לונדון עליות מחייה חודשיות

republik

New member
זה לכשעצמו לא אומר

אבל העובדה שכולם מסביבי כאן מוצאים עבודה בחוץ בלי בעיה, העובדה שאני וכל חבריי מקבלים עשרות פניות בחודש מ-RECRUITERS למיניהם בלינקדאין, העובדה שמתוך מאות אנשים שעובדים במשרדים שלנו בקרדיף ובבריסטול, ועשרות שעזבו בשנתיים האחרונות מאז שהגעתי, בודדים (ברמת ה-2-3) עזבו ללונדון, אלה כן מצביעות שכנראה שיש כאן מספיק עבודה.
אתה מביא מספרים נחמדים על עבודות שמיוצרות בלונדון וכו'. אבל מה שמעניין באמת הוא כמה עבודות מיוצרות בלונדון פר דורש עבודה. את זה אני לא ראיתי, והרי זה הנתון החשוב באמת. זה, וגם, למשל, מה יכולת ההשתכרות של אנשים בלונדון? האם השכר שלהם מאפשר לחיות בעיר שבה שכר *דירה* מגיע בכיף גם לאלפיים פאונד, כמה שעות הם צריכים לעבוד בשביל השכר הזה, כמה שעות הם נאלצים "לבלות" בטיוב שתיירים כ"כ אוהבים (וגם כייסים וגם מי שלא ממש אוהב לנשום) וכו וכו.
ובכל אופן, דבר יפה הוא בסטטיסטיקה שאפשר להראות איתה מה שרוצים, גם דברים הפוכים. לא קשה ליצור סטטיסטיקות לפיהן המצב בישראל נפלא. גם לא קשה ליצור סטטיסטיקות לפיהן המצב בישראל על הפנים.
 

Cמן רשום

New member
שוב אתה מסתבך עם המספרים

אם באמת בלונדון יש 20% מהאוכלוסייה ו-40% מהמשרות ובהנחה שכל אוכלוסיית לונדון עובדים, כולל תינוקות בני יום, זקנים, וחולים. אז מי מאייש חצי מהמשרות בלונדון? אז או שלא "גרים איפה שהעבודה" כפי שכתבת או שאלה לא באמת המספרים הנכונים. או גם וגם.

רוצה לשפוך מעט אור?
 

republik

New member
אני אחדד את הטענה שלו

המספר שהוא מתבסס עליו (13.5 מליון) הוא של מה שנקרא האזור המטרופוליני של לונדון, שמסתבר (לא ידעתי שקיים דבר כזה) שזה כל האזור ממנו זה נחשב הגיוני לעבוד בלונדון.
האזור הזה כולל חלק נרחב מדרום-מזרח אנגליה, ולא מתחשב בעובדה שבחלקים נרחבים מהאזור הזה אנשים בכלל לא צריכים לעבוד בלונדון כי יש להם יותר ממספיק עבודה אצלם באזור.
בברקשיר, למשל, שזה גם אזור מאד אהוב על ישראלים וכשמסתובבים שם לא קשה להבין למה כי זה באמת אחד האזורים היפים באנגליה, נהנים משני עולמות - מצד אחד השכר לא רחוק מזה שמוצע בלונדון, מצד שני עלות המחיה נמוכה יותר.
אני יכול להבין אנשים שאומרים שיש בלונדון משהו מיוחד, זה עניין של אופי והעדפות ולכל אחד יש את שלו. אבל לומר ששווה לגור בלונדון בשביל הזדמנויות תעסוקה? יש כ"כ מעט עבודות כאלה בלונדון שבאמת אין בשום מקום אחר בבריטניה שזה זניח.
מה גם שלפי כתבה שמתפרסמת היום באינדיפנדנט, גם כך העבודות האלה כנראה חסומות למהגרים....
http://www.independent.co.uk/news/u...s-people-top-jobs-says-research-10319541.html
 

Cמן רשום

New member
מתנצל, יצא ניסוח גרוע. אנסה להבהיר.

ב-UK יש בערך 64 מיליון איש ובערך 33 מיליון עובדים, כלומר משרות. 20% מ 64 מיליון זה 12.8 מיליון ו 40% מ33 מיליון זה 13.2 מיליון משרות. כך יוצא שגם אם כל אוכלוסיית לונדון על ילדיהם וזקניהם היו עובדים, לא היו ממלאים את כל המשרות. היות שבערך חצי מהאוכלוסייה עובדים, זה אומר שיותר מחצי מכוח העבודה בא מחוץ ללונדון. וזה סותר אוטומטית את הטענה שלו שאנשים גרים בלונדון כדי לעבוד בה. הסימולציה הנ"ל נעשתה עם המספרים שהוא הציג ולא אומר שאני מקבל אותם כנכונים.

בנוסף, יש הטענה שלא כל מי שגר בלונדון ובטח בטווח ההשפעה של לונדון, גם עובד בה.

מזכיר לך שכל הדיון התחיל מזה שהוא טען שאנשים חיבים לגור בלונדון כי שם העבודה. גם אם, כן, הם לא חייבים לגור בה. ובחלקים גדולים של ה"commuter belt" התחושה היא מאד כפרית, לא של לונדון.

