לבעלי יש בעיית בזבוז כסף שאנחנו מנסים לטפל בה...

sivan120

New member
לבעלי יש בעיית בזבוז כסף שאנחנו מנסים לטפל בה...

יש לו כרגע בכרטיס אשראי 50000 שקלים והע"וש עד סוף המסגרת.
מה שקורה שחברת האשראי (לאומי קארד), למרות שהוא חרג מהמסגרת שלו, מאפשרים רכישות למיניהם. כאשר מגיע מעמד החיוב, הם פשוט שופכים את כל מה שמעל המסגרת אל הע"וש שגם כבר עבר את המסגרת שלו (והכל כמובן עם ריביות גבוהות).
האם יש דרך למנוע מצב שבו חברת האשראי מאפשרת לו תשלומים גם לאחר שחרג מהמסגרת שלו?
 
חריגה מהמסגרת

שלום רב,
אני מציעה לכם לכתוב לחברת האשראי מכתב שאותו תשלחו אליה בדואר רשום עם אישור מסירה, בו תשאלו מדוע אפשרו את החריגה ותדרשו שלהבא יחסמו את הכרטיס כאשר הוא עובר את מסגרת האשראי שלו.
בברכה,
 

sivan120

New member
דיברתי עם חברת אשראי, מסתבר שיש עוד כרטיס

שעליו הוא לקח הלוואה של 30000 שקלים שפרוסה למשך הרבה חודשים ויש שם עוד מסגרת של כמה אלפים וכנראה שהם משתפים את המסגרות של שני כרטיסי האשראי ולכן מאפשרים לחרוג, אלא שכאשר מגיע מועד החיוב, הם שופכים את כל מה שמחוץ למסגרת אל העו"ש וזה חוסם אותו.
יש לציין שגם הוא עושה מאמצים כבירים להתגבר על הבעיה. הם הציעו לנו עוד הלוואה של 20000 שקלים שתכנס לעוש. אנחנו לא רוצים למרות שסה יכול לחסוך כי ה-20 אלף הללו יכולים להיעלם. אנחנו פשוט רוצים שאם הוא עובר מסגרת בכרטיס אשראי אחד, לחסום אותו- את אומרת שעדיין מכתב זו הדרך ולא לדבר איתם? האם אני יכולה לשלוח את המכתב למרות שהכרטיס אשראי לא שלי?
 
חריגה מהמסגרת

שלום רב,
היתרון במשלוח מכתב הוא שנותרת בידיכם אסמכתא באשר ליידוע חברת האשראי וההוראות שנתתם לה, על מנת שלא תמצאו את עצמכם במצב של "מילה מול מילה" ולכן מומלץ מאוד לשלוח מכתב בדואר רשום. בעליו של כרטיס האשראי הוא זה שצריך לחתום על המכתב.
לאור הבעיה שאת מתארת, רצוי במלכתחילה שהמסגרת תהיה הרבה יותר נמוכה מזו שקיימת. כך תוכלו לשלוט טוב יותר על ההוצאות ולצמצם אותן, אבל זה כמובן שיקול הדעת שלכם. בכל מקרה רצוי מאוד לדרוש מחברת האשראי לחסום את הכרטיס במקרה של חריגה, כפי שהצעתי.
בברכה,
 

itzikzo

New member
חריגה מהמסגרת

תשובה לעורך דין שענה לשאלה של גבר בזבזן
לפני כחמש שנים הבן הצעיר שלי חזר בתשובה והלך ללמוד בישיבה שזה אומר האיש לא עובד. לא עובד משמעו אין משכורת אין תנועה בחשבון אין תלוש. ובכל זאת הבנק אישר לו מסגרת 2000 שקל וחברת האשראי אשרה לו מסגרת 2000 שקל. נכון האיש לא בזבזן אבל בכל זאת צריך לחיות לקנות מצרכים עבר את המסגרת גם בחשבון הבנק וגם באשראי וזה תופח כמו שמרים. שלחתי מכתב לבנק וגם לחברת השראי הצגתי את עצמי והסברתי את המצב שבקשתי שלט יאשרו לו מסגרת. התשובה שקבלתי היות ואתה לא בעל החשבון אסור לך להתערב. במכתב תשובה שלי מה יקרה אם החוב יגדל מי ישלם? אין תשובה
לדעתי זה חמור
 
למעלה