לאישור הממשלה: הרכבת המהירה תוקם על ידי חברות
לאישור הממשלה: הרכבת המהירה תוקם על ידי חברות
מתוך כתבה שפורסמה היום בNRG: http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/330/414.html?hp=16&cat=1901 "שר התחבורה ומשרד ראש הממשלה ניסחו הצעה שתובא ביום ראשון להצבעה, לפיה המסילה שאמורה לחבר בין אילת למרכז תוקם על ידי חברות סיניות המתמחות בפרויקטים מסוג זה". חמישה חודשים לאחר ששר התשתיות והתחבורה, ישראל כץ, נפגש עם מקבילו הסיני בבייג'ין, תובא ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה הצעת המחליטים להקמת קו הרכבת המהיר לאילת. על פי ההצעה תוואי הרכבת, שצפויה לקצר את הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד, יוקם על ידי חברות סיניות המתמחות בפרויקטים מסילתיים, בפרק זמן של כ-6 שנים. עלות הפרויקט כולו מוערכת בכ-10 מיליארד שקל. נוסח הצעת המחליטים מביא בפני הממשלה שלוש חלופות אפשריות לביצוע הקו לאילת: הקמת המסילה על בסיס הסכם בין ממשלת ישראל לממשלת סין, הקמת המיזם בשיתוף הסקטור הפרטי או הקמת הפרויקט באמצעות מימון ישיר מתקציב המדינה. החלופה המועדפת תוגש לאישור הממשלה בתוך 90 יום. השר כץ ציין היום כי החלופה המובילה והמועדפת היא הסינית. הסיבה לכך נעוצה לדבריו בעובדה כי לאורך השנים הוקמו בסין חברות ממשלתיות עם יכולות ביצוע יעילות וגבוהות ביותר. "הניסיון מוכיח שהיכולת המקצועית של החברות הסיניות בבניית מערכות מסילתיות ורשתות תחבורה הינה מהטובות בעולם", אמר כץ. חיבור בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה הרכבת לאילת צפויה להגיע למהירות מרבית של עד 300 קמ"ש ותקצר את זמן הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד. הפעלת הרכבת תתבסס על מערך מחושמל התואם את תוכנית החישמול של הרכבת המקודמת במסגרת תוכנית נתיבי ישראל. מעבר לקיצור הנסיעה לאילת, חשיבותו של הפרויקט היא בכך החיבור בין הים האדום לים התיכון, שיאפשר מעבר של סחורות בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה. הפרויקט יכלול מסילת ברזל כפולה מצין ועד אילת, באורך של כ-170 קילומטר. תוואי המסלול כולל 63 גשרים, באורך של 4.5 קילומטרים ו-5 מנהרות, באורך כולל של 9.5 קילומטרים. אורך המסילה מתל אביב ועד אילת יהיה 350 קילומטר.
לאישור הממשלה: הרכבת המהירה תוקם על ידי חברות
מתוך כתבה שפורסמה היום בNRG: http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/330/414.html?hp=16&cat=1901 "שר התחבורה ומשרד ראש הממשלה ניסחו הצעה שתובא ביום ראשון להצבעה, לפיה המסילה שאמורה לחבר בין אילת למרכז תוקם על ידי חברות סיניות המתמחות בפרויקטים מסוג זה". חמישה חודשים לאחר ששר התשתיות והתחבורה, ישראל כץ, נפגש עם מקבילו הסיני בבייג'ין, תובא ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה הצעת המחליטים להקמת קו הרכבת המהיר לאילת. על פי ההצעה תוואי הרכבת, שצפויה לקצר את הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד, יוקם על ידי חברות סיניות המתמחות בפרויקטים מסילתיים, בפרק זמן של כ-6 שנים. עלות הפרויקט כולו מוערכת בכ-10 מיליארד שקל. נוסח הצעת המחליטים מביא בפני הממשלה שלוש חלופות אפשריות לביצוע הקו לאילת: הקמת המסילה על בסיס הסכם בין ממשלת ישראל לממשלת סין, הקמת המיזם בשיתוף הסקטור הפרטי או הקמת הפרויקט באמצעות מימון ישיר מתקציב המדינה. החלופה המועדפת תוגש לאישור הממשלה בתוך 90 יום. השר כץ ציין היום כי החלופה המובילה והמועדפת היא הסינית. הסיבה לכך נעוצה לדבריו בעובדה כי לאורך השנים הוקמו בסין חברות ממשלתיות עם יכולות ביצוע יעילות וגבוהות ביותר. "הניסיון מוכיח שהיכולת המקצועית של החברות הסיניות בבניית מערכות מסילתיות ורשתות תחבורה הינה מהטובות בעולם", אמר כץ. חיבור בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה הרכבת לאילת צפויה להגיע למהירות מרבית של עד 300 קמ"ש ותקצר את זמן הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד. הפעלת הרכבת תתבסס על מערך מחושמל התואם את תוכנית החישמול של הרכבת המקודמת במסגרת תוכנית נתיבי ישראל. מעבר לקיצור הנסיעה לאילת, חשיבותו של הפרויקט היא בכך החיבור בין הים האדום לים התיכון, שיאפשר מעבר של סחורות בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה. הפרויקט יכלול מסילת ברזל כפולה מצין ועד אילת, באורך של כ-170 קילומטר. תוואי המסלול כולל 63 גשרים, באורך של 4.5 קילומטרים ו-5 מנהרות, באורך כולל של 9.5 קילומטרים. אורך המסילה מתל אביב ועד אילת יהיה 350 קילומטר.