לחברי הפורום

דבל´ה - אתה צודק

יש עוד אפשרות לבדוק רמה של יוצר. לבדוק מתי הוא יצא לשוק לראשונה , כמה ריקודים חיבר במהלך השנים, שהפגיז אותנו בריקודיו, בקורסים ובהרקדות - חודשים לבקרים. ובסוף - כמה מכל הכמות הענקית , נשאר. אם הוא עוד ממציא ריקודים - שנשכחים מהר. צריך גם - לשכוח ממנו , מהר.
 
בהשך למה שכתבתי בתשובתי אליך

דבל´ה יקר תמסור לעדנה, אשר עומדת לארח יוצר , את ידידנו יום טוב שהריקוד - הנחלים רושמים, היא למדה אתי בשבת 29.2.1992 בקורס של יואב (לפני 10 שנים) נוסף לריקוד הזה כדאי לשחזר עוד ריקודים של יום טוב - לקראת ביקורו אצלכם. שיר היין קורס 52 של יואב ביום 23.3.91 מקדש האהבה קורס 64 של יואב ביום 9.10.93 את אינך קורס 65 של יואב ביום 8.1.94 מאחל לכם אירוח נעים והרקדה נעימה. חבר של כלם - כולם
 

האוירון

New member
לידידנו חבר של כלם

אני נאלץ לתקן אותך בשני פרטים חשובים. 1. "הנחלים רושמים" זה לא אותו ריקוד, הצעדים שונו לחלוטין. 2. "את אינך" פה נעשה משהו לא יפה. יש ריקוד מאוד יפה של אלי רונן שעבר השתלמות של יואב הרבה לפני ריקוד זה - שם הריקוד והשיר המקורי הוא "בלילה קר", וחבל שיום-טוב שידע שיש ריקוד לאותו שיר שיתף פעולה במכוון עם יואב ואף קראו לריקוד בשם שונה בכדי לעבוד על כולם כאילו זה שיר שונה. (כל זה קרה בגלל "אהבתו" הרבה של יואב לרונן) ולחבר (שמתי לב שאתה ידען) אני בטוח שידעת מזה בדיוק שכל המדריכים ידעו ואף העירו ליואב בהשתלמות ואני ביניהם.
 

יבנאי

New member
לאוירון - עם עובדות לא מתווכחים

שכחת לציין שרונן לא שומר טינה לאף אחד ובטח לא בגלל ריקוד.
 
אוירון - אתה מטוס סילון נהדר

אני מודה לך שהעשרת אותנו בנושא, ששמרתי עליו בסוד , לא נעים לשחות מול הזרם. אבל איך אומרים החבר´ה - אתה אמרת. ובאשר לנחלים רושמים , גיליתי את הריקוד במקרה. בהרקדה במרכז הארץ, אחרי שיום טוב לימדו. והרבה חברים היללוהו והזמינו אותו לחוגיהם. אני באתי שבוע אחרי ביקורו של יום טוב. היה נדמה לי , שזה אותו ריקוד , מלפני 10 שנים. אולי בעל השמחה - יחכימנו בהסבר. האם הרישום של יואב בחוברת משנת 1992 - פסה. והריקוד החדש שיום טוב מלמד - הוא המודל של שנת 2002.
 
