לה וולטה אספניה כי הגיע הזמן

elsanto

Member
סיכום היום .
בלי ולוורדה הקלפים של מוביסטאר הצטמצמו לשני נסיכים .
הג'וקר בחוץ.
רוגליץ לא היסס ללכת על הניצחון בקטע היום ובפועל ניצח.
מאס החזיק מעמד והגיע מעשית שני .
הקדים אותם לניצחון בקטע
דאמיאנו קארוסו שלא נספר בכללי .
הקטע הלהיב גם בלי ולוורדה.
מוביסטאר הרבה פחות יכולה לנצל את יכולותיה כעת בלעדיו.
אנריק מאס התעורר ברגע הנכון איפה הוא היה שלוש שנים...?
מיגל אנחל ראיתי שהיה בחודש רוב הזמן ,בסוף.נעלם
מעניין .
 
יום מנוחה - מה צפוי בהמשך המאבק על הדרוג הכללי?
קטעים 10-13 הם סוג של קטעי מעבר ואם לא יהיו פיצולים בדבוקות בגלל רוח או נפילות, רוב הסיכויים שהשינויים בדרוג הכללי לא יהיו משמעותיים.
מקטע 14 והלאה אנחנו חוזרים למרוץ שבו קטעים הרריים יתנו את הטון.
למעשה, אנו רואים מאבק בין ארבע קבוצות חזקות: יומבו-ויסמה מריצים את רוגליץ'. מוביסטאר מריצים את אנריק מס ואת מיגל אנחל לופס. בחריין ויקטוריוס מריצים את ג'ק הייג ואינאוס-גרנדירס מריצים את אגן ברנל ואת אדם ייטס. ליומבו-ויסמה, בחריין ולאינאוס יש סגלים מלאים עדיין ורוכבים שמתאימים בעיקר להרים.
למוביסטאר יש רק 6 רוכבים וקצת פחות כוח אש בהרים. לכן, להערכתי, מוביסטאר יתמקדו בקטעים הבאים ברכיבה הגנתית, עם אפשרויות להתקפות של מאס ולופס רק סמוך לסיומי הקטעים ההרריים.
גם רוגליץ' ויומבו יתמקדו ברכיבה הגנתית. הם מחזיקים בחולצת המוביל וצריך לשמור כוחות עד לסיום כדי להוביל את הדבוקה. מה גם שהקטע האחרון הוא נג"ש של 34 ק"מ שבו יש לרוגליץ' יתרון על חלק מיריביו. זה לא אומר שרוגליץ' לא ינצל הזדמנויות לעקוץ את יריביו בסיומי קטעים.
בחריין נמצאים בבעיה, כי מצד אחד ג'ק הייג לא רגיל להיות בחמישיה הראשונה בגרנד טורים ולכן הוא והקבוצה ירצו לשמר את ההישג ולרכוב בצורה הגנתית. מצד שני, יש להם רוכבים מוכשרים כמו לנדה, קארוזו ומאדר שיכולים להפציץ בהרים. כנראה שזה מה שהם ינסו לעשות: לשלוח לבריחות בקטעים ההרריים רוכב אחד או שניים, כדי לנסות לנצח בקטעים ולהשאיר עם הייג רוכב אחד או שניים לתמיכה.
מי שנשאר זה אינאוס - אם הם רוצים שהמרוץ לא יילך לידיים של רוגליץ', הם חייבים ליצור נסיונות התקפה של ייטס או של ברנאל כשהרוכב השני מנסה להישאר עם רוגליץ'. זה לדעתי המפתח לשינוי ההתנהלות של המרוץ.
 

elsanto

Member
תודה אודי יופי של ניתוח

להבמץי לאינאוס יש שתי בעית
את הראשונה בעית הגב של ברנל זיהינו כבר בגירו ונוכחנו בה שוב בוולטת בורגוס .
הבעיה השניה נקרית אדם יייטס..
 

