לומד באוניברסיטה?

Aiah Nouwamba

New member
לומד באוניברסיטה?

בס"ד כמה מילים על המוסדות האקדמאים ו"משרד החינוך": כששואלים מישהו "מה את עושה בחיים?" והוא עונה לך: "אני סטודנט באוניברסיטת.... לפסיכולוגיה... הנדסת..." איך את ה מגיב בד"כ? בד"כ אתה מהנהן בראש קדימה והצידה כזה, מרים את הגבות ומוריד את השפה התחתונה למטה, במבט מעורר השתאות והערכה, מין "פששש... יפה כל הכבוד". אתה חושב לעצמך איזה יופי, בנאדם שעושה עם עצמו משהו, משכיל וכו'... לא שזה לא נכון, אדם שלומד, כבודו במקומו עומד, כמה מילים על המוסדות האקדמאים שאנחנו משלמים עליהם אלפי מאות שקלים בשנה ולמה? ע"מ לקנות ידע (ותואר בסופו של דבר), שהוא לא תמיד נכון, לא תמיד מלא, יש בו סתירות ואין שום הוכחה, פסיקה או מסקנה שאתה יכול להיות בטוח שהיא נכונה וודאית, כי בכל יום יוצאים מחקרים חדשים שמוכיחים וסותרים את הדברים שנאמרו עד עכשיו, ושעד עכשיו למדת - הכול טעויות! מביאים לך כל מיני מילים לועזיות ארוכות, שמשמעותן פשוטה, אבל לא... הם חייבים לסבך ולקרוא לדברים פשוטים בשמות מפוצצים. היינו יכולים להבין הכול בשתי דקות, אם רק זה היה נאמר בשפה בעברית צחה, במקום להיות אור לגויים אנחנו מחקים את הגויים, מה יהיה? מביאים לך כל מיני "תיאוריות" שבסופו של דבר, עד שאתה לומד אותם, משנן ומעמיק, בא חוקר אחר ונותן על זה ביקורת ומוכיח שזו טעות. ואז צריך ללמוד את זה, ואז מישהו אחר שובר לו את המחקר... כל שנה יוצאים "ספרי השלמה" לספרים שנכתבו כדי להביא עדכונים לגבי מחקרים אחרונים שנעשו. בקיצור, אין לזה סוף, ולכן אי אפשר לסמוך על המדע. מה עושים אם כן? לומדים משהו שהוא יציב וקבוע ויש לו בסיס, שניתן לפני אלפי שנים, ולאף אחד עוד לא הייתה הזכות לשנות מילה ממנו! וגם לא צריך! התורה היא אמת, ויש בה הכל! אתה קונה ידע שיכול להיות שחלקו נכון, ומשלם עליו אלפי שקלים, כשאת הידע האמיתי, השלם והמלא אתה יכול למצוא בשפע, בחינם - לצאת עם קו מחשבה הרבה יותר מסודר וברור, ולא מבולבל לגמרי – רגע? פיאג'ה אומר ככה, בולבי ככה ופרויד ככה... רגע, הכל מניח לי את הדעת, אז מה נכון בעצם? אתה בסופו של דבר יוצא מהשיעור לא מבין כלום, מה נכון? מהי האמת? אם עכשיו