לה וולטה אספניה כי הגיע הזמן

כמה נקודות בעקבות קטע 17 שנערך בגשם ובערפל והסתיים בטיפוס ללאגוס דה קובאדונגה, אחד הטיפוסים המפורסמים של הוואלטה.
איתמר אייהורן פרש מהמרוץ. ISN נותרו עם שלושה רוכבים, כולל גיא ניב.
הבחירה של רוגליץ' להיצמד לברנל בהתקפה שלו הייתה מאוד הרפתקנית ושנויה במחלוקת. ברנל תקף בעליה הלפני האחרונה, מעל ל-60 ק"מ בסיום, כשידוע שיש עמק מישורי בין שני הטיפוסים שנמשך על כ-25 ק"מ. כשרואיין לאחר ניצחונו על החלטתו זו, ענה רוגליץ' שהוא כלל לא חשב, אלא ראה את ברנל מגביר קצב, וכיוון שברנל הוא רוכב חזק ומסוכן הוא נצמד אליו. בתשובתו זו שוב חשף רוגליץ' חולשה בקבלת ההחלטות שלו. כפי שיצא להתקפה המיותרת שבה נפל באחד הקטעים הקודמים, גם כאן זו הייתה החלטה מסוכנת ולא הכרחית, בהינתן הקבוצה החזקה שתומכת בו ושהייתה יכולה לסייע לו בעמק בו נאלץ לבזבז את כוחותיו יחד עם ברנל. בסיום המורד היה לרוגליץ' וברנל יתרון של מעל ל-2:20 על דבוקת מאס ולופס. בתחילת העליה האחרונה היה להם יתרון של 1:30 דקות, בזמן שכל הפייבוריטים יושבים בעמק על הגלגלים של פועלי בחריין מרידה שעבדו עבור ג'ק הייג. נכון שבעליה רוגליץ' הרוויח 5 שניות על מאס ולופס ולכאורה הוא הרוויח מהבריחה שלו כי פתח בזכותה פער של 1:30 עד תחילת העליה ולא איבד זמן בעליה המסיימת, אבל לדעתי זו חוכמה בדיעבד. רוכב שיש לו את הקבוצה החזקה ביותר והוא החזק ביותר, לא צריך להיכנס להרפתקאות מיותרות. בכל מקרה, רוגליץ' הוא בדרגה אחת מעל מתחריו ולמעט תקלה חמורה מחר, אין מצב שהוא לא ינצח בוואלטה.
נקודה שנייה היא המאבק על הפודיום - במקום השני והשלישי יש את שני רוכבי מוביסטאר. רביעי ג'ק הייג בפיגור של 35 שניות מהמקום השלישי, חמישי גיום מרטן הדועך ושישי ושביעי ברנל וייטס בפיגור של בערך 1:30 דקות מהפודיום. היום נשאל אלברטו קונטדור בסיום הקטע על תפקוד תאומי מוביסטאר. הוא ענה שעדיף מוביל אחד, אבל היום לא הייתה אפשרות שמישהו יקריב את סיכוייו עבור השני, כי למעשה אף אחד מהם לא היה יכול לתקוף, כי שניהם היו פיזית על הקצה ובמצב כזה אתה לא יכול לתקוף.
כנראה מוביסטאר בונים על כך שיש לשני הרוכבים שלהם יתרון על הייג בנג"ש ולכן מעדיפים לשחק על בטוח. גם אם אחד מהם יהמר ויצטרף להתקפות של ברנל וייטס, זה יהיה קשה, כי גם בחריין וגם יומבו-ויסמה ירדפו אחריו. שתיהן קבוצות חזקות ורוב הסיכויים שינטרלו את הבריחה או יקטינו את האפקט שלה למינימום. לכן, להערכתי, שני רוכבי מוביסטאר ינסו לתקוף רק בקילומטרים האחרונים (אם יוכלו ולא יהיו על הקצה).
 