elsanto

Member
שתי הבעיות של אינאוס בהחלט בלטו היום .
קטע הן 189 קמ גבעות מאליקנטה לאנדלוסיה עם סיום על המקפצה של מלגה טיפוס טיפוס.
יומבו שיחקו את תרגיל הטקטיקה של.כאילו עייפות
רק כדי שרוגליץ יתקיף ייפול ויוכיח כי הוא אכן מאד עייף .
אנו מכירים את דעיכת השבוע השלישי אצל רוגליץ הפעם הדעיכה מגיעה כבר בשבוע השני .
אינאוס לא פיספסו את ההזדמנות.להתפרק כך שהבריחה עשתה את שלה וניצחה ,העולם ההפוך אוסטרלי מנצח בהרים .
קולומביאני מתפרק בגבעות..
רק מובי סטאר עובדים נכון נכון לעכשיו.
ומה בקשר לקבוצת הדרג השלישי שלה ספרינטר ישראלי מדרג ראשון ,ובעית עבר של אינאוס...
ובכן קבוצת הדרג השלישי מוכיחה עצמה כקבוצת דרג שלישי.
היה די ברור שיקרה אך לא ציפינו כי המשבר יגיע כה מהר...
 

elsanto

Member
תיקון
כל.הקטע באנדלוסיה כולו גבעות
גם הסיום 11 קמ על 4.9 אחוז עד לסביבה ה 600 מטר כולו גבעות
הקטע נחשב חום מעבר אך אין מעברים בוולטה .
רק תחילת השבוע השני וכבר כמעט כולם גמורים .
מוזר שלא שמענו יותר מאסטנה ואראנבורי , גם הם משדרים אותות מתוקה ..
 
אני לא חושב שרוגליץ' עייף, אני חושב שהוא פשוט עשה החלטה שגויה. נכון שאם הוא היה מצליח כולם היו מהללים אותו, אבל אם להיות ריאליים הוא לא היה משיג יותר מ-20 שניות יתרון על רוכבי מוביסטאר ועל הייג, ולעבוד כל כך קשה (דבר שיכול לעלות בהמשך בעייפות מצטברת) בשביל 20 שניות בזמן שהיתרון אצלו, זו לדעת רבים החלטה שגויה. כנראה ההפסד לפוגאצ'ר בטור דה פראנס בשניות בודדות השאיר אצלו שריטה והוא פועל לפי אמרתו של לאנס ארמסטרונג, "כל שניה קובעת".
עכשיו צריך לראות אם הנפילה שלו באמת לא גרמה אצלו לשום נזק שישפיע עליו בהמשך. כרגע, הוא נראה עדיין כמועמד החזק ביותר לנצח במרוץ.
לגבי הקטע ה-11 היום, בתיאוריה הוא קטע קלאסי לבריחה. אבל, קבוצת אינטרמרשה-וונטי-גובר שהרוכב שלה, איקינג, מחזיק בחולצת המוביל, תשמור על החולצה בכל מחיר ותנסה לאפשר בריחה קטנה יחסית שלא תעשה בעיות. כמובן שאם יצטרף רוכב שמסכן את הדרוג הכללי (כמו צ'יקונה, אדם ייטס או ברנל) אז זה בסדר מבחינת אינטרמרשה כי אז יהיו עוד קבוצות שיעזרו במרדף. בקיצור - הכל פתוח.
 
לקראת קטע 12 - אתמול היינו עדים להערכה לא נכונה של קבוצת בייקאקסצ'יינג' האוסטרלית. הקבוצה כנראה לא אמדה בצורה נכונה את הקושי של הקילומטר המסיים. היא עזרה במשך חלקים משמעותיים בקטע במשיכת הדבוקה, בתקוה שכך מייקל מתיוס יהיה בעל סיכויים טובים לניצחון, מתוך הערכה שתוואי הסיום מתאים ליכולותיו. בסיום דורג מתיוס במקום ה-23 בפיגור של 34 שניות מהמנצח, רוגליץ'. חלק מההערכה השגויה יתכן ונובע מההשוואה בין מרוצים חד-יומיים שבהם מתיוס מצטיין יותר ובין קטעים בגרנד טור שאליהם מגיעים הרוכבים כשהם סוחבים את העייפות מ-10 קטעים קודמים. בדרך כלל, רוכבי הדרוג הכללי יודעים להתמודד טוב יותר עם נושא ההתאוששות מאשר הרוכבים החד-יומיים. ניתן לראות כי כמעט כל ה-20 הראשונים בקטע אתמול היו רוכבי דרוג כללי.
נראה לי דווקא שקטע 12 היום, מתאים יותר למתיוס. השאלה היא האם לבייק אקסצ'יינג' יש כוח לרדוף יום אחרי יום. אתמול יומבו-ויסמה עשו הערכה מדוייקת שרוגליץ' יכול לנצח או לפחות להגיע בין 3 הראשונים ולקבל שניות בונוס ואולי עוד כמה שניות על מישהו מהמתחרים שלו, ולכן השקיעו ברדיפה אחרי הבריחה. היום לא זה יהיה המצב. שוב ילחמו רוכבים וקבוצות רבות על כניסה לבריחה היומית וקבוצת אינטרמרשה תנסה לפקח על הבריחה ולשמור על החולצה האדומה של איקינג. אני סבור שהיום יתנו לבריחה ללכת (כי יהיו בה רוכבים שלא מסכנים את הדרוג הכללי) והדבוקה תנסה לנוח ככל האפשר לקראת החזרה להרים מחר.
 

