לביטלס היה פרוייקט בשם Get Back

amhay

New member
תומר אני לא מתכחש,אני מנסה להבין

ובמילים אחרות - מה החשיבות הכ"כ עצומה? הוא לא חידש שום דבר שפט סאונדס או ריבולבר לא עשו קודם? אגב,מבחינתי השיא של 67 הוא Forever Changes של Love...אבל זה כבר נתון לויכוח....
 

amhay

New member
מספיק דיבורים תנו לי הוכחות - מה

האלבום שינה,באמת,לא מנסה לעצבן אני רוצה להבין!!
 

דקלה9

New member
קונספט- הסבר

שלום רב, נא לא להתעצבן- מי שאוהב את האלבום (ובצדק- הוא באמת אלבום מקסים) אוהב ומי שלא- לא נראה לי שניתן לשכנע אותו, זה פשוט עניין של טעם. בקשר למידע שביקשת: האלבום היה אמור מלכתחילה להיות אלבום קונספטואלי (כלומר- אלבום שמבוסס על רעיון= קונספט אחד). פול מק'רתני בא עם הרעיון הזה הישר מחופשה בארה"ב, שם שלטו להקות בעלות שמות ארוכים ומצחיקים. הוא חשב שאם הביטלס יתחפשו ללהקה אחרת לאלבום אחד זה יגבש אותם ואולי יפתור כמה מבעיות המורל שהיו להם אז. הרעיון הזה הצליח מאוד חלקית: העטיפה ושניים משירי האלבום מוקדשים לרעיון הלהקה של סרג'נט פפר. שאר האלבום רגיל לחלוטין...ועדיין נהוג לקרוא לאלבום הזה קונספטואלי. הכל עניין של טרמינולוגיה.
 

i love lucy

New member
שימו לב: (כף יד מעל ידו של פול...)

מה זה אומר???. מואהאהאהאהאהאהא
 
יש דתות שאומרות...

שכאשר יד מורמת מעל בן אדם בצורה כזו- זהו סימן של מוות... זה עוד רמז ל"פול מקרטני מת"...
 

Tomer 123

New member
זה לא כל כך דעה אישית

זו עובדה היסטורית שהאלבום הזה זכה לכזאת הצלחה בסדר גודל ענק, ו Forever Changes פחות. מה האלבום שינה? האמת, לא הרבה. בושא הזה אני מסכים איתך. פט סאונדס וריבולבר, שהם לדעתי שני אלבומים שעולים על פפר בחשיבותם ואיכותם, לא הביאו את החידושים שלהם בסדר גודל כמו הסמל החשיבות ההיסטורית שלו וגם המוסיקלית, הם שהופכים אותו לדעתי לאלבום חשוב
 
אולי מפני שזה האלבום הראשון

שיצר את המוזיקה הפסיכודלית לעולם, אם אני טועה תקנו אותי, אפילו לפני הפינק פלויד. דרך אגב, היכן הפינק פלויד ברשימה של המגזין "הרולין סטון"
אמיר
 
סרג'נט פפר- דרגה בפני עצמה

האלבום הוא מהפכני בעיקר בגלל איכות הסאונד המופלאה שלו שלא חזרה בשום אלבום אחר של הביטלס. שימו את האלבום על פול ווליום בסטראו ותבינו למה. הביטלס השקיעו את הנשמה באלבום מה שאי אפשר להגיד על האלבומים שבאו אחריו (הם די זרקו זין מבחינת איכות הביצוע למרות שמבחינה טכנולוגית אפשר כבר היה לעשות דברים הרבה יותר מתוחכמים) אפשר להתווכח לגבי השירים עצמם אם אוהבים אתם או לא.. לגבי הקונספט - הוא לא באיזשהו נושא מסוים אלא בתפיסה הכוללת כפי שניסח זאת פול - האלבום ולא הלהקה יוצא לסיבוב הופעות...
 

yo t a m

New member
לא מסכים...

ב-Abbey road הם "די זרקו זין מבחינת איכות הביצוע למרות שמבחינה טכנולוגית אפשר כבר היה לעשות דברים הרבה יותר מתוחכמים"?! העניין שהופך את סרג'נט פפרס ל"כל כך ייחודי" זה בעיקר העטיפה היפה שלו, והעובדה שעשו לו יחסי ציבור לא רעים בכלל. אמנם השירים בו גאוניים (חלקם לפחות) ויש בו שירים כמו Lucy in the sky with diamonds, She's leaving home, ועוד רבים וטובים, אבל הוא בהחלט לא אלבום קונספט (נו, חוץ מסרג'נט פפרס וסרג'נט פפרס ריפרייז שזה לא הקונספט הכי קונספטי שאפשר לחשוב עליו). קונספט כזה כבר היה ב-with the beatles עם You've really got a hold on me ו-hold me tight. אולי מה שבאמת יפה בסרג'נט פפרס, זה שהוא מצליח לשטח לחלוטין את הפסיכודליה באשר היא, וכך בעצם להעביר אותה לציבור הרחב. ריבולבר, כדיסק שיש בו ביקורת ישירה על "איש המיסים", על האנשים הבודדים, ושאר דברים, לא יכול להיות מיינסטרים. הוא פשוט מרדני מדי. סרג'נט פפרס, ששיא המרדנות בו זה להגיד שהנאה יותר חשובה מכסף (מה שאגב נכון), לפחות בצורה הישירה (ויכולים להיות רמזים סופר נסתרים, אבל אף אחד לא שם לב אליהם, אז הם לא חשובים כל כך...), יכול להיות מיינסטרים, ולכן הוא נחשב לדיסק הפסיכודלי הראשון (מה שכידוע *ממש* לא נכון), מכיוון שהוא הדיסק הפסיכודלי הראשון שלא רק קומץ אנשים ומבקרים שמו לב אליו, אלא שנמכר באופן המוני, ובזה באמת הייחוד שלו.
 

i love lucy

New member
מה??? מה הקשר לעטיפה... מה

שהופך אותו למצויין זה מה שבפנים אז נכון ! גם הקנקן משובח!!! זה רק נקודה לציון!!!
 
