של ממש בזמן המוצהר כאשר מדובר בפרוייקט שכנראה לא יקום בדור הקרוב.
מישהו כנראה שינה את הספרה 2 ל-3...
אם הרכבת היתה טסה ב-300 קמ"ש היה מספיק לה שעה ורבע לנסוע ת"א-אילת... אגב.. המסילה בין ב"ש לצין כבר מוכפלת??
 

fireman

New member
המסילה בין ב"ש לצין

מישהו כנראה שינה את הספרה 2 ל-3...
אם הרכבת היתה טסה ב-300 קמ"ש היה מספיק לה שעה ורבע לנסוע ת"א-אילת... אגב.. המסילה בין ב"ש לצין כבר מוכפלת??
המסילה בין ב"ש לצין
היא מסילה בודדת על סף התפוררות.
 

nitsansh

New member
בקיצור... צריך לסלול 250 ק"מ ולא רק 170 כמו

שדרוג? צריך למחוק אותה לחלוטין.
ספגטי מסילות שאי אפשר לתאר
בקיצור... צריך לסלול 250 ק"מ ולא רק 170 כמו
שמספרים לנו... עכשו אתם מבינים איך עלויות של פרויקטים מתנפחות לעומת התחזית?
 
המסילה הנוכחית בין דימונה לצין אינה יכולה

זה לא משנה.
במסגרת פרויקט השדרוג החליפו את כולה.
המסילה הנוכחית בין דימונה לצין אינה יכולה
לשמש רכבות נוסעים מהירות וגם התוואי זקוק לשידרוג וישור עקומות. לצערי אינני שותף לאופטימיות הזהירה השוררת כאן באשר לסלילת קו רכבת לאילת - לא לנוסעים (יקר)ואף לא למשאות (זול). ההצעה הסינית (ובעבר גם של חב' קנדית) אינה חדשה , ונפסלה עד כה ע''י כל ממשלות ישראל לדורותיה מסיבות גיאו פולטיות וההשלכות הנובעות משליטה זרה במשאב ישראלי אסטרטגי. לא בטוח שממשלות המערב ובעיקר ארה''ב רוצות שהקמת המסילה והפעלתה תתבצעה ע''י חברות סיניות ואשר לא תשרת את האינטרסים של המערב,וזאת כפי שהמערב אינו שבע רצון מההשקעות העצומות בתשתיות המתבצעות בעשור האחרון ע''י הסינים ביבשת אפריקה, תוך חדירה והשפעה על הפוליטיקה הפנימית ברבות ממדינות אפריקה תוך דחיקת ההשפעה המסורתית של המערב על אפריקה בעיקר של בריטניה, צרפת פורטוגל ובלגיה. ההצהרות של ראשי המדינה על ''תכנון'' וקידום סלילת הקו לאילת גם הן ממוחזרות מזה עשרות שנים מאז ימי בן גוריון.
 
***תתבצע***

המסילה הנוכחית בין דימונה לצין אינה יכולה
לשמש רכבות נוסעים מהירות וגם התוואי זקוק לשידרוג וישור עקומות. לצערי אינני שותף לאופטימיות הזהירה השוררת כאן באשר לסלילת קו רכבת לאילת - לא לנוסעים (יקר)ואף לא למשאות (זול). ההצעה הסינית (ובעבר גם של חב' קנדית) אינה חדשה , ונפסלה עד כה ע''י כל ממשלות ישראל לדורותיה מסיבות גיאו פולטיות וההשלכות הנובעות משליטה זרה במשאב ישראלי אסטרטגי. לא בטוח שממשלות המערב ובעיקר ארה''ב רוצות שהקמת המסילה והפעלתה תתבצעה ע''י חברות סיניות ואשר לא תשרת את האינטרסים של המערב,וזאת כפי שהמערב אינו שבע רצון מההשקעות העצומות בתשתיות המתבצעות בעשור האחרון ע''י הסינים ביבשת אפריקה, תוך חדירה והשפעה על הפוליטיקה הפנימית ברבות ממדינות אפריקה תוך דחיקת ההשפעה המסורתית של המערב על אפריקה בעיקר של בריטניה, צרפת פורטוגל ובלגיה. ההצהרות של ראשי המדינה על ''תכנון'' וקידום סלילת הקו לאילת גם הן ממוחזרות מזה עשרות שנים מאז ימי בן גוריון.
***תתבצע***
 