elsanto

Member
רוגליץ יושב מקדימה אין לא ברירה אחרת.
מנצח יותר לטובת היתרון הפסיכולוגי .
מצד שני מתיש עצמו .
נתחרות שנשארה לו כעת היא מול מאס מיגל אנחל הייג
יתר השמות :
ייטס ברנל רומיין ברדט פאביו ארו ואראנבורו לא הוכיחו יכולות רלבנטיות.
ברור.שקל יותר לפרימוז להסתדר עם מאס ומיגל מאשר עם השלישיה המכילה גם את ולוורדה במגרש הביתי שלו .
חושב כי האיסורטגיה של פרימוז שגויה הוא שוחק עצמו
אך לא בטוח שיש בדבוקה מישהו שיוכל לנצל זאת.
בגירו אז קאראפאז הצליח
הפעם קאראפאז נראה עייף מדי .
 
קטע 12 - קבוצת האמירויות רודפת עבור טרנטין. עד ש-ISN הצליחו להכניס רוכב לבריחה עם סיכוי, שוב מישהו תוקע מקל בגלגלים.
 

elsanto

Member
ספרתי רוכבים , נשארו ארבעה או חמישה אקדמאים ?
מצאתי
פיקןלי,ספ אנמקה ,גיא ניב , איתמר איינהורן , פיספסתי מישהו ?
 

elsanto

Member
סבסטיאן משהו לא היכרתי
איש הבריחה .
ובכן מגנוס קורט ניצח היום הספרינט על חשבון הבריחה
שנכשלה אתמול .
נחום תקום רוגליץ.נפל שוב וקם...
נראה כמה פעמים יחזיק ומה יהיה היום .
 
קטע 13 - ספרינט מארץ הספרינטים. טעיתי שלשום כשחשבתי שהיום מגיעים להרים. זה רק מחר, והיום יש קטע לספרינטרים. עדיין באנדלוסיה, עדיין חם מאוד ועדיין תיתכנה רוחות צד שיגרמו לעצבנות בדבוקה. מי הספרינטרים שנשארו במרוץ:
פביו יקובסן-דקונינק-קוויקסטפ (עם חולצת הספרינטרים)
ארנו דמאר-גרופמה FDJ
מייקל מתיוס-בייקאקסצ'יינג
מטאו טרנטין-האמירויות
אלברטו דיינזה-DSM
ייטסה בול - בורגוס
איתמר איינהורן - ISN
Jon Aberasturi - קאחה רוראל
המועמד המוביל הוא כמובן יקובסן שהוכיח את יכולתו ונשען על קבוצה חזקה מאוד.
 

elsanto

Member
ג'אספר פליפסן מאלפסין לא במירוץ ?
ולקטע
בלמז וויה נואיבנ דה לה סרינה
באנדלוסיה מעל מאתיים קמ שטוחים וארוכים כאורך הגלות
מהירות.ממוצעת קרוב ל 40 קמש איטי יחסית
אף אחד לא באמת בורח כרגע ,28 קמ לסיום .
חהעתר הרשמי של הוולטה מצטט איינהורן אחד מי זה ?
 