אני הולכת לחנך את הילדים שלי, ע"פ מה אני אפעל? לך תאמין במה שלדעתך הכי מתאים... יש מרצים שמקבלים 4000 שקל לשעה וחצי שבה הם מדברים שטויות, והאנשים התמימים שכ"כ צמאים לידע, ואין להם מושג – שכל מה שמלמדים אותם זה הבל ושטויות, .. רק שאתה לומד את האמת, אתה רואה כמה האקדמיה והידע שהיא נותנת לך היא כל כך חיוורת, אין בה אפילו קמצוץ ממה שנכון באמת. אני לא אומרת שלא, יש דברים שהם נכונים, אבל טוב שנזכרתם לגלות את זה! זה היה ידוע כבר לפני 2000 שנה רק אם הייתם פותחים את הספר ה"ישן" הזה הבד"כ "לא מזמין" ותקראו, תתעמקו קצת, תלמדו... תבואו בגישה פתוחה, ולא לשלול ישר מההתחלה, ותגלו שלא גיליתם את אמריקה (בשני המובנים!), הכל כבר היה ידוע מראש! חכמת היהדות מביאה את העובדות האלה שהמדע עכשיו רק מגלה צדקתו, כי זה ידוע, שככל שהרפיון באמונה יורד, ניתנים כלים חזקים יותר לאדם ולמדע, לגלות ולהבין שהתורה היא אמת. ככה זה כשהאמונה בעולם מתרופפת והרוחניות יורדת.. אם יכול היה להשתלשל עולם פחות רוחני מזה שאנו חיים בו היום, זה היה קורה כבר מזמן! משרד החינוך, הבעיה מתחילה בשם שלו – משרד יוצר אסוציאציה של מסמכים, דפים, ניירת – אבל מה? איפה התלמיד??? כל שנה משרד החינוך מחליף תכניות לימודים, ספרים וכו', במחשבה שזהו, הנה, אולי הפעם באמת הגענו לדבר שיצליח בחינוך! למה אנשים חושבים שדווקא החדש יותר טוב מקודמו? למה אתם חושבים שהחינוך בארץ כל כך ירוד ולא מצליח? מה אתם לא מבינים? הכלים שניתנו לנו לפני עשרות אלפי שנים הם אלה שצריך לשמר, זו הדרך שלפיה עלינו ללכת. התורה מקנה חינוך לערכים, לידע, לתרבות ודרך ארץ ואהבת הארץ, מקנה דרך איך להתמודד בעולם הזה... לפני שאתה לומד מהו אורך חיי הצמח הזה והזה, וממה מורכב תא כזה או אחר וכו', קודם כל תלמד להיות בנאדם. להיות הישגי זה חשוב, אין מה לומר, אבל קודם כל תהיה ב נ א ד ם! אין מה להכחיש, רק התורה יכולה להעניק את זה. אז לא יעזרו שום תכניות לימודים, שיטות הוראה או נורמות התנהגות למיניהם, וזה לא משנה התקציב - זה משנה מיהם האנשים שיושבים בראש המשרדים האלה והמוסדות האלה! אנשים שאין להם מושג בחינוך באמת! מתי האנשים בארץ הזאת יבינו את זה כבר... חומר למחשבה,
 

