לביטלס היה פרוייקט בשם Get Back

amhay

New member
הזלזול שלך בפט סאונדס...

חסר בסיס לא טענתי שיש קונספט מוצלח בפט סאונדס אלא שהוא האלבום הראששון שהיה יותאר אלבום מאשר אוסף של שירים כלומר אחיד....והוא היה הראשון...
 
אני הבעתי את דעתי + המשך לקרוא..

אני נאלץ לשאול אותך מאיפה העובדות שהוא היה הראשון אם אפשר לסדר את זה בסדר כרונולוגי בכלל? האם אתה מכיר את כל התקליטים והלהקות שפעלו בשנות השישים בארה"ב ובבריטניה כשאתה אומר שהוא הראשון? ולמה אתה מתכוון שאתה אומר "יותר אלבום מאוסף שירים" במה זה מתבטא בדיוק? וסליחה שאני מתפרץ..
 

i love lucy

New member
אני איתך בזה! זה אכן אלבום ממש ממש

מושקע ורואים את זה ... עובדה!
 

i love lucy

New member
אההה לא!!! זה היה לאח של פול! אני

פשוט סנילית אז סליחה על אי ההבנה
 

דקלה9

New member
הביטוי בקשר לאיכות הביצוע

גם גס וגם מטעה. אני חושבת שלא טרחת לברר את הפרטים שאתה כותב עליהם בכזה ביטחון עצמי. חבל... הביטלס הפסיקו להופיע (בין השאר) דווקא בגלל שהאיכות על הבמה לא מצאה חן בעיניהם ולכן הם העדיפו את האיכות הגבוהה יחסית שהאולפן הציע. הם לא היו מרוצים גם מזה, אבל זה מה שהיה. יותר מזה- בשנה שלאחר מכן, הביטלס פתחו אגף מיוחד בחברת "אפל" והעסיקו לאלקטרוניקה כדי לשדרג את הביצועים ("מג'יק אלכס"). בסופו של דבר הבחור הזה התגלה ככישלון, אבל הכוונה המקורית שלהם ברורה. הטכנולוגיה בזמנם היתה די גרועה. אם אתה בכל זאת רוצה לכתוב בפעם הבאה על סמך עובדות,עיין בספרים: Many Years From Now וכן בכרונולוגיות המצויינות (בעיקר בספר שנוגע הקלטות) של מארק לואיסוהן. אחרי עיון בספרים האלה, נראה לי שדעתך לא תהיה כ"כ נחרצת...
 
איכות ביצוע

אני עדיין מחזיק בדעתי שאיכות הביצוע מבחינת כלים אפקטים וסאונד ירדה.כמו כן מורכבות השירים ירדה גם כן בעיקר בתקליטים האחרונים.ההחלטה היתה של הביטלס להפסיק לעשות תקליטי אולפן מסובכים ולעבור יותר להקלטות חיות של הלהקה כגוף אחד - יש בזה קסם אבל אין מה לעשות האיכות יורדת..אין לזה שום קשר למג'יק אלכס ולפתיחה של "אפל" ואם אכן תקראי שוב טוב את הפרק בביוגרפיה של פול מקרטני תגלי שג'ון התלהב ממנו בגלל כל מיני צעצועים אידיוטיים שהוא היה מכין לו והנסיון שלו לבנות לביטלס אולפן התגלה כבדיחה לא מצחיקה אפילו... תראו לא סתם מקרטני מוציא את התקליט let it be מחדש - אתם קולטים ?? מי שמע על להוציא תקליט מחדש !!? ? זה הרי אבסורד ורק מוכיח את הבלאגן חוסר הכיוון והסכסוך שהיה בין חברי הלהקה - הם הקליטו את השירים אבל לאף אחד לא היה אכפת אם זה יצא בתקליט או לא..למה ג'ון לנון או ג'ורג' לא טרחו להוציא את let it be? מה יש ? למי אכפת..הרי " אנחנו להקת ליווי של פול ותו לו "....
 

yo t a m

New member
שמע ידידי...

אתה די מקשקש כאן. Let it be הוא דוגמא יוצאת דופן, מכיוון שהוא באמת היה אלבום שלא נעשה באהבה. אני לא מבין איזו איכות "יותר טובה" אתה מוצא בסרג'נט פפרס שאין במג'יקל מיסתרי טור, האלבום הלבן או אביי רוד. אני לא מוצא איכות כזאת. לגבי ה"חוסר קונספטואליות" של פט סאונדס או דארק סייד אתה טועה לחלוטין, ופט סאונדס למעשה נחשב לאלבום טוב הרבה יותר מסרג'נט פפרס. הוא פשוט פחות מיינסטרימי. גם הפרוייקט של עידן רייכל הרבה יותר מיינסטרימי מסרג'נט פפרס. האם זה אומר שהוא יותר טוב? ואגב... לגבי הוצאה מחדש של תקליט... דווקא שמעתי נגיד על "דארק סייד" שכבר הוצא שלוש פעמים, וכל תקליט למעשה עובר עריכה מחדש כל כמה עשרות שנים. אמנם הדוגמא של לט איט בי נייקד קיצונית, אבל הוא לא שונה מאלבומים אחרים שמחודשים.
 