צודק אודי פיליפסן לא יצא לקטע 11
ניצחון מתוק לפלוריאן סנשל מדקונינק-קוויקסטפ. סנשל הוא רוכב חזק מאוד שמשמש כמעט תמיד כפועל של רוכבי קוויקסטפ ומצטיין גם בסיום מהיר. הפעם, כשיקובסן שבק בקילומטר האחרון, הפך סנשל לספרינטר שהתמודד בספרינט זוגי מול טרנטין וניצח אותו. כל היתר הגיעו עם הפרשי שניות מהמנצח כשאיתמר איינהורן הגיע שוב למקום השביעי המכובד. בפעם הקודמת הוא הוכיח יכולת להתמודד במיקס של הספרינטרים. הפעם הוא הוכיח יכולת להישאר במיקום נכון ובמהירות המקסימלית בקילומטר האחרון, דבר שחלק מהספרינטרים וכל רוכבי הדרוג הכללי נכשלו בו.
חזרה לסנשל, הוא מגיע מהעיר הקטנה קמברי שנמצאית על אם הדרך בין פריז ורובה. הוא מכיר כל אבן מרצפת באזור וגם הגיע במקום השישי בפריז-רובה 2019. זה אומר שיש לו את היכולת להתמודד במרוץ הזה. ב-2019 הקדימו אותו שניים מבני קבוצתו: במנצח פיליפ ז'ילבר ואיב למפרט במקום השלישי. זו הבעיה הגדולה של סנשל. הוא רוכב כפועל ולא כמוביל הקבוצה. השנה פריז-רובה מתקיים מאוחר בגלל הקורונה, ב-3 באוקטובר. כרגע רשומים כמשתתפים מתוכננים בקבוצה: קספר אסגרן, איב למפרט, זדנק שטיבר ופלוריאן סנשל. אין ספק שבעקבות הניצחון בוואלטה השתדרג מעט מעמדו של סנשל, אבל עדיין הוא לא מסומן כרוכב המוביל של הקבוצה בפריז-רובה.
 
קטע 15 - האם זהו היום האחרון של איקינג בחולצת המוביל האדומה? אני חושב שכן. איקינג הוא רוכב מוכשר ויש לו יכולת בעליות, אך השילוב של מרוץ קטעים ארוך ומתמשך ושל עליות ארוכות, נראה לי קצת בעייתי בשבילו. אתמול הוא בקושי הצליח להיצמד לגיום מרטן מקופידיס וסיים בפיגור של 4 שניות ממנו.
היום, לדעתי, השילוב של 3 עליות ארוכות + עליה קצרה בסיום, יהיה גדול עליו. נכון שגם מרטן לא נמנה עם התותחים הגדולים, אבל ההימור שלי להיום: רוגליץ' ושאר המועמדים הבכירים נשארים בפעריהם הנוכחיים. איקינג מאבד את האדומה. מרטן מאבד זמן לרוגליץ' אך מצליח לסיים בפיגור קטן מספיק כדי ללבוש את חולצת המוביל מחר.
 

elsanto

Member
מחר קטע 14 על פניו יכול להיות קטע הכרעה.
רוגליץ יכול להכריע את המתחרים אח את עצמו...
עןברים לאקסטרמדורה מתחילים מדון בניטו ממשיכים צפונה לסייירה וויוארקאס.
על גבול פורטוגל .
לא מכיר כלום באזור הזה.
 

elsanto

Member
ובכן לאחר קריאה
סיירה וויוארקאס הוא חלק ממונטס דה טולדו שרשרת הרכסים המרכזית מדרום למדריד מטולדו בחהל קסטיליה לה מנשה אל חבל קאסאראס באקסטרמדורה .
זוהי שרשרת ההרים המרכזית בחצי האי האיברי שיאה בוויהארקאס 1600 מטרים
שאינה מאד רחוקה בערך שלוש מאות קמ מדריד מרכז ספרד .
אנחנו כבר לקראת הכרעה ההקפה בעיקרון מעט מוזרה היינו בבורגוס הלכנו עם השעון לדרום מזרח אל אליקנטה אלמיריה אנדלוסיה עכשיו אקסטרמדורה .
יש לנו עוד שבעה קטעים וקטע נגד שעון .
ממחר שני קטעי שיא סוף השבוע השני .
ראה כאילו סוף המירוץ ואפילו לא סוף השבוע השני .
 

elsanto

Member
ריצ'ארד קאראפאז עזב לאחר מכת.חום .
עוד קורבן לעייפות מהעונה הארוכה הנוכחית .
די ברור ברנל מאד חלש
ואלוטרדה תאונה שנבעה מעייפות .
רוגליץ כבר די עייף עדיין מחזיק אך עייף
בינתיים מיגל אנחל ואנריק מאס עובדים נכון אך גם הם די עייפים .
זו עונה עייפה בינתיים .
 
למעלה