שכחת את היפנים בשנת 1974. עם כל הכבוד לאמריקא

המסילה הנוכחית בין דימונה לצין אינה יכולה
לשמש רכבות נוסעים מהירות וגם התוואי זקוק לשידרוג וישור עקומות. לצערי אינני שותף לאופטימיות הזהירה השוררת כאן באשר לסלילת קו רכבת לאילת - לא לנוסעים (יקר)ואף לא למשאות (זול). ההצעה הסינית (ובעבר גם של חב' קנדית) אינה חדשה , ונפסלה עד כה ע''י כל ממשלות ישראל לדורותיה מסיבות גיאו פולטיות וההשלכות הנובעות משליטה זרה במשאב ישראלי אסטרטגי. לא בטוח שממשלות המערב ובעיקר ארה''ב רוצות שהקמת המסילה והפעלתה תתבצעה ע''י חברות סיניות ואשר לא תשרת את האינטרסים של המערב,וזאת כפי שהמערב אינו שבע רצון מההשקעות העצומות בתשתיות המתבצעות בעשור האחרון ע''י הסינים ביבשת אפריקה, תוך חדירה והשפעה על הפוליטיקה הפנימית ברבות ממדינות אפריקה תוך דחיקת ההשפעה המסורתית של המערב על אפריקה בעיקר של בריטניה, צרפת פורטוגל ובלגיה. ההצהרות של ראשי המדינה על ''תכנון'' וקידום סלילת הקו לאילת גם הן ממוחזרות מזה עשרות שנים מאז ימי בן גוריון.
שכחת את היפנים בשנת 1974. עם כל הכבוד לאמריקא
לאמריקאים - מדינת ישראל אינה מחוייבת רק להם. עדיף לבזר את הקשרים ולא להיות תלוי רק בגורם אחד. הרוסים הציעו לישראל לרכוש מטוסי מיג 31 מדגם משופר וטענו שהם עולים בביצועייהם על ה-F15-I הישראלי. הבעיה היתה שהכסף הוא אמריקאי ובכספי השנורריי שאנו מקבלים מיונייטדס-איידס - לא ניתן לרכוש נשק רוסי למרות שידוע שהוא איכותי יותר ממקבילו האמריקאי במס' מקרים בלתי מבוטל. עדיף לנו לתת את המסילות לאילת לסינים ועדיפים כיום קשרים כלכליים מסחריים עם סין על פני כל מדינה אחרת. אף אחד לא יודע אם ארה"ב תמשיך להיות מעצמה בעוד עשור או שניים. אסור להיות תלוי רק בספק רכבות אחד או בספק נשק אחד. לא ראיתי רובה יותר מוצלח מהקלשניקוב, עם כל הכבוד לכל הרובים הישראליים החדישים שפותחו כאן בארץ על בסיס אמריקאי. הקלאצ' מועדף ע"י כולם עדיין. גם בקטע האמינות, קטרי הדיזל הרוסיים עדיין עולים על מקבליייהם האמריקאים למעט בהיבט זיהום האויר, אבל אני אנטי-ירוק אז למי אכפת?.
 
אכן אין להסתמך על המערב בלבד.

שכחת את היפנים בשנת 1974. עם כל הכבוד לאמריקא
לאמריקאים - מדינת ישראל אינה מחוייבת רק להם. עדיף לבזר את הקשרים ולא להיות תלוי רק בגורם אחד. הרוסים הציעו לישראל לרכוש מטוסי מיג 31 מדגם משופר וטענו שהם עולים בביצועייהם על ה-F15-I הישראלי. הבעיה היתה שהכסף הוא אמריקאי ובכספי השנורריי שאנו מקבלים מיונייטדס-איידס - לא ניתן לרכוש נשק רוסי למרות שידוע שהוא איכותי יותר ממקבילו האמריקאי במס' מקרים בלתי מבוטל. עדיף לנו לתת את המסילות לאילת לסינים ועדיפים כיום קשרים כלכליים מסחריים עם סין על פני כל מדינה אחרת. אף אחד לא יודע אם ארה"ב תמשיך להיות מעצמה בעוד עשור או שניים. אסור להיות תלוי רק בספק רכבות אחד או בספק נשק אחד. לא ראיתי רובה יותר מוצלח מהקלשניקוב, עם כל הכבוד לכל הרובים הישראליים החדישים שפותחו כאן בארץ על בסיס אמריקאי. הקלאצ' מועדף ע"י כולם עדיין. גם בקטע האמינות, קטרי הדיזל הרוסיים עדיין עולים על מקבליייהם האמריקאים למעט בהיבט זיהום האויר, אבל אני אנטי-ירוק אז למי אכפת?.
אכן אין להסתמך על המערב בלבד.
אך התמיכה הכלכלית/צבאית/פוליטית של ארה''ב במדינת ישראל אינה דבר פעוט של מה בכך שניתן להחליפו במחי יד בסיוע סיני שאין לנו בו צורך קיומי. הסינים אינם כבשים תמימים ומחיר הסלילה של חב' התשתית הסינית יתורגם לשליטה על הקו המסילתי. יש כמובן יתרונות עצומים בסלילת הקו המסילתי בין מרכז הארץ לאילת כחלופה כלכלית/פוליטית לתעלת סואץ. כאמור קו רכבת לאילת לעניות דעתי לא יסלל בדור הזה, אך ההצהרות של פולטיקאים מתחלפים תמוחזרנה אחת לכמה שנים בתקווה שהמצביעים שוכחים מהר .
 
אני מסכים עם כל מילה שכתבת !


אכן אין להסתמך על המערב בלבד.
אך התמיכה הכלכלית/צבאית/פוליטית של ארה''ב במדינת ישראל אינה דבר פעוט של מה בכך שניתן להחליפו במחי יד בסיוע סיני שאין לנו בו צורך קיומי. הסינים אינם כבשים תמימים ומחיר הסלילה של חב' התשתית הסינית יתורגם לשליטה על הקו המסילתי. יש כמובן יתרונות עצומים בסלילת הקו המסילתי בין מרכז הארץ לאילת כחלופה כלכלית/פוליטית לתעלת סואץ. כאמור קו רכבת לאילת לעניות דעתי לא יסלל בדור הזה, אך ההצהרות של פולטיקאים מתחלפים תמוחזרנה אחת לכמה שנים בתקווה שהמצביעים שוכחים מהר .
אני מסכים עם כל מילה שכתבת !

וחושב בדיוק כמוך בסוגייה הזו. אביתר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה