לונדון עליות מחייה חודשיות

Cמן רשום

New member
זה חייב להיות ישראלים?

אם לא, חפש ב airbnb או אפילו booking.com. גם חיפוש בגוגל יכול לעזור לפי short term lets + שם האיזור שבו אתה מעוניין או room to let + האיזור.

אישית בכל אופן אני לא מכיר ולא יכול לעזור.
 

TrigATUSA

New member
זו לא בחירה - גרים איפה שהעבודה

אין ממש ברירה במדינה שבה האוכלוסיה של עיר הבירה לבדה היא 20% מאוכלוסיית כל המדינה, ומין הסתם משהו כמו 40% מהמשרות נמצאות בתוך לונדון רבתי
 

republik

New member
זה פשוט לא נכון

קודם כל לגבי אוכלוסיה- זה הרבה יותר קרוב ל-10% מאשר 20%.
לגבי המשרות, לא כ"כ ברור לי מאיפה אתה מביא את ה"מין הסתם" הזה, אבל מהחוויה שלי (שזה כמובן אומר בסקטור שאני עובד בו => פיננסים) יש המון הזדמנויות עבודה מצויינות גם רחוק מאד מלונדון.
 

TrigATUSA

New member
population of metro London 13.6M

population of the UK 64.1M
&nbsp
based on simple google search
&nbsp
do the math for the percentage
&nbsp
אני מכיר די טוב את שוק ה IT ואת שוק ה LEGAL
וזה לא שאין עבודה מחוץ ללונדון, אבל המבחר הרבה יותר קטן, והמשכורות הרבה יותר נמוכות (משהו כמו 40% פחות)
&nbsp
ההבדל כל כך גדול שאני הכרתי חברות שעשו "מיקור חוץ" בתוך בריטניה למשרדים שלהם בצפון אנגליה
ההבדל הוא בעיקר מכיוון שה HQ נמצאים בלונדון ולכן יש משרות מסויימות (בעיקר אלו החשובות והמשפיעות) שנמצאות רק שם
אני מאוד מתפלא לשמוע מה שאתה אומר לגבי תחום ה FINANCE - אני לא מכיר אף אדם בתפקיד יחסית בכיר בבנקים שהולך לעבוד ל LEEDS. יש מצב שאתה מתכוון ל RETAIL FINANCE ?
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

republik

New member
פיננסים זה לא רק בנקים

קודם כל אתה קצת ליברלי באוכלוסיה שאתה כולל בלונדון, במיוחד לאור העובדה שהיא כוללת אזורים (ברקשיר) בהם יש המוווווווווווווון אפשרויות תעסוקה מחוץ ללונדון.
זה נכון שהמשכורות נמוכות יותר, אבל אתה יודע- גם עלות המחיה נמוכה בהרבה...
אם אתה בקטע של חיפושי גוגל, אתה תוכל למצוא מאד מהר שמבחינת עלות מחיה (כלומר שווי המשכורת שלך בפועל) יש לא מעט ערים בבריטניה שמנצחות את לונדון.
זה תלוי מה אתה מכנה "בכיר". אבל בריסטול למשל (אני מדבר על מה שאני מכיר) מאד חזקה בתחום של בנקאות ובמיוחד בנקאות השקעות, מבחינת שירותים פיננסיים (ייעוץ, ראיית חשבון וייעוץ מס) הם פזורים בכל רחבי בריטניה כשבכל משרד יש לך SCOPE להגיע לתפקידים מאד בכירים בלי אי פעם לדרוך במשרד בלונדון, אבל בלי קשר לא צריך להיות בכיר (אולי זה ההבדל האמיתי בין לונדון לשאר הUK) כדי לחיות מצויין ולהסתפק במשכורת אחת.
 

Woking

New member
שלא לדבר על זה

שישנם הרבה סקטורים שלונדון זה בכלל לא המרכז: biotech, pharmaceutical , aerospace, defence ועוד ועוד. חוץ ממשרות שקשורות לשוק הפיננסים אני גם בכלל לא בטוח שלונדון זה המרכז גם של תעשיית התוכנה. מה שנקרא M3-M4 corridor הרבה יותר משמעותי.
 

