להפריד רישיון טייס מביטוח החובה

מרחף 1

New member
להפריד רשיון וחברות מהביטוח

האגודה מתנה חידוש חברות בה ברכישת ביטוח. חידוש החברות מקנה לחבר רשיון לטוס לפי ההגדר שלו, כשם שתשלום למשרד הרישוי מקנה רישיון נהיגה. משרד הרישוי אינו מתנה את קיום רשיון הנהיגה ברכישת ביטוח, אולם מחייב את הנהג לנהוג ברכב כשברשותו ביטוח צד ג' לפחות. הוא אינו רשאי לפסול רישיון נהיגה לנהג, אלא אם בית משפט פסק לו עונש כזה. האגודה לוקחת לעצמה סמכות לא-לה בכך שהיא מתנה את חידוש רשיון הטייס וחידוש החברות באגודה ברכישת ביטוח בחברה שאיתה היא התקשרה. יש בכך מספר פגמים: א, אין להתנות שירות במתן שירות אחר. התנייה כזאת מנוגדת לחוק. ב. אין לחייב רכישת ביטוח לטייס שאין לו כלי-טייס, בעיקר אם זהו מצב זמני. ג. אין לחייב רכישת ביטוח מחברה מסויימת, יש להתיר לכל אחד להתקשר עם סוכן או חברת ביטוח כרצונו. ד. טייס שאין לו כלי-טייס משלו יכול לטוס טיסות ריענון על כלי שׂכור לפי שעות, ואז המשכיר דואג לביטוח צד ג' או אחר.
 
מי אתה מרחף 1 ?

מרחפים בוקר טוב אני מציע שכל מרחף/חבר/אורח שמעלה נושא לדיון בפורום הזה שיזדהה בשמו. ולמרחף 1 - מאחר והעלית נושאים חשובים, אנא ספר לנו מי אתה ? בני נדלר
 

מרחף 1

New member
יש להניח שאני בצד של 'הפגועים'...

או לפחות המרגישים פגועים. הנושא הזה אינו חדש, היו דיבורים עליו כבר בעבר, אבל כנראה שיש שם כוחות חזקים מדי המושכים לכיוון מסויים. לכן האגודה מחייבת לעשות ביטוח רק בחברה שהיא התקשרה איתה, לכן האגודה מחייבת לעשות ביטוח כתנאי לחידוש הרשיון, למרות שאין קשר חוקי בין השניים, לכן האגודה מאיימת לסלק אנשים מחברות בה אם לא יסכימו לשלם עבור ביטוח, גם אם באותו רגע אין צורך בביטוח. (אני מזכיר: האגודה מוגדרת כאגודת ספורט). כל זאת עד שיימצא מישהו שיביא את הנושא להכרעת דין. האגודה קיבלה מנדט מהממונה על הנפקת רשיונות טייס במשרד התחבורה - להעניק רשיונות על-פי קריטריונים מוסכמים: השלמת קורס מסודר, עמידה במבחנים ומינימום שעות טיסה. בשום מקום לא הוגדרה רכישת ביטוח כתנאי לחידוש רישיון ואין לאגודה מנדט לכפות זאת. האגודה יכולה לפקח רק על ביצוע טיסה ללא ביטוח. אני מבין את ההקשר בין תשלום דמי חבר לאגודה לבין הנפקת הרישיון, אבל מהתניית הביטוח נודף ריח רע.
 
מרחף 1 מדוע אתה חושש להזדהות ?