שמע אתה ידידי

בוא נבחן מה היה לנו אחרי סרג'נט פפרס - "מסע הקסם המיסתורי": זוהי אסופה של שירים חלקם מתקופה מוקדמת שכבר יצאו כסינגלים (שדות התות , פני ליין וכל מה שאתה צריך..אהבה) ממשיך בעיקר עם עבודת סולו של מקרטני ותרומה יחידה של ג'ון ב"אני ארי הים". על השירים של ג'ורג' בתקליט אני לא רוצה להרחיב מפאת כבוד המת. הידעת שאוסף השירים לא יצא כתקליט בבריטניה בכלל ? !! רק בארה"ב מאוחר יותר כתרגיל שיווקי?. אני בהחלט אוהב מאוד חלק מהשירים אבל בוא נודה על האמת - זהו תקליט שנועד לסכם סרט טלויזיה לא מוצלח שאף אחד מהחברים חוץ ממקרטני לא ממש סבל. אז לסיום הפרק הזה- מסע הקסם המיסתורי הוא לא ממש תקליט להקה אלא אסופה של חומרים נהדרים שהצטברו. זה כמובן לא מוריד מגדולתם של השירים.. את אותו התרגיל אפשר ליישם על צוללת צהובה (מה קשור אלינור רגבי ולוסי ברקיע היהלומים לכאן?) לגבי התקליט הלבן ואבי רואד בהמשך..
 

ביטלמן

New member
האלבום מג'יקל מיסטרי זה אלבום מעולה

ויש עוד שיר שבמקרה שכחת של ג'ון (stawberry fields) הוא יצא בעקבות הסרט אבל פסקול הוא לא יותר מזה, הוא אחד האלבומים הטובים ביותר של הלהקה. לגבי האלבום הלבן ואבי רואד- כאן רואים כתיבתם של לנון/מקרטני בשיאה כשרון הכתיבה של ג'ורג' האריסון גודל ואפילו רינגו התחיל לכתוב. אלה אלבומים מצויינים של חבר בלהקה לקח חלק בכתיבתם.
 

דקלה9

New member
אני לא מסכימה

בכל מקרה- אני רוצה להדגיש: הויכוח הזה על בסיס ידידותי בלבד, אל תיעלב בבקשה (כמו שאני לא נעלבת ממך)... ועכשיו לעניין- השתמשתי ב"מג'יק אלכס" להוכחה שהם רצו לשדרג את עמצם דיגיטלית. ג'ון לנון לא היה אידיוט ולא היה שוכר אותו בשביל צעצועים... הוא התלהב ממה שהוא הכין לו ולכן מינה אותו להכין אולפן מוצלח יותר עבורם. נכון, הוא לא הצליח (הזכרתי את זה גם קודם), אבל אף אחד לא היה מדבר איתו בכלל מלכתחילה אם לא היו חושבים שהוא כזה גאון... אני באמת לא מבינה על מה אתה מבסס את הטיעון שלך בקשר לאיכות, נדמה לי שאתה מבלבל בין איכויות האנתולוגיה וההוצאות המחודשות לבין התאריכים המקוריים שבהם ההקלטות האלה יצאו. להזכירך- עברו מאז יותר מ- 30 שנה... בעניין Let it be- אתה צודק לגמרי, אני מסכימה איתך. ר' כתבה מצויינת של שרון מולדאבי, הבוקר בידיעות אחרונות (7 לילות, נדמה לי).
 
אני מסכים לא להסכים

תראי כל מה שרציתי לפתוח פה הוא דיון טיפה יותר ביקורתי ועיניני על העבודה שלהם. אפשר גם להעביר ביקורת להסתכל מזויות אחרות וזה אפילו מעשיר ומעניין למרות שכולנו אוהבים את הביטלס עד בלי דיי...
 

דקלה9

New member
אין לי בעיה עם זה

אבל עצה ידידותית- מילים בוטות לא יביאו אותך ליעד הנכסף... אני חושבת שגרמת לאנשים לפתח אנטי ראשוני למה שכתבת בגלל הכותרת. תעדן את הניסוח ותקבל בדיוק את סוג הויכוח שרצית.
 
תקליטי אולפן והביטלס

אני חושב שנשאיר את הויכוח על סגנונות ספרותיים לשיעור ספרות.. לעצם העניין - אני לא רואה שום התפתחות ביצירה של הביטלס אחרי פפר שקשורה לאיזה התפתחות טכנולוגית בסוף שנות השישים. למעשה, הביטלס - שהיו אחראים לחידושים בנושא סאונד עד 1967 (אפשר להביא דוגמות) נעצרו מהבחינה הזאת. אולי זה היה מבחירה שהם לא המשיכו להתפתח עם להטוטי אולפן ואפקטים למינהם (ואפשר לשאול למה ?..) בכל מקרה מבחינה אולפנית אני עדיין חושב שפפרס הוא הכי מתקדם שלהם והכי מושקע.
 

דקלה9

New member
מממ...

אם אתה מחשיב את הסגנון שלך ל"ספרותי", אני חולקת עליך. בכל אופן- אין צורך להיעלב, ההערה ידידותית- כמו שכבר ציינתי. ולעצם העניין, כמו שאתה אומר: אתה רוצה למנות עבורי, להשכלה כללית, כמה מההתפתחויות הטכנולוגיות האלה שאתה מתעקש עליהן? (ועזוב את התקופה שלפני פפר, היא לא ממש עמדה לדיון)
 

ביטלמן

New member
שמעתי שהביטלס היתה הלהקה הראשונה

שהשתמשה ב4 ערוצים לדוגמא: קולות הרקע ביילו סאמברין
 
למעלה