בתור פיסח שמשתגע על סימולטורים
תן לי לפרש את מה ששונאי הסימולטורים מתכוונים לומר. הם קודם כל אומרים לך - אנחנו לא רוצים אותך במועדון שלנו. זה מועדון יוקרתי אקסלוסיבי שכל שעת השתתפות בו עולה כמו שני סימולטורים. זה מועדון שבו יש כל מיני מילים משונות (VOR, NDB, פיינל, אויר חם, זוית התקפה, ועוד אלפים כאלה) שרק החברים בו מבינים ומורשים להשתמש בהם, ופתאום בא איזה צוציק אחד שרק יושב ליד השולחן בבית ומה פתאום שנרשה לו ליהיות חלק מהעולם שלנו. זה בדיוק כמו השפה הלטינית עבור רופאים - לשמור על הגילדה הסגורה בפני פשוטי העם. תשאל את הרופה שלך למה הוא כותב את המרשם לתרופות בלטינית, תשמע את הגימגום ואז תבין. אם תרצה לדעת מה חושבים טייסי התעופה הכללית על חובבי הסימולטורים, לך תשאל את טייסי חיל האויר מה הם חושבים על טייסי התעופה הכללית. שני הסוגים לא סובלים את זה שמנסה (לדעתם) להכנס למועדון שלהם בלי רשות. אבל מי שהוא חובב תעופה אמיתי יעריך ויחבד כל צורה של התעניינות והנאה מהתחום הפנטסטי הזה. המגינים על המועדון שלהם תוך התנשאות וזילזול באלה המתעניינים בתמימות בהצטרפות למועדון הם לא יותר מאשר סנובים ופלצנים. האמת היא שהעיסוק בסימולטור מהנה, מפרה ומאתגר לפחות כמו טיסה - שוב הכל תלוי בזוית האישית. ישנם טייסים שמבינים בתחביב שלהם ברמה שישמור האלוהים מלטוס בקירבתם. ויש פריקים של סימולטורים שתענוג להחליף איתם דעה מכל סוג. וכמובן יש גם להפך. לסיכום רשימה קצרה של חוויות תעופה שאפשר רק לחלום עליהם או לבצע רק בעזרת סימולטור טיסה (אלא אם כן אתה ג'ון טרבולטה או טייס איירליינר בכמה חברות תעופה בו זמנית) - להכיר את אופן תפעול אירבס 320 (על כל מערכותיו) כולל נחיתה בכל שדה בעולם - לנחות בכל שדה בעולם בתנאי מינימה שאתה מגדיר - לבחון את ההשפעה של המראה עם צסנה משדה בעם גובה צפיפות של 13000 רגל - לבחון את עצמך במצבים מוזרים בטיסה מבלי לסכן איש - ללמוד את כללי העזיבה של שדה התעופה קנדי בניו-יורק
תן לי לפרש את מה ששונאי הסימולטורים מתכוונים לומר. הם קודם כל אומרים לך - אנחנו לא רוצים אותך במועדון שלנו. זה מועדון יוקרתי אקסלוסיבי שכל שעת השתתפות בו עולה כמו שני סימולטורים. זה מועדון שבו יש כל מיני מילים משונות (VOR, NDB, פיינל, אויר חם, זוית התקפה, ועוד אלפים כאלה) שרק החברים בו מבינים ומורשים להשתמש בהם, ופתאום בא איזה צוציק אחד שרק יושב ליד השולחן בבית ומה פתאום שנרשה לו ליהיות חלק מהעולם שלנו. זה בדיוק כמו השפה הלטינית עבור רופאים - לשמור על הגילדה הסגורה בפני פשוטי העם. תשאל את הרופה שלך למה הוא כותב את המרשם לתרופות בלטינית, תשמע את הגימגום ואז תבין. אם תרצה לדעת מה חושבים טייסי התעופה הכללית על חובבי הסימולטורים, לך תשאל את טייסי חיל האויר מה הם חושבים על טייסי התעופה הכללית. שני הסוגים לא סובלים את זה שמנסה (לדעתם) להכנס למועדון שלהם בלי רשות. אבל מי שהוא חובב תעופה אמיתי יעריך ויחבד כל צורה של התעניינות והנאה מהתחום הפנטסטי הזה. המגינים על המועדון שלהם תוך התנשאות וזילזול באלה המתעניינים בתמימות בהצטרפות למועדון הם לא יותר מאשר סנובים ופלצנים. האמת היא שהעיסוק בסימולטור מהנה, מפרה ומאתגר לפחות כמו טיסה - שוב הכל תלוי בזוית האישית. ישנם טייסים שמבינים בתחביב שלהם ברמה שישמור האלוהים מלטוס בקירבתם. ויש פריקים של סימולטורים שתענוג להחליף איתם דעה מכל סוג. וכמובן יש גם להפך. לסיכום רשימה קצרה של חוויות תעופה שאפשר רק לחלום עליהם או לבצע רק בעזרת סימולטור טיסה (אלא אם כן אתה ג'ון טרבולטה או טייס איירליינר בכמה חברות תעופה בו זמנית) - להכיר את אופן תפעול אירבס 320 (על כל מערכותיו) כולל נחיתה בכל שדה בעולם - לנחות בכל שדה בעולם בתנאי מינימה שאתה מגדיר - לבחון את ההשפעה של המראה עם צסנה משדה בעם גובה צפיפות של 13000 רגל - לבחון את עצמך במצבים מוזרים בטיסה מבלי לסכן איש - ללמוד את כללי העזיבה של שדה התעופה קנדי בניו-יורק