הכללי שזור בפרטי, ולהפך
לתחושתי, מה שמבדיל את האדם ההדדי מהאדם ההיררכי, את האדם האוהב מהאדם הכחני, זה גם תחושה הרבה יותר חדה והרבה יותר ספונטאנית של הקשר בין הפרטי לכללי,
בעוד שהנ"ט או/ו האדם ההיררכי חי את 2 מישורי הקיום האלה כנפרדים האדם ההדדי, האוטיסטי, חי אותם בו זמנית, מכאן גם חוויית הקיום הפתוחה, המציפה, שנדמית בגלל זה כחסרת מסננים למי שמסנני המוסכמה הם הבסיס לספונטניות ולאותנטיות שלו.
בגלל זה כאדם שחש גם את הלמעלה והלמטה בו זמנית למהלך ולכיוון היררכי אין משמעות לאוטיסט והשינוי שהוא מבקש שונה הכי מהותית מהשינוי שהרוב כופה כדרך היחידה והנכונה לקדם שינוי.
בגלל זה הסביבה לא מבינה שהאספי לא מדבר במילים גבוהות או נוטה להפשטה כי הוא "פרופסור קטן" כמו שאספרגר בעצמו זיהה אלא שבשבילו הפילוסופי הוא הקונרקטי, הגבוה הוא הנמוך, פרטי היום יום הם מהות הקיום ולא איזה חזון נשגב בעתיד, בשביל האוטיסט האוטופי הוא עכשיו, ואין לו ברירה אחרת כי נפשו שזורה בגופו בדרך שבה למופשט יש משקל ממש כמו למוחשי ( שזה גם הבסיס לזכרון אבסולוטי כמו גם ליכולתיו הגאוניות של האידיוט שבדיוק מאותה סיבה שהוא גאון הוא מתקשה לעשות את מה שנחשב לפעולות בסיסיות).
אני לא חושב שלנסות לדבר על זה, להבין את זה, זה להתמסכן ולהתקרבן או להתפרק מאחריות,
לדעתי להפך, ביחוד במצב שבו האקדמיה לא עושה שום מאמץ רלוונטי להבנת אוטיזם ולא מקיימת שום מחקר בעל ערך לפשרו,
אז את זה אנחנו, ורק אנחנו, יכולים וצריכים לעשות, כי זו התמודדות מהותית ואמיתית ומקדמת,
ולהתנשא על הנסיון הזה בכאילו עזוב את העולם דאג לעצמך זה פספוס הכי נורמטיבי של הנקודה הכי חשובה, אתה דואג לעצמך דרך דאגה לעולם, זה לא אומר שאתה צריך לרוץ עכשיו להאכיל את כל הילדים הרעבים אבל כשאתה מבין את הקשר בין הפרט לכלל ומבין שהסביבה הורסת אותך בגלל שהיא לא מבינה את הקשר הזה כמותך אז בלא הכי הבחירות שלך נעשות מדוייקות יותר גם לעצמך.