TrigATUSA

New member
יפה שהודית בטעותך לגבי המספרים

זה מאוד מכובד להיות מסוגל להודות בטעויות (אה רגע, לא עשית את זה)
הייתי שמח לראות ערים ברחבי בריטניה בה המשכורת שאפשר להשיג קונה יותר
&nbsp
בכל מקרה, זה לא סותר את התשובה הראשונה שלי
אנשים רבים גרים באיזור לונדון בשביל אפשרויות העבודה, ועושים כל מיני ווויתרוים ברמת החיים על מנת לא להצטרך לבלות ברכבת 3 שעות בכל יום
 

republik

New member
אנשים רבים (עוד יותר) גם לא גרים באזור לונדון...

אתה אוהב סטטיסטיקה נכון? אז גם אם נזרום על השטות הזו שלך ש-20% מהבריטים חיים בלונדון (למרות שכבר הפרכנו את הטענה הזו) מה זה אומר ש-80% לא רוצים לחיות שם?...

אני, בניגוד אליך, פחות מאמין בלשלוף נתונים מגוגל, אבל רק כדי לסבר לך את האוזן שתי דוגמאות מהירות מחיפוש גוגל:
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/10386993/Bristol-is-best-city-to-live-in-the-UK.html

[URL]http://www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=United+Kingdom[/URL] (תסתכל בתחתית העמוד על "מדד כח הקנייה המקומי")

מה שהכי משעשע שאתה אפילו לא טורח לענות על הטענות שמעלים מולך, אלא סתם ממשיך לחזור על אותה טענה מקורית. אתה בכלל יודע מהו "מסדרון ה-M4" עליו דובר כאן?
https://en.wikipedia.org/wiki/M4_corridor

אבל אוקיי, אין בעיה, תמשיך בשלך. האמת היא שאתה פשוט מוכיח את הטענה המקורית שלי - רוב הישראלים לא חושבים שיש משהו מחוץ ללונדון. הפסד שלהם.
 

TrigATUSA

New member
לא בדיוק ראיתי איפה תיקנת אותי

את ה 20% הבאתי לך במספרים. משעשע שאתה ממשיך להעמיד פנים שההודעה למעלה לא קיימת
&nbsp
הטיעון שלך שהעובדה ש 80% לא גרים שם מוכיח ש 80% לא רוצים לגור שם היא כל כך הזוייה שאני פטור מלהתייחס אליה (מה הקשר?) בכל מקרה זה לא רלבנטי לדיון.
אני לא חושב שאנשים גרים בסביבת לונדון כי הם בהכרח מתים על העיר, אלא בגלל אפשרויות מקצועיות
&nbsp
במסדרון המדובר שכל חשוב לך, לפחות בטכנולוגיה, הרוב המכריע של החברות הגדולות (MICROSOFT, ORACLE וכאלה גמדים) נמצא ברצועה של BERKSHIRE, בקו שמחבר את PADDINGTON ו READING - כל האיזור הזה הוא בעצם שלוחה של לונדון, והייתכנות שלו הוא מתוך הישענות על כוח האדם והעסקים שנמצאים בלונדון. באנלוגיה גסה שמרכז ההייטק בהרצליה לא היה יכול סתם כל להתפתח במצפה רמון
&nbsp
החברות שם מגייסות גם מלונדון, והקיום של המטות שלם הרבה פעמים קשור הדוקות לעובדה שזה במרחק גישה קצר למשרדים התאומים בלונדון, וכל חברה משמעותית שאני מכיר שם מחזיקה משרדים בשני המקומות, כאשר העובדים משייטים בין שני המקומות בלי הפסקה.
אז להביא את רצועת הטכנולוגיה ב BERKSHIRE רק מחזק את הטיעון שלי על הדומננטיות של מטרופולין לונדון מבחינת פעילות עסקית
&nbsp
והפלא ופלא - לא רק ש 20% מהאוכלוסיה במטרופולין שם, גם 22% מה GDP של כל המדינה מיוצר בלונדון עצמה (לא המטרופולין! בגבול לונדון עצמה)
https://en.wikipedia.org/?title=Economy_of_London
&nbsp
נראה שדרכתי למישהו על יבלת הצורך להצדקה עצמית - אולי מישהו נעלב באופן אישי שאצלו בעיר אין מטרופולין.
קצת משונה.
הצורך להתחכם ולתפלפל גובר אצלך על היכולת להודות בשכל הישר - שאנשים גרים בלונדון בגלל אפשרויות העבודה המשופרות שאין במקום אחר
 

