לדבר בשם הבטחון העצמי...

ברגע שאת פוסלת זרמים אחרים

ואת מצהירה על זה בגאווה - ההודעות שלך הופכות ללא לגיטימיות.
 
יש בעיה חמורה בפורום

הפורום, כשמו כן הוא - יהדות לחילוניים. אבל משום מה, הגילו לפורום הרבה אורטודוקסים שהחליטו שהם יחכנו את החילוניים ומיום הקמת הפורום טורחים להגיע לפה להרביץ תורה. אין דו שיח, אין נסיןו להבין, מכיוון שצד אחד הגיע בהחלטה נחושה: "החילוניים לא יכולים להיות יהודים, הם לא יודעים להיות יהודים ואנחנו נלמד אותם, כי אנחנו יודעים ואנחנו צודקים". אין פה ריבוי דעות ונקודות מבט של רוב הזרמים, יש פה מעגל של אורטודוקסים שכל פעם שחילוני צועד לפורום עם אמירה או שאלה הם צרים עליו ומנחיתים עליו קביעות שונות ומשונות. אני לא חושב שהפורום הזה שייך למישהו או לקבוצה מסויימת, אבל כשמישהו (במיודח קבוצה) מגיעה עם גישה כל כך מתנשאת, אי אפשר שלא יהיה קונפליקט.
 
ואני אחדד:

שימו לב להודעת המנהל: "שלום לכולם! הפורום הזה מיועד כדי למצוא את המקומות שבהם כל אחד מאיתנו קשור ליהדות איכשהו - למדת על האבולוציה ואתה רוצה לדעת איך זה מסתדר עם הסיפור שכתוב בתנך? לאח שלך נולד בן ואתה רוצה לדעת איך מארגנים ברית? טו בשבט בפתח ואתה מחפש לדעת מה פשר החג הזה? כנס לפורום ודבר! אנחנו מחכים לשאלות בכל דבר, אבל כל דבר, שקשור ליהדות, וגם לדיונים פילסופים הגיגים ושאר ירקות. כולנו יהודים - בואו נמצא את הקשר שלנו ליהדות!" הוא בחר שלא לכתוב את ההודעה כך: " שלום לכולם! כל מי שלא מכיר את היהדות שלו וממעוניין להתחבר אליה וללמוד מוזמן להכנס ולהשתתף. בפורום, יהודים אמיתיים ילמדו אותנו איך להיות יהודיים: - רוצה לדעת מהם הלכות שבת? - איך קובעים אם זרם שייך ליהדות או לא? - מה יותר מצחיק: פורים או משפט אייכמן? גם אם אתה לא מבין שום דבר, אל תדאג, כי היהודיים הטובים ילמדו אותך הכל!" משום מה בפורום יש סיעה אחת שולטת והיא לא של חילוניים או דומיהם.
 

שרון AAA

New member
שים לב למה שהוא כותב

" אתה רוצה לדעת איך מארגנים ברית? טו בשבט בפתח ואתם מחפשים לדעת מה פשר החג הזה?.....אנחנו מחכים לשאלות בכל דבר שקשור ליהדות" הוא פונה אל החילוניים לבוא ולשאול שאלות על היהדות.הוא הזמין את "נציגי היהדות" לשיטתו לענות לחילוניים התמימים שלהם מיועד הפורום. הוא לא ציפה לחילוניים עם תפיסות יהודיות אחרות מאלו שהוא מכיר שידונו בינהם ובין עצמם.
 

