לאישור הממשלה: הרכבת המהירה תוקם על ידי חברות

מצב
הנושא נעול.
ולמה המסדרון הזה לא נבנה?

למה לא? אין שום אינטרס כלכלי נוגד
אילו נבנה מסדרון התשתיות, רוסיה היתה נוהגת אחרת לחלוטין.
ולמה המסדרון הזה לא נבנה?
לא הייתי מאשים את הטורקים אם לרוסיה היה אינטרס היא לא הייתה רואה את הטורקים ממטר וכבר מפעילה מכבש לחצים כדי שהמסדרון ייבנה. פשוט מאד לדעתי הבירוקרטיה הישראלית הכניעה את העיניין בדיוק כמו השמיים הפתוחים עם אירופה שמשרד התחבורה מושך את האירופאים כבר למעלה מ5 שנים עם בירוקרטיה כדי להגן על האינטרס של חברות תעופה ישראליות , למרות כל ההטבות האירופאיות שניתנו לישראל בתמורה לשמיים פתוחים וזה בדיוק כמו הטילי סחר ומכסים שונים שישראל מטילה על מוצרי מזון ובעיקר חקלאות מיובאת ומצפה למכור מוצרי חקלאות לאירופה בלי מכס בכלל פשוט תאוות בצע.
 

darkshadow1

New member
זה ממש לא דומה אחד לשני.

ולמה המסדרון הזה לא נבנה?
לא הייתי מאשים את הטורקים אם לרוסיה היה אינטרס היא לא הייתה רואה את הטורקים ממטר וכבר מפעילה מכבש לחצים כדי שהמסדרון ייבנה. פשוט מאד לדעתי הבירוקרטיה הישראלית הכניעה את העיניין בדיוק כמו השמיים הפתוחים עם אירופה שמשרד התחבורה מושך את האירופאים כבר למעלה מ5 שנים עם בירוקרטיה כדי להגן על האינטרס של חברות תעופה ישראליות , למרות כל ההטבות האירופאיות שניתנו לישראל בתמורה לשמיים פתוחים וזה בדיוק כמו הטילי סחר ומכסים שונים שישראל מטילה על מוצרי מזון ובעיקר חקלאות מיובאת ומצפה למכור מוצרי חקלאות לאירופה בלי מכס בכלל פשוט תאוות בצע.
זה ממש לא דומה אחד לשני.
אין שום תועלת אסטרטגית במדיניות של שמיים פתוחים או בהורדת מכסים על יבוא, ההיפך הוא הנכון. התועלת האפשרית היחידה של מהלכים כאלה היא הורדת מחירים לצרכן הממוצע. אם הייתה אפשרות להקמה של מסדרון כזה, אין לי ספק שהממשלה הייתה מקדמת אותו. וכשממשלה מנסה ברצינות לקדם יעד ניתן להשגה, רואים תוצאות בשטח.
 
יש תועלת לאזרח החופשי...

זה ממש לא דומה אחד לשני.
אין שום תועלת אסטרטגית במדיניות של שמיים פתוחים או בהורדת מכסים על יבוא, ההיפך הוא הנכון. התועלת האפשרית היחידה של מהלכים כאלה היא הורדת מחירים לצרכן הממוצע. אם הייתה אפשרות להקמה של מסדרון כזה, אין לי ספק שהממשלה הייתה מקדמת אותו. וכשממשלה מנסה ברצינות לקדם יעד ניתן להשגה, רואים תוצאות בשטח.
יש תועלת לאזרח החופשי...
ויש מדינות בדרך כלל דמוקרטיות שרואות בתועלת לאזרח תועלת אסטרטגית. לגבי המסדרון הנ"ל אולי כמה טייקונים היו מפסידים הון תועפות אבל האזרחים היו משלמים על חשמל וכו" עשרות אחוזים פחות.כנ"ל לגבי קו מטענים לאילת וקו נוסעים ההפסד להרבה משפחות מקושרות מקו כזה יגרום לכך שהוא לא ייבנה ואם ייבנה יהיו הרבה בתי משפט בדרך ואם למרות זאת ייבנה הוא יהיה איטי מעוקל וכו" רק כדי שהוא לא יהיה חלופה ראוייה.
 
