ליקוי למידה והקורס של מדא

amazone

New member
ליקוי למידה והקורס של מדא

היום סיימתי שבוע אחד מתוך 5 בקורס חובשים במד"א. בתחילת השבוע, לאחר שהמדריך ביקש לראות הקלות במבחנים עיוניים, הבאתי לו. ההקלות כוללות תוספת זמן, הקראה, התעלמות משגיאות, הפסקות במהלך המבחן וחדר נפרד ושקט. אתמול היה לנו מבחן. אני ביקשתי מתוכן את ההקראה ובחינה בנפרד בלבד. המדריך סרב בטענה שהוא יכול לספק רק את התוספת זמן שממילא אני לא צריכה כי זה לא משנה כמה זמן יתנו לי - אני לא יכולה להתרכז ב"רעש" שכיתה עושה במהלך המבחן (תזוזות ושאלות למורה) ואני זקוקה להקראה אז למה להקשות? גם ככה יש עוד מדריך שאינו משגיח במהלך המבחן והוא פנוי להקריא לי בחדר אחר....המדריך בכל זאת לא היה מעוניין לספק לי את ההקלות ועשה לכן עשיתי את המבחן עם כולם והתוצאה צפויה. כשהגשתי לו את המבחן הוא שאל איך היה אמרתי לו לא טוב - ציון עובר הוא 80 קיבלתי 76. היום היה מועד ב' ולא התאפשר לי לבצע אותו - ביקשתי לעשות מבחן עם ההקלות כדי לעבור אבל המדריך השני לא היה ולכן אוכל לעשות אותו רק בשבוע הבא. למה שאליי יתייחסו שונה בגלל שאני לקויית למידה? הרי הם בדקו את המבחן עוד אתמול וידעו שנכשלתי וידעו שאני צריכה לעשות מועד ב' וידעו שהמועד ב' יהיה היום למה הם לא התכוננו לזה מראש כמו שהתכוננו מראש עם הצילומים של המבחנים? הרי זה המינימום שבמינימום! למה שאני אעשה את זה שבוע הבא כשכבר נלמד חומר חדש מורכב יותר? למה הוא ביקש את ההקלות אם הוא לא רוצה לספק אותם? גם ככה המדריך התייחס אליי כמו איזה מפגרת קשת הבנה אחרי שהגשתי לו את ההקלות (ורשום באבחון שעשיתי מבחן IQ ומסתבר שאני גאון...) אז גם יצאתי מפגרת בפני התלמידים האחרים וגם לא קיבלתי את ההקלות שיעזרו לי לעבור את הקורס... מה לעזאזל יצא לי מזה שהוא ביקש ממני אבחון, עשה ממני צחוק ולא עשה את העבודה שלו בתור מדריך כך שבסופו של דבר אקשל בקורס ולא בגלל שאני לא יודעת את החומר? בשביל זה שילמתי 2500 שקל?
 
תראי

לפי הבנתי ממה שאת מספרת את עוברת קורס עובדים בתשלום. לכן הוא קצת שונה מקורס מתנדבים. כעיקרון נושא של הקלות למידה הינו נושא שתלוי אך ורק ברצונו של המדריך לעזור לחניכיו ועל כן העניין יוכל להפתר בארבע עיניים בינכם. חשוב לי עוד לציין כי אין הוראה גורפת בכל הנושא של לקויות למידה במד"א, לכן שוב, העניין תלוי ברצונו של המדריך לעזור לחניכיו. המון הצלחה בהמשך הקורס
 

amazone

New member
זה לא רלוונטי

יש דבר כזה שנקרא 'חוק הנכים והמוגבלים' וכמו שמנגישים בניין ציבורי לכיסא גלגלים וכמו שהאוניברסיטה כמוסד לימודי להקל על הסטודנטים האלו בהתאם כך גם מחלקת ההדרכה של מדא להקל על החניכים שלה כמוסד שמכשיר לתעןדה מסויימת
 
אני חושבת שאת עושה פה

באלאגן מאוד גדול ואני אישית לא חושבת כלל שיש קשר בין חוק הנכים והמוגבלים לעניין זה שכן החוק מיועד לנכים פיזית. אבל את זה צריך לשאול מישהו קצת יותר מוסמך... אני גם אודה לך אם לא תקראי לסובלים מהפרעות קשב ובעיות שכאלו מוגבלים ונכים, אני חושבת שלא אני ולא אף אחד מאחי מוגבל ונכה ואני חושבת שעם כל הכבוד להקלות שמגיע לנו אני עשיתי ואחי עושים כרגע כל מאמץ שבעולם כדי להצליח בכוחות עצמם ולא רק בזכות ההקלות שמגיעות! אני מסכימה עם מה שקרן אמרה שההתנהגות שלך היא מאוד אנטי ושאין להתנהגות הזו מקום בפורום או בכלל בקורס, אני מבינה שנפגעת מהמדריך שלך אבל להוציא את זעמך כאן זה לא הפתרון, את צריכה לשבת איתו אחד על אחד ולפתור את העניינים ביניכם ולא לשבת ולהשמיץ אותו מעל דפי הפורום.
 

amazone

New member
זה כמו להשוות גברים ונשים

צריך להבין שגבר ואישה הם שונים אבל הם קודם כל בני אדם גם איינשטיין מוגבל - שנים הוא כתב מראה אז אני חכמה בהרבה מעל לממוצע אבל אני לא כמו כולם מהבחינה שאני כותבת בשגיאות כתיב והאותיות שלי לא קריאות ושקשה לי להתרכז בכיתה ושאני לא יכולה להיבחן באותם התנאים בגללה הפרעה כימית במוח ואני מוגבלת מהבחינה הזו - העולם יכול להתהפך אבל זה לא ייפתר! זה נחשב להגבלה כיוון שברוב המקרים זה נחשב לחסרון ולמצב שאינו נורמלי ואם אני צריכה הקלות כדי להשוות את הרמה שלי מהבחינה הזו לאדם הממוצע ואם בעזרת ההקלות שמגיעות לי בזכות ולא בחסד אני בהחלט אקבל יותר מ-76 ... בסה"כ בוחנים אותי בהתאם לסטנדרטים אחרים אבל הבעיה היא שאני מוגבלת מהבחינה הזו תחשבי על זה שנקודת הזינוק שלי היא רחוק מאחור בהשוואה לאחרים ולא נכשלתי במבחן בגלל שאני לא יודעת אלא בגלל שאני לא יכולה ואני לא מסוגלת בתנאים הללו משמע אני מוגבלת. אבל זה לא אומר שלדעתי היתרונות לא גוברים על החסרונות ושאני לא נהנת מהם אם יש לך בעיה עם זה - זה כבר משהו אחר. אישית אני נהנית מההיפראקטיביות שלי אבל אני לא מנפנפת בזה ואם הם לא היו שואלים סביר להניח שהם גם לא היו יודעים כמו שהמדריך לא ידע מזה בשנה וחצי האחרונות ואיפה בדיוק השמצתי אותו? את צריכה להבין שאני מכירה אותו יותר משנה ובאמת כל הכבוד לו ולמה שהוא עושה! אבל במקרה הזה אני לא מסכימה איתו ומדובר בנושא רגיש מבחינתי ואני לא מוכנה שהוא ייתייחס אליי כמו אל מוגבלת מהבחינות שאני לא אז אל תוציאי דברים מהקשרם בגלל שהפילוסופיה שלי לא מתאימה לשלך
 
הכל טוב ויפה

אבל להעלות את זה לפורום ולהציג אותו בצורה כזו אנטי זה לא פתרון! את צריכה לישב את זה איתו ולא מעל דפי הפורום!
 

amazone

New member
מה אני אגיד לך

ניסיתי וזה לא עבד אחרת לא היה לי מה לחפש פתרונות ברשת
 
אבל את לא תמצאי אותם ברשת

גם אם לא מצאת פתרון עם המדריך תמיד יש מישהו מעליו (במקרה הזה מחלקת הדרכה) ומה אם אותו מדריך כותב בפורום? ואולי הוא נפגע מדבריך? ואם הוא נפגע מדבריך זה רק יפגע בך יותר בסופו של דבר. הפתרון במקרה הזה הוא לא הרשת ופרסום הסיפור כאן לא יוביל אותך לשום מקום, כמו שכבר אמרתי פעמיים ואני אחזור על כך פעם שלישית, את צריכה לפתור את זה מול המדריך שלך בארבע עיניים. אמרת שיש שני מדריכים, נסי להעביר את אחד מהם לצד שלך, כדי שיוכל לשכנע את המדריך השני. כך או כך, ברשת את לא תמצאי את הפתרון
 

amazone

New member
מה זתומרת בארבע עיניים?

קודם כל אנחנו לא גנון כולנו כאן אנשים בוגרים ובאותה המידה שהאדם הסביר מרשה לעצמו טווח דיבור במסגרת גבולות מסויימים בלי להניח שמישהו עלול להיפגע כתוצאה מכך למרות שהדבר עלול להתרחש לי יש את הגבולות שלי ואני לא מוכנה יותר לפתור את הדברים האלו בארבע עיניים כיוון שהפתרונות למצב הנתון ושנמסרו במסגרת זו אינם רלוונטים - אני לא מוכנה לעשות מבחנים בתנאים "נורמלים" ואני לא מוכנה לעשות מבחן בהפרש של שבוע משאר הכיתה. כיוון שכל עוד זה לא מעוגן אני לא מוכנה שיחשדו שהעתקתי, שיעגלו לי פינות, שיתייחסו אליי אחרת וכן הלאה. אין כאן תחום אפור - זה או שחור או לבן, או שאני יודעת את החומר או שלא. בסופו של דבר מדובר בחיי אדם ואם אני אסגור את זה בארבע עיניים או ואבוי לי, למורי והשם ישמור למי שאפגוש באמבולנס ועד כמה שידוע לי אין פתרונות גם במחלקת ההדרכה
 
את קובעת עובדות מראש

בלי שום בסיס בארבע עיניים זאת אומרת לשבת עם המדריך שלך בהפסקה/לפני שיעור/ אחרי שיעור ולשבת ולדון במצב ובפתרונות שלו, להבין את הצד שלו והלסביר את שלך ובאמצעות כך להגיע לפתרון שיהלום את שני הצדדים. את מראש לוקחת את זה לצדדים קיצוניים כאילו שום דבר לא יעזור וכל העולם יוצא נגדך לפני שאת מנסה יום ראשון על הבוקר גשי למדריך שלך לפני תחילת השיעור ובקשי לדבר איתו ביחידות. הסבירי לו את כל מה שהצגת כאן, הזכירי לו את נושא מוגבלויות הלמידה ואת כל ההסברים שנתת כאן ונסו לישב זאת כמו מבוגרים. במידה והנ"ל לא יעזור את יכולה לפנות למחלקת הדרכה בעניין זה והם כן יכולים לעזור לך... בינתיים כל מה שאת עושה זה אם ואם ואם, לכי תנסי, לא ילך? תבואי בטענות.. שום דבר לא שחור ולבן ותמיד יש אפור באמצע, בכל תחום בחיים זה ככה וחבל שאת לא מבינה. לפתור את המצב בארבע עיניים יוכל לעזור לך בצורה הטובה ביותר וחבל שאת לא מבינה זאת ומתעקשת להשאר ככה. מראש לא אמרתי שיתיחסו אליך שונה, יחשדו בהעתקות וכו וכו, אך עצם הדרישות שלך הן התייחסות מיוחדת! פני אל המדריך שלך ונסי לסדר את זה איתו במקום להעלות השערות על דפי הפורום, תאמיני לי זה יוביל אותך הרבה יותר קרוב לפתרון המצב מאשר להגיד מה אם כאן.
 

amazone

New member
מה לא ברור?

את מבינה שאם אני פה אז אני כבר אחרי זה?
 
שמעי-אם דיברת איתו ולא הסתדר לך

את יכולה למיד לדבר עם ועד המתנדבים או מחלקת ההדרכה אצלכם. אני בטוח שהם ישמחו לתת לך את כל התשובות הרלוונטיות. בכול אופן שיהיה לך המון בהצלחה בקורס
 

amazone

New member
אני עדיין לא מתנדבת

למרות שזו המטרה לאחר סיום הקורס התשובה של מחלקת ההדרכה הייתה לפרוש מהקורס והחזר התשלום פחות הסכום היחסי של השבוע בו למדתי - כלומר גם לפרוש, גם יחזירו לי כסף וגם יפחיתו לי מהסכום מדובר בחוסר תפקוד משמעותי של המחלקה ואני אמורה לצאת מזה קרחת מכאן ומכאן - גם בלי לסיים את הקורס ולא בגלל שאני איזה אהבלה וגם פחות ההשקעה שלי (וזה לא מסתיים בעלות הקורס)
 

18 G

New member
קודם כל,

הדבר הראשון הוא לשנות גישה. בן אדם שמתייעץ בכל פורום על כל נושא שבעולם צריך להיות פתוח לקבל תגובות והצעות של אחרים, גם אם לפעמים הם לא תואמים את מה שהוא חשב לפני כן. בקשר למדריך, לכל מדריך יש שיקולים משלו ויש את האפשרות לבחור האם להתחשב בהקלות או לא להתחשב. בתור מדריכה אני יודעת שאתה רוצה שהחניכים שלך יצליחו אתה תעשה הכל בשביל לעזור להם, ולפי דעתי אם המדריך לא איפשר לך להבחן בתנאים שאת זקוקה להם כנראה שהיתה לכך סיבה, בין אם שגיאה שלו , מחסור בכוח אדם או כל בעיה אחרת. לכן כמו שיעצו לך פה לפניי הדבר הכי טוב הוא לתפוס את המדריך לשיחה בהצלחה ליאור
 