elsanto

Member
לכאורה אודי אתה על הנייר לחלוטין צודק.
אך אם הזכרת את אלברטו קונטאדור זו בדיוק הדוגמא ההפוכה מה קורה כאשר לא מנטרלים רוכב חזק ברמתו של ברנל או קונטאדור.
יום לאחר יום המנוחה פואיטו רודריגז את דני מורינו הפסידו את הוולטה 2012 .
את המקום הראשון לאלברטו
והשני לאלחנדרו .
מרוץ.אופניים הוא לא תמיד משחק שחמט .
הוא גם במידה מסוימת משחק תמיד על הגשר בא נראה מי יותר חזק .
לרוגליץ.לא היתה ברירה אחרת להבנתי .
חושב שעשה נכון .
 

elsanto

Member
מיגל אנחל הוכיח היום את חוכמת הצעד של מוביסטאר
ויתרו על מטפס מחרחר ריב ועצלן לטובת המטפס הטוב בעולם ששמח ללמוד מוכן לשתף פעולה ולעבוד לטובת אחרים , ומשפר משמעותית את הנקודות החלשות אצלו נגש למשל.
 

elsanto

Member
קטע 19 עבר שוב מגנוס קורט מנצח .
זה לא העניין.
העניין הוא הדבוקה הגיעה להפרש שהבריחה על פניה לא אמורה להחזיק .
ועדיין הבריחה ניצחה .
קורט מעביר את כל הקרדיט להן קבוצתו שמשך ולדירקטור ספורטיב ברכב .
כתבתי מזמן הקבוצה הזו היא הקבטצה החביבה עלי השנה וכבר כמה שנים היע מוכיחה
הבנה בענף החתמות ובנית קבוצה איטית ונכונה מטרות מטגדרות היטיב כמו בורה בזמנה .
והצלחה ללא עירעור.
המזל הולך עם הטובים משמע ניהול.
 
קטע 19 עבר שוב מגנוס קורט מנצח .
זה לא העניין.
העניין הוא הדבוקה הגיעה להפרש שהבריחה על פניה לא אמורה להחזיק .
ועדיין הבריחה ניצחה .
קורט מעביר את כל הקרדיט להן קבוצתו שמשך ולדירקטור ספורטיב ברכב .
כתבתי מזמן הקבוצה הזו היא הקבטצה החביבה עלי השנה וכבר כמה שנים היע מוכיחה
הבנה בענף החתמות ובנית קבוצה איטית ונכונה מטרות מטגדרות היטיב כמו בורה בזמנה .
והצלחה ללא עירעור.
המזל הולך עם הטובים משמע ניהול.
המאבק בין הדבוקה ובין הבריחה בקטע 19 באמת היה מעניין מאוד. עלתה בו בעיה מובנה במרוצי הכביש והיא המנהג של קבוצה לא לרדוף אם יש לה רוכב בבריחה. הפעם הבעיה הייתה של גרופמה fdj שיש להם ספרינטר ארנו דמאר, שלא ניצח בוואלטה. עבדו עבורו קשה ולא סיפק את הסחורה, אבל זה הקטע האחרון שבו יש לו הזדמנות. כנ"ל בדיוק קבוצת האמירויות שיש לה את את הספרינטר מטאו טרנטין. לשתי הקבוצות היה רוכב בבריחה, אבל הסיכוי של רוכבי גרופמה והאמירויות לנצח בספרינט מהבריחה היה די נמוך, בהינתן שידוע שמגנוס קורט הוא ספרינטר חזק ויש לו עזרה בבריחה עם קראדוק. שתי הקבוצות הן במלכוד: אם יתנו הוראה לרוכב בבריחה לשבת מאחור, זה אומר שהן לא נותנות בו אמון שהוא ינצח בבריחה ושהן נותנות אמון בספרינטר שלהן. אם יאפשרו לו להשתתף בעבודת הבריחה ולא יעזרו ברדיפה של הדבוקה - זה אומר שאין להן אמון בספרינטר שלהם. הקבוצות בחרו בדרך השנייה בתקווה שבייקאקסצ'יינג' ו-DSM ירדפו, ואם ישיגו את הבריחה, אז גרופמה והאמירויות ינצלו את עייפותן ויוכלו ליהנות ביתרון בספרינט. הבעיה הייתה שבריחה של 7 רוכבים היא בריחה חזקה ולקבוצה אחת עם 3-4 פועלים קשה להשיג אותה וכשהקבוצה השנייה הצטרפה למרדף זה לא עזר הרבה, כי בבריחה גם היו רוכבים שהם חזקים בהגדרתם וכששבעה רוכבים כאלו עובדים בצורה מלוכדת (מה שלא ברור מאליו כלל ועיקר, בעיקר על רקע זה ששני רוכבים הם מ-EF ואחד מהשניים הוא מגנוס קורט) , קשה מאוד לתפוס אותם.
 