העתיפה של סרג'נט פפר אכן יחודית

איך יכולתם לשכוח את הסיפור שבעטיפת האלבום - "פול מקרטני מת". מה שעושה אותו לאכן גאוני ויחודי.
 
"זריקת הזין" של הביטלס

אני עדיין מחזיק בדעתי שמבחינת איכות הביצוע - צליל נקי, אפקטים ומה שנקרא " גימור המוצר" ( וזה בהחלט כולל את העטיפה!) אין לסרג'נט פפר מתחרה בתקליטי הביטלס. תראה זה לא ממש רעיון שאני הזיתי אותו - לנון בעצמו רצה לחדש כמה וכמה שירים מאוחרים בטענה שההגשה שלהם לא היתה מוצלחת מבחינתו - "across the universe" למשל. אפשר גם להבין את זה - אם אתה לא בדיוק נהנה מחברתם של החברים שמנגנים איתך , אין לך ממש כח וחשק להשקיע בשירים שלך יחד איתם ובשירים שלהם יחד איתך..וזה בדיוק מה שקרה - כל אחד נתן את הקטע שלו ורץ לעשן סמים במקום אחר - ג'ון עם יוקו, ג'ורג' בלוס אנג'לס רינגו בכל מיני איים אקזוטיים היחיד שנשאר לעשות את העבודה השחורה משהו היה פול - שהפרפקציוניזם שלו לא נתן לו מנוח..
 

i love lucy

New member
דווכא פול אמר שמי שלוקח סמים לא

יכול ליהיות אותו בן אדם... ברור שהם לקחו סמים פה ושם אבל הם נראים כאילו הם לא דפקו את החיים שלהם מזה... כי הם מושלמים!
 
ביטלס סמים

זה שג'ון היה מכור כבד להרואין וטריפים, זה שפול ורינגו היו אלכוהוליסטים כבדים (רינגו אף אושפז בגלל זה) וזה שג'ורג' מת מסרטן ראות/גרון לא כתוב בעטיפות התקליטים. ואף על פי כן..הם עדיין הביטלס ואמר פעם מישהו חכם - המציאות היא למי שלא יכול להתמודד עם הסמים
 
../images/Emo4.gifלא נכון.../images/Emo72.gif../images/Emo113.gif../images/Emo186.gif

פול בקושי נגע באלכוהול, ורינגו אושפז בגלל אלכוהול רק הרבה אחרי הפירוק, כשלא הייתה לו עבודה והוא עבר דיכאון קשה, ולכן התנחם באלכוהול. לא לסלף את העובדות.
 
ועוד בנושא הקונספט..

הקונספט עליו מדברים בתקליט הוא לא מבחינת רעיון מרכזי שמלווה את האלבום או סיפור שעובר כחוט שני באלבום אלא קונספט במובן של - אלבום מושקע מא' עד ת' שלא צריך להקה שרצה להופעות ממקום למקום כדי לקדם אותו (מה שהביטלס עשו כל השנים לפני כן) אלא אלבום שרץ ממקום למקום כדי לקדם את הלהקה..
 

amhay

New member
זה בטח לא הופך אותו לאלבום קונספט..

אלבום קונספט הוא או אלבום שיש מאחרויו סיפור(או נושא אחד שכל השירים מדברים עליו למשל dark side או what's going on של מרוין גיי) או אלבום שנשמע כאילו לא סתם אוסף שירים אלא אלבום אחיד...מה שהיה פט סאונדז למשל(ויש היאמרו גם פה השירים באותו נושא וכולי..) וכן,גם סרג'נט פפר...למרות שמהבחינה הזו דארק סייד וwhats going on הם דוגמא יותר טובה
 
קולות של חיות וצדדים אפלים של הלבנה

מה בדיוק הקונספט או הרעיון ב pet sounds . קולות של חיות אולי
? נשמע די דבילי כמו שאר האלבום הזה שהסיבה היחידה שמישהו בכלל זוכר אותו זה בגלל שפול פלט פעם שזה השפיע עליו לעשות את סרג'נט פפר (עשה ג'סטה פול -לחבר שכנראה סיפק לו סמים כשהגיע לביקור באמריקה) - מבחינתי הבי'ץ בויז לא עומדים במבחן הזמן. גם לגבי dark side של הפינק פלויד - אני לא חושב שיש שם יותר רעיון מרכזי משיש בסרג'נט פפר. התקליט TOMMY של להקה בריטית שהשפיעה לא מעט על עשיית אבי-רואד (מומלץ לשמוע) הוא דוגמה לתקליט קונספט אם יש בכלל דבר כזה..אולי גם רדיו בלה בלה..?
 
למעלה