לכל המגיבים חזרתי מחופשה ובכן לעניננו

אף על פי שהוא יודע הוא לא מונע

אבל על כל דבר שאתה בוחר לעשות בבחירה שלך, אף על פי שהוא יודע הוא לא מונע והוא לא גורם, ואתה עושה מרצון, ועל זה תקבל שכר או עונש.

ועל זה התורה מתריעה ואומרת אל תעשה כך, עשה כך.

הוא יודע שאתה תעשה מצווה ותקבל שכר והוא יודע אם תעשה עברה תקבל עונש
 

jamejame

New member
אקבל זאת כתשובה חיובית

כלומר אלוהים ידע שאתה תכתוב לי תשובה בפורום.
צעד הבא:
אם הוא ידע שתכתוב לי תשובה בפורום, האם יכולת לא לענות לי ולהפר את ידיעתו חובקת הכל?
 
אני מסתכל עליך עם משקפת ,

-אתה נמצא אצלי בנקודת זמן של הווה.
-אם אני אנוע שמאלה, זה שלפניך נמצא אצלי בזמן , והוא אצלי עכשיו הווה,
הוא הפך להיות עבר והחבר הבא הפך להיות עתיד.
אני ממשיך עם ההווה, אני כל הזמן במצב נתון של הווה.
אני עכשיו רואה את זה, זה עבר, זה עתיד,
אין לי כבר קשר לעבר ואת העתיד אני עוד לא רואה. אני, בגלל שאני חי את ההווה,
זה אני כי אני מוגבל במצב זה. זה בגלל שאני כביכול, לצורך הציור, מסתכל במשקפת מוגבלת שמאפשרת לי רק לראות הווה.

אבל אם אני נמצא למעלה מזה אני רואה את העבר, הווה, עתיד בבת אחת.
אם אני מוחא כפיים ''הקב``ה, אחרי שעשיתי כך, הוא ידע לפני כן שאעשה את זה. אבל אחרי שעשיתי, לפני כן.
איך הולך אחרי לפני? למי שאין זמן, אין דבר כזה. למי שיש זמן, זה לא מובן.

זאת אומרת, כיוון שהאלוקים הוא מעל הזמן, הוא יכול לראות, לחזות את כל הדברים והוא מחליט לתת את האפשרות לבחור.
הוא נתן להמן להיות אפשרות רשע. הוא נתן אפשרות לישמעאל להיות רשע וישמעאל החליט לחזור בתשובה, בסוף היה צדיק.
אין לו בעיה לקב``ה, הוא נותן בחירה. הוא אומר, תבחרו בטוב אל תבחרו ברע. ``הרי אני נותן לפניכם היום את החיים ואת הטוב את המוות ואת הרע ובחרת בחיים``
מה המקום בכלל להגיד בתורה מצוות ``לא תרצח``, ``לא תגנוב``.
היה בא אדם לשופט ואומר לו: ``תשמע, אני גנבתי? הקב``ה הוא ידע שאני אגנוב, הוא נתן לי לגנוב, הוא אמר לי לגנוב, אני עשיתי את זה בשבילו. מה פתאום אני? אני, מה אני?``
 

מדור 26

New member
השכל לא ניתן לנו ע"י ישות כל שהי

השכל בא לנו מלמידה ונסיון חיים.
התוכל להגדיר מה כוונתך למושג "רוחני" ?
לפי הגדרתך : שכל, רגש ומצפון הם "רוחניים", זאת המסקנה שלך (בין היתר) לקיומה של "ישות רוחנית" שממנו קיבלנו כביכול את כל אלה? טעות בידך, לא נולדנו עם אלה, ולא קיבלנו אותן, אלא רכשנו אותן כי גדלנו בחברה תרבותית.
"הבורא - אין לו זמן (???)ואינו תלוי בזמן, לכן אין לו מושג (???) של `אחרי- לפני"...
מהיכן שאבת את ידיעותיך הרבות והמפורטות, (עד כדי גילוייך על חולשותיו) של אותו "בורא" שהרי, מלבד סיפורי אגדות שסיפרו לך, קראת והפעלת את דימיונך הרב, אין לך מקורות אחרים ליידע הזה.
אני מלא הערצה על על קביעתך ה"מקורית", שלכל אדם יש עבר, הווה ועתיד...
באמת, מגיע לך לפחות לקבל פרס נובל, על גילויים מדהימים אלה שלך, ומעשיר אותנן בהם!
יישר כח!!!
 