pembencipolisi

New member
צטוט : "יש בו סתירות" , אלו התנ"ך , הברית

החדשה והקוראן המזורגג. סתירות התנ"ך , הקראן , הברית החדשה - רשימה חלקית בלבד סתירות התנך: 1 - הבריאה : 2 גרסאות לספור הכולל 2 - בריאת הרקיע - האם הוא נברע ביום הראשון או השני שאז נקרא שמים ? 3 - אלו חיות הוכנסו לתיבה : 2 ,2 ו 7 , 7 - 2 גרסאות בהפרש 6 פסוקים זה מזה 4 - בני בנימין : 4 מנינים שונים ורשימות שמות 5 - 10 הדברים : 2 נוסחאות 6 - מיכל בת שאול : 3 ספורים שונים כולם בספר שמואל ואפילו התלמוד דן בזה. 7 - מי הרג את גלית הפלשתי ? 3 ספורים : באחד "דוד" ובשנים אחרים "אלחנן היעירי" 8 - מפקד דוד : מי הסית ? השטן או חרון אף אלהים ? 2 גרסאות אחת במלכים השניה בדברי הימים. התוצאות 500000 רגלי ביהודה 800000 בישראל , לפי גרסה אחת , ובשניה 470000 ביהודה ו 1100000 בישראל... וכי לא ידע המספר האלהי את הנתונים המדויקים שעליהם ספר ? 9 - האם העמונים קדמו את בני ישראל בלחם ובמים ? כתוב בספר דברים פרק ב פסוקים כח אֹכֶל בַּכֶּסֶף תַּשְׁבִּרֵנִי וְאָכַלְתִּי, וּמַיִם בַּכֶּסֶף תִּתֶּן-לִי וְשָׁתִיתִי; רַק, אֶעְבְּרָה בְרַגְלָי. כט כַּאֲשֶׁר עָשׂוּ-לִי בְּנֵי עֵשָׂו, הַיֹּשְׁבִים בְּשֵׂעִיר, וְהַמּוֹאָבִים, הַיֹּשְׁבִים בְּעָר.." לעומת הכתוב בספר דברים פרק כ"ג פסוק ד' " לֹא-יָבֹא עַמּוֹנִי וּמוֹאָבִי, בִּקְהַל יְהוָה: גַּם דּוֹר עֲשִׂירִי, לֹא-יָבֹא לָהֶם בִּקְהַל יְהוָה עַד-עוֹלָם. ה עַל-דְּבַר אֲשֶׁר לֹא-קִדְּמוּ אֶתְכֶם, בַּלֶּחֶם וּבַמַּיִם, בַּדֶּרֶךְ, בְּצֵאתְכֶם מִמִּצְרָיִם... ובספר נחמיה נחמיה פרק יג א ביום ההוא, נקרא בספר משה--באזני העם; ונמצא, כתוב בו, אשר לא-יבוא עמני ומואבי בקהל האלהים, עד-עולם. ב כי לא קדמו את-בני ישראל, בלחם ובמים 10 - "טבע האלהים" : בראשית פרק ו פסוק ז וַיֹּאמֶר יְהוָה, אֶמְחֶה אֶת-הָאָדָם אֲשֶׁר-בָּרָאתִי מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה, מֵאָדָם עַד-בְּהֵמָה, עַד-רֶמֶשׂ וְעַד-עוֹף הַשָּׁמָיִם: כִּי נִחַמְתִּי, כִּי עֲשִׂיתִם. לעומת שמואל פרק ט"ו פסוק כט "וגם נצח ישראל, לא ישקר ולא ינחם: כי לא אדם הוא, להנחם." וגם בספר שמואל פרק ט"ו פסוק ל"ה ויהוה נחם, כי-המליך את-שאול על-ישראל. ... ועוד 11 - דברים כ"ד פסוק ט"ז "לא-יומתו אבות על-בנים ובנים לא-יומתו על-אבות איש בחטאו יומתו" לעומת דברים פרק ל"ד פסוק ז : נֹצֵר חֶסֶד לָאֲלָפִים, נֹשֵׂא עָו‍ֹן וָפֶשַׁע וְחַטָּאָה; וְנַקֵּה, לֹא יְנַקֶּה--פֹּקֵד עֲו‍ֹן אָבוֹת עַל-בָּנִים וְעַל-בְּנֵי בָנִים, עַל-שִׁלֵּשִׁים וְעַל-רִבֵּעִים" ולעומת יחזקאל פרק י"ח כולו לדוגנא פסוק יז "מֵעָנִי הֵשִׁיב יָדוֹ, נֶשֶׁךְ וְתַרְבִּית לֹא לָקָח--מִשְׁפָּטַי עָשָׂה, בְּחֻקּוֹתַי הָלָךְ: הוּא, לֹא יָמוּת בַּעֲו‍ֹן אָבִיו--חָיֹה יִחְיֶה" ועוד כהנה וכהנה , על התורה שלך , שאודותיה כתבת "ולאף אחד עוד לא הייתה הזכות לשנות מילה ממנו! וגם לא צריך! התורה היא אמת, ויש בה הכל!" די בעובדה שסיתי נורהאליזה הנפלאה היפהפיה לא נזכרת בתורה כדי שתהיה שקרן... סתירה ואנכרוניזם באלקראן המזורגג 1 - אנכרוניזם : סורת