הוי כמה שאתה טועה, אוירון

שבוע טוב לך. 1. אתה מעוות דברים וחבל. סיפור שהיה, כך היה: עד לשבת של אותה השתלמות, עם הריקוד: "את אינך", כלל לא ידעתי שיש לזה ריקוד של אלי רונן, (אז, לא היו רישומים, וסדר כמו היום.) אף אחד גם לא אמר לי,(גם לא רקדו אותו בשום הרקדה.) לא יואב, לא אלי רונן, ולא שום מדריך אחר. לאחר שהדגמתי אותו, ושמו את המוזיקה, ניגש אלי אבנר נעים,(הוא היחידי) ואמר לי שהוא חושב שיש כבר ריקוד לשיר הזה,(הוא לא זכר של מי?), אני מאוד כעסתי על יואב, וסירבתי לרקוד אותו פעם שניה, למרות שהריקוד היה מעולה ומאוד אהבו אותו, אני ניגשתי למדריכים אחד אחד(למורת רוחו של יואב) וביקשתי שלא ילמדו את הריקוד בחוגים, וכך היה. אף אחד לא לימד. זו הייתה תחילת הסוף שלי עם יואב, בגלל שהשתמש בי ככלי ניגוח. את ההשתלמות ההיא, עזבתי בכעס, ומאז לא ראו אותי שוב בהשתלמויות. אגב, עד לרגע זה ממש. לא ידעתי של מי הריקוד? וטוב שכתבת שזה שייך לאלי רונן, אני אתקשר אליו. בעבר אמרתי, וגם בפורום זה כתבתי: אני עושה ריקודים, להנאתי בלבד!!! לא בשביל חו"ל ולא בשביל שום פרסום. אני לא שייך לשום קליקה, גם לא אהיה. אז אוירון חביב, בדוק פרטים לפני שאתה כותב: חבל שיום טוב ידע. כי באמת לא ידעתי!!! אתה יכול לשאול את אלי רונן. אנחנו עד היום חברים טובים, ובקשר טלפוני מדי שבוע, לעולם הוא לא דיבר אתי על זה, הוא יודע מי אני. מ"ס הטלפון של אלי רונן:03/7313083. בדוק אותי אם אמת דיברתי, ואל תתביש לחזור לפורום לעדכן. 2." הנחלים רושמים" אכן צעדיו שונו, כי בגירסה הקודמת הוא לא נרקד. (הייתי בתחילת דרכי) והיה חבל לי על השיר היפה, ועשיתי עוד ניסיון בהחלפת הצעדים, ולשמחתי התקכל הרבה יותר יפה מהקודם, בדיוק על אותו משקל, של הריקוד: כמו בלדה,(זר קוצים) רק שהריקוד היה שלי אז וגם היום.(מותר לנסות לא?) שיהיה לך שבוע מצויין יום טוב. נ.ב. שמחתו של המגיב לך הייתה לאיד, והוא קפץ על הסוס לפני שרתמו אותו.(כהרגלו).
 
כו אוירון, אני מחכה להתנצלות.

שלום לך אוירון קודם כל תנחת, ואל תשכח שקיבלת הזדמנות לאמת, את גירסתי מול מה שכתבת. להכפיש שם של מישהו זה קל. מעניין שאפילו לא הגבת לי? מה אני אמור להסיק מזה? שטרם בדקת עם אלי רונן? שטעית, אבל קשה לך להתנצל? שאין לך זמן, כי השקעת אותו ובמהירות, "בידע" במה שכתבת? היות ואני בטוח בגירסתי!!! קח לך את כל הזמן שתרצה, כדי לבדוק ולאמת דברים. אם עד יום כיפור, לא תמצא זמן, הריני מוחל לך מהיום, על הכפשת שמי. שיהיה לך שבוע מצויין. יום טוב.
 
דרישה מוגזמת, לא ?

יום טוב ! לבקש מאוירון להתנצל ??? הגזמת, לא ? אפשר לבקש מאוירון להמריא, להגביה, לשוט באוויר, לנסוק, לנחות, לצלול ואפילו להתרסק לתוך בניין (לצערינו ראינו כבר בספטמבר שעבר). אבל אי אפשר לבקש מאוירון להתנצל !!! מירי.
 

עממי

New member
ליום-טוב ומירי

בכרטיסו האישי של "האוירון" רשום שהוא טייס - אולי כן ואולי לא, הוא ודאי עוד ינחת אלינו ויגיב (רק לא נחיתה מאונס).
 

האוירון

New member
האוירון נחת

בזמן שאתם ידידי חגגתם בפורום אני הוספתי לעצמי עוד כמה שעות טיסה, אבל זו לא הפואינטה. כאחד שהכיר את יואב ואת שיטותיו ובודאי גם אתה היכרת, לפחות את תחביבו להתקשר למרקידים מובילים ו"לבקש" מהם בסגנונו המיוחד שלא ללמד ריקוד מסוים - ככה זה עבד, הריקוד היה טוב והתקבל יפה זה עניין אינדיוידואלי, אני ראיתי ושמעתי תגובות שונות בהשתלמות. לגבי ההתנצלות - התנצלותי היחידה היא לגבי האיחור בתשובתי. מירי צודקת, אני יודע רק להמריא, להגביה, לשוט באוויר, לנסוק, לנחות, לצלול, לגבי התרסקות לתוך בנין אני מוותר מראש, בכל אופן שנה טובה לכם ממרומים.
 