מר מרחף 1- אינני יודע מי אתה ואם אנחנו מכירים אולם אני ממליץ לך להזדהות ולהביע את עמדתך ללא כל חשש. כאן לא רוסיה ואי הזדהות רק מבהירה לאנשים שאתה חושש ממשהו או ממישהו ואולי גם להם עלול להיות ממה לחשוש. מסתבר שמאחורי הקלעים גם האנשים שמובילים את האגודה ואת נושא דמי החבר נחמדים ואפילו מאוד ואפשר לשוחח איתם כדי לקדם את העניינים. רבים חושבים כמוך - רבים מרגישים שעניין דמי החבר הוא נטל אבל רבים חוששים מהזדהות - וזה עניין שאנני מבין כלל כי הרי כולנו שווים ולכולם מטרה אחת וזה לטוס בשלום ולשלם כמה שפחות כספים שאין להם שום תועלת. אל תחשוש להזדהות. אספר אנקדוטה בעניין - לפני שנה בערך ישבתי עם דורון שהיה בוועד והיו לנו התכתשויות באתר האגודה הקודם שגלש לפסים אישיים צורמים -בדיוק על אותו נושא. ישבנו בערך שעה וחצי וניהלנו שיחה ידיותית וחמה עם צחוקים והכל. הוא לא ידע שאני אהרון ואני לא ידעתי שהוא דורון. לאחר שעה וחצי מישהו מהצד קרא לי בשמי ואז הוא פתאום הבין עם מי הוא העביר שעה וחצי נחמדה. (אם זה מסקרן אותך המשכנו לשבת בכיף יחד) אז מה אני אומר- זה - שיש צדק בדבריך, תאסוף אנשים סביב הרעיון ותגלגל אותו בגאון ובראש מורם ותביא אותו להכרעה באסיפה. בסופו של דבר כולם יצאו מרווחים. בהצלחה אהרון .
 
חוק העמותות וחברות בקלוב התעופה.

למרחף היקר שלום, על פי הכינוי אני מניח שאתה כמוני "סובל" מחברות בשני הצדדים של האגודה (רחיפה חופשית וממ"ג). על חוק העמותות שמעת ? על קלוב התעופה שמעת ? ובכן כל עוד לא קיים פיצול בין האגודות (ממ"גים / רחיפה) חייב כל מי שחבר באגודת הרחיפה להיות מבוטח בביטוח צדד ג' על פי חוק. מכיוון שאין ביכולת האגודה באופן תכני לרוץ ולבדוק אצל חבריה מי ביטח ומי לא, ועל חת כמה וכמה מתי מסתיים ביטוחו של חבר זה או אחר, מחייבת האגודה את חבריה לשלם ביטוח צד ג' בלבד עם תשלום דמי החבר. באגודת הרחיפה החופשית סכום זה מסתכם ב 80 ש"ח לשנה. בממ"ג הסכום גבוה יותר משמעותית. כמי שמחזיק בשני הרשיונות אני נאלץ לשלם את הגבוה מהשנים ולדעתי לאחר הפיצול המצב יחמיר עוד יותר. שיהיה יום טוב ורטוב לכולם איתי
 
ה"סובל"

זה נשמע כמו : " או יו יו או יו או יו יייווואאאווו" (קרן מור "קצרצרים") למרות שאני מחבב אותך באופן אישי ,גם אני אני סובל כל פעם מחדש מההסברים שלך שמנסים להוציא את הרוח מהמפרשים לכל מי שמנסה לבצע שינוי שיכול להועיל. איתי- אתה רווי באינטרסים כלכליים מסחריים ואישיים לכן אני מציע למרחף 1 ולכל מי שרוצה לבצע שינוי לא להתייחס כלל להסבריך. בסופו של דבר, איתי - גם אתה (בעיקר) , גם האגודה , גם החברים וגם הלא חברים מפסידים מזה בטווח הארוך בכל הכוונים . אנשים שנרתעים מדמי החבר הגבוהים ולא משלמים ולא חברים באגודה מחפשים להם אלטרנטיבות אחרות גם בתחומים הנוגעים לכיסך, גם בתחום הנוגע לבטיחותם שלהם עצמם וזה אולי כי אתה איתי לנואל וגם שי אחיך בדרכו שלו יושבים על כל ההודעות בכל פורום אפשרי בארץ מכל מקום בעולם בכל זמן נתון בכל נושא נתון ומיירטים כל הודעה שעלולה לפגוע איכשהוא באיזה בדל אינטרס שלכם. אז אנא- תן לבן אדם אחר את האפשרות להתבטא - אם הוא טועה הוא יגלה את זה גם בלי "עזרתך" . אהרון.
 
איזה אינטרס בדיוק ?

איני מדריך מאז שנת 10/2003 . כבעל בית ספר בעברי וגם כיום שילמתי ועדיין משלם דמי חבר כמו כולם (ובעבר היה אף מס נוסף לבתי ספר). אני איני חבר ועד ו/או איש ביטוח. יתרה מכך, אני בראש הנלחמים בנושא הביטוח כבר שנים רבות (ומשם הידע לגבי החוק והביטוחים). אז אולי תסביר לי ולכולם איזה אינטרס יש לי בדיוק ? אולי תפסיק (כדבריך) ליירט כל הודעה שלי ותתפנה לעיסוקך (על מנת שתספיק להתעורר בזמן לאסיפות כלליות
). לאחר קריאת פרוטוקול האסיפה הכללית אני חייב לצייןשלדעתי האישית בלבד שיתוף פעולה עם הרשות החדשה (בטח ובטח כמתנדבים ליהיות שפן הניסוי שלהם) יוביל את תחום הטיסה הממונעת (רגלית וגלגלית) לאבדון. יירוט נעים איתי
 
על הקטע של שת"פ עם מנהל תעופה

אני מסכים אתך אבל הרצל - יו"ר הממ"גים שאני סומך עליו גם בעניין הזה מטפל בעניין לא רע ומבין היטב את כל המשתנים. אהרון.
 

גיא רון

New member
פיצול וביטוח

אני חייב לקפוץ פה רגע ולהתערב. כרגע לא מדובר על פיצול של האגודה לשתי אגודות נפרדות אלא על פיצול שרותי משרד וניהול בלבד, אין הגיון לא בהיבט ביטוח של האגודה ולא בהיבט ביטוח של החברים ה"כפולים" לפיצול, גם לאחר הפיצול המשרדי עדיין ימשיכו המרחפים הכפולים והרגילים והממונעים לשלם את אותו סכום הביטוח ששילמו עד כה. לגבי הביטוח באופן כללי, חוק הספורט (שמה לעשות, מחייב אותנו), דורש ביטוח צד ג' ומכאן מגיע החיוב של האגודה את חבריה להחזיק בביטוח זה, הביטוח עצמו נעשה יחד עם כל שאר ענפי הספורט בארץ ולכן הוא זול מאוד (ואני מזמין את כל מי שרוצה לנסות להשיג ביטוח צד ג' מקביל בפחות מ81 ש"ח לשנה....).
 
ביטוח וחוק הספורט

אמנם חוק הספורט מחייב את הפועלים במסגרת אגודת ספורט לרכוש ביטוח בהיקף שנקבע בחוק. מבלי להתייחס להיקף הביטוח שהינו נמוך באופן מגוחך עד כדי כך שכמעט שאינו מעלה או מריד באם הוא קיים או לא, בואו נתייחס למי חייב בביטוחי זה: כל מי שהינו ספורטאי הרשום ופועל במסגרת אגודת ספורט. ממתי ולמה אגודת הממ"ג או מצנחי הרחיפה (ולאותו עיניין אגודת האז"מ ואגודת התעופה הכללית) הן אגודות ספורט ? במקור הן לא ! אבל, הנהלת האגודות הנ"ל לטשה עינה למענקי תמיכה מכספי הטוטו ולצורך כך ניהלו מאבק שיוכרו כאגודת ספורט. אם אתם לא יודעים, עליכם מאוד להצטער שהם הצליחו. אז נכון שמחד הן מקבלות תמיכה כספית לפעולתן בהיקף של כמה אלפי ש"ח בשנה (באגודת האז"מ למשל כ- 9,000 ש"ח לשנה) אך מאידך מכל הפועלים במסגרתן נמנע כיסוי רפואי ע"י קופות החולים (לצורך כך יש סעיף של כ- 100,000 ש"ח להוצאות רפואיות בדרישת הביטוח של חוק הספורט). מבלי להתייחס לחסרונות אחרים, די בחסרון זה בלבד ע"מ לוותר על התמיכה הכספית המגוחכת. ממש אין סיבה שכל אגודות אלו תחשבנה כאגודות ספורט (מה רע בסתם אגודות העוסקות בתעופה), אמנם לא יקבלו 800 ש"ח לחודש תמיכה אבל ימשיכו להנות מביטוח רפואי של קופות החולים שערכו עשרות מונים גדול מ- 100,000 ש"ח (שלא יצליחו לממן אפילו ניתוח אורטופדי מורכב אחד). הסיבה שהביטוח הוא "זול" נובעת מכך שסכומי הביטוח מגוחכים עד כדי כאב. ביטוח שרחוק מאוד מלפתור את הצורך הביטוחי האמיתי, מוטב שלא יהיה קיים כלל מאחר והוא "מרדים" ומשלה את הטייסים שכאילו הם מבוטחים. די שתשמעו לדעתו של מר שטאובר שהינו טייס ממ"ג, חבר אגודה וכן סמנכ"ל 'כלל' חברה לביטוח, מה דעתו על "הביטוח" של חוק הספורט בכדי לא תעיזו להניע או אפילו לפרוש את המצנח לפי שתאמצו פתרונות ביטוח בדומה לאלו שהוא אימץ לעצמו. מכאן לדעתי (וכך אני פועל באגודת האז"מ) נכון וחשוב להפריד בין הביטוח ובין חברות באגודה ולוותר על כספי הטוטו ולהחלץ ממלכודת "חוק הספורט".
 