יוסף - ה 12 באלקראן 20 : "וקנוהו בדרהמים בודדים , והיו בו מן הסגפנים" ... ה"דרהם" שמו בא משבוש שם הדרכמה היונית. הדרהם האסלאמי היה בתקופת מחמד עשוי מכסף , מאוחר יותר באינדונסיה עשוי זהב , פרטים כאן http://www.geocities.com/giladzuckerman/mercuguinness.html#INDONESIA והיום נקרא בשם דרהם המטבע של מרוקו ... אבל האם היה הדרהם של מחמד נפוץ גם בימי יוסף , אולי 2400 שנה לפני מחמד ? עוד בסורת יוסף נזכר העתק כמעט מדויק של חלום יוסף הראשון שבתנ"ך , ותוצאותיו כך כתוב בקראן : "ואם אמר לאביו ראיתי השמש והירח ואחד-עשר כוכבים יסגדון לי" ואחר כל כתוב "אמר לו אביו "אל תספר לאחיך כדי שלא ישנאוך" , אבך נעדר לחלוטין החלום השני המסופר בתנ"ך "והנה קמה אלומתי וגם נצבה והנה תסבינה אלמותיכם ותשתחוינה לאלמתי"... יא מחמד , אם רצית להעתיק , העתק נכון ... בשמוש בטענה זאת עוררתי שערוריה בפורום מאליסי... 2 - סורת אלכהף "המסתור / המערה" (ה 18 בקראן) : אית 83 - 98 ואם תרצה שאספר לך אודות בעל הקרנים אשאיר לך ממנו זכר: "בעל הקרנים" הוא לפי ALEXANDER ROMANCE ספר ישן, כנוי לאלכסנדרוס מוקדון . רב הפרשנים המוסלמיים סוברים שמחמד התכון אלין כשכתב שבא "בעל הקרנים"מן הנערב וכבש את המזרח. לפי פרשנות חדשה ומאד לא מקובלת בין מוסלמים "בעל הקרנים" הוא כורש הראשון מלך פרס ומדי, אם צדקו פרשנים מוסלמיים אלה , הרי שהכנוי מבוסס על ספר דניאל התנ"כי ששם נזכרת ממלכת פרס ומדי כ"שור, שנוגח בקרניו לכל כוון... בקראן כתוב שפנו נתיניו של בעל הקרנים אליו ואמרו לו (אית 94) "הוי בעל הקרנים ´יא ד´י אלקרנין´ גוג ומגוג ´ יא´ג´ג´ ומא´ג´ג´ ´ משחיתים את הארץ התקבל תשלום כדי להקים בינינו לבינם, סכר" ענה בעל הקרנים (אית 95) יש לי דבר טוב מסכר , עזרת "רבי " (רבוני , אלהי) יוצא מזה שלפי הקראן כבר התקימה מלחמת גוג ומגוג... 3 - אנכרוניזם "שורת המחץ" : סורת מרים (ה 19 בקראן) - בתחלתה נזכר זכריה הנביא ("זכריא" , דגש באות י´) בהמשכה החל מאית 28 : ´יא אח´ת הארון´ "הוי אחות אהרן" יולד לך בן שיושיע את העולם ובאית 30 כתוב שמרים אמו של "עיסא" ישוע מנצרת ,קבלה "אנג´יל" אבנגליון, פרושו של דבר שלפי הקראן מרים אחת אהרן היא מרים אם ישוע הנוצרי... 4 - סתירה פנימית - סורת אלנש´אא "הנשים" (הרביעית בקראן) אית 43 "לא תקרבוא אלצלואת ואנתם ש´כרא" "לא תקרבו התפלתה ואתם שכורים" . פסוק זה הוא מקור האסור האסלאמי לשתית משקאות אלכוהוליים, (מקור המלה בערבית: "אלכחול") לעומת זה כתוב בסורה 47 אית 15 : משל גן העדן אשר הובטח לכם , נהרות מן מים ... ונהרות מן חלב ... ונהרות מן דבש ... ונהרות מן יין خمر טעים לשותים" ... הזכרתי דבר זה בפורום מאליי וגרר קללות של מוסלמים נגד ה"כופר וחוזר בו מן האסלאם" שהעז לחשוף סתירה זאת... שאל סיני אתד את המוסלמים "לא משנה שהוא כופר , אבל האם מה שהוא כתב , זה נכון ????" סתירות הברית החדשה : 4 בשורות : יוחנן, מתי, מרקום, לוקס - 2 שושלות שונות לפני שהושרץ ישוע , 3 ספורי "האשמתו" של יהודה איש קריות בהסגרת ישוע , לפחות 2 גרסאות לזהות מי היו לוכדי ישוע יהודים או רומאים , 4 תאורים לצליבת הישוע
 
