לאן אתה הולך לאחר שתסיים את חייך עלי אדמות?

לאן אתה הולך לאחר שתסיים את חייך עלי אדמות?

מסופר בתלמוד על רב אחד שהיה נחשב לצדיק בדורו, בימיו האחרונים, כשהוא שוכב על ערש דווי, הוא החל לבכות בכי מר. שאלו אותו תלמידיו, "רבי, מדוע אתה בוכה?" הרב ענה להם, "אני לא יודע מה יהיה איתי לאחר מותי, ולאן אלוהים ידון אותי, אני לא יודע אם אני אהיה זכאי ואלך לגן-עדן או אשם ואלך לגיהנום". הרב הצדיק לא ידע אם לאחר כל חייו שהיו מלאים במעשים טובים, אם דינו גן-עדן או דינו גיהנום. אז אם הצדיק לא יידע, האם אתה יודע אם במעשיך אתה תוכל להושיע את עצמך? אני יכול רק לומר לך דבר וודאי אחר - לא. במעשיך אתה לעולם לא תוכל להושיע את עצמך. ישוע המשיח הושיע אותך ואת כל האנושות, ורק באמונה בו ניתן לקבל את ההצדקה של אלוהים, שהיא מתנת חסד, ולכן היא אינה נובעת מתוך מעשים. ישוע הציל אותנו המאמינים בשמו, אלה שקיבלו אותו, והולכים אחריו, מהגיהנום. הוא שיחרר אותנו משיעבוד לחטא ולעצמנו. ונתן לנו חיים חדשים, בהם אנחנו יכולים להתחבר איתו תמיד. כל מה שאלוהים אי פעם רצה, הוא שנכיר אותו, שנתחבר איתו, שנדע אותו, בכדי שהוא יוכל לתת לנו מתוך הכרות וידיעה זו, את החיים הקדושים שלו, את האהבה שלו, את השמחה והשלום שנמצאים רק בו. וזאת הבשורה הטובה ביותר- אתה לא צריך לעשות משהו בכדי להצדיק את עצמך, אתה לא צריך להלקות את עצמך, ואתה לא צריך לחפש מעשה כלשהו שיצדיק אותך לפני אלוהים ויכניס אותך אל מלכותו. ישוע המשיח שילם את המחיר, הוא מת בכדי לכפר על חטאיך בכדי שאתה תוכל להיכנס אל מלכותו. כל מה שעליך לעשות, הוא לקבל את מתנת החסד שניתנה לך בחינם, באמונה. "זֶהוּ דְּבַר הָאֱמוּנָה שֶׁאָנוּ מְבַשְּׂרִים. וְאִם אַתָּה מוֹדֶה בְּפִיךָ שֶׁיֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן וּמַאֲמִין בִּלְבָבְךָ שֶׁאֱלֹהִים הֵקִים אוֹתוֹ מִן הַמֵּתִים -- תִּוָּשַׁע. הֲרֵי בְּלִבּוֹ מַאֲמִין אִישׁ וְיֻצְדַּק, וּבְפִיו יוֹדֶה וְיִוָּשַׁע." (אל הרומים י': 8-10)
 
אין חיים אחרי המוות ../images/Emo10.gif

זה עצוב אבל נכון, אחרי המוות אין חיים וזו עובדה, אחרי שחיינו מסתיימים גופנו מתפרק באדמה ומעניק חיים לבעלי חיים נוספים וצמחים שחיים בסביבה, הכל חוזר לטבע, גם גופנו עובר מיחזור ומעניק חיים לאחרים (חיידקים, תולעים, חיפושיות ועוד אשר ניזונים מגופנו לאחר מותנו) בדיוק כפי שאיילה מתה מעניקה חיים ללהקת אריות, לנמרים, לנשרים, לצבועים ולבעלי חיים נוספים החיים בסוואנה, וכפי שבעלי חיים שאנחנו הורגים ואוכלים (פרות, תרנגולים, דגים...) מעניקים לנו חיים. אין גן עדן, אין גהינום, אלו המצאות של בני המין האנושי. לאנשים רבים קשה לקבל זאת, אך זו האמת.
 

nrmlsr

New member
אותו הדבר אמרו אנשים אחרים שקראתי את עדותם

קראתי עדות של אנשים שחשבו שהדרך האתאיסטית נכונה אך לאחר שהרגישו את החסד האלוהי אז חייהם השתנו. קודם עליך לחקור את האמונה,להכיר אותה לעומק ואז תוכל לומר אם היא נכונה. אם אינך מכיר את האמונה המשיחית זה לא מעיד על כך שהיא לא נכונה. ואכן טענה דומה לזאת שבדבריך אמרו הצדוקים וישוע הוכיח להם שהם טעו. הם גם טענו שלא קיים העולם הבא. העדויות ר לשקראתי היו של אנשים שחשבו בדיוק כמוך אך לאחר שהם הכירו לעומק את האמונה המשיחית הם נטשו את האמונה האתאיסטית והבינו שחייהם ריקנים חסרי תוכן רוחני ושרק ישוע יכול למלות את החלל הריק שבתוכם. אתה יכול להגיד כמה פעמים שתרצה שאין אלוהים אך לא אתה תקבע שהוא לא קיים משום שהוא לא כפוף לחוקי העולם הזה,אומנם הוא יכול להתגלות גם בדרכים חומריות שנראות לעין וגם כאלו שלא אך הוא מבחינת המהות איננו חלק מן העולם הזה אלא הוא בורא העולם הזה והמדע הוא בעצם קיים רק לשם לחקור דברים חומריים אך אין לו את הכלים הדרושים בכדי להוכיח דברים שהם מעל הטבע,המדע גם כפוף לחוקי העולם הזה ואיננו מסוגל לחקור דברים שאינם כפופים לחוקי העולם הזה. רוח האדם היא דבר רוחני שנוצר על ידי אלוהים והיא דבר שאיננו כפוף לחוקי העולם הזה לאחר שהיא נוטשת את הגוף(החומר). זה בדיוק כמו שתרגיש רוח חזקה נושפת אך לא תוכל לראות אותה בצורה פיזית בעיניים. רוח האדם היא רוח שעולה לעולם הרוחני של אלוהים לאחר המוות ונגזר עליה או לקבל גמול(גן עדן) או עונש(גיהנום או כל עונש אחר). הרוח שנוכחת תמיד היא רוח הקודש(רוח אלוהים),האנשים מסוגלים להרגיש את נוכחותה אך אינם מסוגלים לראותה כשהיא לא לובשת דמות גשמית. כמו כן קיימות גם רוחות רעות שהן שליחות השטן שבאות להטעות את האדם ולעוות את דבר האלוהים. אם תרצה לדעת את דבר האלוהים על פי האמונה המשיחית אז אתה מוזמן לשאול שאלות ואפילו לחקור בעצמך לעומק את האמונה,לבוא אפילו לקהילה משיחית כלשהי,לקרוא את כתבי הקודש לא מתוך דעות קדומות אלא מתוך רצון להכיר את האמונה ואם תראה שהיא אמת לאחר שחקרת את האמונה לפי לימוד עקרונותיה אז תוכל לשנות את דעתך ואם תראה שהיא לא נכונה אחרי שחקרת את האמונה לא לפי חוקי המדע או האמונה האתאיסטית אלא בדקת את כל הדרכים הרוחניות שמקובלות על פי האמונה וראית שהיא לא נכונה אז תוכל להגיע למסקנה. אם אתה רוצה הוכחה אז תוכל לבוא לקהילה משיחית כלשהי ולבקש שיתפללו עבורך ושיש בך רוח רעה ואם ברגע התפילה אתה מרגיש שמשהו על טבעי קורה לך סימן שיש פה התערבות אלוהית ואם לאחר התפילה ולאחר שבדקת את האמונה בכל הדרכים המקובלות לפיה והגעת למסקנה שהיא לא נכונה אז תוכל להעיד אך אין לפסול אמונה כלשהי מבלי לחקור אותה לפי דרכי האמונה המקובלות בה ולא לפי השקפתך האישית אלא לנסות להכיר אותה לפי הצד שהיא מציגה.
 

nrmlsr

New member
סליחה על שגיאות הכתיב

התכוונתי לומר שלאחר שקראתי את עדותם הבנתי שהם השתנו וזה לא צירוף מקרים. אם העולם נברא באקראי הרי גם אם תשפוך דיו על נייר הוא יצא מדוייק אם זה אפשרי אך זה לא כך גם בריאת העולם בשיטה אקראית היא תיאוריה שגויה שמנסה להחליף את האמונה באלוהים אך נכשלת משום שיש סתירות באותה תיאוריה. האמונה באלוהים היא עובדה רוחנית והאמונה שהעולם נוצר מתוך תא אחד שהתפתח לכמה תאים והתפוצץ מה שנקרא אבולוציה זאת בעצם המצאה מדעית שלא שאין לה הוכחה לכך שזה אכן קרה. את האמונה באלוהים צריך לחקור דרך כתבי הקודש ובדרכים רוחניות ולא בשיטה המדעית או האתאיסטית כי שיטה זאת לא תצליח לסייע לך להכיר את אלוהים אם תרצה כי היא שייכת לחוקי העולם הזה ולא לעולם הבא.
 
חקרתי את נושא האמונה לאורך ולרוחב

והגעתי למסקנה שמדובר בדרך שגוייה, ישנן כל כך הרבה אמונות בעולם, כל קבוצת מאמינים טוענת בתוקף שהאמת אצלה ושרק הדרך שלה נכונה, ושמי שלא הולך בדרך הזו הוא כופר וכו' וכו'..., אין לי כוונה או זמן לבזבז את חיי על בדיקת כל אחת מהאמונות והטענות האלו רק כדי לגלות איזו מהן נכונה, כשברור לי לחלוטין שכולן שגויות, אין לי כוונה לבזבז את חיי על אגדות ומיתוסים. למרבה הצער לא קיימת בנו נשמה, אם היתה כזו לא היה לנו צורך במוח, נשמה שמסוגלת לחשוב מחוץ לגוף הפיסי לא צריכה מוח, חקר המוח מראה בבירור כי כל מה שאנו חושבים ולומדים ופועלים בעולם נוצר אך ורק כתוצאה מפעולות חשמליות וכימיות בין מיליארדי נויירונים במוח, אין שום דבר מעבר לזה גם אם קשה לך לקבל זאת כאדם מאמין. אבולוציה היא עובדה מוגמרת, בכל יום מתקבלות עדויות חדשות נוספות שרק מחזקות אותה, האבולוציה אינה תהליך אקראית, כאשר סביבת המחייה "לוחצת" את בעליי החיים אז אין להם ברירה אלא להשתנות בהתאם, רק אלו שמתאימים לסביבה שורדים ומעבירים את תכונותיהם הטובות הלאה, כך נוצרת התפתחות, לדוגמה בסביבה ירוקה בעלי חיים אשר אינם ירוקים יטרפו ע"י ציפורים, כך אחרי מספר דורות ישארו רק יצורים ירוקים, כך פועלת האבולוציה גם עם כל תכונה אחרת שמעניקה יתרון או חיסרון לבעל החיים. ישנן אינספור הוכחות לנכונותה של האבולוציה, מספיק להסתכל על קופי שימפנזה ועל בני אדם כדי לראות עד כמה אנחנו דומים, לא רק בחיצוניות במבנה הגוף (שתי ידיים, שתי רגליים, 5 אצבעות...) אלא גם בכל האיברים הפנימיים: לב, ריאות, כליות, כבד, קיבה, מוח.... זה עוד בלי להזכיר זהות של מעל 97% בגנים.... אם לא התפתחנו מהקופים מדוע אנו דומים כל כך? אלוהים רצה להעליב אותנו? מדוע לא יצר אותנו שונים לגמרי משאר בעלי החיים על מנת שלא יהיו לנו ספקות לגבי מוצאנו? מציע לך לחפש קצת בגוגל על אבולוציה, נושא מרתק ביותר.
 
אז אתה לא בן אדם

אתה בן-קוף? אולי הגעת למקנה מוקדם מדי, אולי לא באמת בדקת? חקר המוח הוא לא חקר הנשמה או הרוח, מעבר לזה, האנושות עדיין לא פיענחה את המוח האנושי, וגם לא תוכל להגיע לכלל פיענוח. האבולוציה היא לא עובדה כלל. הבאת את הדוגמה של הדימיון בין קופי השימפנזה לבני האדם, לי הדבר דווקא מוכיח את גאונותו של אלוהים, איך הוא יוצר יצורים שונים לגמריי, שיכולים גם להיות דומים בהרבה מובנים. למה לא? אלוהים עשה ועושה דברים מדהימים. הוא ברא את בני האדם וגם את הקופים. בקיצור הדימיון לקופים היא טענה מטופשת של חסידי האבולוציה. עפ"י האבולוציה החזק הוא השולט, מתאים דוקא לכל הדיקטטורים, מזכיר את הגישות של סטלין ודומיו. עפ"י האמונה באלוהים, דווקא כשאני חלש אז אני חזק. ראה את דויד וגוליית. את עם ישראל מול כל שאר העמים. 12 התלמידים של ישוע אל מול האימפריה הרומית. ויש עוד הרבה מאד דוגמאות, שדווקא החלש הוא זה ששרד. אני מציע לך לבחון את הבדיחה האבולוציונית שוב. גם אני אוהב אתאיסטים, אך לא דרך המחשבה שלהם
 
מבחינה ביולוגית כולנו שייכים למשפחת הקופים

אז כן, אני קוף וגם אתם קופים, כל סטודנט לתואר ראשון בביולוגיה יגיד לך זאת. בדיוק כמו שנמרים, אריות, טיגריסים וחתולי הבית שייכים למשפחת החתולים. ובדיוק כפי שכלבים, צבועים, זאבים ותנים שייכים למשפחת הכלבים. נשמה ורוח הן תאור מילולי מופשט לכל מה שהמוח שלנו מייצר, הן לא קיימות בשום צורה בנפרד מהמוח הפיסי, כל מה שהמוח שלנו מייצר כולל אהבה, שינאה, כעס, הרצון לאכול והרצון לישון, נוצר כתוצאה מפעילות כימית וחשמלית במוח, אין שום דבר מעבר לזה. ואם אתה לא מאמין לי שמע מה אומר בנושא פרופ' עידן שגב, שנחשב לאחד המומחים הגדולים בעולם בחקר המוח. "עפ"י האבולוציה החזק הוא השולט" ממש לא נכון, וזה לא מה שטוענת האבולוציה, אם כך היתה פועלת האבולוציה אז לא היינו רואים סביבנו פרפרים, תולעים ובעלי חיים נוספים שנחשבים "חלשים", האבולוציה טוענת ששורדים רק אלו שמתאימים לסביבת המחייה שלהם, רק אלו שלגופם יש יתרון כלשהו שמאפשר להם לשרוד, לדוגמה חרקים שצבעם ירוק שורדים טוב יותר בסביבה ירוקה משום שלטורפים כמו ציפורים קשה להבחין בהם, חרקים שאינם ירוקים יבלטו ויטרפו יותר וכך הגנים הפחות טובים שלהם לא יעברו הלאה לדורות הבאים. רק כמה עדויות לאבולוציה: 1. עצם הזנב שלנו, על שום מה? בבעלי חיים בעלי זנב תפקידה להוות את הבסיס לזנב, ודרך אגב מדי פעם נולדים בעולם תינוקות עם זנב ממש, אם התופעה לא מוכרת לך אראה לך תמונות וסרטונים. 2. השיער הדליל על גופנו עדות לפרווה שכיסתה בעבר את אבותינו הקופים. 3. מדוע לגברים יש פיטמות אם אינם מניקים תינוקות בחלב? 4. לציפורים יש עדיין את הגנים המלאים ליצירת שיניים, איך אתה מסביר זאת? 5. לליוויתנים שחיים כיום יש לא רק שרידי רגליים (עצמות שנמצאות בתוך הגוף) אלא יש להם גם את הרצף הגנטי המלא ליצירת רגליים! (רק שאצלם הוא לא מופעל, אבל הוא רק שריד אבולוציוני ברור לאבותיהם שהלכו על הקרקע) 6. הוכחה חותכת למוצא האדם. 7. ככל שחופרים עמוק יותר באדמה לעבר שכבות עתיקות יותר כך מגלים יצורים פחות ופחות מפותחים, איך זה יתכן אם כל היצורים נבראו בתוך פחות משבוע? 8. אם כל בני האדם של היום הם צאצאים ישירים של שני בני אדם שברא אלוהים (אדם וחווה) אז מהיכן הגיעו הסינים והכושים והיפאנים והלבנים והאינדיאנים וכל שאר הגזעים שקיימים היום? וזה רק קצה הקרחון, ישנן עוד הוכחות ועדויות רבות נוספות לנכונותה של האבולוציה.
 
בגלל שחסידי האבולוציה לא מאמינים באלוהים

אתם לא מסוגלים אפילו להגיע לידי מחשבה על גדולתו של אלוהים, והיכולות הבלתי נדלות שלו. יש לי תשובה אחת לכל השאלות שלך - אלוהים ברא אותנו ואת כל החיות כיפ שאנחנו, הדבר רק מראה, את היצירתיות של אלוהים, והיופי שעם כל השוני בין כל החיות יש גם דברים דומים. איך אפשר להתבונן על כל הבריאה על כל השוני בין האנשים, אין אחד שדומה למישנהו, כל הצורות, כל דגים העופות החיות, כל הצמחים והווריאציות השונות, עם כל הגוונים והצבעים. ולהגיד שאין מישהו שתכנן את העולם הגיאוני הזה. איך זה שהכל מתיישב במקומו, שהכבד והכליות נמצאים היכן שהם נמצאים ושיש לך שני ידים שני רגלים שני עיניים ולא שלוש. ושהכל נמצא בדיוק במקום שבו הוא צריך להיות. נקודה סולארית שהתפתחה ונהייתה למה שאתה עכשיו? הדבר הזוי, ודורש אמונה הרבה יותר גדולה מלהאמין באלוהים. לשאלה 8, שמחת לב שהסינים נראים בצורה מסויימת כי הם חיים במקום מסויים, וההודים נראים שונה מהאפריקאים. הגיאוגרפיה משפיעה כנראה על איך שהאדם נראה. כולם באו מאדם וחוה, ויש אגב בשושלת של האנשות, אדם שקראו לו סין, ואדם שקראו לו כוש, והעמים השונים התפתחו תוך כדי שהייה באיזורים שונים. בקיצור ידידי, לא הוכחת שום דבר מלבד שאלוהים הוא האומן המושלם של הבריאה הזאת.
 
אני לא רואה שום סיבה להאמין בדבר שאינו קיים

אלוהים כל יכול שברא את היקום העצום הזה שאנו חיים בו, ומה שמעניין אותו זה אם אנחנו מתפללים אליו או לא? אם אנחנו מקיימים מיצוות כאלו ואחרות שהוא כביכול קבע לנו? סלח לי, אבל זה נשמע הזויי לחלוטין, אם אלוהים קיים והוא כל כך רוצה שנאמין בו מדוע הוא לא מופיע מולנו ומראה באופן ברור שהוא קיים? מה הוא משחק איתנו מחבואים? מה שניסיתי להראות לך לגבי השרידים האבולוציוניים זה שאם באמת היה אלוהים כל יכול שברא כל חיה בנפרד, אז אין שום הגיון שהוא יברא ליוויתן עם גנים שלמים של רגליים, וציפורים עם גנים של שיניים, ובני אדם עם גנים של זנב ועצם זנב ושאריות של פרווה על כל גופנו, אפילו אצל נשים! כל השאריות האלו רק מוכיחות חד וחלק שהתפתחנו ולא נוצרנו כפי שאנחנו. מדינה שמפתחת מטוס חדש, מאפס, לא מכניסה לתוכו חלקים ומכשירים ממטוסים ישנים כדי שסתם ישכבו שם ויעלו אבק, זה חסר הגיון. אם בדקת את הקישור הזה שנתתי לך קודם, אז אתה יודע שקיים בגופנו גן שהוא חיבור ברור של 2 גנים קצרים יותר שקיימים אצל הקופים, אפילו רואים בצורה ברורה את קו התפר בינהם, אם אלוהים ברא אותנו כפי שאנחנו מדוע יצר גן שנראה "כאילו" הוא חיבור של 2 גנים שקיימים אצל הקופים? זה לא נראה לך קצת חסר הגיון? זה חוש הומור? הוא מנסה לעבוד עלינו? הגוף שלנו מאד רחוק מאד מלהיות מושלם כפי שאתה מנסה להציג, ראה באיזו קלות חיידקים קטנים מפילים אותנו למשכב והורגים אותנו, מאות מליוני בני אדם מתו ממגפות ומחלות במהלך ההסטוריה, תראה כמה בני אדם סובלים מכאבי גב, וכמה אנשים זקוקים למשקפיים כדי לראות ברור, תראה כמה תינוקות מסכנים שמעולם לא חטאו נולדים עם מומים קשים ומחלות כרוניות שהורסות להם את החיים, זה הגוף הכי טוב שאלוהים כל יכול מסוגל לברוא לנו? אתה מאמין ללא שום ספקות שקיים אלוהים כל יכול, מדהים כל כך, חכם כל כך, שאין לו בורא והוא כביכול תמיד היה קיים, סתם כך, אבל מצד שני אינך מוכן לקבל שיצורים הרבה פחות מופלאים ממנו (בני האדם ובעלי החיים) התפתחו לבד באופן טיבעי, זו סתירה שאי אפשר להתחמק ממנה. אם בני האדם היו זקוקים לבורא אז בטח ובטח שמשהו הרבה יותר מופלא וחכם מהם לא יכל להיווצר מעצמו או סתם כך להיות קיים, אתה לא יכול לאחוז את המקל בשתי קצותיו. "והעמים השונים התפתחו תוך כדי שהייה באיזורים שונים" אבל זה בדיוק מה שטוענת האבולוציה, שבעלי חיים הולכים ומתפתחים עם הזמן תוך כדי שהייה באיזורים שונים, מי שחיי באיזורים קרים יפתח פרווה עבה ושיכבת שומן, מי שחיי בסביבה ירוקה יהפוך ירוק כדי להסוות את עצמו, מי שחיי בסוואנה יפתח רגליים זריזות ושמיעה חדה כדי להתחמק מטורפים... אני רואה שאתה עצמך מסכים שמשני אנשים (אדם וחווה) התפתחו כל הגזעים השונים של בני האדם: כושים, לבנים, הודים, סינים, יפאנים, ואינדיאנים... אם כך מדוע קשה לך כל כך לקבל שגם בעלי חיים אחרים מתפתחים עם הזמן? מה ההבדל? האמונה באלוהים היא פשוט חסרת כל הגיון, זה לא שאני מתעקש לא להאמין כדי להתחמק מקיום מיצוות ומעבודת האל, פשוט ברור לי לחלוטין שאלוהים הוא פרי המצאתם של בני אדם (אשר שחיפשו תשובות לכל מיני תופעות שהם ראו סביבם אך הם לא ידעו להסביר - רעידות אדמה, סופות ברקים, התפרצות של הרי געש...) ישנם בעולם כל כך הרבה סיפורי בריאה וכל אחד בטוח שהסיפור שלו הוא הנכון, אתה יודע שבעיני המוסלמים אתה כופר ולאחר מותך תגיע לגהינום? מי ערב לך שהם לא צודקים ואתה זה שטועה? למה אתה לא מתאסלם? גם להם יש אלף ואחד סיפורי ניסים ונפלאות שמוכיחים שהם צודקים ואתה טועה, הרי אם היית נולד בסעודיה היית מנסה עכשיו לשכנע אותי שדווקא מוחמד הוא בנו האמיתי של אלוהים, אתה מבין? האמונה שלך תלויה לחלוטין בחינוך שספגת ובסיפורים שסיפרו לך. האבולוציה מסבירה בצורה הכי טובה את העולם הלא מושלם שאנו חיים בו, לאמונה אין הסברים אמיתיים למה שאנו רואים סביבנו חוץ מלמשוך את הכתפיים ולהגיד "כי ככה אלוהים רצה". זו לא תשובה שאני כאדם חושב יכול לקבל.
 
גם אני לא רואה שום סיבה להאמין במשהו שלא קיים

אבל אלוהים כן קיים. והוא מופיע באופן מאד ברור, לכל מי שבלב כנה וברצון לדעת אותו, מבקש את התגלותו. כמו כן הוא מופיע בבריאה, הבריאה מגלה את כבודו של אלוהים. למה אין שום הגיון שאלוהים יברא את כל היצורים עם כל הגנים שכביכול יש להם. אלוהים ברא אותם כך, אלוהים ברא את הגנים. למה לחשוב שאלוהים מנסה לעבוד עלינו או שזהו חוש הומור, שיש שני גנים דומים אצל הקופים לגנים של בני אדם. ככה הוא ברא אותם, אם לא היו חוקרים זאת גם לא היו יודעים. ואני לא מבין מדוע זה צריך לעניין את האצבע הקטנה של הרגל שלי אם יש לקופים גנים מסויימים או אין להם, אלא אם כן אני אנסה לעשות את הכל אבל הכל בכדי למצוא כביכול הוכחה ולו הקלושה ביותר לאמונה המטופשת באבלוציה. הגוף שלנו אכן לא מושלם, וכל הדברים שהזכרת, כל המגפות, הכאבים, המחלות המומים, כל אלה הם תוצאה של הנפילה של האדם הראשון בחטא. אלוהים לא ברא אותנו כך, אלוהים ברא את האדם מושלם, לאחר שהאדם אכל מפרי עץ הדעת טוב ורע, כל הבריאה נפלה ביחד איתו, מהמושלמות שלה, והפכה להיות מה שהיא היום, כולל הגוף שרגיש לכל מיני מחלות, ושיש בו כל מיני פגמים, וכן גם הנפש שמנותקת לחלוטין מאלוהים חיים. אלוהים לא עומד מאחרי כל המחלות, השטן הוא זה שעומד מאחריהם, ואני יודע בוודאות, שים לב אני יודע לא רק מאמין, יודע שאלוהים קיים וחי, יש לי קשר איתו, אני מדבר איתו יום יום, הוא מדבר אליי, בדרכים שונות ונפלאות, עונה על תפילותיי, מעודד ברגעים קשים, מחזק כשאני זקוק לו, ופועל בי ודרכי להביא רפואה, שמחה שלום וישועה לאנשים אחרים. וגם לך ברגע זה. אך אני בספק אם תקבל משהו ממה שאלוהים רוצה לתת לך. שהרי אתה לא מאמין. כתבת: "האמונה שלך תלויה לחלוטין בחינוך שספגת ובסיפורים שסיפרו לך."
אני מאמין בישוע המשיח - אמונה שהיא בדיוק ההפך מכל מה שלימדו אותי, מכל מה שספגתי בסיפורים שאגב גם סיפרו לך. כמוך ראיתי את הסדרה המצחיקה "היו היה", וכמוך שמעתי בבי"ס החילוני האתאיסטי את כל השקרים של דרווין. אולי האמונה שלך היא זו שתלוייה לחלוטין בחינוך שספגת ובסיפורים שסיפרו לך? האמונה שלי מבוססת לחלוטין, על התגלות אלוהים ברוחו, והתגלותו היום יומית ברוחו המתגלה מתוך דבר ה'(התנ"ך והברית החדשה), הבריאה ומלכותו שהיא מעבר לבריאה. וכך כל מי שנולד מחדש לאמונת ישוע המשיח. ישנם דברים בתוך כל התיאוריה של האולוציה שהם נכונים, לא הכל שגוי, אך להגיד שהכל התחיל מנקודה סולארית והתפתח למה שיש לנו היום, בן-אדם אתה זקוק לאמונה גדולה, ולהמצאת קונספירציה ענקית בשביל להוכיח את הדבר. אני לא מבין מדוע זאת סתירה להאמין באלוהים כל יכול, ולא להאמין שבני אדם ויצורים אחרים מתפתחים לבד באופן טבעי. זאת אולי סתירה להאמין גם בזה וגם בזה. לאמונה דווקא ישנם הסברים אמתיים, ולמעשה האמונה יכולה להסביר הכל. אולי לי אין את כל ההסברים, אך אני יודע ומכיר לא מעט אנשים שכן יוכלו להסביר לך בענייני אבולוציה, ולהוכיח לך שאלוהים כן קיים. לי פשוט אין כרגע את הכלים האלה. אך הנה קישור לאתר נחמד, ולעוד אתר נוסף.
 
