כמה נקודות בעקבות קטע 17 שנערך בגשם ובערפל והסתיים בטיפוס ללאגוס דה קובאדונגה, אחד הטיפוסים המפורסמים של הוואלטה.
איתמר אייהורן פרש מהמרוץ. ISN נותרו עם שלושה רוכבים, כולל גיא ניב.
הבחירה של רוגליץ' להיצמד לברנל בהתקפה שלו הייתה מאוד הרפתקנית ושנויה במחלוקת. ברנל תקף בעליה הלפני האחרונה, מעל ל-60 ק"מ בסיום, כשידוע שיש עמק מישורי בין שני הטיפוסים שנמשך על כ-25 ק"מ. כשרואיין לאחר ניצחונו על החלטתו זו, ענה רוגליץ' שהוא כלל לא חשב, אלא ראה את ברנל מגביר קצב, וכיוון שברנל הוא רוכב חזק ומסוכן הוא נצמד אליו. בתשובתו זו שוב חשף רוגליץ' חולשה בקבלת ההחלטות שלו. כפי שיצא להתקפה המיותרת שבה נפל באחד הקטעים הקודמים, גם כאן זו הייתה החלטה מסוכנת ולא הכרחית, בהינתן הקבוצה החזקה שתומכת בו ושהייתה יכולה לסייע לו בעמק בו נאלץ לבזבז את כוחותיו יחד עם ברנל. בסיום המורד היה לרוגליץ' וברנל יתרון של מעל ל-2:20 על דבוקת מאס ולופס. בתחילת העליה האחרונה היה להם יתרון של 1:30 דקות, בזמן שכל הפייבוריטים יושבים בעמק על הגלגלים של פועלי בחריין מרידה שעבדו עבור ג'ק הייג. נכון שבעליה רוגליץ' הרוויח 5 שניות על מאס ולופס ולכאורה הוא הרוויח מהבריחה שלו כי פתח בזכותה פער של 1:30 עד תחילת העליה ולא איבד זמן בעליה המסיימת, אבל לדעתי זו חוכמה בדיעבד. רוכב שיש לו את הקבוצה החזקה ביותר והוא החזק ביותר, לא צריך להיכנס להרפתקאות מיותרות. בכל מקרה, רוגליץ' הוא בדרגה אחת מעל מתחריו ולמעט תקלה חמורה מחר, אין מצב שהוא לא ינצח בוואלטה.
נקודה שנייה היא המאבק על הפודיום - במקום השני והשלישי יש את שני רוכבי מוביסטאר. רביעי ג'ק הייג בפיגור של 35 שניות מהמקום השלישי, חמישי גיום מרטן הדועך ושישי ושביעי ברנל וייטס בפיגור של בערך 1:30 דקות מהפודיום. היום נשאל אלברטו קונטדור בסיום הקטע על תפקוד תאומי מוביסטאר. הוא ענה שעדיף מוביל אחד, אבל היום לא הייתה אפשרות שמישהו יקריב את סיכוייו עבור השני, כי למעשה אף אחד מהם לא היה יכול לתקוף, כי שניהם היו פיזית על הקצה ובמצב כזה אתה לא יכול לתקוף.
כנראה מוביסטאר בונים על כך שיש לשני הרוכבים שלהם יתרון על הייג בנג"ש ולכן מעדיפים לשחק על בטוח. גם אם אחד מהם יהמר ויצטרף להתקפות של ברנל וייטס, זה יהיה קשה, כי גם בחריין וגם יומבו-ויסמה ירדפו אחריו. שתיהן קבוצות חזקות ורוב הסיכויים שינטרלו את הבריחה או יקטינו את האפקט שלה למינימום. לכן, להערכתי, שני רוכבי מוביסטאר ינסו לתקוף רק בקילומטרים האחרונים (אם יוכלו ולא יהיו על הקצה).
איתמר אייהורן פרש מהמרוץ. ISN נותרו עם שלושה רוכבים, כולל גיא ניב.
הבחירה של רוגליץ' להיצמד לברנל בהתקפה שלו הייתה מאוד הרפתקנית ושנויה במחלוקת. ברנל תקף בעליה הלפני האחרונה, מעל ל-60 ק"מ בסיום, כשידוע שיש עמק מישורי בין שני הטיפוסים שנמשך על כ-25 ק"מ. כשרואיין לאחר ניצחונו על החלטתו זו, ענה רוגליץ' שהוא כלל לא חשב, אלא ראה את ברנל מגביר קצב, וכיוון שברנל הוא רוכב חזק ומסוכן הוא נצמד אליו. בתשובתו זו שוב חשף רוגליץ' חולשה בקבלת ההחלטות שלו. כפי שיצא להתקפה המיותרת שבה נפל באחד הקטעים הקודמים, גם כאן זו הייתה החלטה מסוכנת ולא הכרחית, בהינתן הקבוצה החזקה שתומכת בו ושהייתה יכולה לסייע לו בעמק בו נאלץ לבזבז את כוחותיו יחד עם ברנל. בסיום המורד היה לרוגליץ' וברנל יתרון של מעל ל-2:20 על דבוקת מאס ולופס. בתחילת העליה האחרונה היה להם יתרון של 1:30 דקות, בזמן שכל הפייבוריטים יושבים בעמק על הגלגלים של פועלי בחריין מרידה שעבדו עבור ג'ק הייג. נכון שבעליה רוגליץ' הרוויח 5 שניות על מאס ולופס ולכאורה הוא הרוויח מהבריחה שלו כי פתח בזכותה פער של 1:30 עד תחילת העליה ולא איבד זמן בעליה המסיימת, אבל לדעתי זו חוכמה בדיעבד. רוכב שיש לו את הקבוצה החזקה ביותר והוא החזק ביותר, לא צריך להיכנס להרפתקאות מיותרות. בכל מקרה, רוגליץ' הוא בדרגה אחת מעל מתחריו ולמעט תקלה חמורה מחר, אין מצב שהוא לא ינצח בוואלטה.
נקודה שנייה היא המאבק על הפודיום - במקום השני והשלישי יש את שני רוכבי מוביסטאר. רביעי ג'ק הייג בפיגור של 35 שניות מהמקום השלישי, חמישי גיום מרטן הדועך ושישי ושביעי ברנל וייטס בפיגור של בערך 1:30 דקות מהפודיום. היום נשאל אלברטו קונטדור בסיום הקטע על תפקוד תאומי מוביסטאר. הוא ענה שעדיף מוביל אחד, אבל היום לא הייתה אפשרות שמישהו יקריב את סיכוייו עבור השני, כי למעשה אף אחד מהם לא היה יכול לתקוף, כי שניהם היו פיזית על הקצה ובמצב כזה אתה לא יכול לתקוף.
כנראה מוביסטאר בונים על כך שיש לשני הרוכבים שלהם יתרון על הייג בנג"ש ולכן מעדיפים לשחק על בטוח. גם אם אחד מהם יהמר ויצטרף להתקפות של ברנל וייטס, זה יהיה קשה, כי גם בחריין וגם יומבו-ויסמה ירדפו אחריו. שתיהן קבוצות חזקות ורוב הסיכויים שינטרלו את הבריחה או יקטינו את האפקט שלה למינימום. לכן, להערכתי, שני רוכבי מוביסטאר ינסו לתקוף רק בקילומטרים האחרונים (אם יוכלו ולא יהיו על הקצה).