שבי אצלך אין אפס!


ולמה המסדרון הזה לא נבנה?
לא הייתי מאשים את הטורקים אם לרוסיה היה אינטרס היא לא הייתה רואה את הטורקים ממטר וכבר מפעילה מכבש לחצים כדי שהמסדרון ייבנה. פשוט מאד לדעתי הבירוקרטיה הישראלית הכניעה את העיניין בדיוק כמו השמיים הפתוחים עם אירופה שמשרד התחבורה מושך את האירופאים כבר למעלה מ5 שנים עם בירוקרטיה כדי להגן על האינטרס של חברות תעופה ישראליות , למרות כל ההטבות האירופאיות שניתנו לישראל בתמורה לשמיים פתוחים וזה בדיוק כמו הטילי סחר ומכסים שונים שישראל מטילה על מוצרי מזון ובעיקר חקלאות מיובאת ומצפה למכור מוצרי חקלאות לאירופה בלי מכס בכלל פשוט תאוות בצע.
שבי אצלך אין אפס!

כל מילה שכתבת נכונה בריבוע.
 

itamo

New member
הסינים בונים מסילה דומה בקולומביה-עוקפת פנמה

לאישור הממשלה: הרכבת המהירה תוקם על ידי חברות
מתוך כתבה שפורסמה היום בNRG: http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/330/414.html?hp=16&cat=1901 "שר התחבורה ומשרד ראש הממשלה ניסחו הצעה שתובא ביום ראשון להצבעה, לפיה המסילה שאמורה לחבר בין אילת למרכז תוקם על ידי חברות סיניות המתמחות בפרויקטים מסוג זה". חמישה חודשים לאחר ששר התשתיות והתחבורה, ישראל כץ, נפגש עם מקבילו הסיני בבייג'ין, תובא ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה הצעת המחליטים להקמת קו הרכבת המהיר לאילת. על פי ההצעה תוואי הרכבת, שצפויה לקצר את הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד, יוקם על ידי חברות סיניות המתמחות בפרויקטים מסילתיים, בפרק זמן של כ-6 שנים. עלות הפרויקט כולו מוערכת בכ-10 מיליארד שקל. נוסח הצעת המחליטים מביא בפני הממשלה שלוש חלופות אפשריות לביצוע הקו לאילת: הקמת המסילה על בסיס הסכם בין ממשלת ישראל לממשלת סין, הקמת המיזם בשיתוף הסקטור הפרטי או הקמת הפרויקט באמצעות מימון ישיר מתקציב המדינה. החלופה המועדפת תוגש לאישור הממשלה בתוך 90 יום. השר כץ ציין היום כי החלופה המובילה והמועדפת היא הסינית. הסיבה לכך נעוצה לדבריו בעובדה כי לאורך השנים הוקמו בסין חברות ממשלתיות עם יכולות ביצוע יעילות וגבוהות ביותר. "הניסיון מוכיח שהיכולת המקצועית של החברות הסיניות בבניית מערכות מסילתיות ורשתות תחבורה הינה מהטובות בעולם", אמר כץ. חיבור בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה הרכבת לאילת צפויה להגיע למהירות מרבית של עד 300 קמ"ש ותקצר את זמן הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד. הפעלת הרכבת תתבסס על מערך מחושמל התואם את תוכנית החישמול של הרכבת המקודמת במסגרת תוכנית נתיבי ישראל. מעבר לקיצור הנסיעה לאילת, חשיבותו של הפרויקט היא בכך החיבור בין הים האדום לים התיכון, שיאפשר מעבר של סחורות בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה. הפרויקט יכלול מסילת ברזל כפולה מצין ועד אילת, באורך של כ-170 קילומטר. תוואי המסלול כולל 63 גשרים, באורך של 4.5 קילומטרים ו-5 מנהרות, באורך כולל של 9.5 קילומטרים. אורך המסילה מתל אביב ועד אילת יהיה 350 קילומטר.
הסינים בונים מסילה דומה בקולומביה-עוקפת פנמה
אם מסילת רכבת שתתחרה בתעלת פנמה אמורה להיות כלכלית, מדוע שמסילה שתתחרה בתעלת סואץ לא תהיה ? http://www.haaretz.co.il/news/world/1.1162791 http://www.guardian.co.uk/world/2011/feb/14/china-rail-rival-panama-canal
 