המקרא אינו יוצא מידי פשוטו.

תשובות בחוכמת הקבלה. נ.ב: דווקא העובדה שהיו הרבה יותר מ-4 גירסאות למקרה ישוע, מוכיח כי הדבר אכן קרה (!)
 

shahril

New member
אין מקרא יוצא מידי פשוטו , ופסוקים מסוימים

סותרים פסוקים אחרים באותו תנ"ך ולעתים גם בתוך אותו ספר בתנ"ך יש סתירות הנובעות מספוקים שונים. אשר לברית החדשה , אינני טוען שלא היה ישוע ושהישוע לא נצלב , אבל כשיש 4 גרסאות לאותו ארוע , את האמת אי אפשר להסיק מן הברית החדשה. כמו התנ,ך הברית החדשה היא אוסף של ספרים שנכתבו על ידי סופרים שונים בזמנים שונים. אשר לקוראן - הוא בדיחה : תערובת מועתקת מכמה מקורות : תנ"ך , תלמוד , מדרשים , ברית חדשה , והסטוריה ערבית של תקופת מחמד.
 
מסופר שהיו יותר משלושים גרסאות...

אבל יכול להיות שהאמת היא שכל אחד מביא את האירוע מנקודת מבטו שלו, והסתירות רק נראות כסתירות. באשר לתנ"ך, הסתירות הן בעצם בפנימיות האדם, התורה לא מספרת על העולם הזה, אלא משתמשת בדימויים ותמונות מן העולם הזה על מנת לתאר עולם נבדל מגשמיות - העולם העליון - והתהליכים שעוברים בפנימיות האדם עד להשגת העולם הזה.
 
על תירוץ מעין זה כתב הרשבא

שהפרשן מעיד על עצמו שאין לו חלק באלהי ישראל ונשמתו אף לא מעשו וישמעאל אלא מאותן שדים ורוחות שיצאו מאדה``ר. בגין שימוש בפרשנות אלגורית. ויעויין בשות הרשבא ח``א החל מתשובה תיד
 

pembencipolisi

New member
ואללה אתה גדול ../images/Emo6.gif "שהפרשן מעיד על עצמו שאין

לו חלק באלהי ישראל ונשמתו אף לא מעשו וישמעאל אלא מאותן שדים ורוחות שיצאו מאדה``ר. בגין שימוש בפרשנות אלגורית"
 
או שמא שורשים של קונטה קינטה ?

וכבר היכה הרמבם על קודקודו של רבי אליעזר הגדול ולדבריו, מעולם לא ראה בדברי בני אדם מן הנמשכים אחר תורת משה יותר זרים מדברי ר``א הגדול! באומרו ``שמים מאיזה מקום נבראו ? מאור לבושו לקח ונטה כשלמה והיו נמתחין והולכין... והארץ מאי זה מקום נבראת ? משלג שתחת כסא הכבוד לקח וזרק`` והרמבם תמה על זה החכם במה האמין ? ואם האמין כי הוא מן השקר שימצא דבר מלא דבר ואי אפשר מבלתי חומר ייתהוה ממנו מה שיתהוה ? ולזה ביקש לשמים וארץ מהיכן נבראו ? ואי זה דבר הגיע מזה המענה ? ייתחייב שיאמר לו ``ואור לבושו מהיכן נברא? ושלג שתחת כסא הכבוד, וכסא הכבוד מהיכן נבראו ? ואם ירצה באור לבושו דבר בלתי נברא, וכן כסא הכבוד דבר בלתי נברא, יהיה זה רחוק מאוד! וגם יהיה מורה בקדמות העולם אלא שהוא ע``פ דעת אפלטון`` ואין בין דברי ר``א לאותו מין שהשיב לר``ג שאלהים השתמש בחומר קדום בבריאת העולם, אלא שלאותו מין אלהים השתמש בחומר גשמי, ולדברי ר``א בחומר רוחני שממנו התגשם העולם. ומזל שהרמבם לא נחשף לעץ חיים ולזוהר, ומעניין מה היתה תגובתו של הרמבם לנוכח הצמצום ?
 
הרמב"ם הכיר את תכונת ההשפעה

משמע - הוא היה מקובל. תעשה טובה לאנושות ותעשה חושבים עם עצמך בקשר למשפט הבא: לא זכה - נעשית לו סם המוות.
 
ודאי שהרמבם נתודע לחכמת הקבלה

שהרי כתב במורה ``הרבה מן התורות נתוודע לי עניינם והודיעני סיבתם עומדי על אמונת הצאב``ה ומעשיהם ועבודתם... הספר הגדול בזה הוא העבודה הנבטיי``ה העתקת אבן וחשי``ה`` ופיו ענה בו שהתוודע לספרי כומרי עבודת אלילים ובהכרח שהיה אף הוא מקובל. אך כבר כתב המהרחו בשער הגלגולים, שהרמבם הינו מהפיאה השמאלית ובהכרח שלא נתוודע לקבלה מה שאין כן הרמבן שהוא מהפיאה הימנית וע``כ נתוודע לקבלה בימי זיקנותו. ומכאן שצדק בעל המטפחת שאותה איגרת המובאת בשומר אמונים הקדמון הינה מזוייפת מתוכה
 
לטענת ר``ת הובא בתוספות הרא``ש

שהיו 2 ישועים. אחד תלמידו של בן פרחיה, והשני היה בן דורו של הורדוס. ולפלא שלשניהם היו אותם תלמידים, ושניהם נהרגו בערב כסח. ושמא היו 3 ישועים. שהלא מרים מגדלאה היא אשת פפוס בן יהודה שנהרג בחורבן ביתר
 

