לא מתחום הלוגיקה.

שני דברים שונים:

1. האם השיר דתי? אנסה לברר יותר פרטים על הרקע של השיר. הוא לא נראה לי חד-משמעית דתי. 2. הנוסטלגיה לחמימות של עבר פשוט: מסכים ב-100%! (בלי קשר לשיר).
 

Alcharzor

New member
האם שיר דתי?

למרות ש בשיר יש רמזים לישו אבל השיר עצמו נראה "פשוט", יום יומי כמו טפילה של מישהוא שלא כל כך טוב לו בחיים וידוע שאפילו אנשים שלא מעמינים משתמשים במילה אלוהים כדי להראות תיסכול או עצבים(או אלוהים,או משהוא כזה) כמו בן אפשר להרגיש את זה בדינמיקה של השיר שמילה אלוהים ניתנת להחלפה ע"י מילה אחרת המסמלת כוח עליון כלשהוא כמו "טבע" ולכן אפילו שזאת תפילה זאת תפילה לא דתית אלה תפילה שבאה להשפיע על רגשות של בני אדם כדי לתת להם מוסר כל שהוא. ועוד דבר אחד : אני חושב שהשיר הזה נכתב בשנות 60-80 תקופה זאת בברה"מ הייתה מאד רגישה ולכן אני בטוח שאף אחד לא היה מרשה לעצמו לכתוב יצירה דתית גלויה(גם לא אקוג´בה) בגלל פחד למצוע את אצמך במקומות קרים ולכן אפילו אם יש מסר דתי בשיר זה צריך לחפור לעומק כדי למצוע אותמ
 

Alcharzor

New member
הממממממ.....

עם אני זוכר נכון גם ברז´ניב וגם כרושוב אהבו את שיטת "הצינון" של מתנגדים לקו הישר של פולוטיקה הקומוניסתית
 
אני לא טוען שליטפו את הסוררים, אבל

לא צריך להגזים. פורסמו דברים "חמוּרים" יותר מתפילה דתית, היו בעיות הפצה, היתה הברחת יצירות לחו"ל, היו דיסידנטים, היה האלמנך המפורסם של פזיל איסקנדר, בלה אחמדולינה וחבריהם, תערוכות הציורים הבלתי רשמיות, לימודי העברית "המחתרתיים" וכו´, וכל האופוזיציונרים האלה לא הגיעו למקומות קרים. אני לא אומר לך שהכל היה חד וחלק, אבל גם לא צריך להגזים. מה גליץ´ לא כתב דברים "חמוּרים" יותר מתפילה דתית? או פזיל איסקנדר? קיררו אותם? הכנסיות (אלו שלא נסגרו בזמנו), המסגדים ובתי הכנסת לא פעלו בגלוי? לא נערכו תהלוכות הצלב בפסחא? לא פעלו המרכזים הדתיים בזָגוֹרסק או באֶצ´מִיאָדין (ארמניה) או בטְרָקָאי (הקראים בליטא)? על מה אתה מדבר?
 

Alcharzor

New member
נכון שהיו אבל

1.כל הכמרים ואנשי דת עבדו בשביל קג"ב. 2.אפשר להיות דסידנת רק עם אתה לא מפורסם ולא מפרסם ברבים את החומר שלך 3.אי אפשר להשוות ארמניה ולאטביה למוסקבה 4.תהלוכות צלב בחג הפסח? פעם ראשונה ראיתי אחת כזות רק בשנת 91 יכול להיות שהיו אבל לא פירסמו את זה
 
בן כמה היית לפני הפרסטרויקה?

1. כנראה ראיתָ את רשימות הק.ג.ב. ואת רשימת הכמרים והשוויתָ. 2. אני לא אומר שלא היו הגבלות ורדיפות, אבל לא כמו שאתה טוען ומגזים בלי בושה. מפרסמי האלמנך בלה אחמדולינה, פזיל איסקנדר והשאר לא היו מפורסמים? קיררו אותם? או את הצייר רבין? 3. טרָקָאי (עיר הקראים נמצאת בליטא ולא בלטביה). פרט "קטן" לכאורה, אך מעיד על גישת ה"בערך", "הרושם הכללי" מבלי להיכנס לעובדות המשעממות, או, במילים אחרות, הדעות הקדומות. 4. תהלוכות צלב חופשיות בליל פסחא ראיתי במו עיני. הסתובבתָ פעם ליד כנסיות פועלות בליל פסחא? הייתָ בכלל בזָגוֹרסק? או במנזר ליד פְּסְקוֹב? או בבית הכנסת במוסקבה? או במסגד הראשי בלנינגרד? אולי תצביע על מקורות האינפורמציה שלך?
 

Alcharzor

New member
הממממ

בן כמה הייתי לפני פרסתרוייקה? 12 אני חושב. נכון שהמידע שלי הוא לא מהידיים הראשונות אלה מאיתונות וטלויזיה אני מבין שהמקורות האלה הם לא אמינים ולכן מוכןאת נקודת מבטך על הנושא הארה:לגבי ליטה- 3 המדינות ליטה,אסתוניה ולתביה היו המדינות המשוכררות ביותר בברה"מ ולכן לפעמים אני מתייחס אליהם באופן דומה ולפעמים מתבלבל ביניהם
 

Alcharzor

New member
חהחהחה

גם אני חושב שעניין שהיה צריך לקחת מקסימום 30 הודעות הפך לאופרת סבון בה הדמות המרכזית היא חירש שצועקים לו והוא לא שומע
 

גאיוס

New member
קשקשת וסנפיר - נכס לפורום

חשיבות הדיון הינה בעיקר בהכרת הלוגיקה והיכולת להתפלפל בשוליים ברצינות וללא גבולות אך לא לדון בעיקר. וככל שהדיון נרחב יותר , ההבנה כי יש כאן שונות מחשבתית עמוקה - רבה יותר.
 

Alcharzor

New member
הממממ

אבל למשוך את זה במשך בארך 700 הודעות כאשר כל מה שהאנשים עושים זה תוכנים מים לא נראה לי הגיוני. אי אפשר להתווקח עם בן אדם שלא רוצה להתווקח ואפילו לא רוצה לחשוב בעצמו אלה מביע לינקים לאתרים מסיונריים
 
למעלה