לידות בית ומענק לידה בביטוח לאומי

שיהיה בשעה טובה

מעניין אם תקבלי את המענק באופן אוטומטי. מה שלום מאי וגאי? מסתגלים אחד לשניה?
 
גם אני כמו פו, הגעתי רק עם המסמכים

שהיא ציינה, אני לא קיבלתי מענק, ועד היום אני לא קיבלתי כסף חודשי על הילדה (היא בת שנה וחצי) עכשיו אני בתהליכים איתם וכנראה יביאו לי החזר על כל השנה וחצי הזאת.
 

כרמית מ.

New member
רשמית

מענק אכן לא מגיע, אבל קצבת ילדים מגיעה בהחלט ללא קשר למקום הלידה (לשמחתי, אני לא מתעסקת עם זה, כקיבוצניקית, אבל עד כמה שידוע לי אני מקבלת, ללא בעיות).
 

סטיוויה

New member
תיקון טעות

מסתבר שהם שילמו לי את קצבת הילדים מחודש מאי עד עכשיו רטרואקטיבית. דיברתי עם המוקד שלהם ושאלתי בתמימות מה קורה עם מענק הלידה. המוקדנית הלכה רגע לשאול וחזרה עם התשובה שזה ייקח עוד חודש כי לוקח לזה זמן להתעדכן אצלם במסוף. יופי טופי.
 

שָׂרָה

New member
אני לא מבינה מה הבעיה

למה שלא יעשו בדיקת התאמת רקמות וחסל? הם לא יכולים לטעון שקטפת את התינוק מהעץ או יותר גרוע חטפת אותו מאיזה מקום?
 
בדיקת רקמות, אם אינני טועה

נעשית רק עם צו בית משפט. היא גם בדיקה יקרה למדי ועלותה, כמובן, על היולדת (ובן זוגה). לא יותר פשוט וזול כבר ללכת לאיזה רופא ילדים ונשים באופן חד פעמי
אני יודעת שלעיתים מבקשים מן האישה וממכרים/ שכנים/ עדים ללידה לכתוב תצהיר בשבועה שהיא הייתה בהריון וזה היילוד שלה. מניחה שאם אין שום עד מלבד בני הזוג לא מכירים בכך, ובצדק, כבר היו ממקרים של זוגות שכפו על אישה אחרת ללדת עבורם (למשל, עובר של בן הזוג ושל העובדת הזרה שהובאה לביתם במרמה. זה קרה בארץ), אין לרשויות (עם כל "חיבתנו" אליהן) דרך לוודא שזה ילד ביולוגי של אישה מסויימת אם רק היא ובעלה נכחו בלידה ולא היה שום מעקב הריון ושום טיפול רפואי ביילוד.
 
Big news or mistake???

Could this possibly be true or is this just a mistake?? Up till now none of my homebirthers of the last few weeks have told me that they got the maanak lida without going after to the hospital. In order to register the baby after a homebirth, you need the following: letter from licenced midwife, documents of the pregnancy follow-up like tipat halav card or ultrasound, teudat zehuts of parents, copy of midwives license. Usually both parents need to come with baby, but lately sometimes just the husband was able to do it but you need to check first at your branch of ministry of interior.
 
למעלה