גיא רון

New member
טעות שנובעת מחוסר הבנה

הסיבה שהאגודות הוגדרו כאגודות ספורט (ודרך אגב הממ"ג ומצנחי הרחיפה זו אותה אגודה, כמי שמתיימר להציע לנו ביטוח כדי שתדע את זה) הן לא רק ע"מ לקבל מימון מהטוטו/לוטו ושות' (ודרך אגב פסקו לנו סכומים הגבוהים בהרבה מהסכומים שציינת), הסיבה העיקרית היא שע"מ להשתתף בתחרויות בינלאומיות עלינו להיות מוכרים ע"י ה-FAI ולשם כך אנו צריכים להיות בקלוב התעופה, שמה לעשות מאגד אגודות ספורט. בנוסף הביטוח הזול האמור איננו ביטוח תאונות אישיות ולכן הצורך הביטוחי הוא לבטח נזקים שאנו גורמים לאחרים, לגבי ביטוח תאונות אישיות, אין חובה לעשותו דרך המבטח של האגודה, ניתן באופן אישי לבטח את עצמך דרך איזה סוכן ביטוח שאתה רוצה, שוב לחדד, ביטוח החובה הינו ביטוח צד ג' בלבד..... ודרך אגב יוסי, למען הגילוי הנאות היית צריך לכתוב שאתה סוכן ביטוח שמתחרה באופן ישיר במבטח של האגודה בנושא ביטוחי תאונות אישיות.
 
בוא ונבדוק אצל מי חוסר ההבנה...

האם על מנת שישראל תשתתף בתחרויות שחייה כל מי ששוחה חייב להיות ספורטאי רשום או שניתן להסתפק ברישום של רק מי שרוצה להתחרות בשחייה ? מכל טייסי הממ"ג כמה השתתפו בתחרויות בינלאומיות ? כמה מהמרחפים ? מכאן שכל ה- 10 (ונדמה לי שהגזמתי במספר כלפי מעלה) שרוצים להתחרות ירשמו לאגודת ספורט / קלוב התעופה ולא כל מאות טייסי הממ"ג ומאות המרחפים שמאבדים כיסוי ביטוחי רפואי כה חשוב בשל כך. לגבי ביטוחי צד ג' - הם חשובים ביותר וגם עם יעלו פי 3 באופן אישי זה עדין עדיף על פני איבוד הביטוח של קופ"ח שלא לדבר על הפרובלמטיות של פוליסה קולקטיבית מול פוליסה פרטית. בנוסף, אם משהו באמת מאוהב בפוליסה הקולקטיבית אז למה שלא תוצע לחברי האגודה (מבלי שתהיה אגודת ספורט) באותם סכומים בלי קשר לחוק הספורט ? לגבי גילוי נאות: ניסיתי להמנע מאלמנט פרסומי. אבל, מאחר ופתחת לי דלת (תודה) אז אכן משרדי עוסק בביטוח טייסים והעוסקים בספורט התעופה מזה שנים רבות ומבוטחים בו מאות טייסים, מרחפים, טייסי ממ"ג, מדריכי טיס וטייסי אל-על, ארקיע, ק.א.ל ועוד. ברשותינו תוכניות ביטוח יחודיות ובתעריפים מיוחדים לטייסים. ועוד הערה למען הדיוק: אני אמנם "סוכן ביטוח שמתחרה באופן ישיר במבטח של האגודה בנושא ביטוחי תאונות אישיות" אך אני לא מתחרה במבטח של האגודה אלא אף מייצג (גם) את אותו המבטח עצמו בתוכניות רחבות ומקיפות באופן משמעותי מהתוכנית המצומצמת שנכפתה עליו נוכח דרישות האגודות לפרמיות נמוכות (לעזאזל הכיסוי העיקר שהפרמיה תהיה נמוכה ונעמוד במיימום של החוק). אשמח להרחיב אם אתבקש יוסי מיליס
 
חוסר הבנה כללי.

יוסי מיליס אמנם "נגוע" באינטרס אישי מבהק בהיותו איש ביטוח שמוכר פוליסות אך אל לנו להקל ראש בדבריו - גם אם הם מקדמים אינטרס שלו. עניין הגדרת האגודה כאגודת ספורט נוגע לכל אחד מהמקטרים על דמי החבר כל שכן עניין איבוד "קופת חולים" והרדמת החברה ב"כאילו ביטוח " עלול לנגוע בכל אחד ואחד מהטסים. יש להתייחס ברצינות רבה לדברי יוסי. לדעתי עצם העובדה שהעניין הועלה בבהירות כה רבה בפורום מחייבת - ולו רק כדי אפילו "לסתור" את טענתו שמכילה האשמה כבדת משקל כלפי מחליטי ההחלטות או ממשיכי דרכם , לבדיקת הנושא באופן רציני והעלאת הנתונים והמסקנות להצבעה באסיפה. (מרחפים -וממונעים) לדעתי רואים בבהירות רבה בראייה לאחור שאנשי הוועד הנוכחי אכן פועלים לצמצום עליויות דמי החבר ובאומץ רב - ומצליחים חלקית - וזה סימן שזה היה אפשרי גם אז , אולם הם עדיין צריכים להתמודד עם "ירושה מנטלית" שגוייה ומעוותת שקיבלו מהוועדים משנים קודמות ולכולנו ידוע שקשה יותר להחליט על ביטול החלטה מאשר להחליט החלטה שגוייה. בוועדים כיום יושבים אנשים פנטסטיים עם ראש והגיון - אני חושב שיש משהו בדבריו של מיליס וכדאי לבצע בדיקה מקיפה- לטובת כלל העוסקים בענף שרק בודדים מהם מתחרים בצורה זו או אחרת. ואם אותו אדוני מרחף 1 האלמוני עודנו איתנו אני מציע לך לפעול במרץ להמשך קידום הנושא. אהרון .
 

גיא רון

New member
עלות הביטוח

נקודה שלדעתי איננה ברורה די הצורך כאן היא שעלות ביטוח צד ג' בתוך כלל עלות דמי החבר הינה זניחה (81 ש"ח מול 700 781 ש"ח למרחפים וקצת יותר עבור הממונעים), רוב דמי החבר הולכים לכיסוי פעילויות האגודה למיניהן ולכיסוי ההוצאות התפעולוית, נכון שבהוצאות אלו נכלל גם ביטוח לאגודה עצמה (צד ג' ואחריות מקצועית) אולם ברור כי לא ניתן לוותר על ביטוחים אלו. שוב, ע"מ שהאגודה תוכל לקיים פעילויות ספורטיביות ותחרויות נדרש להגדירה כאגודת ספורט ומכאן הצורך בביטוח צד ג'.
 
ביטוח

יוסי זה לא מדויק כל כך הייתי גזבר בועד הקודם ועקב תפקידי ישבתי אתך מספר פעמים ויתברר כי לא יכולת לתת לנו כיסוי ביטוחי צד ג שיכלול גם ביטוח על הנוסע ידוע וזה נכון שאתה מבטח את האולטרלייטים וגם שם אין ביטוח לנוסע כיום הצלחת להשיג ביטוח כזה בפרימיה גבוהה עם אין סוף הגבלות שהנוסע לא היה טייס ולא בין משפחה בנוגע לתאונות אשיות האגודה אינה מחייבת ולכן כל אחד יכול לבחור את הביטוח המתאים לו
 
תודה עמיחי על דבריך...