אל תדאג לא משהו אישי

החלטתי להוריד את כל פסטיבל ההתנגשות באמונה, באמצעות האבולוצייה. אתה פשוט היית חלק משירשור, וזה היה בלתי נמנע שגם הודעתך תמחק. עניין טכני בלבד.
 
שלחתי לך מסר אישי

שם פירטתי מדוע נמחקו הודעותיך. דבר שבפורומים אחרים אפילו את זה לא טורחים לעשות.
 

nrmlsr

New member
שאלותי אליך

אם האדם הוא תוצאה של פעילויות כימיות וחשמליות בלבד אז מאיפה לו כל הרגשות? מהלב? הרי אם האדם הוא תוצאה של פעולות כימיות חשמליות אז לא צריכים להיות קיימים בו רגשות בדיוק כמו ברובוט. עובדה שהרגשות קיימות והן לא כימיות חשמליות כי אם היו כאלו אז הן היו רק רגשות לפי מראה עיניים ותוצאה של רגשות מזיופים. האדם לא נוצר מהקוף בדיוק כמו שהיונקים של ימינו לא נוצרו מהדינוזאורים. גם אם מדובר בקוף קדמון עדיין זה קוף ולא משהו אחר. המדע מסוגל גם לטעות,אם יוכח בעתיד שכל התיאוריות של התפתחות האדם לפי השיטה המדעית שגויה אז האמונה האתאיסטית תתפורר ברגע אחד ביחד עם הרעיון שהמדע הוא אמין יותר. נשמה היא לא מוח אלא רוח שמטרתה לשכון בלב האדם בצורה שלא נראית לעין והיא זאת שדרכה אנו מקבלים רגשות,יש לה השפעה גם על המוח וגם על הרגשות שבלב. ברגע שאותה רוח(נשמה) נוטשת את הגוף אז הגוף מת. אני לא מקבל בכל מקרה את התיאוריה שהינך העלאת כי תיאוריה היא לא עובדה רק בגלל שמדענים קבעו כך,מדענים מסוגלים לטעות. כשאלוהים עצמו יכריז בפני כל העולם שתורת האבולוציה נכונה ושכך התפתח העולם אז אאמין לדבריך שהוא התפתח מאיזשהו תא שגדל לדבר מסויים הותפוצץ ובמהלך השנים יצר את העולם יש מאין. אלא אם מדובר בהתערבות אלוהית שעשתה זאת אז גם יש סיכוי שאאמין אם אלוהים עצמו יגיד זאת. בכל מקרה אין שום זכר לאבולוציה בתנ"ך ובתקופה שבה נכתב התנ"ך התיאוריה אבולוציה לא הייתה קיימת. לכן זאת המצאה של המדענים ושל אנשים שרצו להחליף את האמונה באלוהים באיזו תיאוריה מדעית שגויה שנשמעת משכנעת משום שלאדם שאיננו מאמין יותר קל להאמין בה משום שהיא מסתמכת על מה שלאדם נוח לראות אך לא על דברים מעבר לעולם הזה. אם משהו יחזור אחורה בזמן לתקופה שבה הכל נוצר ויעיד שהתיאוריה הזאת נכונה אז אקבל אותה כעובדה אך ורק בתנאי שגם אלוהים עצמו יגיד זאת. בכל מקרה לפי מה שהבנתי באת לפורום בכדי ליצור מריבה או לגרום לפורום להראות כמו פורומים אחרים. אם הינך מעוניין לדון על דתות שונות ועל אידיאולוגיה לשם כך קיים בתפוז פורום העוסק בכך אך פורום נצרות והאמונה המשיחית מיועד לאלו שרוצים להכיר את האמונה המשיחית וגם פורום עבור הקהילות המסורתיות של זרמי הנצרות וגם לכאלו שמגדירים את עצמם כ-"משיחיים" וגם בשביל לשאול שאלות בפורום אך לא בכדי להפוך את הפורום הזה לפורום העוסק באמונה האתאיסטית או במלחמת דוקטרינות. אם באת לפורום בכדי להכיר את האמונה המשיחית לעומק ולא בשיטה השטחית שבה אתה מכיר את רוב האמונות אז תוכל לשאול שאלות,לחקור את האמונה לא מתוך שמועות ודעות אתאיסטיות כלפי האמונה אלא מתוך ידיעת האמונה לעומק ויכולת לדעת מה ההבדל בינה לבין כל אמונה אחרת ולא באופן מכליל כמו כל אמונה. האמונה המשיחית איננה דת אך חלק מעקרונות האמונה הם אכן חלק לבסיס של זרמי הנצרות שקמו בהיסטוריה וכמו כן בסיס לנצרות אך האמונה המשיחית קדמה לנצרות ולכן היא הייתה קיימת זמן רב לפני שהדת הנוצרית קמה. משום שאתה פוסל את האמונה באלוהים זאת הסיבה היחידה שבגללה אתה שם את כל האמונות האחרות והדתות האחרות באותה קטגוריה משום שאינך רואה הבדל בניהן,נכון שרוב האמונות והדתות אינן נכונות אבל זה לא אומר שככה זה גם עם האמונה המשיחית. עוד שאלה שיש לי: אם אתה מרוצה מהחיים ולא חסר בחייך כלום לפי דבריך אז לשם מה באת לפורום? לשאול שאלה ולהכיר את הפורום? להביע דעה מתוך היותך מאמין? אם לא אז לשם מה באת ליצור מריבה? אגב אני ממליץ לך ללחוץ על הודעת המנהל\ת בכדי לקרוא את חוקי הפורום בכדי שלא תפר אותם בטעות כי יש גולשים מסויימים שאינם מאמינים שעדיין עוברים על החוקים וחבל שתבוא לפה בשביל להרוס כל שרשור והודעה ולשכנע שדבריך הם אמת,לשם כך קיים פורום אחר בנושא שיש בו מקום לדעות שונות ולדיונים על דתות ואידיאולוגיות שונות. אם תרצה אפנה אותך לפורום אחר בהודעה פרטית שבו תוכל להביע את דעתך כמו כן קיים בתפוז גם פורום שעוסק באתאיזם גם בו תוכל להביע דעה ועוד פורום נוסף שעוסק בנושא החופש מכל דת ואמונה שהאדם לא מקבל עליו אם אתה באמת לא רוצה לגלוש בפורום ואין לך מטרה כלשהי להכיר את האמונה המשיחית ולא את הפורום אלא רק בכדי ליצור מריבה אז עדיף שתבחר פורום אחר. פה אסור לשכנע אחרים שאמונה אחרת שסותרת את חוקי הפורום היא נכונה,פה זה לא הפורום הנכון לשם כך. אם יש לך כוונה כלשהי להשאר בפורום בכדי להכיר אותו היטב ולהכיר את האמונה המשיחית וללמוד על נושאים היסטוריים שקשורים לאמונה אז אתה יכול לשאול אך ברוח טובה מבלי לעבור על כללי\חוקי הפורום שכתובים בהודעת המנהל\ת. אני השתדלתי לנסח את דברי בצורה ברורה כמיטב יכולתי,אני מקווה שדברי הובנו כראוי ולא ההיפך מהכוונה בדברי. אני לא מסלק אותך מהפורום או משהו כזה ובטח אין לי סמכות כזאת אך אני בא לומר לך שפשוט הדרך שבה אתה מנהל דיון עוברת על כללי הפורום ואפילו עלולה להפוך את הפורום הזה לפורום שבו במקום שקט ושלווה קיימת מריבה,כעס,פילוג ושנאה וחבל שזה יקרה כי זאת לא מטרת הפורום. אם אין לך כוונה כלשהי להשאר בפורום אז אל תגרום למריבה ולהחלשת האמונה של הגולשים המאמינים שנמצאים בפורום או גולשים בו,כי אם זאת מטרתך להוכיח את דבריך כנכונים אז זה לא הפורום המתאים,יש פורומים אחרים לשם כך. מטרת הפורום היא להציג את האמונה המשיחית ואת עקרונותיה ולדון על דברים משותפים למאמינים וגם סתם לשאול שאלה בקשר לפורום ולעיקרי אמונתו אך מבלי להתבטאות בדרך פוגענית. אתה יכול להגיד שלפי דעתך לא קיים העולם הבא אבל מבלי להביע זאת כיאילו זאת עובדה שהוכחה כבר וכיאילו שיש מתים שהעידו על כך,אין ולא היו ולכן דבריך הם בגדר של דעה ולא הוכחה וגם זה לא הפורום שבא לשכנע אחרים שאמונה אחרת היא נכונה.
 