Woking

New member
אז עכשיו אתה אומר

שאנשים גרים בלונדון בכדי לימם לברקשייר?! ומי בכלל דיבר על פעילות עסקית? הנושא הוא אפשרויות תעסוקה. אולי צריך להסביר את ההבדל בין השניים?
&nbsp
לי בכל מקרה אתה לא דרוך על שום יבלת, כי אני גר במטרופולין המדובר (לפי ההגדרה שלך), ולא בקנדה, ואני יכול לומר בביטחון שאין לך מושג על מה אתה מדבר. חוץ משלושה חודשים, שבמהלכם קיללתי כל רגע, את כל שאר הקריירה שלי ביליתי במקומות עבודה מחוץ ללונדון. אפילו ללידס הגעתי בשביל, לא תאמין, לעבוד עבור חברת ביטוח (זה פיננסים אם אתה לא יודע). אתה כותב מהפרספקטיבה הצרה שלך אחרי stint מאוד קצר בלונדון, ואתה עושה אקסטרפולציות בדיוניות. את ברקשייר אתה בטח מכיר כמו את Westeros.
&nbsp
 

republik

New member
תגיד אתה גרת פעם בלונדון?

או שאת מה שאתה כותב אתה מניח מתוך דברים שאתה קורא בחיפושי גוגל?... כי ככה זה נראה. צר לי.

כן, מאד כואב לי שאין לי מטרופולין בעיר שלי. בגלל זה אני *בחרתי* ללכת לעבוד בקרדיף (מה??? יש שם אפשרויות עבודה???) ובגלל שאני כ"כ אוהב מטרופולינים, אני *בוחר* לנסוע כל יום לפחות שעה לעיר שבה אני עובד (או ללקוחות שנמצאים סביב לה), ולא בעיר עצמה.
אני לא יודע כמה נסיון יש לך בלונדון. מה שברור לי מעל לכל ספק הוא שיש לך נסיון *רק* בלונדון ולא מחוצה לה. ולכן עצם הנסיון שלך לדבר על הזדמנויות תעסוקה מחוץ ללונדון הוא די מגוחך. עדיף שתתמקד במה שאתה מכיר.
 

Woking

New member
בתור מי שגר במטרופולין של לונדון (מסתבר)

אני יכול להגיד בביטחון שאתה פולט שטות אחרי שטות. בשביל לנסוע שלוש שעות ברכבת ללונדון צריך לגור בלידס http://www.thetrainline.com/train-times/leeds-to-london-kings-cross, וגם אז יש עודף לנסיעה בטיוב. רדינג שהיא כבר לא ב"מטרופולין" היא פחות משעה ברכבת ללונדון. רוב האנשים שגרים ב"אזור לונדון" לא עובדים בסיטי, ואפילו לא בלונדון פרופר. אתה פשוט בודה "עובדות", מגזים ומתלהם, וחושב שכך תצא צודק. אז לא רק שאתה לא יוצא צודק, אתה בטח שלא יוצא חכם.
&nbsp
 

