לא לשונאי הסימולאטורים.....

ytell

New member
בתור פיסח שמשתגע על סימולטורים

תן לי לפרש את מה ששונאי הסימולטורים מתכוונים לומר. הם קודם כל אומרים לך - אנחנו לא רוצים אותך במועדון שלנו. זה מועדון יוקרתי אקסלוסיבי שכל שעת השתתפות בו עולה כמו שני סימולטורים. זה מועדון שבו יש כל מיני מילים משונות (VOR, NDB, פיינל, אויר חם, זוית התקפה, ועוד אלפים כאלה) שרק החברים בו מבינים ומורשים להשתמש בהם, ופתאום בא איזה צוציק אחד שרק יושב ליד השולחן בבית ומה פתאום שנרשה לו ליהיות חלק מהעולם שלנו. זה בדיוק כמו השפה הלטינית עבור רופאים - לשמור על הגילדה הסגורה בפני פשוטי העם. תשאל את הרופה שלך למה הוא כותב את המרשם לתרופות בלטינית, תשמע את הגימגום ואז תבין. אם תרצה לדעת מה חושבים טייסי התעופה הכללית על חובבי הסימולטורים, לך תשאל את טייסי חיל האויר מה הם חושבים על טייסי התעופה הכללית. שני הסוגים לא סובלים את זה שמנסה (לדעתם) להכנס למועדון שלהם בלי רשות. אבל מי שהוא חובב תעופה אמיתי יעריך ויחבד כל צורה של התעניינות והנאה מהתחום הפנטסטי הזה. המגינים על המועדון שלהם תוך התנשאות וזילזול באלה המתעניינים בתמימות בהצטרפות למועדון הם לא יותר מאשר סנובים ופלצנים. האמת היא שהעיסוק בסימולטור מהנה, מפרה ומאתגר לפחות כמו טיסה - שוב הכל תלוי בזוית האישית. ישנם טייסים שמבינים בתחביב שלהם ברמה שישמור האלוהים מלטוס בקירבתם. ויש פריקים של סימולטורים שתענוג להחליף איתם דעה מכל סוג. וכמובן יש גם להפך. לסיכום רשימה קצרה של חוויות תעופה שאפשר רק לחלום עליהם או לבצע רק בעזרת סימולטור טיסה (אלא אם כן אתה ג'ון טרבולטה או טייס איירליינר בכמה חברות תעופה בו זמנית) - להכיר את אופן תפעול אירבס 320 (על כל מערכותיו) כולל נחיתה בכל שדה בעולם - לנחות בכל שדה בעולם בתנאי מינימה שאתה מגדיר - לבחון את ההשפעה של המראה עם צסנה משדה בעם גובה צפיפות של 13000 רגל - לבחון את עצמך במצבים מוזרים בטיסה מבלי לסכן איש - ללמוד את כללי העזיבה של שדה התעופה קנדי בניו-יורק
 
באמת, יואב?

"לנחות בכל שדה בעולם בתנאי מינימה שאתה מגדיר" חומר למחשבה. כדי שיהיה ריאליסטי תדאג שבמהלך ההנמכה בסימולטור החדר שלך יהיה ברעידת אדמה בעוצמה 9 בסולם ריכטר ובנוסף שהשכנות יכו בחלונות עם גרזנים. תדאג גם כי אם תפקשש ולא תלך סביב באותם תנאים לא יהיה לך כתובת "crash" על המסך אלא תעזוב את עולמנו העלוב בצער. בהתקיים כל התנאים לעיל הסימולטור באמת ידמה לך הנמכות בכל תנאי מזג אויר ובכל מינימה. ואפרופו "פלצנים", "מועדון אקסקלוסיבי", ויתר בוקי סריקי, לא קראת אותי מספיק עד היום כדי להבין שאכפת לי מטייסי חיל האויר, התעופה הכללית וטייסי הסימולטורים בערך באותה רמה? (רמת אכפתיות מזערית, למען הבהירות).
 

yoav739

New member
עניתי לגלית ! אבל ידעתי שתגיב :) ..

הממ... איך אומר בקיצור ... להטיס סימולטור על המחשב זה כמו ל"עשות ביד". :) זה לעולם לא יהיה כמו האמיתי... אבל זה תרגול של כל רכיבי המערכת לקראת/במקביל/תחליף זמני הדבר האמיתי.... הממ... עכשיו בשורת ההשמצות אקבל גם תואר של סוטה ...... ברכות יואב
 
אני נאלץ לפזר את השטיות שלי גם כן

ההתחלה של מה שכתבת היתה בסדר... אבל אחר כך התלהבת/התלהמת קצת יותר מידי, אתה לא חושב? "האמת היא שהעיסוק בסימולטור מהנה, מפרה ומאתגר לפחות כמו טיסה" לפחות כמו טיסה?! אתה מנסה לומר שבדרך כלל הוא מהנה ומאתגר יותר מטיסה אמיתית? אמנם, כבר שמעתי על טייסים שהתעלפו בסימולטור בזמן נחיתת חירום כושלת, על זעה קרה, לחץ ואדרנלין, אבל איך שהוא אני (ורוב הציבור) קצת מתקשה להאמין שחוויה כמו נ.א. אמיתי לשדה פתוח, או סתם לופ אמיתי, אפשר להחליף באיזה חוויה וירטואלית בסימולטור. בו לא נגזים. האמת, ש"אנחנו" ה"טייסים האמיתיים" ש"שונאים סימולטורים" יש לנו כמה סיבות טובות לא לאהוב אותם: 1. לימוד מכשירים. היה צריך להיות שמי שלומד באויר ולא בסימולטור יוכל לסיים בפחות שעות. אבל לא. ובנוסף, עכשיו רוצים לבחון אותנו בסימולטור! כאילו שללמוד להטיס מטוס זה לא מספיק, אני צריך ללמוד להטיס גם סימולטור! 2. ההתלהבות שלכם מרגיזה אותנו. כל פעם מחדש אנחנו שומעים על הסימולטור האמיתי וכמה זה קרוב וכמה זה כיף... אני אישית שומע את זה על ה PC כבר כ 20 שנה (מי מכיר את הסימולטור המקורי עם יאגר?) ... אנחנו מנסים שוב, ושוב פעם אנחנו רואים בסה"כ משחק מחשב משעמם ולא מאתגר... ואני אומר את זה כמי שמכיר סימולטורים 20 שנה וטס רק 3... 3. כל עוד הפירסום הוא מפעם לפעם ועל נושא בודד, "אנחנו" שותקים ומקווים לעבור לנושא הטיסה האמיתי הבא... אבל ההתלהבות של "אוהבי הסימולטורים" לא יודעת גבול... פלוני מפרסם תמונה אחת, מייד אלמוני מפרסם עוד 3, והם מתחילים דיון שאבי קורא לו "ALT CTRL DEL" ... ואני לא נכנס לדיון "מי יקבע מיהו חובב תעופה אמיתי" ... כי ברור שההגדרה שלך של המועדון הזה מאד מצומצמת ומרגיזה (ביודעין) הרבה מאד אנשים. אני רק רוצה לשאול אותך שאלה הפוכה. אתה חושב שמי שאוהב לשחק במשחקי ירי/הרג בסגנון COUNTER STRIKE או DOOM ונגזרותיו גם אוהב אלימות במציאות? אתה חושב שאם נהנתי לשחק במשחק CARMAGEDON שבו קיבלתי נקודות זכות על הריגת אישה הרה עם המראה הצדדית באוטו, אז אם אני חובב אמיתי אני גם בכביש משתדל לעשות תאונות? ועוד שאלה לסיום: מה לגבי מי שאוהב לשחק במשחקי כדורגל וירטואלים? האם היית שמח לראות אותו כותב בפורום "כדורגל ליגה לאומית" ?
 
סימולטורים מול מציאות...

חלמתי על מטוסים שנים רבות. התעסקתי עם סימולטורים תקופה ארוכה, לקח זמן עד שהצלחתי להגשים את החלום ולממן לעצמי רשיון טיס. סימולטורים אינם תחליף לטיסה. אבל ניתן לתרגל המון דברים בעזרת סימולטורים (שאכן משתפרים כל הזמן). עובדה: כל חילות האויר וכל חברות התעופה מתרגלות את הטייסים על סימולטור - נכון שיש כאן שיקולים של עלויות ושל בטיחות אבל זאת לא הסיבה היחידה. אני כל הזמן רואה שיפורים בתחום הסימולציה ובפרק שהוקדש לסימולטורים בערוץ ה-Discovery, הודה קברניט של Air Canada שהוא לפעמים שוכח לחלוטין שהוא נמצא בסימולטור ומקבל זיעה קרה בעת תירגולים מסוימים. אני חוזר ואומר - סימולטור אינו תחליף לטיסה ! אבל אני בהחלט חושב שיש לו מקום ככלי עזר בתחומים רבים. ידעתם למשל שניתן לקבל שירותי ATC בזמן אמת דרך האינטרנת (נעשה בדיבור במיקרופון כמו במציאות !) - כל הפקחים והבקרים הוירטואלים עברו לצורך הענין בחינות וקיבלו הסמכה. בקיצור - סימולטורים הינם כיום חלק אינטגרלי של התעופה - בין אם אוהבים את זה או לא.
 
יחי ההבדל הקטן

כמי שעובד בחברה המייצרת סימולאטורים של מטוסי קרב, אניות וטנקים, אני יכול לומר כי ישנו הבדל קטנטן בין סימולאטור עליו מתאמנים במציאות לבין סימולאטור הרץ על PC. ולשם השוואה: לסימולאטור של F-16 שבנינו לאחרונה, רכשנו מחשב השוכן כבוד בשישה מסדי ציוד אלקטרוני "19, שעולה רק 2 מיליון דולר של חברת SGI. למרות שבסימולאטור שלנו, אין שישה צירי חופש, כמו בסימולאטורים שעליהם מתאמנים טייסים המטיסים מטוסי נוסעים, יש בו כסא + חליפת ג'י הנותנים מעט מתחושת התאוצה במישורים השונים. עלותו של הסימולאטור שלנו כשלושים מליון דולאר (ואם כבר מחירים, מחירו של מכשיר HSI ששנים כאלו הותקנו בסימולאטור = 35 אלף דולר). אז, עם כל הכבוד לסימולאטורים המשחקיים, הם עדיין משחקים. ונכון שבהחלט ניתן לתרגל בהם נוהלי טיסת מכשירים אך מכאן ועד לחווית טיסה אמיתית - "עוד הדרך רב, עוד רבה המלחמה"! (אלתרמן). ועם כל זאת, יש מקום, לפחות לדעתי, גם לאוהבי הסימולאטורים לכתוב בפורום. אריאל אריאלי
 
הדבר ברור !

אין מקום להשוואה בין סימולטור של CAE שעולה 19 מיליון דולר לבין סימולטור של מיקרוסופט - ברור שלא מדובר באותה רמה של סימולציה ! אבל למי שאין בכיס 19 מיליון דולר לבזבז על זה - סימולטור ע"ג PC זה הרבה יותר טוב מכלום ! הנקודה כאן היא שסימולטורים רכשו לעצמם מקום של כבוד בתעופה (בכל מיני רמות ובכל מיני תצורות). הצי האמריקאי מנפק לכל חניך טיס עותק של הסימולטור של מיקרוסופט - לא כי הם חושבים שזה מהווה תחליף להדרכה קונבנציונאלית- אלא כי הם כנראה סבורים שבכל זאת קיימים בסימולטור הפשוט אלמנטים חיובים שתורמים אף הם בדרך אחרת.
 

dantzur

New member
אם בשטויות עסקינן...

ראשית, בעניין מכשירים, אתה פשוט טועה. בייחוד בארצנו הקטנטונת, בה תרגול מכשירים מעשי הוא בעצם צחוק מהעבודה. לאחר זמן קצר אתה זוכר בע"פ את כל התהליכים, ולא באמת מתרגל טיסת מכשירים מלאה (ואני עוד למדתי כשהיו פי שניים שדות להנמכה :)). בנוסף, דוקא בטיסת מכשירים עניין תחושות הגוף אינו חיוני, וכידוע יכול להזיק (וכן, דווקא את זה חייבים לתרגל בטיסה רגילה...) לעניין קיצור שעות הרשיון למי שטס שעות "אמיתיות" - בייחוד בארץ זו טעות, אבל לא רק. אין כמו סימולטור לתרגול יעיל של טיסת מכשירים בה ניתן להתמקד בעיקר. איני מכיר דרך לדאוג לכך שבטיסה אמיתית המכשירים יתחילו לא לתפקד, ללא כיסויים ע"י המדריך או האמירה "הלך לך ...". בסה"כ אין ספק שיש לטוס גם שעות אמיתיות, אולם ביחס לשעות רשומות, הטס בסימולטור יהיה מנוסה הרבה יותר (ובינינו, בניגוד לשאר סוגי הטיסה, תרגול מכשירים מחייב טייס בטחון, כך שהזיעה הקרה כתוצאה מפחד אינה שייכת לעניין. לגבי טיסה בתנאי מכשירים - אני מכיר את תחושת הזיעה הקרה בתוך ענן עם מצפן שנסחף בטירוף, מצפן חירום ששכח איפה הצפון וGPS שאיבד קליטה, אכן לא קורה בסימולטור...) אגב סימולטור, אני אישית אכן מתעסק בו רק לתרגול מכשירים, ולצורך כך סידרתי בבית סימולטור עם סט מצערות של דו מנועי ודוושות כך שאוכל להתאמן בטיסת מכשירים בדו מנועי (אשר כרגיל רובה עם מנוע אחד, לכן הדוושות כה חיוניות, לפחות עד הקיזוז...) מי כמוך, עם כמויות התרגול באוירובטיקה יודע שיש דברים בהם האינטליגנציה אינה מספיקה, ומה שהגוף אינו מתורגל בו, לא יעשה בצורה מושלמת, ודאי לא בשעת חירום. אף על פי כן ולמרות הכל, מחכה ליולי להזדמנות לתרגל טיסת מכשירים "אמיתית" להנאתי בארה"ב :) לסיום, לגבי חברינו חובבי הסימולטורים - מדהים לראות את חוסר הבגרות של חברי הפורום השונים - הוזהרתם בכותרת, אינכם יכולים להתאפק, אתם נכנסים, קוראים ובסוף מתלוננים? בברכת טיסה נעימה בכל מדיום שהוא דן
 

ytell

New member
האמת היא שאני מבין אתכם

אבל נתחיל מהסוף: נכון, למי שמשחק כדורגל וירטואלי אסור לדבר על הליגה הלאומית, כמו שמי שלא כתב בעצמו יצירה ספרותית אסור לבקר יצירות של אחרים, ומבקרי התאטרון שאינם שחקנים בעצמם אין להם זכות ציוץ. בקיצור - מה הקשר? אבל, כמו שאמרתי, אני מבין אתכם. המוצר העממי הזה של מיקרוסופט, זה שעולה 50 דולר והופך את התעופה לזמינה לכל ילד, הוא כל כך מתוחכם, כל כך מסובך (בסדרי גודל מכל צסנה מזדקנת) שאני מוכן להתערב על בירה שאין כאן בסביבה הזו 5 אנשים שיוכלו להסביר בצורה אינטלגנטית איך הדבר הזה עובד. אבל זה מוציא אותם מדעתם שכל ילד היום יכול להפעיל את כל הקוקפיט של 747 מהשולחן שבחדר השינה שלו. עכשו תשמעו את הטיעונים. אומר אבי שהסימולטור ישכנע אותו לתרגל ברצינות הנמכה למינימה לכל שדה בעולם רק אם ילוו אותו רעידות של כל החדר בעוצמה של 9 בסולם ריכטר. נו באמת. ישנם סימולטורים בעולם במליוני דולרים שאין בהם בכלל תנועה. האם זה אומר משהו על איכותם? ה-FAA אישר סימולטורים מהרמה של MS כתחליף חלקי לשעות טיסה. האם הם שוב לא מבינים כלום?
 
בבקשה

אל תשים מילים בפי. או שלא תצטט אותי או שתצטט בגזור והדבק, כמו שציטטתי אותך. יש לי את כל היכולות להתמודד עם הטיעון הלא רציני שהעלית לעיל, כולל להסביר לך איך מערכות מיחשוב עובדות, לרבות מדמה טיסה. איני "יוצא מדעתי", אבל אתה יודע מדוע איני עונה לך. שים לב רק לעובדה כי אתה תקוע בתוך הטיעון שלך של הקליקות, וכל מי שעונה לך כי לא כך הדבר אינו מזיז לך כמלוא הנימה. מילא, יש לך את דעתך, לא אטריח אותך עם עובדות.
 

אמיר72

New member
אם יורשה לי ...

הפורום הזה קרוי "תעופה קלה". מעיון שטחי מאוד בנושאים האחרונים שנדונו בפורום, יש כמה וכמה נושאים שחורגים מהנושא הספציפי של "מי שבר את CAU" ו"למה לא נותנים לטייסים עם פחות מ-300 ש"ט לטוס בתחרות ניווט". יש פה גם סימולטורים, גם קצת היסטוריה תעופתית (ולא רק של GA), דיונים מקיפים על אוירודינמיקה ברמת המהנדס, סיפורי טיסה של מנ"ט (שלא קשורים ל-GA אבל הם אחד הדברים המרתקים שקראתי פה), בדיחות מכל הסוגים, ולא מעט סיפורי אז"מ. אז מה? כאן המקום לחובבי תעופה קלה, זה נכון, אבל אפשר לתבל מדי פעם בנושאים קרובים. נכון, לא צריך להגזים ולהפוך זאת לפורום סימולטורים, ובאותה מדה לא יהיה טוב אם כל הפורום יעסוק אך ורק בביצועי מנוע בהמראה או זרימה לא למינרית בתנאי לופ חיצוני או משהו כזה (מהנדסים, אל תעלבו בבקשה). אז מי ששונא סימולטורים, שלא יגיב בנושאים כאלה, כמו שמי שלא ממש מתעניין באוירודינמיקה לא מגיב בנושאים אלו.
 
אתה כל כך צודק

ולי קשה, ממגבלותי שלי, להעביר את אשר התכוונתי. אין לי כלום נגד סימולטורים, ואוירודינמיקה, והיסטוריה תעופתית, ותצלומי ססנות בפוזות מגרות, וכל היתר. הכל רק ענין של טוב טעם (בהיעדר מונח אחר שעולה בדעתי). ברגע שזה הופך לטכני כזה, כמו סניף של קומפיוטרלנד, כשאנשים שולחים כאן אחד את השני למצוא איזה patch של תוכנה באיזה אתר, לטעמי זה יותר מדי.
 

פאביאן

New member
בתור הזבוב שעל הקיר

או סוג מסוים של קורא חסר פניות מכיוון שמעולם לא שיחקתי בסימולאטור וטיסה בשבילי (בשלב זה של חיי) היא בעיקר התחממות לאור זיכרונות, נראה לי שיש מקום בפורום לדיוני סימולאטורים. אולי הם לא הדבר האמיתי אבל הם בהחלט חלק מעולם התעופה וכמו שמצוטט הסופר זורז סימנון במעריב של סוף השבוע האחרון "כאשר אתה רעב אתה אוכל". ווידוי של מורעבת טיסה (בתקווה שלא ייזקף לגנותי לדיראון עולם): שרשורי סימולאטורים משעשעים אותי יותר מפרקים מסוימים במלחמות טייסי התעופה הקלה ברשות החומסת... ולשבעים שונאי הסימולאטורים ברצוני להזכיר את הפריבילגיה שנקראת חופש הבחירה, אינכם חייבים לקרוא ולפתוח תמונות בשרשור שכותרתו "לא לשונאי סימולאטורים". ואם אתם ממש מוטרדים מעצם השרשור הרי לכם פנייתי הנרגשת - אדרבא השחיזו מקלדתכם ודחקוהו לתחתית העמוד, קברוהו תחת תלים של סיפורים על הדבר האמיתי, לא נראה לי שמשהו יתרעם או יתלונן. דא"ג השטויות לעיל לא נכתבו תחת אילוץ כלשהו אלא לחלוטין מתוך בחירה.
 
מסכים עם כל מילה ../images/Emo45.gif

בתור אחד שאוהב כל מה שטס (החל מסימולטורים דרך טיסנים וכלה בדברים קצת יותר גדולים). אין לי מה להוסיף.
 

yoav739

New member
גלית - אין לך טיפת מושג עד כמה את..

טועה !!!! את תעשי CTRL+ALT+DEL לעצמך בנושא הזה :) (השורה לעיל היא בהומור.. במסגרת השירשור) הסימולטורים של הדור האחרון, גם במחשב הביתי !! מספקים אמצעי חשוב לאימון וריענון מירב התחומים הקשורים בטיסה. ברכות יואב
 
למעלה