לא מבין את ההיגיון שלךמשרד התחבורה בראשות מירי רגב הודיעה בסוף השנה הקודמת שבשנתיים הקרובות אין תקציב לתוספת קווי שירות חדשים או תגבור תדירות, עקב הפניית המשאבים הכספיים לרפורמת צדק תחבורתי.
אליה וקוץ בה: אכן אין תוספת בתחבורה החילונית (ואף דילול משמעותי בכמה וכמה מקווי השירות), אך יש תוספת גדולה ובוודאי שאין דילול בתחבורה הציבורית הייעודית למגזר החרדי.
דוגמאות: תוספת קו עירוני חדש במודיעין עילית (קו 7) וביתר עלית (לא זוכר את מספר הקו), תוספת קווים בינעירוניים בחריש ובנצרת עלית (הסטת קווים קיימים להארכת מסלול רצינית שמצריכה כמובן תקציב) ועוד קווים לאלעד ותגבור קווי דימונה אשדוד, ירושלים דימונה, מודיעין עילית דימונה, באר שבע בית שמש ועוד ועוד.
ככה זה שמירי לא מתערבת לראש וועדת הכספים במשרד התחבורה הלוא הוא אורי מקלב הח״כ החרדי…
מה אתם אומרים?
מודיעין עילית וביתר עילית הן ערים עם שימוש גבוה בתח"צ, וכאשר התקציב מצומצם הגיוני להפנות את התשומות הקיימות למקומות בהם ינוצלו בצורה הכי טובה.
אם כי קו 7 במודיעין עילית תוקצב כבר מזמן ורק לא בוצע עד עכשיו.
תוספות לאלעד (התוספות מינוריות לחלוטין) הן במסגרת יישום המכרז.
ובכלל, רוב התוספות מובססות על הסטת שירות, כך למשל פתיחת קו 477 מבאר שבע לבית שמש (שהוא בכלל לא קו חרדי) בוצעה לאחר דילול של קווים אחרים במרחב.
ואין סיבה שמירי רגב תתערב כאשר מדובר בהליך מקצועי לטיפול ברשת או כאשר מדובר בתוספת המבוססת על עומסים.
ככלל, הקצאת המשאבים אמורה לשרת כמה שיותר משתמשים בצורה היעילה ביותר, וכל עוד שזאת צורת העבודה אין סיבה להתערבות פוליטית.