TrigATUSA

New member
ואללה, כמה אתה חריף

ובחפזונך לענות תשובה שנונה שתוציא אותך חכם הגעת לטעון שאפשר ליסוע ברכבת ל LEEDS בשעה וחצי.... מעניין. יש לך מכונית סילונית? ה TGV הגיע לבריטניה בלי ששמתי לב? אה, רגע, אתה כל כך ממהר לקפוץ כמו תרנגול ששכחתי לחלק ל 2, כי כאמור לעבודה צריך ליסוע וגם לחזור
&nbsp
כל מי שלא חי עם הראש בישבן מכיר לא מעט אנשים אנשים שמגיעים ללונדון כל יום מברייטון, מ SOUTHHAMPTON ואני אפילו מכיר מישהו שנוסעת מ LEICESTER כל יום (כשמשלמים מספיק, שווה להשקיע... בשבילה זה היה ההבדל בין משכורת של 120K לשנה לבין 40K שהיא יכולה לעשות ב"סביבה")
או מספיק לגור יותר קרוב אבל לא על ש MAIN LINE או בלי חיבור נוח בתוך לונדון.
מכל המקומות האלה, הנסיעה בהחלט מצטברת לשעה וחצי בכל כיוון - בין רכבת לתחתית.
&nbsp
התעיפתי מלחפש בשבילך דברים שיראו לך את המובן מאליו, אז תחפש לבד את מספר המשרות היחסי בלונדון לעומת שאר המדינה (כאמור, 20% מ GDP מיוצר בעיר, אז חייבת להיות קורלציה כלשהיא)
לפני שאני אפרוש אני אזכיר ש 50% מחברות ה FTSE 100 ממקמות את המטה שלהם בתחומי לונדון (הקטנה!).
&nbsp
באמת נראה שזה ויכוח לשם וויכוח, אני פורש
 

Woking

New member
ודרך אגב

בדקתי את ה-FTSE 100 בשבילך, ואני שמח להגיד שבניגוד לקודם, אתה שוב מדבר שטויות. אבל אני חייב לציין את SABMiller שאמנם יש להם משרד בלונדון, שבטח כולל מזכירה חייכנית, שהתפקיד שלה מסתכם בלשלוח את הדואר שמגיד למשרד הראשי שנמצא ב-SABMiller House אשר ב-Woking. עוד דוגמאות - Rolls Royce, נכון יש להם משרד בלונדון, אבל הפיתוח שלהם לא שם. BEA חברה ענקית עם משרות הייטק מכול סוג ומין, לא בלונדון. BG group, חברה ענקית. כשביקרתי במשרד הראשי שלהם, זה לא היה כרוך בנסיעה ללונדון, כי הם יושבים ברדינג. AstraZeneca, כמו רוב ה-pharmaceuticals הפיתוח שלהם נמצא ליד קיימברידג'. אז נכון, יש את הבנקים של ה-Square Mile. לא כל אחד רוצה לעבוד שם, ובסך הכל, כמות המשרות שם היא קטנה.
 

TrigATUSA

New member
לא שלא ידענו אבל יושר אינטלקטואלי לא היה אף פעם הצד החזק שלך

דילגת קלילות מעל לשטויות שדיברת קודם, ועברת לנסות לשנות את הנושא. חבל שזה רק ניסיון הזוי
רמז: שוק העבודה של לונדון הוא לא רק ה SQUARE MILE
 

Woking

New member
אתה צודק

הלוואי וידעתי איך לבדות ססטיסטיקות כמוך, ולדבר בידענות על מדינה שאני לא חי בה. איך שלא יהיה נחמד לראות אותך בחזרה בדיון.
 

republik

New member
אז אני מניח שאפשר לעבוד רק בחברות FTSE 100

די אתה כזה הזוי
בוויילס יושבת חברה אחת שמונפקת בבורסה, ותאמין לי שלא חסרה עבודה. קרדיף נבחרה לפני שנה לעיר הכי טובה בבריטניה ביוקר מחיה. אתה לא יודע על מה אתה מדבר.
יש סיבה שבריטים שלא גרים בלונדון רואים אותה כמקום שגרים בו שנה-שנתיים בשביל החוויה ואז חוזרים הביתה.
 

TrigATUSA

New member
אתה נראה לי מתבלבל בין הערך של הניסיון הפרטי שלך

לבין סטטיסטיקה וסיכום של מספרים גדולים
יפה שמצאת עבודה, זה לא אומר שיש הרבה הזדמנויות בקרדיף או איפה שלא תהיה
 
למעלה