Aiah Nouwamba

New member
עעע

ואו עשית איזה יופי מאיפה שלפת את הז? חח אף פעם לא בדקתי את זה תשאל אנשים חכמים ממני בטוח יש להם תשובה
 
אז כבר עדיף לימודים אקדמיים

שאם כבר לשאול אנשים חכמים במקום לפתוח ספר, אזי אין סוף למבול הסתירות שתתקבלנה מתשובותיהן הבלתי מהוקצעות. והלא לשם כך ציוו ``ומנעו את בניכם מן ההגיון`` הן מלימוד המקרא והן מהלוגיקה. וכשאין שכל אין דאגות ואין סתירות
 
הפוסל, במומו פוסל

האם מילים בארמית נשכחת הן רלוונטיות יותר מלועזית? האם הניהול במוסדות הלימוד התורניים משביעה רצונך? האם מצב החסה בשטחים גם? נו אל תהיה ינטה....!!!!! אני דווקא אוהבת ללמוד באוניברסיטה הלוואי שהיה לי כסף וזמן רק ללמוד לצערי אני בפרק אחר בחיי כעת אבל מחזל למדתי ש...>>>>מה שכתוב למעלה>>>>...וזה לרוב נכון!
 
יחי ההבדל הקטן

בשונה מהמדע שהינו זירה פתוחה וכל אחד רשאי לסתור את עמדת המרצה, משא``כ היהדות מאופיינת בסתימת פיות. וכל חריגה מהמקובל או הצבת סתירה, מאופיינת ככפירה. ואם אינך מאמין, המתן ותראה איך וכיצד הדתי נדבק לתגובתי כמו קוץ בישבן ועורך לי מסע פירסום
 

הלה מורז

New member
יחי ההבדל הקטן/לפלמוני 777

שבת שלום שלום לך פלמוני מאוד תמוה בעיני קביעתך הנחרצת לגבי היהדות הדת היהודית שהנה הרחבת הדעת מתחייב מכך שעל האדם לשאול שאלות שאלמלא היה כך לא היה למשל כול הדרוש שנכתב נכון שישנן" שאלות " שאינן בגדר שאלות אלא בגדר כפירה ואין ביהדות שאלות כגון אלה למשל שאלה כמו " האם יש אלוהים " וכו או כמו למשל מחלוקות שאינן לשם שמיים שכמובן אף אינן מרחיבות דעתו של אדם ואף מצירות את האדם מחלוקות לשם שמים הנן חלק בלתי נפרד מהיהדות אלא שאין אלה מחלוקות שיש בהן משום סתירה אלא אם דעתו של השומע צרה מאוד ונתון במיצר אמנם הנך מצפה לאיזה דתי שידבק לתגובתך כמו קוץ בתחת ויערוך לך מסע פרסום הפתעה הפתעה חילונית אך יהודיה בחרה להגיב לתגובתך ויש מן האמת בדבריך בנוגע למסע פרסום מכיון שאני בוחרת להביא את בית שמאי ובית הלל בהקשר לנרות חנוכה שיש להם הקשר לפרסום הנס (שזה רק טיפ טפה ואיזה נדבך במשמעות העמוקה של חנוכה ) כידוע לך אולי בית שמאי ובית הלל מפריכים לגמרי את טענתך לגבי היהדות למשל זה אומר שבכול יום של חנוכה יש להוסיף נר וזה אומר שבכול יום חנכה יש להפחית נר כבר הנך רואה שביהדות אין מאום מכול אשר ציינת כמו כן בשל שאין אלה מחלוקות שאינן לשם שמים הרי שאף סתירה לא תמצא בהן למרות שזה וזה אומרים כביכול דבר והיפוכו ונתבונן באופן הפשוט ביותר ואביא נקודה אחת לכך (שאין זה המקום להכנס לכול עומק של כך ) ושדי בה להבנה בית הלל אומר בכול יום להוסיף נר ואכן נר ועוד נר אור ועוד אור אתה ואני והוא והיא ביחד אור גדול -שכך האור בית שמאי אומר אור גדול ובכול יום להפחית נר ואכן ככול שהאור גדול נדרש מהאדם יותר ככול שיותר נדרש מהאדם מתמעטים אלה ההולכים באור -שכך האור אפשר באופן פשוט מאוד לומר שאלה מיצגים את מובן האור והכוח של הביחד ואלה מיצגים את מובן מעטים מול רבים ואין סתירה כלל שבת שלום הלה
 

datu

New member
לא להתייחס ל"פלמוני" - ../images/Emo191.gif ידוע ...

 
למעלה