שרון AAA

New member
תבין , זה נובע מתפיסה

מודעת או לא מודעת של האורתודכוסיה שחילוניים הם "תינוקות שנשבו".זה מה שמניע את כל מפעלי החזרה בתשובה :הדברות,ערכים וכו... לא מדובר באנשים רעים או עם כוונת זדון. מנהל הפורום הזה הוא אחלה גבר והוא השקיע במאמרים ,קישורים ובנה פורום לתפארת אבל המטרה החבויה\גלויה שלו היא לקרב חילונים ליהדות האורתודוכסית. הוא נותן מספר טלפון לחילוניים לארגן לעצמם תפילין וברית מילה כדי לעזור לחילוניים להתקרב ליהדות האורתדוכסית ביתר קלות. לא מדובר פה בכפייה או משהו כזה אבל התפיסה הזאת היא זאתי שגורמת לרתיעה שלנו מדברי הדתיים בפורום ולא התוכן עצמו. ההתנשאות של TAMARPH כמי שמייצגת את היהדות כלפי חילונים שלא מבינים שום דבר ביהדות לתפיסתה היא זאתי שמקוממת ולא הדעות עצמן. התפיסה הזאת שלהם נובעת בעיקר מכך שההלכה היא ממזמן כבר לא מקור סמכות עיקרי בעם היהודי.חילוניים לא שמים עליה ,רפורמים שהם רוב העם היהודי בתפוצות לא שמים עליה ועוד.זה גורם לכך שאנשים דתיים מתגוננים ומכחישים את הזרמים האחרים ואת קיומם של זרמים אחרים שלא הולכים לפי ההלכה.אין זרמים אחרים לשיטתם ביהדות מלבדם .כל השאר הם עובדי עבודה זרה,כופרים וכו'. עכשיו,אני אישית בעד שההלכה כן תהיה מקור סמכות ביהדות כמו פעם אבל כשלב ראשון צריך להבין שביינתים היא לא. המציאות מראה שההלכה לא רלוונטית לכלל יהודי העולם וישראל.צריך לעשות שינויים בתפיסה האורתודוכסית מפבנים והראשון בהם הוא הכרה בזרמים האחרים .
 

tamarhp

New member
חבל שאתם

רואים את ההודעות שלי כהתנשאות. לא התכוונתי להתנשא ואני לא רואה את עצמי מעל אנשים אחרים, לא חילונים ולא דתיים. מעולם לא אמרתי דבר כאשר פרובוקטור, למשל, הציע לחילונים כאן דרכים שונות שנוגדות את אמונתי (כמו בשירשור על חתונה, סדר פסח ועוד), כי אני חושבת שיש לגיטימציה לכולם להגיב. אבל כששואלים שאלה שנוגעת ליהדות, מדוע אין לי זכות לענות בדיוק כמו שלפרובוקטור יש זכות לענות? אני רואה את עצמי כנציגה של זרם ביהדות, בדיוק כמו שרפורמי רואה את עצמו כנציג של זרם ביהדות, ובדיוק כמו ששרון רואה עצמו נציג של הדרך שלו ביהדות (הדרך בה הוא מאמין). וגם לי וגם לו יש זכות להגיב כאן בפורום. נכון, אני לא מסכימה עם הדיעות של אדם רפורמי שנכנס לכאן, אבל אני לא אתחיל להתקיף אותו כאן למה הוא מעז לענו לחילונים כך וכך, זו זו זכותו. אבל כאשר שואלים שאלה הפתוחה לתשובות ולדיון, כמו בשאלה על הרפורמים, ומתחיל ויכוח בנושא, מדוע עלי להמנע מלהביע את דעתי?
 

שרון AAA

New member
ציטוט שלך על הרפורמים

"הם יהודים כמובן, מלבד אלו שהם גויים והצטרפו לזרם ולא התגירו על פי ההלכה, אך הרפורמיות אינה זרם ביהדות, לפי הגדרת היהדות" . לפי הגדרת היהדות !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! את קובעת שרפורמיות אינה זרם ביהדות לפי הגדרת היהדות!!!!!!!!! ואני אומר לך שרפורמים הם זרם ביהדות והם אינם זקוקים להגדרת "היהדות" שלך כדי להיות יהודים. זאת התנשאות אופיינית . לפנייך דיבר goldy וגם הוא קבע שהרפורמים אינם מהווים זרם ביהדות. את באה לפורום של חילוניים וקובעת שרק את חברה בזרם של היהדות . את זה היהדות , היהדות זה את.
 

tamarhp

New member
יש הבדל

בין דעתי האישית (שאני חושבת שזכותי לחשוב ככה, בדיוק כמו שזכותך לחשוב אחרת), המובעת כחלק מדיון על הנושא (הדיון היה על הרפורמה!), לבין אם תהיה שאלה בפורום ויענה רפורמי, ואני אתערב ואצעק עליו שהוא לא יהודי ושהוא מדבר שטויות. כשיש דיון על האם הרפורמים הם צד ביהדות, מותר לי להביע את דעתי, ומותר לי לחשוב שרפורמים אינם זרם ביהדות - ולך מותר לחשוב שהם כן. אבל אין שום לגיטימציה שאני אבוא ואמנע מהם לכתוב כאן. וזה הבדל גדול. אגב, למה כאשר אתה אומר שהם כן זרם ביהדות ואני טועה, זו לא התנשאות? :-\
 

