לידות בית ומענק לידה בביטוח לאומי

סטיוויה

New member
לידות בית ומענק לידה בביטוח לאומי

לאחרונה רשמנו את הדובשנית במשרד הפנים ואמרו לנו שזה מתעדכן אוטומטית בביטוח לאומי. היום גילינו שנכנס לחשבון הבנק שלי מענק הלידה בסך 480 ש'ח(לידה חוזרת. עבור ראשונה זה יותר). שמעתי מעוד יולדות בית שזה קרה גם להן.ולא היינו צריכות להגיע לבי'ח-הכי חשוב. כנראה שביטוח לאומי החליטו להיות נדיבים ועושים זאת בשקט,לא באופן רישמי. נחמד.
 
רגע רגע רגע!!!!

אז לא היית בכלל בבי"ח וקיבלת את המענק????????? אמרת על זה משהו במשרד הפנים כשנרשמתם, או שלא דיברת על זה בכלל? זה ממש חידוש מרענן- אולי זה מתחבר למה ש"אמא של פילפילון" כתבה פה לפני מס' ימים, שהיה איזה בגץ בענין (אם אני לא טועה זה מה שהיא כתבה, אין לי זמן לחפש זאת כעת). מעניין אם זה רלוונטי גם ללידה ראשונה. בכל מקרה, תודה על האינפורמציה!
 
אכן זה מה שכתבתי

וגם כתבתי שבאתר שלהם זה לא מופיע, ולדעתי הם, כמיטב המסורת "מחרישים" את הבשורה. מחכה לראות מה יקרה במקרה של פו, שילדה השבוע.
 

סטיוויה

New member
כשרשמו אותה במשרד הפנים

רשמו כאילו הלידה היתה בסורוקה בב'ש כי כנראה אין להם בכלל משתנה של לידת בבית במחשב.
 

פלגיה

New member
מה, לא קורה שב"טעות" יש לידה בבית?

או באוטו? או במגרש החניה? מוזר
 

tookmy

New member
בטח שקוה אבל

אז בדרך כלל מיד נוסעים לבית חולים ומתאשפזים ויש ניירות מבית החולים, מה שלא קורה בלידת בית מתוכננת.
 

tonti

New member
אז כנראה בגלל זה קיבלת מענק.

אצלינו כן כתבו לידת בית אבל היתה רק פקידה אחת שידעה לעשות את זה.
 

mise

New member
איזה יופי!!!

בת כמה הדובשנית? פשוט באים ורושמים במשרד הפנים? צריך מסמכים מסוימים פרט לת.ז. אב ואם?
 

סטיוויה

New member
כן בוודאי

רשמנו אותה כשהיתה בת 3 חודשים בערך. היינו צריכים לבוא שנינו ולהביא כל מה שהיה לנו ממעקב ההריון(נניח,בדיקות אולטרסאונד אחת לפחות),מכתב מהמיילדת שיילדה אותה ואישור מרופא ילדים שבדק אותה(מספיק גם רופא קופת חולים הרגיל. זו הוכחה פורמלית שזו אכן הילדה והיא בחיים...). הרישום הלך מהר יחסית כי היתה פקידה מיוחדת לנושא הזה. התקשרתי לב'ל ואמרו לי שזה יתעדכן אצלם אוטומטית,אחרי חודש וצי זה קרה. גם קיבלתי רטרואקטיבית את קצבת הילדים עבורה על כל החודשים שעברו מאז הלידה. שמעתי מעוד כמה יולדות בית שזה קרה להן. יש חידושים.
 

mise

New member
ומה עם חסרים דברים?

עכשיו אני מבינה למה לוקח לרשום ילד שנתיים-שלוש: מה אם היולדת לא עשתה אפילו אולטראסאונד אחד? מה אם הילד לא ראה רופא ילדים? מה אם אין שום אישור משום משרד ממשלתי על כך? (טוב, את בטח לא יכולה לענות לי על כל השאלות האלה..
) והסיפור מסתבך אם מישהי בכלל ילדה לבד בבית בלי מיילדת. גם אישור מיילדת אין לה..
 

סטיוויה

New member
אז לא ירשמו לך את התינוק/ת

ותוגדרי כ"מקרה מיוחד". תצטרכי לטרטר את עצמך יותר פעמים עד שבסוף ירשמו. עיזבי...אין לך איזה רופא משפחה חביב שיכול לכתוב מכתב רישמי שהוא יודע שאת בהריון? אולי תוצאות ספירת דם? גם זה מספיק.ואחרי זה שיכתוב שבדק את התינוק והכל בסדר. זה שאין מכתב מיילדת לא עוזר אבל בלי זה עוד אפשר להתסדר איכשהו. מה שמניע את הרשות לדרוש ממך הוכחות לזה שהיית בהריון ושהתינוק אכן בחיים זה כדי לא לאפשר למישהו,לצורך העניין,לחטוף תינוק ולרשום אותו כשלו. או לרשום תינוק על שם אדם מת כדי לקבל כסף. היו מקרים כאילו באירופה ולכן הדרישות הללו.
 

mise

New member
יש רופא שיסכים לרשום מכתב

על כך שבדק את התינוק מבלי לבדוק אותו? קשה לי להאמין. במקרה יש רופא של גיסתי שמוכן לכתוב לי תל"מ בלי לפגוש אותי.
 

Manty

New member
הכי גרוע

תגיעי עם השיליה ותנחיתי אותה על השולחן לפני הפקיד/ה. נראה לי הוכחה מספקת ביותר
 

mise

New member
זה מה שעשיתי בלידה הראשונה ../images/Emo6.gif

באתי עם השיליה בשקית לבי"ח, אמרתי שבאתי מלידת בית, מסרבת לבדיקות מכל סוג שהוא, שמתי את השיליה על הדלפק וזהו.
 

POOH*

New member
אנחנו גם נרשמנו כבר..

היינו צריכים להביא אישור מהמיילדת על הלידה. ואת הרשיון מיילדת שלה - תילום נאמן למקור או את המקור. ושני ההורים צריכים להתייצב עם תעודות זהות.. וזהו.. וגם אצלנו הלך מהר כי יש פקידות מסויימות שמטפלות בלידות בית... POOH
 
למעלה