עממי

New member
כמו בלדה

עד כמה שזכור לי "כמו בלדה" המקורי חובר ב-1986 ,הריקוד של ישראל שיקר ולאחר מכן חיבר מאיר שם-טוב את "זר קוצים" בשנת 1990, ישראל שיקר פשוט חזר לשיר שהיה שלו ולא נרקד ושינה אותו למעגל וכולנו מודעים לתוצאה. כך שאם התכוונת שהריקוד הראשון לא היה של ישראל שיקר אז כנראה אתה טועה. או שלא הבנתי אותך נכון כשציינת "רק שהריקוד היה שלי אז וגם היום" ישנם עוד ריקודים ששונו ע"י היוצר עצמו והיום הם נרקדים. לילה טוב ושנה טובה.
 
הבנת אותי נכון, עממי.

שלום לך. התכוונתי, שזר קוצים או כמו בלדה, שונו ע"י היוצר, ונכון כתבת, שהתוצאה מדברת בעד עצמה. השוני היחידי, כפי שכתבתי, היה שישראל חיבר. אחריו, מאיר שם טוב, ושוב ישראל שיקר. ואילו את: הנחלים רושמים, אני חיברתי, ואני שיניתי.(לא יוצר אחר.) כתבתי אז:" שמותר לנסות ", ואסביר למה התכוונתי: את הריקוד, כפי שחובר לראשונה, לא רקדו. כך ששכב "כאבן שאין לה הופכין". לקחתי ושיניתי אותו, והיום לשמחתי נעשה בו שימוש. שיהיה ברור, שאם הריקוד בגירסתו הראשונה, היה נרקד גם בחוג קטן אחד, היה אסור לי לנגוע בו ולשנותו. (אגב, אהבתי גם את הגירסה הראשונה, אבל היא הייתה מורכבת יותר.) שתהיה גם לך, שנה מוצלחת,פוריה,בריאה,רוקדת,ועשירה. יום טוב.
 
יום טוב האם ביקרת בכל החוגים

שבעולם? בארץ? ונניח שהיית בכולם בארץ, האם אתה חושב שרק מה שנרקד בארץ הוא האינדיקציה למה שצריך להישאר ללא שינוי? צר לי אבל טעות גדולה בידך. כאשר שיר, ריקוד או כל דבר אחר המיועד לקהל הרחב, יוצא מידך הוא כבר לא שלך בלבד - הוא נחלת הכלל ומוטב לך ולאחרים לא "לתקן טעויות" כי כל המוסיף גורע והתוצאה הסופית הינה בלגן גדול!
 
ירון היקר, עקרונית אתה צודק לחלוטין

שלום לך ירון. בגדול, אתה צודק!!! יתרה מזו, גם אני כתבתי על כך, שיצירה(לאו דווקה ריקוד.), שיצאה מהיוצר, כבר אינה שייכת לו, אלא לקהל הרחב. ברמה העקרונית, אתה צודק ואני בצד שלך, אלא מה? מכל כלל, יש יוצא מהכלל, וזה נכון לכל תחום בחיים. אמנם לא ביקרתי בכל החוגים, אבל באמת שבדקתי בציציות, בכמעט כל חוג כדי לבדוק, מה עלה בגורל הגירסה הראשונה. לאחר התלבטות קשה, וכמה התיעצויות? החלטתי את מה שהחלטתי. ואני שמח, ולא מצטער שכך החלטתי. בינתיים, שום בלגן זה לא יצר, נהפוך הוא. בכל מקרה, תודה על הערתך. אקח זאת לתשומת לב בפעם הבאה, ואפיק לקחים. חג שמח לך, ולבני משפחתך. שתהא לכם שנת פריחה,פרנסה טובה,בריאות, ושלווה. יום טוב.
 
כדאי לכם לקרוא-המלך וסריסיו

תרשו לי להתערב, לי קוראים איציק , ולעניות דעתי(מבלי שאני מכיר את אורן שמואל) מרבית ריקודיו של אורן שמואל הן פנינות אחת אחת וזאת שמתוקף עבודתי אני מסתובב הרבה בעולם ואני פוגש את ריקודיו של אורן כמעט בכל מקום בתבל. ריקודים אלה נרקדים בהתלהבות רבה מאוד בקרב חוגי הרוקדים כגון : ארה"ב, אירופה, אוסטרליה , קנדה ו.... פגשתי אפילו ריקודים שלו הנרקדים ביפן !!! אינני מרקיד ואינני מתימר להיות , בסה"כ סיימתי לימודי מחול בסמינר הקיבוצים לפני כ-10 שנים ואני יודע מהו ריקוד, מהי כוריאוגרפיה, ומהו ריקוד טוב. לצערי הבעיה בארץ מאוד מאוד מורכבת. עשרות ריקודים מצוינים של כלל היוצרים אינם נרקדים כלל. תשאלו בטח למה?? לזה קוראים אינטרסים אישיים. אינני רוצה לפגוע חס וחלילה באף מרקיד ו/או יוצר , אני כותב לכם מנקודת מבט של אדם שרוקד עשרות שנים ושוב אני מדגיש : אני יודע על מה אני מדבר. קחו למשל את גדי ביטון: הרי ריקודיו החדשים של גדי ביטון נלמדים ונרקדים אצלו בחוגים שלושה ארבעה חודשים לפני כולם, אז מתי יש זמן למשל ללמד ריקודים של אחרים?? אפילו הצ´אנס המינימלי לא ניתן. ניקח למשל את ישראל שיקר שלכל הדיעות הוא מהיוצרים הבולטים. בשנות ה-80 מרבית ריקודיו נילמדו ונרקדו וראה זה פלא : שנות ה-90 כשכבר דעך הכוכב, המשיך ליצור ישראל שיקר לא פחות טובים מהקודמים שלו אך ראה זה פלא : הם אינם נלמדים ואינם נרקדים. כולנו נשאל בטח מדוע?? והתשובה היא קלה וברורה : לישראל אין חוגים גדולים ואינו במרכז ההשפעה !!! אתן לכם עוד דוגמא אע"פי שיש לי דוגמאות רבות. ניקח את אלי רונן למשל, אלי רונן חיבר בשנתיים האחרונות מעל 20 ריקודים. במקרה הטוב נלמדו ונרקדו אולי 2 וגם את אותם 2 הספיקו כבר למחוק. מה לעשות?? לאלי רונן אין הרקדות והוא אינו במרכז ההשפעה. בכל זאת אתן לכם עוד דוגמא. מעל 100 ריקודי עם שלא שמעתם ולא ראיתם מעולם (מחציתם עברו השתלמויות בארץ) של היוצר שמוליק גוב-ארי נרקדים בהתלהבות רבה ברחבי העולם ואינם נרקדים כלל בארץ. היריעה כל כך ארוכה מכדי לפרט כאן אבל יש עוד המון המון דוגמאות. חברים יקרים, תנועת ריקודי העם בארץ(אם אפשר לקרוא לה בכלל תנועה)? היא מאפיה אחת גדולה ובעדינות קוראים לזה : "קליקה" . ברגע שהמלך יחליט ללמד ריקוד מסוים(גם אם הוא גרוע) הריקוד ילמד תוך 12 שעות מרגע ישמע הגונג ותוכלו לצפות בכל סריסיו רצים ונחבלים ומלמדים את הריקוד בדבקות כפי שלא ראיתם מעולם. חברים יקרים חבל שאינכם לא יודעים מה קורה שם מתחת לשולחן.אני באמת יודע מה אני אומר. כרגע אני כותב לכם מאוסטרליה אחרי יום הרקדה שאני מאמין שאם הייתם איתי כאן לא הייתם מכירים שום ריקוד. חברים יקרים אומנם כתבתי הרבה אך דעו לכם שזה על קצה קיצו של המזלג, אז שבת שלום ואולי נתראה פעם, מי יודע?? נ.ב. להזכירכם שוב:לא כל מה שנלמד בארץ הוא טוב ויפה(מתחבאים להם עשרות ריקודים טובים ויפים שאינם נלמדים כלל). יודעים למה?? כבר כתבתי לכם למעלה. ושוב לפני שאתם כותבים הזהרו בלשונכם כי המאפיה מתרחבת והמלך יכול להפיל אפילו את אחד מכם אם יחליטו לחבר ריקוד !!! סתם רציתי לשאול, אתם לא חייבים לענות לי, כמה ריקודים חיבר דודו ברזילי ב-5 שנים האחרונות או גדי ביטון שלהם חוגים גדולים בהחלט וכל אותם ריקודים נלמדו וקיבלו את הצ´אנס?? ושאלה שניה: כמה נרקדים היום?? (אני כרגע מדבר על הארץ), התשובה היא: אולי עשירית. להתראות , איציק פרץ-אוסטרליה
 

צליל ב

New member
איציק פרץ היקר

היות ואני לא מומחית גדולה (עדיין ילדה תמימה) קראתי את מה שכתבת ונדהמתי מביקואתך, ונדהמתי עוד יותר על זה שאתה מאוסטרליה וידע הכל מה שקורה כאן. ניגשתי להורי, רקדנים וותיקים ושאלתי אותם לגבי מה שכתבת, הם אמרו לי מילה אחת - פרובוקציה. ולדוגמא לקחו את ההשצה שלך - 20 ריקודים בשנתיים, אמרו לי לא יכול להיות, מה הוא אבי פרץ? נכנסנו מתוך סקרנות לאתר ריקודי העם ובדקנו: בחיים הכל עובר מעגל אלי רונן 2001 בשקט בשקט זוגות אלי רונן 2002 שירו של צנחן מעגל אלי רונן 2002 ניצחתי מעגל אלי רונן 2001 בחיים הכל עובר-נרקד שירו של צנחן-נרקד ואהוב מאוד, אפילו בכרמיאל רקדנו אותו. ניצחתי-רקדו ונוצח. בשקט בשקט-לא נרקד בשנה שלפני כן יש לו שני להיטים:בנוף ילדות, עלש-שט עם הרוח. אנחנו כל המשפחה מציעים לך לבדוק את עצמך היטב היטב, אלה אם כן יש לך משהו אישי נגד כמה מאלה שהזכרת, לא הצלחנו להבין מה אתה רוצה מהם?? אם הגנת על אורן שמואל בחירוק שיניים אז לידעתך משהו שישמח אותך, היינו היום בספורטק בתל-אביב ואיציק מאירי המרקיד שם ריקוד של אורן"הנה שנה עוברת" ומאוד אהבנו. (אל תתפלאו מהכתיבה שלי, אני לא כותבת לבד, עוזרים לי)
 

צליל ב

New member
לאיציק היקר-שכחנו

שכחנו לבקש ממך את רשימת 20 הריקודים של אלי רונן. (בשנתיים האחרונות) אנחנו נשמח להתעדכן. ערב טוב.
 
לאיציק מאוסטרליה שלום !

לאיציק פרץ באוסרליה הרחוקה שמעבר לים שלום רב. קראתי בתשומת לב את כתבתך המרתקת. יש לי הרבה מה להגיב - אסתפק בתגובה אחת בלבד. לגבי אורן שמואל אתה כותב "ריקודים אלה נרקדים בהתלהבות רבה מאד בקרב חוגי הרוקדים כגון : ארה"ב, אירופה, אוסטרליה, קנדה, ואפילו ביפן" איך אתה מסביר כי הריקודים של אורן שמואל היגיעו כה רחוק לסוף העולם ואילו בחוג הגדול שלי ברעננה ב-7 שנים האחרונות לא נרקד אף ריקוד שלו ? האמן לי - אני יודעת בוודאות על מה אני מדברת. אולי הריקודים נתקעו בפקקים של צומת רעננה ? לאיציק - יש לי בדיחה בשבילך. בדואי אחד הובהל לניתוח תחורים, עקב כאבים עצומים שהיו לו שם. כשהמנתח השתמש באלקטרודה החשמאלית הרותחת להוצאת התחורים שלו, פרץ הבדואי שלנו בצחוק אדיר ולא יכל להפסיק. שאלו אותו הרופא והאחיות : מה אתה צוחק, הרי זה כואב-רצח ? ענה הבדואי : מצחיק אותי שלפני שהגיע חשמל לכפר שלי, הגיע לי החשמל לתחת. אתה הבנת את זה, איציק. כל טוב לך ולקהילה היהודית באוסטרליה. מירי.
 
מאיפה באוסטרליה

אני נוסע בקרוב לטיול באוסטרליה וביקור אצל משפחה, אולי תוכל לעדכן אותי בהרקדות (כל המקומות) וטלפונים של המדריכים, מבטיח לך שארקוד בכיף את כל הריקודים של אורן שמואל וגם קצת של יוצרים אחרים. מחכה לעידכון. יום טוב לך. אצבעוני מהצפון
 
למעלה