לא באתי לריב

הגעתי לפורום ממש במקרה בזמן שחיפשתי פורום אחר, השרשור הזה תפס אותי אז החלטתי להגיב בנושא
כל הרגשות שלנו הן תוצאה של פעילות חשמלית וכימית במוח, תרופה נגד דיכאון זו רק דוגמה אחת קטנה לחומר פיסי שמשפיע על הרגשות שלנו, אם הנשמה אינה חומרית כיצד תרופה פיסית משפיעה עליה? כיצד שדות מגנטיים במופעלים על המוח משפיעים על הנבדק ויוצרים תחושות של פחד או לחילופין שלווה עמוקה? (תלוי על איזה איזור מופעלים השדות) למחשב אין (עדיין!) רגשות משום שהוא אינו בנוי כפי שבנויי המוח שלנו, המוח שלנו בנוי מרשתות נויירונים מאסיביות בנות מאות מיליארדי סינפסות וקשרים מסועפים בינהם, ברגע שהמחשב יבנה בצורה זו (דבר שצפוי בתוך 20 שנה לכל היותר) אז גם כן, גם למחשב יהיו רגשות וגם לו תהיה תודעה עצמית! כאשר אדם "מת" מוות קליני הוא לא באמת מת, תאי המוח שלו עדיין שלמים,וברגע שחמצן מתחיל לזרום למוח הם שוב חוזרים לפעול, הדבר דומה למחשב שכיבית לו את המתח, המסך נהפך לשחור והמחשב לא יכול להריץ משחקים, תוכנות ואינטרנט, אך ברגע שתחבר לו את החשמל מיד הוא שוב יחזור לפעול ויפעיל מחדש את כל התוכנות שרצו בו קודם! (בצורה פשטנית הדבר מקביל למחשבות במוח אנושי). אנשים במצב טראומטי אחרי תאונה עשויים לחוות חוויות שונות ומשונות הנובעות מהזיות שנוצרות במוח, ההזיות האלו הן המקור לכל חוויות המוות הקליני (דרך אגב רק חלק קטן מאד מהאנשים שעוברים מוות קליני חווים זאת)
 

nrmlsr

New member
תשובה לשאלתך

לאדם וחווה נולדו הרבה צאצאים ולכן כל העמים שתיארת הם צאצאים של בניהם ובנותיהן של אדם וחווה. משום שהיו להם בתקופה שלהם הרבה ילדים אז הם קיימו יחסים בינם לעצמם וכך הביאו עוד צאצאים בהדרגה. אז זה לא היה אסור בתקופת אדם וחווה רק לאחר תקופה מסויימת הדבר נאסר. בתקופת אדם וחווה לא היה קיים עדיין האיסור לקיים יחסים במשפחה זה נאסר רק לאחר התקופה שבה אלוהים נתן למשה את התורה עם המצוות וכל הציווים. פעם היה עם אחד שהתרכז בבל(כיום עיראק) ורצה להפיל את שלטון אלוהים ולהביס את אלוהים ולהפוך למפורסמים ואותו עם הוא נחשב לעם רק לאחר כמה דורות של אדם וחווה וכמה דורות מנח ואכן כשאותו העם בבל החל לבנות מגדל שנראה גבוה ברגע האחרון לפני שעוד הספיקו לסיים לבנות את המגדל אלוהים בילבל להם את השפה וגרם לכך שכל אחד יתחיל לדבר בלשונות שונים(שפות שונות). וזה היה העונש של אותו עם שהוא יתפלג לעמים שידברו בשפות שונות שלא בהכרח מבינים זה את זה וכך בעצם נוצרו בהדרגה עמים רבים. יש עמים שהם גם צאצאים של בני נח והרוב הם גם צאצאים של אותו עם שהתאחד בכדי לבנות את המגדל והיה בעל מחשבה אחת,דעה אחת,רצון אחד והכל בו היה משותף לכולם ולא היה אף אחד מאותו עם שחשב אז אחרת זה קרה רק לאחר שאלוהים גרם לאותו עם לדבר בשפות שונות וכתוצאה מכך נוצר באותו עם פילוג שהוביל בהדרגה יצירת עמים רבים בעלי תרבויות שונות. אם אותו העם בבל(כיום עיראק) לא היה מקים מגדל בשביל להלחם באלוהים אלא היה מתפלל לאלוהים לעזרה והיה מבקש שיעזור לו להשאר מאוחד המצב היה נראה אחרת כיום אך אותו עם מרד באלוהים למרות הברית שכרת עם נח לפני שקם אותו עם שהרי לפני כן הייתה קיימת משפחה ורק אחריה קם המושג עם ובהדרגה לאחר הפילוג של אותו עם נוצרו עמים ושבטים וכן הלאה. כמו כן הפילוג גם גרם לפילוג יבשת אחת לכמה יבשות וארצות וכך בעצם נגרם חוסר האחדות.
 
אז אתה מודה שהאבולוציה נכונה ../images/Emo13.gif

ראית פעם איש ואישה לבנים שנולד להם בן כושי? ובת אסיאתית? ועוד ילד אינדיאני ("אדום") וילד נוסף הודי? ראית פעם זוג כלבי זאב (זכר ונקבה) שנולדים להם גורים מסוג פודל? וקולי? רוטווילר? ופינצ'ר? אם אתה מודה שמשני אנשים התפתחו כל כך הרבה גזעים שונים של בני אדם אז אתה בעצם מסכים שהאבולוציה נכונה וכי זן אחד יכול להתפתח לזן אחר.
 
לא הוא לא

אתה מבין שאנחנו מאמינים שהמשיח ישוע נולד לאישה שלא ידעה גבר? אנחנו מאמינים בעל-טבעי, ואם אלוהים רוצה שלאשה לבנה וגבר לבן יוולד ילד קושי. אז זה מה שיהיה. ואולי זה גם מה שהיה.
 
למעלה