שרון AAA

New member
כי את אומרת "לפי הגדרת היהדות"

את מנכסת את כל היהדות רק אלייך. את צריכה לכתוב לפי הגדרת ההלכה או לפי דעתי או לפי מה שפלוני או אלמוני אמר ולא "לפי הגדרת היהדות" לפי היהדות הרפורמית יש זרם אורתודוכסי . לפי היהדות האורתודוכסית אין זרם רפורמי אבל "לפי הגדרת היהדות" -אלו המילים שאת משתמשת בהם ואת מתנשאת כי את חושבת שהגדרת היהדות כולה היא בידייך
 

tamarhp

New member
לפי הגדרת ההלכה?

אבל ההלכה = היהדות, והרפורמים יגידו שההלכה שלהם היא אחרת, כך שלא משנה מה אני אגיד זה לא יהיה בסדר. ולמה כאשר אתה אומר שהם כן זרם ביהדות ואני טועה, זו לא התנשאות? למה כשאתה אומר "התפיסה הזאת שלהם נובעת בעיקר מכך שההלכה היא ממזמן כבר לא מקור סמכות עיקרי בעם היהודי." זו לא התנשאות? למה כשאתה מפרש אותנו לפי דעתך בלבד ומציג אותה כעובדה כמו "אנשים דתיים מתגוננים", או - "המציאות מראה שההלכה לא רלוונטית לכלל יהודי העולם וישראל." (לדעתך זו עובדה ומציאות, לדעתנו זה הפוך, אז אם יש דיעות סותרות כנראה שזו לא עובדה) - למה זו לא נחשבת קביעת עובדה כאילו הדיעה שלך היא האמיתית ואין עוד מלבדה? ולמה כשאתה אומר "צריך לעשות שינויים בתפיסה האורתודוכסית מפבנים והראשון בהם הוא הכרה בזרמים האחרים" זו לא נחשבת אי הכרה בגישה האורתודוקסית ופסילה שלה?
 

שרון AAA

New member
ההלכה =היהדות האורתודוכסית

זה לא הדעה שאת מציגה זה זה שאת מדברת בשם היהדות.היהדות ההסטורית\המסורתית\האורתודוכסית שאני ואת שותפים לה = הלכה. היהדות הרפורמית שאני לא שותף לה לא שווה להלכה . היהדות הרקונסרטיבית של פרובקטור לא שווה להלכה. אז את לא יכולה להגיד היהדות אומרת ככה והיהדות אומרת ככה אלא רק מה שאת חושבת או הזרם אליו את משתייכת אומר. עוד לא ראיתי רפורמי שאומר "לפי היהדות" האורתודכסים הם לא זרם ביהדות. המציאות מראה בתור עובדה אמפירית שרוב יהודי העולם אינם פועלים לפי ההלכה . זאת לא דעה שלי , זאת עובדה חיה. יהודי ארה"ב הם ברובם רפורמים. יהודי ישראל הם ברובם חילוניים וכו'... . שאר הדברים שאמרתי הם אכן דעה אבל אני לא מתיימר לייצג את היהדות ומשתמש בביטוי מתנשא כמו "לפי הגדרת היהדות". אני אומר את דעותיי בדיוק כמו שאת אומרת את דעותייך.רק שאת מתיימרת לייצג את היהדות ואני רק את עצמי
 

tamarhp

New member
מעניין

כי לפי מה שאני יודעת, היהדות היא "דת של יהודים". ומהי הדת אם לא ההלכה? ואם הרפורמים אינם הולכים על פי ההלכה אפילו להגדרתך, אז איך הם זרם ביהדות? אני רואה את ההלכה = יהדות ולכן כאשר אני אומרת "לפי היהדות" אני מתכוונת "לפי ההלכה", כי מבחינתי זה היינו הך. אתה רואה את היהדות וההלכה כחלקים נפרדים משום מה (מה שאולי לא מתאים כלל לגישת היהדות עצמה), ולכן אתה חושב שאני מתנשאת... ואגב, זה לא נכון שרוב יהודי ארה"ב הם רפורמים, חבל שאתה אומר עובדות בלי לבדוק.
 