המסר העיקרי בדברי היה שהגיע הזמן למהפך חשיבתי בארגון האגודות. זה בהחלט קבעון להשאר במבנה של "אגודת ספורט" מול החסרונות הרבים הנובעים מכך. אתה צודק שבזמנו בנושא צד ג' היתה בעייה עם כיסוי לנוסע ויש כזו בעייה עד היום בענף האז"מ. אגב, אגודת האז"מ לא הצליחה לקבל חיסוי לנוסע ולתאונות אישיות גם במסגרת פוליסת הקלוב. הם נחשבים יותר "מסוכנים" מיכם, לא בטוח שזה בצדק. אני כמעט משוכנע שכיסוי דומה למה שיש לכם היום בצד ג' ניתן יהיה להשיג (אפילו אצל אותו המבטח) בפוליסה שהינה מחוץ לקלוב וחוק הספורט. גם אם הפרמייה תהיה במעט יותר יקרה, זה שווה מול "להפטר" מעול פוליסה קולקטיבית, חוק הספורט וההשלכות הנובעות מיכך. לגבי תאונות אישיות שגם כן כלולות "בחבילה", אתה צודק שכל טייס יכול לרכוש כיסוי אמיתי ונכון והרבה גם עושים זאת. טענתי שבגלל קיומו של "שבב ביטוח אישי" בחוק הספורט, רבים נוטים לטעות כאילו הם מוגנים וזה ממש רחוק מאוד מכך. לגבי מצנחי הרחיפה (לא ממונעים), קיים כיסוי לביטוח צד ג' הרבה יותר רחב ומקיף ממה שמסופק ע"י קלוב התעופה בעלות של רק 440 ש"ח לשנה וכל זאת בפוליסה פרטית ואישית. אילו היתה הפרדה בין הביטוח לבין החברות באגודה כל אחד היה עושה את החשבון שלו. כיום שהחברות + הביטוח (שאינם ניתנים להפרדה) עולים מעל 700 ש"ח בשנה (כך כתב מישהו קודם) ואם התועלת העיקרית הינה ביטוח הצד ג' ואירגון תחרויות, אז ב- 440 ש"ח בלבד משיגים המרחפים שאינם מתחרים, ביטוח בסכום כפול הכולל את כל פעיליות הספורט והתחביב (לא רק רחיפה), של כל בני המשפחה, כולל נשק אישי, כולל בעלי חיים והכל באותה הפוליסה ובאותה הפרמיה (פוליסה משפחתית). ידידי, אם ועדת בכר גרמה למהפך כל כך דרמטי בשוק ההון וקופות הגמל, ההשתלמות והנאמנות הוצאו מידי הבנקים (מי היה מאמין, בתחילה זה נשמע הזוי) אז האגודות העוסקות בתעופה אינן יכולות לבצע רענון מחשבתי המשרת את חבריהן ??? יוסי מיליס
 

גיא רון

New member
עדייו לא ישנה

את העובדה שהאגודה תמשיך להיות מוגדרת כאגודת ספורט ע"מ שנוכל להשתתף בתחרויות.
 

מופז2

New member
בגלל 10 מתחרים החברים משלמים יותר

כפי שנמסר באסיפה האחרונה, לתחרויות בארץ בקושי היו משתתפים והתחרויות בחו'ל הסתיימו בקולות צורמים מאד, בהפסדים כספיים ותחרותיים למשלחת והוצאה כספית בערך של 40000 ש"ח (כך נאמר) לאגודה. מי צריך את כל זה? תנו להנות מהטיסות דיינו.
 

גיא רון

New member
יש הרבה יותר מ10 מתחרים

בקרה המרחפים החופשיים יש מעל 50 מרחפים שהשתתפו בתחרויות השונות. מכיוון שהאגודה היא אותה אגודה יש לספור גם אותם. חוצמזה, אולי כדאי לעודד את הממונעים להשתתף ביותר תחרויות?
 
למעלה