nitsansh

New member
תעלת פנמה הרבה יותר יקרה לתפעול, והמחירים

הסינים בונים מסילה דומה בקולומביה-עוקפת פנמה
אם מסילת רכבת שתתחרה בתעלת פנמה אמורה להיות כלכלית, מדוע שמסילה שתתחרה בתעלת סואץ לא תהיה ? http://www.haaretz.co.il/news/world/1.1162791 http://www.guardian.co.uk/world/2011/feb/14/china-rail-rival-panama-canal
תעלת פנמה הרבה יותר יקרה לתפעול, והמחירים
בהתאם... יש בה לוקים (תאי ציפה) שאין בסואץ, ולמיטב ידיעתי הקיבולת שלה קטנה יותר.
 
אבל...

תעלת פנמה הרבה יותר יקרה לתפעול, והמחירים
בהתאם... יש בה לוקים (תאי ציפה) שאין בסואץ, ולמיטב ידיעתי הקיבולת שלה קטנה יותר.
אבל...
המסילה בקולומביה ארוכה יותר מהמתוכננת בישראל בקו אשדוד-אילת. כך שזה מתאזן (ואולי אפילו נוטה לטובת ישראל).
 

darkshadow1

New member
אבל מצד שני,

אבל...
המסילה בקולומביה ארוכה יותר מהמתוכננת בישראל בקו אשדוד-אילת. כך שזה מתאזן (ואולי אפילו נוטה לטובת ישראל).
אבל מצד שני,
יש מגבלה לגודל הספינות שיכולות לעבור בתעלת פנמה. יש כוונה להגדיל את התעלה כדי לאפשר מעבר של ספינות גדולות יותר אבל התוכנית זוכה להתנגדות חריפה מצד אמריקאים רבים משום שהספינות האלה נאלצות לעגון בחוף המערבי (במקום לעבור בתעלה ולעגון בחוף המזרחי), מה שמצד אחד מעלה את עלויות המוצרים המיובאים (יש שיאמרו שזה דווקא יתרון) ומצד שני מייצר עשרות אלפי מקומות עבודה בנמלים.
 

nitsansh

New member
לזה התכוונתי כשכתבתי שהקיבולת נמוכה...

אבל מצד שני,
יש מגבלה לגודל הספינות שיכולות לעבור בתעלת פנמה. יש כוונה להגדיל את התעלה כדי לאפשר מעבר של ספינות גדולות יותר אבל התוכנית זוכה להתנגדות חריפה מצד אמריקאים רבים משום שהספינות האלה נאלצות לעגון בחוף המערבי (במקום לעבור בתעלה ולעגון בחוף המזרחי), מה שמצד אחד מעלה את עלויות המוצרים המיובאים (יש שיאמרו שזה דווקא יתרון) ומצד שני מייצר עשרות אלפי מקומות עבודה בנמלים.
לזה התכוונתי כשכתבתי שהקיבולת נמוכה...
אם הסיבה להתנגדות האמריקאית היא התעסוקה בחוף המערבי, אז זה אינטרס לא רק של הנמלים אלא גם חברות ההובלה היבשתית שמשנעות את המטענים למרחק גדול יותר... וייתכן שגם חברות התעופה מרויחות מכך שזמן ההובלה היבשתית+ימית מתארך, ונוצר מצב שספקים מאסיה שצריכים לעמוד בזמני אספקה לחוצים נאלצים להטיס מטענים...
 

