לחברי הפורום

דב -טעמך דומה לטעמי ../images/Emo74.gif

נכון דב גם אני אוהבת את הרקוד הזה פתאום מצאתי בך... ומוסיפה שני רקודי מעגל יפים שיהפכו לדעתי ל"נכסים" אודה אודה וכמו בלדה (אם זר קוצים) של ישראל שיקר.
 
כדאי לכם לקרוא-המלך וסריסיו

תרשו לי להתערב, לי קוראים איציק , ולעניות דעתי(מבלי שאני מכיר את אורן שמואל) מרבית ריקודיו של אורן שמואל הן פנינות אחת אחת וזאת שמתוקף עבודתי אני מסתובב הרבה בעולם ואני פוגש את ריקודיו של אורן כמעט בכל מקום בתבל. ריקודים אלה נרקדים בהתלהבות רבה מאוד בקרב חוגי הרוקדים כגון : ארה"ב, אירופה, אוסטרליה , קנדה ו.... פגשתי אפילו ריקודים שלו הנרקדים ביפן !!! אינני מרקיד ואינני מתימר להיות , בסה"כ סיימתי לימודי מחול בסמינר הקיבוצים לפני כ-10 שנים ואני יודע מהו ריקוד, מהי כוריאוגרפיה, ומהו ריקוד טוב. לצערי הבעיה בארץ מאוד מאוד מורכבת. עשרות ריקודים מצוינים של כלל היוצרים אינם נרקדים כלל. תשאלו בטח למה?? לזה קוראים אינטרסים אישיים. אינני רוצה לפגוע חס וחלילה באף מרקיד ו/או יוצר , אני כותב לכם מנקודת מבט של אדם שרוקד עשרות שנים ושוב אני מדגיש : אני יודע על מה אני מדבר. קחו למשל את גדי ביטון: הרי ריקודיו החדשים של גדי ביטון נלמדים ונרקדים אצלו בחוגים שלושה ארבעה חודשים לפני כולם, אז מתי יש זמן למשל ללמד ריקודים של אחרים?? אפילו הצ´אנס המינימלי לא ניתן. ניקח למשל את ישראל שיקר שלכל הדיעות הוא מהיוצרים הבולטים. בשנות ה-80 מרבית ריקודיו נילמדו ונרקדו וראה זה פלא : שנות ה-90 כשכבר דעך הכוכב, המשיך ליצור ישראל שיקר לא פחות טובים מהקודמים שלו אך ראה זה פלא : הם אינם נלמדים ואינם נרקדים. כולנו נשאל בטח מדוע?? והתשובה היא קלה וברורה : לישראל אין חוגים גדולים ואינו במרכז ההשפעה !!! אתן לכם עוד דוגמא אע"פי שיש לי דוגמאות רבות. ניקח את אלי רונן למשל, אלי רונן חיבר בשנתיים האחרונות מעל 20 ריקודים. במקרה הטוב נלמדו ונרקדו אולי 2 וגם את אותם 2 הספיקו כבר למחוק. מה לעשות?? לאלי רונן אין הרקדות והוא אינו במרכז ההשפעה. בכל זאת אתן לכם עוד דוגמא. מעל 100 ריקודי עם שלא שמעתם ולא ראיתם מעולם (מחציתם עברו השתלמויות בארץ) של היוצר שמוליק גוב-ארי נרקדים בהתלהבות רבה ברחבי העולם ואינם נרקדים כלל בארץ. היריעה כל כך ארוכה מכדי לפרט כאן אבל יש עוד המון המון דוגמאות. חברים יקרים, תנועת ריקודי העם בארץ(אם אפשר לקרוא לה בכלל תנועה)? היא מאפיה אחת גדולה ובעדינות קוראים לזה : "קליקה" . ברגע שהמלך יחליט ללמד ריקוד מסוים(גם אם הוא גרוע) הריקוד ילמד תוך 12 שעות מרגע ישמע הגונג ותוכלו לצפות בכל סריסיו רצים ונחבלים ומלמדים את הריקוד בדבקות כפי שלא ראיתם מעולם. חברים יקרים חבל שאינכם לא יודעים מה קורה שם מתחת לשולחן.אני באמת יודע מה אני אומר. כרגע אני כותב לכם מאוסטרליה אחרי יום הרקדה שאני מאמין שאם הייתם איתי כאן לא הייתם מכירים שום ריקוד. חברים יקרים אומנם כתבתי הרבה אך דעו לכם שזה על קצה קיצו של המזלג, אז שבת שלום ואולי נתראה פעם, מי יודע?? נ.ב. להזכירכם שוב:לא כל מה שנלמד בארץ הוא טוב ויפה(מתחבאים להם עשרות ריקודים טובים ויפים שאינם נלמדים כלל). יודעים למה?? כבר כתבתי לכם למעלה. ושוב לפני שאתם כותבים הזהרו בלשונכם כי המאפיה מתרחבת והמלך יכול להפיל אפילו את אחד מכם אם יחליטו לחבר ריקוד !!! סתם רציתי לשאול, אתם לא חייבים לענות לי, כמה ריקודים חיבר דודו ברזילי ב-5 שנים האחרונות או גדי ביטון שלהם חוגים גדולים בהחלט וכל אותם ריקודים נלמדו וקיבלו את הצ´אנס?? ושאלה שניה: כמה נרקדים היום?? (אני כרגע מדבר על הארץ), התשובה היא: אולי עשירית. להתראות , איציק פרץ-אוסטרליה
 

צליל ב

New member
לעדה,

אולי תפרטי, אבל בבקשה רק דברים מבוססים (עובדות ומספרים), דרך אגב גם אני ראיתי אותך בהרקדה, תשימי לב לילדה כמעט בת 13, אני נראית טיפ טיפה יותר גדולה, ערב מהנה
 

עדהאיסט

New member
לצליל ב - כאשר הכותב פירט אין טעם

פשוט הסכמתי עם מה שהוא כתב ולא רציתיי לחזור על דבריו שוב. אני שמחה שכולכם שמים לב אלי בהרקדות - בואו לומר לי שלום אשמח מאד.
 

fanti

New member
../images/Emo70.gifזה מסביר את הסיבה שיותר ../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

ויותר ריקודים נראים 1. כאילו קורצו מאותה תבנית . 2. חלקם לשירים שכמעט ואינם ידועים 3. כהתעמלות אירובית הכוללת תנועות ידיים מונפות (שיחות עם אלוהים) אני בטוחה שיוצרי ריקודי העם הראשונים מתהפכים בקברם כשהם רואים חלק גדול מריקודי העם הנלמדים, כנראה בעיקר בגוש דן. אל תטעו , גם היום יש פה ושם ריקודים מהממים המלווים שירים יפים.
 
למעלה