לאישור הממשלה: הרכבת המהירה תוקם על ידי חברות

מצב
הנושא נעול.

jp3raptor

Member
ישנו גם יתרון ביטחוני אדיר בכך שחברה סינית

לאישור הממשלה: הרכבת המהירה תוקם על ידי חברות
מתוך כתבה שפורסמה היום בNRG: http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/330/414.html?hp=16&cat=1901 "שר התחבורה ומשרד ראש הממשלה ניסחו הצעה שתובא ביום ראשון להצבעה, לפיה המסילה שאמורה לחבר בין אילת למרכז תוקם על ידי חברות סיניות המתמחות בפרויקטים מסוג זה". חמישה חודשים לאחר ששר התשתיות והתחבורה, ישראל כץ, נפגש עם מקבילו הסיני בבייג'ין, תובא ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה הצעת המחליטים להקמת קו הרכבת המהיר לאילת. על פי ההצעה תוואי הרכבת, שצפויה לקצר את הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד, יוקם על ידי חברות סיניות המתמחות בפרויקטים מסילתיים, בפרק זמן של כ-6 שנים. עלות הפרויקט כולו מוערכת בכ-10 מיליארד שקל. נוסח הצעת המחליטים מביא בפני הממשלה שלוש חלופות אפשריות לביצוע הקו לאילת: הקמת המסילה על בסיס הסכם בין ממשלת ישראל לממשלת סין, הקמת המיזם בשיתוף הסקטור הפרטי או הקמת הפרויקט באמצעות מימון ישיר מתקציב המדינה. החלופה המועדפת תוגש לאישור הממשלה בתוך 90 יום. השר כץ ציין היום כי החלופה המובילה והמועדפת היא הסינית. הסיבה לכך נעוצה לדבריו בעובדה כי לאורך השנים הוקמו בסין חברות ממשלתיות עם יכולות ביצוע יעילות וגבוהות ביותר. "הניסיון מוכיח שהיכולת המקצועית של החברות הסיניות בבניית מערכות מסילתיות ורשתות תחבורה הינה מהטובות בעולם", אמר כץ. חיבור בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה הרכבת לאילת צפויה להגיע למהירות מרבית של עד 300 קמ"ש ותקצר את זמן הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד. הפעלת הרכבת תתבסס על מערך מחושמל התואם את תוכנית החישמול של הרכבת המקודמת במסגרת תוכנית נתיבי ישראל. מעבר לקיצור הנסיעה לאילת, חשיבותו של הפרויקט היא בכך החיבור בין הים האדום לים התיכון, שיאפשר מעבר של סחורות בין דרום מזרח אסיה ומערב אירופה. הפרויקט יכלול מסילת ברזל כפולה מצין ועד אילת, באורך של כ-170 קילומטר. תוואי המסלול כולל 63 גשרים, באורך של 4.5 קילומטרים ו-5 מנהרות, באורך כולל של 9.5 קילומטרים. אורך המסילה מתל אביב ועד אילת יהיה 350 קילומטר.
ישנו גם יתרון ביטחוני אדיר בכך שחברה סינית
נציגות של הממשלה הסינית הנמצאת דרך קבע בישראל. ובנוסף לכך שישראל תהפוך להיות העורק של הממשלה הסינית להעברת סחורות. סין תמהר להגן על ישראל ברגע שיהיה לה אינטרס כזה באזור
 
הנימוק שלך נכון מאוד ואין ספק שהוא נימוק

ישנו גם יתרון ביטחוני אדיר בכך שחברה סינית
נציגות של הממשלה הסינית הנמצאת דרך קבע בישראל. ובנוסף לכך שישראל תהפוך להיות העורק של הממשלה הסינית להעברת סחורות. סין תמהר להגן על ישראל ברגע שיהיה לה אינטרס כזה באזור
הנימוק שלך נכון מאוד ואין ספק שהוא נימוק
מכריע וחשוב בהחלטות. אינטרס כלכלי סיני בישראל הוא נכס אסטרטגי בכל מובן. סין כה חשובה עד שאפילו קיימת בחינת בגרות בסינית במס' בלתי מבוטל של בתי ספר תיכוניים בארץ.
 