itamo

New member
אם מסילת רכבת שחוצה את ארה"ב כלכלית

לזה התכוונתי כשכתבתי שהקיבולת נמוכה...
אם הסיבה להתנגדות האמריקאית היא התעסוקה בחוף המערבי, אז זה אינטרס לא רק של הנמלים אלא גם חברות ההובלה היבשתית שמשנעות את המטענים למרחק גדול יותר... וייתכן שגם חברות התעופה מרויחות מכך שזמן ההובלה היבשתית+ימית מתארך, ונוצר מצב שספקים מאסיה שצריכים לעמוד בזמני אספקה לחוצים נאלצים להטיס מטענים...
אם מסילת רכבת שחוצה את ארה"ב כלכלית
ההתנגדות בארה"ב להרחבת תעלת פנמה היא בגלל שהיא מתחרה בהובלת מכולות ברכבת מחוף לחוף דרך ארה"ב. אם שם מצליחים להעביר כמויות ענק של מכולות ומטען מדוע שבישראל לא יצליחו ?
 

nitsansh

New member
קשה לי להאמין שהובלה של אלפי ק"מ ביבשה יותר

אם מסילת רכבת שחוצה את ארה"ב כלכלית
ההתנגדות בארה"ב להרחבת תעלת פנמה היא בגלל שהיא מתחרה בהובלת מכולות ברכבת מחוף לחוף דרך ארה"ב. אם שם מצליחים להעביר כמויות ענק של מכולות ומטען מדוע שבישראל לא יצליחו ?
קשה לי להאמין שהובלה של אלפי ק"מ ביבשה יותר
כדאית מהובלה ימית... אני התכוונתי למקרים שיש בכל מקרה צורך בהובלה יבשתית כי היעד אינו על חוף הים, אבל הוא יותר קרוב לחוף האטלנטי מאשר החוף הפסיפי, ולמרות זאת ההובלה מהחוף המערבי יותר כדאית מהמעבר דרך תעלת פנמה... בכל מקרה, אי אפשר לעשות השוואה בין ארה"ב העצומה וישראל הקטנה...
 

amit1270

New member
הרכבות לא מתחרות בתעלת פנמה

אם מסילת רכבת שחוצה את ארה"ב כלכלית
ההתנגדות בארה"ב להרחבת תעלת פנמה היא בגלל שהיא מתחרה בהובלת מכולות ברכבת מחוף לחוף דרך ארה"ב. אם שם מצליחים להעביר כמויות ענק של מכולות ומטען מדוע שבישראל לא יצליחו ?
הרכבות לא מתחרות בתעלת פנמה
הן מובילות את המטענים בתוך ארה"ב ולא דרכה.
 

itamo

New member
הנמלים במערב ארה"ב מתחרים בתעלת פנמה

הרכבות לא מתחרות בתעלת פנמה
הן מובילות את המטענים בתוך ארה"ב ולא דרכה.
הנמלים במערב ארה"ב מתחרים בתעלת פנמה
אוניות שמגיעות מהאוקינוס השקט לחוף המערבי לא צריכות לעבור בתעלת פנמה כדי להעביר את המטען לחוף המזרחי, במקום זאת הן פורקות במערב ומעבירות את המטען לחוף המזרחי ברכבת. (היתה כתבה מאוד מעניינת שאני לא מצליח למצוא עכשיו על ההשקעות העצומות שהנמלים במערב ארה"ב מתכננים כדי להתחרות בהרחבה המתוכננת של תעלת פנמה )
 

amit1270

New member
אבל אף אחד לא ישלח סחורה לאירופה דרךארה"ב

הנמלים במערב ארה"ב מתחרים בתעלת פנמה
אוניות שמגיעות מהאוקינוס השקט לחוף המערבי לא צריכות לעבור בתעלת פנמה כדי להעביר את המטען לחוף המזרחי, במקום זאת הן פורקות במערב ומעבירות את המטען לחוף המזרחי ברכבת. (היתה כתבה מאוד מעניינת שאני לא מצליח למצוא עכשיו על ההשקעות העצומות שהנמלים במערב ארה"ב מתכננים כדי להתחרות בהרחבה המתוכננת של תעלת פנמה )
אבל אף אחד לא ישלח סחורה לאירופה דרךארה"ב
 

easylivin

New member
לקט כתבות בנושא:

לאישור הממשלה: הרכבת המהירה תוקם על ידי חברות
מתוך כתבה שפורסמה היום בNRG: http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/330/414.html?hp=16&cat=1901 "שר התחבורה ומשרד ראש הממשלה ניסחו הצעה שתובא ביום ראשון להצבעה, לפיה המסילה שאמורה לחבר בין אילת למרכז תוקם על ידי חברות סיניות המתמחות בפרויקטים מסוג זה". חמישה חודשים לאחר ששר התשתיות והתחבורה, ישראל כץ, נפגש עם מקבילו הסיני בבייג'ין, תובא ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה הצעת המחליטים להקמת קו הרכבת המהיר לאילת. על פי ההצעה תוואי הרכבת, שצפויה לקצר את הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד, יוקם על ידי חברות סיניות המתמחות בפרויקטים מסילתיים, בפרק זמן של כ-6 שנים. עלות הפרויקט כולו מוערכת בכ-10 מיליארד שקל. נוסח הצעת המחליטים מביא בפני הממשלה שלוש חלופות אפשריות לביצוע הקו לאילת: הקמת המסילה על בסיס הסכם בין ממשלת ישראל לממשלת סין, הקמת המיזם בשיתוף הסקטור הפרטי או הקמת הפרויקט באמצעות מימון ישיר מתקציב המדינה. החלופה המועדפת תוגש לאישור הממשלה בתוך 90 יום. השר כץ ציין היום כי החלופה המובילה והמועדפת היא הסינית. הסיבה לכך נעוצה לדבריו בעובדה כי לאורך השנים הוקמו בסין חברות ממשלתיות עם יכולות ביצוע יעילות וגבוהות ביותר. "הניסיון מוכיח שהיכולת המקצועית של החברות הסיניות בבניית מערכות מסילתיות ורשתות תחבורה הינה מהטובות בעולם", אמר כץ. חיבור בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה הרכבת לאילת צפויה להגיע למהירות מרבית של עד 300 קמ"ש ותקצר את זמן הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד. הפעלת הרכבת תתבסס על מערך מחושמל התואם את תוכנית החישמול של הרכבת המקודמת במסגרת תוכנית נתיבי ישראל. מעבר לקיצור הנסיעה לאילת, חשיבותו של הפרויקט היא בכך החיבור בין הים האדום לים התיכון, שיאפשר מעבר של סחורות בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה. הפרויקט יכלול מסילת ברזל כפולה מצין ועד אילת, באורך של כ-170 קילומטר. תוואי המסלול כולל 63 גשרים, באורך של 4.5 קילומטרים ו-5 מנהרות, באורך כולל של 9.5 קילומטרים. אורך המסילה מתל אביב ועד אילת יהיה 350 קילומטר.
לקט כתבות בנושא:
מקווה ש-
יצליח לעכל את כל הקישורים. תהנו
http://www.port2port.co.il/?CategoryID=336&ArticleID=72383 http://www.inn.co.il/News/News.aspx/232436 http://www.rechev.net/50683/EILAT470 http://www.themarker.com/dynamo/1.1625943 http://www.auto.co.il/כתבה-28234-הסינים-יבנו-לנו-את-קו-הרכבת-לאילת.aspx http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1626007 http://www.israelhayom.co.il/site/newsletter_article.php?id=14826 http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3560065,00.html http://www.port2port.co.il/?CategoryID=320&ArticleID=72400
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה