לכל המגיבים חזרתי מחופשה ובכן לעניננו

לכל המגיבים חזרתי מחופשה ובכן לעניננו

ידוע שכולנו מורכבים מחומר. למימן הרי אין שכל, לפחמן אין שכל, לסידן אף לו אין שכל- לחומרים אין שכל. אם כך איך בתרכובת החומרים שלנו ישנו שכל?
מהיכן השכל? שכל הוא דבר רוחני!
מהיכן הרגש? רגש הוא דבר רוחני!
מה זה מצפון? מאיפה הוא הגיע?
הרי המקור לכל אלה אינו חומר.

אם כך, ישנה ישות רוחנית
שבראה את החומר ונטעה בו: את השכל, את הרגש, את המצפון, וכו`.

נבין:

הבורא- אין לו זמן ואינו תלוי בזמן, לכן אין לו מושג של `אחרי- לפני`.
אצלו זה כל הזמן. הוא רואה עבר, הווה ועתיד של כל ניברא וניברא בבת- אחת.
מביט לסוף דבר בקדמתו- רואה ויודע
את סוף הדבר עוד בטרם היותו.

האדם הנברא- יש לו נקודת התחלה ונקודת סיום, לכן יש לו הווה, עבר ועתיד.
הוא אינו יכול להגיע לעתיד מבלי להתקדם דרך ההווה.

האדם מוגבל לראות תמיד ואך ורק בנקודת הווה..
 

big ass blue

New member
זה בדרך כלל קורה כשפוגשים איזה אדם שהיה בהודו

אחר כך רואים את הכל ורוד ומוצאים היגיון היכן שלא צריך.

אני, האלוהים של עצמי.
 
תתרכז

יהיה לך קשה לתפוס את מה שאני אומר,בכל אופן תתרכז

הכל צפוי והרשות נתונה
הקב``ה הוא צופה כל הדורות מראש והוא יודע מראשית דבר אחריתו, אבל עצם ידיעתו היא לא קביעתו, הוא לא מחליט לאדם מה יעשה
אלא הרשות נתונה לאדם לעשות ככל העולה על רוחו,

האדם בוחר את מה שבוחר לעשות בכל רגע -רק הקב``ה מקדים בידיעתו את בחירתו,
אחרי שאדם עושה את מה שהוא עושה או עשה לפני כן,
למה? כי הקב``ה אין לו מושג של זמן, הקב``ה הוא היה הווה ויהיה אין לו מוגבלות של זמן,
אצלו כל הזמן הוא במושג של הווה, לא מתהווה, אין דבר שמתחדש עליו והוא לא יודע,

אלא הוא צופה כל הדורות, כמו שאתה יודע מראש, שהבן שלך יעבור מסלול חיים ואחר כך יפטר, גם הקב``ה יודע מראש שאתה תבחר את מה שתבחר, ותגיע לאן שתגיע,
אבל אתה צריך להגיע לפה, בשביל שאח``כ תקבל את מה שתקבל.

לא הוא גזר עליך כאנוס ומוכרח לעשות את מה שאתה עושה. אתה בחרת ברצונך. אחרת הוא לא היה אומר לך לא תגנוב, אם אתה נולדת להיות גנב. הוא לא היה אומר לך לא תרצח אם אתה אמור להיות רוצח.
למי הוא אומר לא תרצח? למי שמוכרח לרצוח? למה הוא מעניש אותו?
למה כתוב בתורה מי שמחלל את השבת מות יומת מה הוא אשם? הקב``ה גזר עליו? למה שיקבל? יקבל פרס! רוצח יקבל פרס. גנב יקבל פרס. אנס יקבל פרס. כולם יקבלו פרס. למה, הם קיימו את רצון השם, לפי מה שאמרת,. זאת אומרת, הוא הכריח אותם להיות כאלה, יקבלו פרס. כולם צדיקים. ועל זה נאמר: ועמך כולם צדיקים!

אבל זה לא כך. משום שהקב``ה הביא את האדם לעולם הזה בשביל להבחן.
ונתן לו תורה ומצוות ואמר לו עשה כך ואל תעשה כך.
והאדם יש לו את הבחירה במשך כל ימי חייו בכל רגע. אם נשלל ממנו הבחירה, אין עליו טענה. הוא אנוס, כתוב אנוס, רחמנא פטרייה (בבא קמא כח:). הקב``ה פוטר אותו,,

אם אני אקח למישהו את היד ואני אגרום שהוא ירה במישהו, מי שתפש לו את היד הוא עשה את זה הוא אשם. הוא לא עשה! אז לכן אתה צריך להבין שבחירה יש.
רק מה, הקב``ה יודע מה תבחר בסוף
יש לו דרך לדעת, כמו שהוא מודיע לנביאים מה יהיה בסוף, הוא יודע, אז מה? אבל הוא לא קובע! יודע זה עדיין לא קובע.

לכן הוא אומר שיש בחירה. ובחרת בחיים.
אם הקב``ה יודע מראש מה אדם יהיה בסופו אז מה מועיל להגיד לו תחזור בתשובה?. ובכן זה דוקא ראיה שהקב``ה אף על פי שהוא יודע הבחירה נשארת ביד האדם.

אני לא יודע הרי מה שה` יודע, נכון? ואני המצווה לקיים רצונו יתברך, נכון?
וה` יודע מה שאני יעשה מכח זה שאני רוצה להיות כזה וכזה

נכון שאם לא הייתי בפוטנציאל לעשות כך וכך אז איך ה` היה יודע אם אני לא הייתי? אלא ה` יודע את הדברים הוא יודע אותם אבל הוא יודע אותם כשאני רוצה לעשות את הדברים.

אמנם אצל הקב``ה אין מוקדם ומאוחר אין מושג להגיד שהקב``ה איך הוא ידע לפני, אין כזה דבר, אצל הקב``ה אין היה הווה ויהיה, ז``א אין מושג של עבר הווה ועתיד
 
אלא שעתיד פלואידי אינו ידוע מראש.

או שהעולם דטרמיניסטי ואז אין בחירה חופשית, או שיש בחירה חופשית, וזה אומר שהעתיד לא יכול להיות ידוע מראש. התיאור של הדתות האברהמיות כאילו אלוהים יודע את העתיד ועדיין מאפשר לאדם בחירה חופשית סותר את עצמו.
כתבת שאלוהים הביא את האדם לעולם בשביל להבחן - לשם מה להבחן אם התוצאה ידועה מראש? אין שום הגיון לטענה שמצד אחד אלוהים יודע מה תבחר ומצד שני הוא בוחן אותך.
 
המשך

לכן אנחנו אומרים ה` מֶלֶך, ה` מָלַך, ה` ימלוך לעולם ועד, היינו צריכים להגיד ה` מָלך, ה` מֶלך, ה` ימלוך לפי הסדר אומרים לא כך, אומרים ה` מֶלך עכשיו, ה` מָלך זה לא הסדר,

להראות שאין זמן אצל הקב``ה, אצל הקב``ה לא משנה עבר הווה עתיד הכל אותו דבר, ה` המציא את הזמן,
הזמן זה בריאה לצורך האדם, הקב``ה לא שייך בזמן, אז אצל הקב``ה אנחנו אומרים איך הוא ידע אבל אין אצלו מציאות של ידיעה לפני או אחרי או בעוד זמן, אצלו זה ידיעה,

מושג של ידיעה בלא זמן, קשה להסביר כי אין לנו את המושגים בזה
תדע לך כשאנחנו עושים דבר, כשאנחנו מחליטים הבחירה שלנו היא הגורמת ידיעתו של ה` יתברך. כשאנחנו אומרים שה` ידע שאנחנו נבחר כך ז``א אנחנו צריכים לבחור כך וה` יודע

אבל שוב פעם המרחק של הזמן אחורה הוא שמבלבל
מכווה מאוד שהבנת,,
 

big ass blue

New member
ריכוז היא לא הבעיה.

בסך הכל כתבת מה שכתבת. קראתי והמשכתי הלאה.
 

jamejame

New member
תגרד מעליך את קליפת המוח

ונראה כמה שכל יישאר לך.
אם השכל והרגשות רוחניים, מדוע הוא ממוקם במקום ספציפי בגוף האדם?
ואם הבורא רואה את העתיד שלך, מה המשמעות לרצון החופשי שלך , שהרי העתיד כבר קיים אצל הבורא (אגב מי זה? האמנם זהו בונגו מונגו, האל הגדול מקונגו?).
לתשובתך המלומדת אודה.
 
שאלה הגיונית לחלוטין והנה תשובה

התשובה תהיה ארוכה , ולכן אכתוב בכמה פרקים כדי שיהיה קל לקרוא , וזא תשובה בעצם לכל המגיבים כאן
ובכן לענינו
כל דבר הקב``ה יודע מראש זה נכון.
אבל על כל דבר שאתה בוחר לעשות בבחירה שלך, אף על פי שהוא יודע הוא לא מונע והוא לא גורם, ואתה עושה מרצון, ועל זה תקבל שכר או עונש.
ועל זה התורה מתריעה ואומרת אל תעשה כך, עשה כך.
הוא יודע שאתה תעשה מצווה ותקבל שכר והוא יודע אם תעשה עברה תקבל עונש
המשך תשובה 2<<<<<<<<
 
תשובה 2אולי מן השמיים גוזרים הכל?

מה פתאום הוא שולח את הנביאים להתרות בעם ישראל או להתרות בנינווה, להגיד להם חיזרו בתשובה?
הרי הם היו צריכים להגיד לו: ``זה לא בידינו בכלל, מה זה תחזרו בתשובה?
אנחנו הרי רשעים בגללך, אתה בקשת שנהיה רשעים. אז מה זה תחזרו?
כמו שעשית אותנו רשעים, אוטומטית תעשה אותנו צדיקים``. זו טענה שרצה לטעון איוב.
איוב היה צדיק והוא קיבל עונש כמו רשע והוא לא הבין איך זה מסתדר.
הוא חשב אולי זה ככה, אולי מן השמיים גוזרים הכל.
-אבל החברים שלו אמרו לו: לא, ``אף אתה תפר יראה`` הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים. נכון, אם תהיה חכם, טיפש, גבוה, נמוך, איך תהיה, הקב``ה בורא אותך, זה לא בידך.
אבל אם תהיה ירא שמיים ותעשה דברים עפ``י הטוב או תעשה עפ``י הרע, זה ביד שלך.
על כן, יש אזהרות בתורה- אם בחוקתי תלכו, תקבלו את כל השכר, אם לא תלכו, תקבלו את כל העונש. אתם בוחרים.
כמי שנותנים לו מאכלים חמוצים, מלוחים, מתוקים וחריפים, אומרים לו: ``אנחנו מציעים, תיקח את המתוקים``. והוא לוקח את החריף והוא עושה: ``הההה, חריף``.
מי אשם ? אתה.
אמרו לך: ``הנה קח את המתוקים, בחרת בחריף. מה אתה רוצה?``.
לכן עליך להבין שהבורא יתברך ברא את האדם לבחירתו של האדם ולמרות שהוא יודע מה יהיה בסופו, זה כביכול אחרי שהאדם יעשה אבל לפני כן. ממילא הקב``ה ייתן לו שכר או עונש לפי מה שהוא בחר, ויש תכלית לבריאה
המשך 3<<<<<<<<
 
תשובה 3 מי אשם ? אתה.

ואמר שאם הקב``ה יודע הכל מראש מהתחלה עד הסוף אז מה התועלת לו בכל זה?, סימן שהוא יודע והשאלה הנשאלת היא- למה הוא צריך את זה אם הכל מוכתב מראש?

השופט יגיד: ``תשמע, השאלה שלו יפה אבל אתה תכנס לכלא. למה? אפילו שאני חילוני אני מבין שיש לך בחירה. יש כאלה שהיו בדיוק ליד אותה חנות ולא גנבו.

והקב``ה אמר בתורה ``לא תגנוב``, משמע שהוא נותן לך אפשרות לא לגנוב והוא אומר שצדיק מקבל שכר ורשע מקבל עונש.

אז בעצם, שניהם צדיקים כי אם הרשע עושה תפקיד של רשע והצדיק עושה תפקיד של צדיק, אז בעצם שניהם שחקנים ואתה הבמאי. אז למה מגיע לזה עונש ולזה שכר?

זה כמו שני שחקנים משחקים ב``הבימה``, אחד מתפקד כצדיק ואחד כרשע. בסוף בא הרשע לקבל משכורת על ההצגה, אומרים לו: ``לא, אתה רשע , לא מגיע לך, אתה מגיע לך עוד לשלם``. ``אתה הבמאי, אמרת לי שאני אשחק את הרשע, היית אומר לי לשחק את הצדיק``. שניהם צדיקים, לפי שיטתך.

דבר שני, מה פתאום הוא שולח את הנביאים להתרות בעם ישראל או להתרות בנינווה, להגיד להם חיזרו בתשובה?

הרי הם היו צריכים להגיד לו: ``זה לא בידינו בכלל, מה זה תחזרו בתשובה?

אנחנו הרי רשעים בגללך, אתה בקשת שנהיה רשעים. אז מה זה תחזרו?

כמו שעשית אותנו רשעים, אוטומטית תעשה אותנו צדיקים``. זו טענה שרצה לטעון איוב.

איוב היה צדיק והוא קיבל עונש כמו רשע והוא לא הבין איך זה מסתדר.

הוא חשב אולי זה ככה, אולי מן השמיים גוזרים הכל.
-אבל החברים שלו אמרו לו: לא, ``אף אתה תפר יראה`` הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים.

נכון, אם תהיה חכם, טיפש, גבוה, נמוך, איך תהיה, הקב``ה בורא אותך, זה לא בידך.

אבל אם תהיה ירא שמיים ותעשה דברים עפ``י הטוב או תעשה עפ``י הרע, זה ביד שלך.

על כן, יש אזהרות בתורה- אם בחוקתי תלכו, תקבלו את כל השכר, אם לא תלכו, תקבלו את כל העונש. אתם בוחרים.

כמי שנותנים לו מאכלים חמוצים, מלוחים, מתוקים וחריפים, אומרים לו: ``אנחנו מציעים, תיקח את המתוקים``. והוא לוקח את החריף והוא עושה: ``הההה, חריף``.

מי אשם ? אתה.
אמרו לך: ``הנה קח את המתוקים, בחרת בחריף. מה אתה רוצה?``.

לכן עליך להבין שהבורא יתברך ברא את האדם לבחירתו של האדם ולמרות שהוא יודע מה יהיה בסופו, זה כביכול אחרי שהאדם יעשה אבל לפני כן. ממילא הקב``ה ייתן לו שכר או עונש לפי מה שהוא בחר, ויש תכלית לבריאה
 

jamejame

New member
בסדר. הבנתי שאין לך תשובה לשאלה השנייה שלי

לא ענית על השאלה הראשונה שלי: אם השכל והרגש רוחניים, מדוע הם ממוקמים במקום ספציפי בגוף?
נחזור לדוגמה שלך על הטעמים-
אלוהים נותן לך מתוק וחריף וממליץ שתבחר במתוק. אלוהים יודע שתבחר בחריף כי הוא יודע הכל. באיזה סדק נכנסת כאן הבחירה החופשית שלך? הרי אין שום תסריט בו תבחר במשהו אחר ממה שאלוהים כבר יודע שתבחר בו.
 