אגב, אני לא שולל את הטענה הבסיסית שיש אנשים החיים בלונדון וסביבתה משיקולי קריירה ולא משיקולי סגנון חיים. תראה כמה מהם עוברים לווילס או לספרד אוט לכל מיני מקומות שקטים איך שהם יוצאים לפנסיה.

מקור הנתונים
 

TrigATUSA

New member
המוני אנשים נוסעים כל בוקר ממחוץ ללונדון לתוך לונדון בשביל

עבודה
אתה יודע, כמו שאנשים נוסעים לתוך תל אביב לצרכי עבודה
עכשיו מסתדרים לך המספרים קצת יותר?
&nbsp
זה לא הנדסת טילים, אפשר לראות את הרכבות העמוסות כל בוקר בדרך ללונדון
 

Cמן רשום

New member
באמת? אני המום!

כי קודם לימדת אותנו ברוב טובך שאנשים עוברים לגור בלונדון רק בגלל ששם יש עבודה. אז בעצם גילית שהם גם יכולים לנסוע??? שיווו, אתה מלא הפתעות.
 

TrigATUSA

New member
אמרתי, ואני אחזור ואומר

אנשים בוחרים את מקום המגורים שלהם להיות בלונדון, או במרחק נסיעה מלונדון לא משיקול טהור של המקום בו הכי מעדיפים לחיות אלא משיקולי פרנסה
בתחומי לונדון יש ריכוז חסר פרופורציה (לשטח) של פעילות כלכלית יחסית לבריטניה, ואחוז מאוד נכבד של סך הכל המשרות' ואחוז מאוד נכבד של הצמיחה הכלכלית
&nbsp
מי שמוכן לשלם את המחיר המשמעותי (בזמן וכסף) של נסיעות ארוכות לעבודה יכול לקבל איזור קצת יותר כפרי ויותר זול , אבל עדין "תקוע" בתוך מטרופולין לונדון - דהיינו באיזורים שהם במרחק של שעה-שעה וחצי נסיעה מהעיר.
&nbsp
הטיעון שלי לא השתנה, וכל מספר שהובא כאן עד עכשיו (להבדיל מכל מיני "התרשמויות אישיות") רק מחזר את המספר הזה.
&nbsp
מי שרוצה קצת להשכיל בנושא יכול לקרוא את המקורות הבאים
&nbsp
80% מהמשרות החדשות יוצרו בלונדון במשך 3 שנים:
http://www.cipd.co.uk/pm/peoplemana...n-as-capital-sucks-up-talent-report-says.aspx
&nbsp
ההתאוששות הכלכלית מגיעה לידי ביטוי בלונדון
http://www.planningresource.co.uk/article/1228659/recovery-disproportionately-benefiting-london
&nbsp
מחקר אקדמי שמשרות חדשות מיוצרות בעיקר בלונדון מאז המשבר הכלכלי
https://www.sheffield.ac.uk/news/nr/speri-public-private-sector-growth-1.436418
&nbsp
ולסיום - הגידול במשרות ב 10 השנים האחרונות, ותחזית הצמיחה של הגידול במשרות ב 10 השנים הבאות - עם גרף שמראה שהגידול בלונדון כפול ויותר מכפול מכל איזור אחר בבריטניה
http://www.pwc.co.uk/the-economy/pu...c-outlook/ukeo-mar2015-new-job-creation.jhtml
 

republik

New member
אבל....

לב הטענה שלך היה שבלונדון יש גישה למשרות בכירות שאין במקומות אחרים (לא משנה שזה גם לא נכון). אם בכל מקרה המשרות האלה חסומות בפני זרים - כפי שהכרת בכך בעצמך - אז מה היתרון של לגור בלונדון בעצם לשיטתך?...
 

TrigATUSA

New member
זה שבמקומות אחרים ב UK המצב יותר טוב, אולי להפך

בהרבה מקומות בבריטניה הרבה פחות מבינים מכירים ומקבלים זרים
ולמצוא עבודה זה חשוב, אפילו לא עבודה בכירה
באמת זה קשה לך לראות את זה?
 

republik

New member
ולמסקנה הזו הגעת מנסיונך הרב בעבודה כזר מחוץ ללונדון?

ממה שאני קורא ושומע מישראלים שגרים בלונדון, גם טענתך הזו לא מחזיקה מים במציאות.
אבל מה אני אגיד, כנראה שאני נורא נורא מוצלח, אם לקח לי בדיוק שני ראיונות לפני שמצאתי עבודה.
 

el condor

New member
כן, יקר מאד

עשו על מיני סטטיסטיקות מוזרות כמו למשל שיותר זול להעביר את כל החיים בבית קולנוע מאשר לשכור דירה בלונדון או לגור בברצלונה ולטוס יומיום לעבודה. כמובן לא מעשי אבל כלכלית יוצא יותר זול.

לא בטוח מה היתרונות הגדולוים לגור באנגליה שאתה מתכוון אליהם כך שאינני יכול להתייחס.
 

republik

New member
כמובן שזה מאד אישי

אבל, למשל, האפשרות לגור בבית (לא דירה, בית, וכזה עם גינה), הירידה המשמעותית בלחץ החיים והאיזון הבריא יותר בין עבודה וחיים, הטבע שנמצא במרחק של 5 דקות ברכב, עלות המחיה הנמוכה יותר.
אלה העיקריים בשבילי.
 
למעלה