fireman

New member
כמו שכתבתי בתגובה אחרת

הנימוק שלך נכון מאוד ואין ספק שהוא נימוק
מכריע וחשוב בהחלטות. אינטרס כלכלי סיני בישראל הוא נכס אסטרטגי בכל מובן. סין כה חשובה עד שאפילו קיימת בחינת בגרות בסינית במס' בלתי מבוטל של בתי ספר תיכוניים בארץ.
כמו שכתבתי בתגובה אחרת
הסינים יהפכו את המסילה הזו לגרעין שמסביבו יפתחו תשתיות וזרועות נוספות בכדי למקסם את הרווחים ואת ההשקעה שלהם. הסינים הם יצואנים בקנה מידה אדיר וזה לא סוד, עורק תחבורה כזה יכול לשמש אותם בצורה פנטסטית. לעניות דעתי, קו זה - לכשיוקם, צריך להיות מחוץ לתחומה של רכבת ישראל. ההפעלה, הניהול, התחזוקה צריכים להיות רובם ככולם בידיים סיניות בלעדיות , אחרת - ידון לכשלון.
 
כל מילה בסלע ! ערן !


כמו שכתבתי בתגובה אחרת
הסינים יהפכו את המסילה הזו לגרעין שמסביבו יפתחו תשתיות וזרועות נוספות בכדי למקסם את הרווחים ואת ההשקעה שלהם. הסינים הם יצואנים בקנה מידה אדיר וזה לא סוד, עורק תחבורה כזה יכול לשמש אותם בצורה פנטסטית. לעניות דעתי, קו זה - לכשיוקם, צריך להיות מחוץ לתחומה של רכבת ישראל. ההפעלה, הניהול, התחזוקה צריכים להיות רובם ככולם בידיים סיניות בלעדיות , אחרת - ידון לכשלון.
כל מילה בסלע ! ערן !

בדיוק כך. הטבת לתאר את הדבר במדוייק.
 
חס וחלילה. אני נגד מי שמינה את ההנהלה ואת

פתאום אתה נגד חברת רכבת ישראל?
חס וחלילה. אני נגד מי שמינה את ההנהלה ואת
הדירקטוריון. אני נגד השיטה ונגד הליקלוק (על משקל ליקוק) למימסד הרקוב של מדינת ישראל ש"הוכיח" חוסר יעילות משווע בפיתוח תשתיות בשישים ו-4 השנים האחרונות....הכל חייב להיראות אחרת. הכל מתחיל מהריקבון-עובש-ירוקת-איזוב וליכלוך שמאפיים את המימסד הישראלי על כל שלוחותיו. מימסד שעושה קאקי ופיפי במכנסיים רק מהאפשרות שצריך לתקוף את אירן בחמת זעם אתמול... תראה: ירושלים לא תחטוף. מי שיחטוף תהיה חיפה ואז ה"מכה השניה" שלנו תשנה את ההיסטוריה לנצח...
 

nitsansh

New member
רגע אחד... אם הסינים יפעילו את הרכבת , הנמל

כמו שכתבתי בתגובה אחרת
הסינים יהפכו את המסילה הזו לגרעין שמסביבו יפתחו תשתיות וזרועות נוספות בכדי למקסם את הרווחים ואת ההשקעה שלהם. הסינים הם יצואנים בקנה מידה אדיר וזה לא סוד, עורק תחבורה כזה יכול לשמש אותם בצורה פנטסטית. לעניות דעתי, קו זה - לכשיוקם, צריך להיות מחוץ לתחומה של רכבת ישראל. ההפעלה, הניהול, התחזוקה צריכים להיות רובם ככולם בידיים סיניות בלעדיות , אחרת - ידון לכשלון.
רגע אחד... אם הסינים יפעילו את הרכבת , הנמל
וכל השאר, מה יש לישראל להרויח מהפרויקט?
 

amit1270

New member
מקומות עבודה, מיסים, עסקים נלווים....

