בכל זאת יש הבדל
בינך לבין "רעך" שאינו שומר מצוות.
אני מניח שזה בגלל מה שכל אחד מניח... אחרת לא צריך להיות הבדל כה תהומי.
לגבי ערך הדברים כשלעצמם, אני באמת לא יודע.
כששואלים אותי על עניינים כאלה אני נוהג לומר אם יש לך תקלה במחשב ואתה מתקשר לטכנאי שלך ואומר לך תקליד כך וכך, ותלחץ פה ותלחץ שם ופתאום זה מסתדר לך. ואם אתה מפספס איזה נקודה זה לא מסתדר, יכול להיות שהוא הדין במצוות. לימון או אפילו אתרוג מורכב או מזוזה פסולה, לא יעשו את העבודה.
היזכרתי קודם, ספק בהלצה את מרסל דושן ואת הרדי מייד (ע"ע) להבדיל אלפי הבדלות, ראיתי פעם עבודה מדהימה של דני קרוון אולי יש בזה כיוון שמסבר את האוזן.
אולי המקובלים יכולים לומר משהו בעניין. אולי ספר התניא - פיקסעלע יכול אולי לשפוך אור.
חסידי חב"ד מדווחים שבעקבות "מבצע תפילין" או ישיבה בסוכה וכו' הרבה חזרו בתשובה. או בשפת המאמר שהבאת, שבו למוטב. בחינת נעשה ונשמע.
ואני מעיז לומר שגם לליבוביץ יש איזה רעיון ששומר אותו בבטן ואולי גם לך.
ואולי כמו שאמרתי לרועי שזה "עובד" אצל כל אחד באופן שונה.
אז למה להגביל זאת במשמעות זאת או אחרת?
לא חבל?...