elsanto

Member
מגנוס קורט רוכב מצוין חא מכיר רוכבים רבים בעלי יכולות שעון שהם ספרינטרים.
רוב השענים אינם ספרינטרים
לאנס היה כזה.
קונטאדור היה מטפס שהוא גם שען מעולה .
רמקו אוונפול שען נפלא שיודע לטפס הוא וקונטאדור לא סםרינטרים .
ולוורדה ספרינטר אדיר רוכב קלאסי מטפס שען גרוע ...
היכולת של קורט להחזיק נבריחה מאות קמ להיכשל ולמחרת לנצח ספרינט היא נדירה ברמה בלתי נתפסת .
מה עם פיטר סאגאן לא שען .
מוגנוס הוא חיה נדירה.
איך קבוצת החינוך זיהו זאת.
מקצועיות ניהול התפתחות איטית .
מה חסר לנו השנה ?
אסטנה בשנה חלשה מאד .
מיגל אנחל עזב אלכס ארנבורו הבסקי ושות עוד לא בשלים .
מעניין מה קורה שם .
אינאוס בשנת מעבר ברנל עך בעיות גב עדיין מסוכן מאד .
 

elsanto

Member
ייטס לא הסתגל לקבוצה לפידקוק ההיררכיה לא ברורה .
הבעיה שם היא ניהול כלצעוד בריילספורד לא מתפקד אין בעית כישרון יש בעית ניהול .
אותה בעיה שהיתה במוביסטאר ב 2018;עם לנדה ולוורדה קינטאנה סולר ומאס שנלחמו זה בזה....
קינטאנה ולנדה בחוץ .
ולוורדה קיבל את המושכות לידיים באיחור של שש עשרה שנה ...
לופז הנפלא הגיע סולר מוחזק קצר קרלוס וורונה קודם לפועל על , מוביסטאר
בששים אחוז כישרון מפיקה 170 אחיז תוצאות.
ניהול .
 

elsanto

Member
קטע 20 סנסקסטו אל מוס קסטרו.
200 קמ גבעות קלאסי ודרכים לבנות לקראת הסוף .
קטע סדיסטי בגליציה .
ברנל רוכב הרים ניצח כך את הגירו אוונפול נפל בקטע כזה
היום ברנל שמתאושש כל יום אמור לנסות שוב.
הדרכים היום צרות במיוחד קטע שובר רגליים צפי נפילות לרוב אחד הקטעים הרעים שניתן לחשוב עליהם ...
 

elsanto

Member
מיגל אנחל לופז נוטש היום את הוולטה .
אין הסבר עד עתה.
קטע מוזר.
הבריחה נתפסה היום 4 קמ לסיום ועדיין ניצחה...
 
ג'ינו מדר מבחריין-ויקטוריוס עבד קשה אתמול בקטע 20 עבור בן קבוצתו ג'ק הייג. הוא חצה את קו הסיום יחד עם ראיין גיבונס מהאמירויות שרכב זמן רב בראש המרוץ והאמין שיוכל לנצח בקטע, אלא שרוכבי הדרוג הכללי החליטו לנסות לתפוס פער אחד על השני (ולא הצליחו ממש) וכך סיימו את חלומו של גיבונס. על קו הסיום עודד מדר את גיבונס וחיבק אותו (אולי בגלל חוויה דומה שעבר בפריז-ניס השנה), למרות שאני מעריך שקיימת על הנייר יריבות כלשהי בין האמירויות ובין בחריין. ג'ינו מדר הוא שוויצרי בן 24 שיסיים היום במקום החמישי בדרוג הכללי.
בחשבון הטוויטר שלו, https://twitter.com/maedergino, הוא פרסם לפני תחילת הוואלטה, שהוא יתרום לארגון סביבתי כלשהו, 1 אירו על כל רוכב שהוא מקדים בכל קטע של המרוץ, לפני הנג"ש הוא עומד כבר על 3,048 אירו. הוא ביקש מהעוקבים שלו להציע את הארגון הסביבתי שאליו יתרם הכסף והארגון שייקבל הכי הרבה לייקים יזכה.
 