רגע אחד... אם הסינים יפעילו את הרכבת , הנמל
וכל השאר, מה יש לישראל להרויח מהפרויקט?
מקומות עבודה, מיסים, עסקים נלווים....
פיתוח אדיר של העיר אילת, הן תיירותית והן סביב הנמל, וכו'.
 

cooldan612

New member
סוף סוף יש מישהו בממשלה

וזה רק במהלך הבנייה
גם ההפעלה תיצור מקומות עבודה רבים, במישרין ובעקיפין.
סוף סוף יש מישהו בממשלה
שהעלה את הפרוייקט על שולחן סדר היום.... שנים על גבי שנים הפרוייקט של הרכבת לאילת היה בגר "דמיוני" ולא מציאותי. אם הסינים באמת יבואו לארץ אז משך הבנייה תיקח לכל היותר 5 שנים. תלוי.
 
עקרון הBOT, ניצן

רגע אחד... אם הסינים יפעילו את הרכבת , הנמל
וכל השאר, מה יש לישראל להרויח מהפרויקט?
עקרון הBOT, ניצן
ישראל מרוויחה המון מכביש 6 גם ללא האקזיט שביצעה מחלקה בפרוייקט. היא מרוויחה את כל תוצאות הלוואי של כביש עוקף גוש דן אמיתי. ישראל מרוויחה המון ממנהרות הכרמל. המון מכביש 431. המון ממתקני ההתפלה. ותרוויח המון מתחנות הכח הפרטיות. וכל זאת מבלי "לראות שקל" באופן ישיר. אתה צריך לראות את התמונה הרחבה, ולא להסתכל דרך החור שבגרוש כמו פקידי האוצר, שגרמו למדינה (לפי הודאתם!) נזקים של טריליוני ש"ח לאורך השנים, עקב התנגדותם האוטומטית לכל פרוייקט תשתית. אפילו תסתפק ישראל בלקיחת "מעשר" מכל מטען שיעבור בנתיב החדש, ותשאיר לסינים את חלק הארי של הרווחים הישירים ממהטענים - הרווחים המשניים (כלכליים, חברתיים, סביבתיים, פוליטים, בטחוניים) יגמדו את הרווחים הישירים ויעלו עליהם אלף מונים.
 

S o l l y

New member
איך עובד 431? הרי הוא לא בתשלום...

עקרון הBOT, ניצן
ישראל מרוויחה המון מכביש 6 גם ללא האקזיט שביצעה מחלקה בפרוייקט. היא מרוויחה את כל תוצאות הלוואי של כביש עוקף גוש דן אמיתי. ישראל מרוויחה המון ממנהרות הכרמל. המון מכביש 431. המון ממתקני ההתפלה. ותרוויח המון מתחנות הכח הפרטיות. וכל זאת מבלי "לראות שקל" באופן ישיר. אתה צריך לראות את התמונה הרחבה, ולא להסתכל דרך החור שבגרוש כמו פקידי האוצר, שגרמו למדינה (לפי הודאתם!) נזקים של טריליוני ש"ח לאורך השנים, עקב התנגדותם האוטומטית לכל פרוייקט תשתית. אפילו תסתפק ישראל בלקיחת "מעשר" מכל מטען שיעבור בנתיב החדש, ותשאיר לסינים את חלק הארי של הרווחים הישירים ממהטענים - הרווחים המשניים (כלכליים, חברתיים, סביבתיים, פוליטים, בטחוניים) יגמדו את הרווחים הישירים ויעלו עליהם אלף מונים.
איך עובד 431? הרי הוא לא בתשלום...
 

amit1270

New member
הוא משפר את דרכי ההגעה לאזור השפלה

איך עובד 431? הרי הוא לא בתשלום...
הוא משפר את דרכי ההגעה לאזור השפלה
ובכך הוא חוסך למשך מיליוני שקלים שהתבזבזו בפקקים ובדרכים סתומות. הוא גם מאפשר יותר ניידות לתושבי האזור, שזה אומר יותר אפשרויות תעסוקה.
 
בהחלט, וגם חוסך דלק, מונע זיהום אוויר

הוא משפר את דרכי ההגעה לאזור השפלה
ובכך הוא חוסך למשך מיליוני שקלים שהתבזבזו בפקקים ובדרכים סתומות. הוא גם מאפשר יותר ניידות לתושבי האזור, שזה אומר יותר אפשרויות תעסוקה.
בהחלט, וגם חוסך דלק, מונע זיהום אוויר
וכל יתר היתרונות שיש בחילוץ פקקי תנועה. הסכום השנתי שהמדינה משלמת ליזם (והוא סכום יפה שנותן לו רווח משמעותי) הוא כאין וכאפס לעומת הרווח למשק, לסביבה ולחברה. זה מה שהאוצר לא מבין ואף פעם לא יבין. הוא עיכב את הרק"ל בת"א בלפחות 46 שנה (כנראה יותר לכיוון 50) ועלה למשק בשל כך יותר מ-220 מיליארד ש"ח, רק בנזקים הבסיסיים (הקלים לכימות, וכלולים בדו"ח של האוצר עצמו). הנזקים בזיהום אוויר ובהשפעות חברתיות שליליות גבוהים עוד יותר. העלות הכוללת של כל העיכובים שגרם האוצר לפיתוח תשתיות במדינה לאורך השנים מגיעה לטריליוני ש"ח.
 

S o l l y

New member
את זה אני יודע כמובן

הוא משפר את דרכי ההגעה לאזור השפלה
ובכך הוא חוסך למשך מיליוני שקלים שהתבזבזו בפקקים ובדרכים סתומות. הוא גם מאפשר יותר ניידות לתושבי האזור, שזה אומר יותר אפשרויות תעסוקה.
את זה אני יודע כמובן
חשבתי שיש אולי רווח כספי ישיר למדינה ולא הבנתי מאיפה... אבל עכשיו הכל מובן
 
נכון, ובדומה למסדרון התשתיות

ישנו גם יתרון ביטחוני אדיר בכך שחברה סינית
נציגות של הממשלה הסינית הנמצאת דרך קבע בישראל. ובנוסף לכך שישראל תהפוך להיות העורק של הממשלה הסינית להעברת סחורות. סין תמהר להגן על ישראל ברגע שיהיה לה אינטרס כזה באזור
נכון, ובדומה למסדרון התשתיות
שנועד ליצור קשר כלכלי אמיץ בין ישראל לרוסיה. קשר כזה יגרום לרוסיה למנוע כל נסיון של תקיפה מצפון (ולא חסרים שם אוייבים כידוע) כדי לא לפגוע במסדרון התשתיות. לצערנו ארדואן המגוחך עלה לשלטון בתורכיה והפרוייקט ירד מהפרק לעת עתה.
 

amit1270

New member
בינתיים רוסיה מוכרת נשק לסוריה...

נכון, ובדומה למסדרון התשתיות
שנועד ליצור קשר כלכלי אמיץ בין ישראל לרוסיה. קשר כזה יגרום לרוסיה למנוע כל נסיון של תקיפה מצפון (ולא חסרים שם אוייבים כידוע) כדי לא לפגוע במסדרון התשתיות. לצערנו ארדואן המגוחך עלה לשלטון בתורכיה והפרוייקט ירד מהפרק לעת עתה.
בינתיים רוסיה מוכרת נשק לסוריה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה