להפריד רשיון וחברות מהביטוח
האגודה מתנה חידוש חברות בה ברכישת ביטוח. חידוש החברות מקנה לחבר רשיון לטוס לפי ההגדר שלו, כשם שתשלום למשרד הרישוי מקנה רישיון נהיגה. משרד הרישוי אינו מתנה את קיום רשיון הנהיגה ברכישת ביטוח, אולם מחייב את הנהג לנהוג ברכב כשברשותו ביטוח צד ג' לפחות. הוא אינו רשאי לפסול רישיון נהיגה לנהג, אלא אם בית משפט פסק לו עונש כזה. האגודה לוקחת לעצמה סמכות לא-לה בכך שהיא מתנה את חידוש רשיון הטייס וחידוש החברות באגודה ברכישת ביטוח בחברה שאיתה היא התקשרה. יש בכך מספר פגמים: א, אין להתנות שירות במתן שירות אחר. התנייה כזאת מנוגדת לחוק. ב. אין לחייב רכישת ביטוח לטייס שאין לו כלי-טייס, בעיקר אם זהו מצב זמני. ג. אין לחייב רכישת ביטוח מחברה מסויימת, יש להתיר לכל אחד להתקשר עם סוכן או חברת ביטוח כרצונו. ד. טייס שאין לו כלי-טייס משלו יכול לטוס טיסות ריענון על כלי שׂכור לפי שעות, ואז המשכיר דואג לביטוח צד ג' או אחר.
האגודה מתנה חידוש חברות בה ברכישת ביטוח. חידוש החברות מקנה לחבר רשיון לטוס לפי ההגדר שלו, כשם שתשלום למשרד הרישוי מקנה רישיון נהיגה. משרד הרישוי אינו מתנה את קיום רשיון הנהיגה ברכישת ביטוח, אולם מחייב את הנהג לנהוג ברכב כשברשותו ביטוח צד ג' לפחות. הוא אינו רשאי לפסול רישיון נהיגה לנהג, אלא אם בית משפט פסק לו עונש כזה. האגודה לוקחת לעצמה סמכות לא-לה בכך שהיא מתנה את חידוש רשיון הטייס וחידוש החברות באגודה ברכישת ביטוח בחברה שאיתה היא התקשרה. יש בכך מספר פגמים: א, אין להתנות שירות במתן שירות אחר. התנייה כזאת מנוגדת לחוק. ב. אין לחייב רכישת ביטוח לטייס שאין לו כלי-טייס, בעיקר אם זהו מצב זמני. ג. אין לחייב רכישת ביטוח מחברה מסויימת, יש להתיר לכל אחד להתקשר עם סוכן או חברת ביטוח כרצונו. ד. טייס שאין לו כלי-טייס משלו יכול לטוס טיסות ריענון על כלי שׂכור לפי שעות, ואז המשכיר דואג לביטוח צד ג' או אחר.