ג'ינו מדר מבחריין-ויקטוריוס עבד קשה אתמול בקטע 20 עבור בן קבוצתו ג'ק הייג. הוא חצה את קו הסיום יחד עם ראיין גיבונס מהאמירויות שרכב זמן רב בראש המרוץ והאמין שיוכל לנצח בקטע, אלא שרוכבי הדרוג הכללי החליטו לנסות לתפוס פער אחד על השני (ולא הצליחו ממש) וכך סיימו את חלומו של גיבונס. על קו הסיום עודד מדר את גיבונס וחיבק אותו (אולי בגלל חוויה דומה שעבר בפריז-ניס השנה), למרות שאני מעריך שקיימת על הנייר יריבות כלשהי בין האמירויות ובין בחריין. ג'ינו מדר הוא שוויצרי בן 24 שיסיים היום במקום החמישי בדרוג הכללי.
בחשבון הטוויטר שלו, https://twitter.com/maedergino, הוא פרסם לפני תחילת הוואלטה, שהוא יתרום לארגון סביבתי כלשהו, 1 אירו על כל רוכב שהוא מקדים בכל קטע של המרוץ, לפני הנג"ש הוא עומד כבר על 3,048 אירו. הוא ביקש מהעוקבים שלו להציע את הארגון הסביבתי שאליו יתרם הכסף והארגון שייקבל הכי הרבה לייקים יזכה.
ג'ינו מדר תרם בסיום גם 10 אירו על כל מי שהוא הקדים בדירוג הכללי. בסה"כ 4,529 אירו. הוא תרם אותם לארגון https://justdiggit.org/ שקיבל הכי הרבה לייקים אצלו בטוויטר. לדעתי, זה רעיון מבריק. בצורה זו הוא גם חשף את העוקבים שלו לארגונים שונים שמקדמים רעיון שהוא מאמין בו, גם תרם סכום יפה למטרה הזו וגם לא פגע בתחרות הספורטיבית שהשתתף בה.
 

elsanto

Member
סימנתי אותו.את מאדר.כמנצח פוטנציאלי של הקטע , אז כאשר הבריחה עמדה להיתפס את רוגליץ.
אך לא חשבתי כי הבריחה שנתפסה תחזור ותנצח עד.שהופיע קלמנט שמפוסין שהופיע כבר בבריחות ותמיד התפרק בסיומן ....עד אתמול .

ופתאום אתמול רכב מושלם .
פתאם מכירים רוכבים צעירים
חדשים קורט מאדר גיבונס ביזקרדה וותיקים כמו מתיאו טרנטין .
 

elsanto

Member
בודדים רוכבים נכון מה שמחזיר אותנו אל שמפוסיון ויותר מכך אל רוחאן דניז שנטש גראן טור לפני הנגש בח היה אמור לנצח .
מה שמביא אותנו אל מיגל אנחל לופז שנטש אתמול בעצבים.
מיגל נשבר פיזית נגד שעון בגבעות הוא לא בשביל המטפס האדיר הזה .
מיגל עזב את אסטנה כנראה על רקע הבטחה שיקבל את המושכות לקבוצה , כתבתי בתחילת הוולטה כי כנראה נראה שידור חוזר של משחקי החתול עכבר ניבאלי והמטפס האמריקאי המדהים כריס הורנר .
לא קרה ...
מיגל עבר למוביסטאר על הרקע של סולר שלא הצליח לקחת את המושכות לקבוצה על רקע מאס שאחרי שלקח מקום שלישי במדי קוויק סטפ דשדש על הרקע של קינטנה שעזב וולוורדה המזדקן .
ואז לאחר הנפילה של ולוורדה פאקצי נאלץ לשנות את המשחק להמר על מטפס טוב ושען מצוין מאס עם סיכוי סביר למקום שני או מטפס על ושען בינוני עם סבירות נמוכה למקום ראשון .
אתמול לאחר שגינו מאדר את הייג ןרוכבי אינאוס םירקו את מיגל בקטע הכי קשה עבורו הלחץ הםיזי הפך למנטלי .
מיגל עלה לרכב של פאקצי ושבר את הכלים.
הנשך יבוא .
 
למעלה