אולי הקישורים יעזרו לך להבין יותר טוב

כוכבים -
https://www.youtube.com/watch?v=rz258ix1yw0
כדור הארץ עגול -
https://www.youtube.com/watch?v=-ZpdPUfw_Zk
דינוזאורים -
https://www.youtube.com/watch?v=LlWYKP9RF8k&t=...
גיל העולם -
https://www.youtube.com/watch?v=Kz8rIHKe_uk&t=...
זמן סיבוב הירח סביב כדור הארץ -
https://www.youtube.com/watch?v=7Vw5ismfL24&t=...
הכרת כל היצורים בעולם -
https://www.youtube.com/watch?v=dIwPmfehpFg&t=...
סוד האותיות -
https://www.youtube.com/watch?v=fttqK7F4-GE&t=...
התאוריה של הכול -
https://www.youtube.com/watch?v=8_nn-KbkiDg
 

nightjar

New member
בשביל השעשוע נכנסתי לסרטון על הכרת כל היצורים

ואני חייב לציין שהופתעתי מהילדותיות של הטיעונים..
 
כבר פירקנו את הסרטונים האלו בפורום בעבר.

בשורה התחתונה, כל אדיוט עם מחשב יכול להעלות סרטון ליו טיוב, והרבה עושים את זה.
 
צופה הדורות

הקב``ה צופה הדורות מראש.
אין לו מגבלה של זמן. הוא לא חי בזמן. אין לו עבר הווה עתיד כמוך. הוא נמצא כל הזמן, מעל הזמן.
ממילא הוא יכול לראות הכל עד סוף כל הדורות. הבנת?
אז מה שאצלך זה נקרא לא יתכן שהוא ידע לפני שזה יקרה, זה אצלך כי אתה בנ``א בשר ודם שחי מהרגע לעוד רגע אם יהיה הוא לא כך הוא נצחי. נצחי זה נמצא לאורך ולרוחב בלי גבולות. זה לא נמצא פה ומתקדם, זה נמצא, זה
המציאות היחידה שנמצאת. כל השאר עובר בתוך זמן. אז הוא יכול לראות הכל. עד הסוף שלנו, לו אין סוף, עד הסוף שלנו יכול לראות ויכול להראות. לכן הוא יכול לנבא את הנביא ולומר לו מה יהיה בעתיד. אבל לא הוא קבע, הוא פשוט רואה כבר מה הם יבחרו
הוא לא גוזר ולא מחליט, אחרת, המשחק מכור וצדיק ורשע זה אותו דבר. ואין מקום לתורה והתורה לא יכולה לצוות לא תרצח. מה זה לא תרצח? אתה גרמת שאני ארצח
מכווה שהבנת
 

jamejame

New member
עדיין לא ענית לשאלה הפשוטה שלי:

אלוהים שם בפניך חריף ומתוק וממליץ על המתוק.
כעת אצטט מדבריך: "הוא (אלוהים) פשוט רואה כבר מה הם יבחרו", כלומר לאלוהים ברור במה תבחר. איפה כאן הבחירה החופשית?
כדי לסייע לך אתן עוד דוגמא קונקרטית:
אתה יכול לענות לשאלה שלי ואתה יכול להתעלם ממנה ולא לענות. אלוהים יודע מה תבחר. איפה הבחירה החופשית שלך? אני ממליץ לך לבדוק בדיוק את התהליך המחשבתי שלך בזמן שאתה מחליט אם לענות או לא (זכור תמיד שאלוהים כבר יודע מה תעשה), וספר לי האם הבחירה שלך היא חופשית, כלומר האם יש לך אפשרות לעשות משהו הפוך ממה שאלוהים כבר יודע שתבחר?
לתשובתך אודה (או שאלוהים כבר בחר עבורך שלא לענות. לגיטימי).
 

jamejame

New member
אין שם שום תשובה. רק קישורים לא רלבנטיים והתפתלויות

נסיון אחרון (אחלק את הניסיון לשלבים) :
כשענית לי וכתבת את התשובה בפורום, אלוהים ידע בדיוק שזה מה שתעשה. נכון או לא נכון?
 

jamejame

New member
נסה בבקשה לא להתחמק ולענות בכן ולא:

האם אלוהים ידע שאתה עומד לענות לי בפורום?
 
למעלה