יקרתי

הלכה לא שווה לאורטודוקסיה, וזו הטעות בדבריו של ידידי. "הלכה" באה מן המילה "הליכה", התקדמות. הלכה משתנה כל הזמן, היו דורות מבריקים יותר והיו דורות פחות. כמובן שיש דורות של פוסקים שמרוחקים מן העם (כמו בדורינו) ויש דורות בהם הרב של הקהילה היה הפוסק המשמעותי ולכן הוא התמודד עם סוגיות אמיתיות שמעסיקות את "היהודי מהרחוב". ההלכה הרפורמית שווה בדיוק כמו ההלכה האורטודוקסית. ואם זו האחרונה תשכיל לנהוג במידה של צנעה ופלרליזם הלכתי (דבר אשר התקיים ממש עד לרגע בו הומצאה הרבנות הראשית לישראל) תיהיה לכולנו הרבה יותר נחת.
 

tamarhp

New member
מעניין, מאיפה זה?

הלכה = מלשון "הליכות", התנהגות מסויימת ("הליכות נימוסין", למשל). כלומר - צורה מסויימת, דרך מסויימת ללכת בה. אני רואה ב"הלכה" כהגדרה לאורח חיים מסויים, שביל, צורת חיים, אין כאן שום רמז לכך שחובה "ללכת הלאה", התקדמות או שינוי רפורמות - אלא הגדרה של עצם הדרך וההתנהגות, כמו "חוקי התנועה" בדרך. ומעניין שכאשר אני אומרת שההלכה הרפורמית אינה דרך ביהדות - זו התנשאות, אך כאשר אתה פוסק על דעת עצמך שהרפורמה שווה לאורתודוקסיה - דעתך אינה מהווה התנשאות. (ומעניין - אם הפלורליזם ההלכתי נפסק הרגע שהומצאה הרבנות הראשית, כיצד הוחרמו הפרושים והצדוקים והקראים כבר לפני מאות שנים?)
 

אופירA

New member
מנהל
../images/Emo45.gif

ובנוסף - ההלכה דווקא מאד מתקדמת, שהרי כל הפסיקות בנוגע לחשמל בהלכה, שימוש במכשירים בשבת, בנושאי רפואה מתקדמים וכו' - הן אך ורק מהדורות האחרונים, כי לא היה חשמל וכד' בתקופת המשנה. אלא שמסקנותיה של ההלכה המתקדמת אינן מוצאות חן בעיני כל היהודים, ולכן הם טוענים שההלכה מפגרת. ההלכה אכן אינה מתאימה לדור בו היא נפסקת. היא מעולם לא התאימה. חוקי הצניעות היהודית לא התאימו כלל ליצר העריות בכל הדורות. חוקי ההרחקה מעבודה זרה מעולם לא התאימו ליצר העבודה הזרה שהיה בדורות עברו, שהיה גדול במיוחד, באופן שבדורותינו אי אפשר לשער בכלל. אז אני מאד מבינה שההלכה לא נוחה לבני הדור הזה. אבל הם לא יכולים להגיד שהיא לא מתקדמת. היא מתקדמת - אמנם לא בכיוון של הרצונות האנושיים והיצרים, אלא בכיוון השותפות היצירתית של היהודי יחד עם הקב"ה בבריאה, עפ"י העקרונות שקבע הקב"ה בתורתו. היא בהחלט לא משתנה ומתחלפת. כמו שנאמר: זאת התורה לא תהיה מוחלפת ולא תהיה תורה אחרת.
 
שוב עצימת עיניים

ההלכה תמיד הייתה מרובת פנים ופסיקות שונות (וסותרות) נפסקות לאורך השנים בקהילות מרובות. משום מה, אלה אתם - האורטודוקסים שלא מוכנים להכיר בפסיקות של הזרמים הפחות קנאיים ממנה.
 

tamarhp

New member
מדובר בפסיקות שלא נוגדות את התורה

בניגוד לזרמים אחרים.
 
למעלה