לאשר המשך השיחה
בשיחה הקודמת טענתי כי אני ניצב לפחות לפעמים בפני בחירה ואין שום דבר בעולם מנחה אותי לבחור באפשרות זו או אחרת. כבודו אם אני זוכר נכון (משום מה לא מוצא את ההודעה) שאיני חייב לבחור וזה נובע מסטרוקטורה נפשית. וכן הציב לי לקורת רוחי אתגר להציג דוגמה לנימוק שאני נותן לבחירותיי. ראשית אני מבקש לשאול - מה כונתך נובע מסטרוקטורה נפשית. בוא נאמר שיש מובן ידוע למילים "סטרוקטורה נפשית" וכי זה משנה את העובדה שאין לי מנוס מבחירה ? ודאי שעובדה חיה זו נובעת בין היתר מכל מיני דברים וגם ממני (אם תרצה מהסטרוקטורה הנפשית שלי). אך ממה נפשך ? אם נובע מדבר זה או אחר - עדין אני צריך לתת נימוק לעצמי כאשר אני ניצב בפני בחירה. למעשה זה מה שאני מכנה בחירה. איני יודע מה תוצאותיה של אותה בחירה. אך את הבחירה אני חייב לעשות.
בשיחה הקודמת טענתי כי אני ניצב לפחות לפעמים בפני בחירה ואין שום דבר בעולם מנחה אותי לבחור באפשרות זו או אחרת. כבודו אם אני זוכר נכון (משום מה לא מוצא את ההודעה) שאיני חייב לבחור וזה נובע מסטרוקטורה נפשית. וכן הציב לי לקורת רוחי אתגר להציג דוגמה לנימוק שאני נותן לבחירותיי. ראשית אני מבקש לשאול - מה כונתך נובע מסטרוקטורה נפשית. בוא נאמר שיש מובן ידוע למילים "סטרוקטורה נפשית" וכי זה משנה את העובדה שאין לי מנוס מבחירה ? ודאי שעובדה חיה זו נובעת בין היתר מכל מיני דברים וגם ממני (אם תרצה מהסטרוקטורה הנפשית שלי). אך ממה נפשך ? אם נובע מדבר זה או אחר - עדין אני צריך לתת נימוק לעצמי כאשר אני ניצב בפני בחירה. למעשה זה מה שאני מכנה בחירה. איני יודע מה תוצאותיה של אותה בחירה. אך את הבחירה אני חייב לעשות.