amazone

New member
כדי להבהיר דברים

מדובר בפורום. אין לכם שום דרך לדעת על הלך הרוח שלי כי אין מה לעשות - בעקבות המגבלות הקיימות אתם לא רואים הבעות פנים לא שומעים טונציה לא מבחינים בתנועות גוף וכן הלאה. לכן, נוצר מצב שאתם משליכים את הלך הרוח שלכם על המצב - יכול להיות בגלל השפעות של היום, יכול להיות בגלל שהודעות אחרות כאן השפיעו עליכם, יכול להיות שהייתם פעם במצב דומה וכן הלאה... דבר אחד - אם אני אהיה עצבנית אתם תדעו! ולדעתי היו כאן עצות טובות הבעיה היא שאני כבר חשבתי עליהם קודם והם לא עבדו זה לא אומר שהם לא טובות הם פשוט לא עובדות וצריך משהו יותר טוב... לדעתי זה לא פתוח לשיקול דעת של המדריך אלא בהתאם לנורמה הקיימת ובהתאם לחוק - באמת שאני לא חייבת למחלקת ההדרכה כלום והם לא עושים לי טובה. באתי אליהם כי אני רוצה ללמוד והם קיבלו אותי כי לדעתם אני מתאימה לקריטריונים. כאשר מדובר בתוספת זמן - זה נחשב לנורמה במחלקה גם כאשר חא מדובר בלקוי למידה אלא ניתן בנוסף לחניך "נורמלי". אז מה הטעם בדיוק לבקש אבחון? חשם מה הם זקוקים לאישור על ההקלות שלי אם לא מקובל באותה המחלקה לתת הקלות נוספות ולא רק בהתאם לשיקול דעת? יכול להיות שמדובר בשגיאה אבל בהחלט לא מדובר במחסור בכוח אדם ואין כאן שום סיבה אחרת מאשר חוסר רצון, כיוון כשיש רצון יש יכולת ועובדה שלמרות שלא קיבלתי את ההקלות והרעש בכיתה היה מטורף אני כמעט ועברתי כשמשהו כמו 2/3 מהכיתה נכשלו - קיבלו כמוני ומטה. תארי לך מה היה קורה אילו הייתי מקבלת את ההקלות להם אני זקוקה אני כבר תפסתי אותו כמה וכמה פעמים והתוצאה היא לפניכם - אני לא זקוקה לחסדים אני פה כדי ללמוד והוא פה כדי ללמד אותי לא צריך להפוך עולמות בשביל זה וזה לא משהו יוצא דופן אז מה בדיוק הבעיה כאן? הם לא עושים לי טובה ולא נתנו לי שום הנחה כששילמתי להם את כל הסכום מראש ובמזומן
 

18 G

New member
אם את כל כך מעולה ועברת למרות

2/3 נכשלו... אז אני בטוחה שהאינטילגנציה שלך תמצא פתרון גם לבעיה הזו! יום טוב ובהצלחה בקורס ליאור
 

18 G

New member
אם את כל כך מעולה ביחס לכיתה וכמעט

ועברת למרות ש2/3 נכשלו...אז אני בטוחה שהאינטילגנציה שלך תמצא פתרון גם לבעיה הזו! יום טוב ובהצלחה בקורס ליאור
 

amazone

New member
תודה

ואני לא לוקחת את החלק הראשון בתשובה באופן אישי אחרת הייתי ממליצה על מסכת חמצן
 

amazone

New member
הדרישות שלי הן התייחסות מיוחדת?

הם ביקשו מיוזמתם לראות הקלות משמע הם מוכנים לספק אותם וזה נחשב לנורמה מה מיוחד בהתייחסות הזו? תראי - המדריכים מספקים תוספת זמן גם לאנשים הרגילים בקורס אז אין כאן שום דבר מיוחד מהבחינה הזו ביחס ביני לבין האחרים כל מה שביקשתי זה הקראה בחדר נפרד
 
שמעי אומנם אני עדין לא התחלתי

להתנדב במד"א- אבל אני כרגע עובר קורס שם הלוואי שהיו עוד מדריכים כמו המדריכים שלי שנותנים את הנשמה שלהם בשביל החניכים והכל.על מנת שכולם יעברו את הקורס הזה הם פה בשבילנו. amazone אין לי מושג איזו מריבה היתה לך ולמדריך שלך אבל את צרכה ממש לשנות את הגישה השלילית שלך .תראי גם לי לא הסתדר במהלך הקורס הייתי שבו"ז והכל אבל בלי תמיכה של המדריכים שלי והסובבים אותי בקורס לא הייתי מצליח. אז תהיי עם ראש פתוח אל תנילאף אחד להוריד לך את המצב רוח מתשיכי כמו שאת. ואני מקווה שאת תעברי את המבחן הסופי . אבל תמיד תזכרי משהו אחד האנשים פה שכותבים הם בני אדם- חלקם רגישים והכל. זה לאנותן לך את הזכות לבוא לקטול אותם או את המדריך שלך אני בטוח שהמדריך שלך משקיע מעל ומעבר ונותן את הנשמה שלו ועוד הוא מתנדב. תחשבי על זה.
 
למעלה