עצה קטנה לחיים מדור 26

נקווה שתקבל אותה, אל תתנשא על אנשים, אתה חושב את עצמך "משכיל ונאור" ,אבל לעומת אחרים , אתה יכול להיות די טיפש, שכן מה אתה לעומת החוכמה האמיתית, איינשטיין קרא לה אינטילגנציה אינסופית שמקיפה את כל עולם הטבע ויצרה אותו.
 

רקתבונה

New member
אם השכל היה דבר רוחני

לא היית רואה מיליוני נוירונים יורים חשמל לכל עבר כשאתה חושב, מרגיש ואפילו מבלבל לנו את המוח פה עם הדמגוגיה הדתית הצפויה. כלומר ״הרוחניות״ שלך היא בסה״כ תוצר של תהליך כימי במוח.

לו היית דאיסט עוד היית יכול להנות מהספק והיינו, אולי, יכולים לקיים פה דיון לגבי טיבו של האדם והמחשבה האנושית אבל משום שאתה בבירור אינך אזי נותר לי רק לבקש ממך לחדול מהבליך. אינני מתיימר לנסות להפוך אותך לאתאיסט אבל כשהיגיון אינו מנת חלקו של איש שום דיון פורה לא יצמח איתו.

בעצם רק דבר אחד מפריע לי בעצם. מי הכתיר אותך ליודע כל והתיר לך לקבוע עובדות שלא ניתן להפריך כשאתה אומר שאלוהים אין לו זמן ואינו תלוי בזמן? מאיפה אתה יודע את הדברים האלה? פגשת אותו? פגשת מישהו שפגש אותו?

אלוהים קיים רק בין שתי אוזניך במקום הזה שאתה קורא לו ״רוחני״. ושם כדאי שהוא ישאר.
 


 
כדי שיקבלו את ההטבה

אני אסגור לך את המעגל. הקב``ה הוא טוב שנאמר: ``טוב ה` לכל ורחמיו על כל מעשיו``. מדרך הטוב להיטיב, מי שהוא טוב, מיטיב. וכדי להיטיב, צריך להיות מקבלי הטבה.
לכן ברא הקב``ה את כל הברואים, כדי שיקבלו את ההטבה. מי מרגיש טובה? מי שחסר אותה. אני צמא, נותנים לי לשתות, השלימו את חסרוני, זו טובה. אם אני רווי ויתנו לי לשתות, לא אשתה ולא עושים לי טובה. טובה זה רק מי שחסר.
לכן נבראנו בעלי חסרונות, כולנו בעלי חסרונות. ובהשלמתם, אנחנו מרגישים את הטובה.
עני שנותנים לו כסף, מרגיש השלמת טובה. עשיר, תיתן לו כמה פרוטות, הוא יצחק עליך. אתה מעליב אותו, זה לא טובה.
זאת אומרת, נבראנו בעלי חסרונות. אבל יש הבדל בין טובה לטובה. יש טובה שאתה מקבל אותה בחסד, ויש טובה שאתה מקבל אותה בזכות.
מה זה חסד? אני בא לאדם, אומר לו: ``אני רעב, תן לי לאכול``, הוא נותן לי לאכול והוא עשה לי טובה, אני חסר אותה. אבל זאת לא טובה גמורה. מדוע? כיוון שאני מתבייש. אני מקבל את זה בחסד, אני נשארתי חייב, הייתי מעדיף שלא לבקש אבל אין לי ברירה. הייתי מעדיף שלא לבקש.
יש טובה בזכות. אני בא, מבקש לאכול ומשלם על זה כסף. קיבלתי את האוכל, זה טובה. אבל קניתי את זה בזכות, אני לא מתבייש כשאני אוכל. מה עדיף לאדם, טובה בחסד או בזכות? בזכות. ``רצה הקב``ה לזכות את ישראל``, שיהיה להם זכות, ``לפיכך הרבה להם תורה ומצוות``.
בגלל שהקב``ה הוא טוב גמור וכשהוא רוצה לתת לברואים שלו את הטובה, הוא רוצה לתת להם את הטובה, גם, הכי טובה, בזכות ולא בחסד. לא להגיע לעולם האמת כאוכל חינם. לא לאכול לחם שיש עמו בושה אלא לאכול בזכות המעשים שאתה עושה. לכן נתן לנו ספר הוראות, חוקים ומשפטים ומצוות שבהם, אם אנחנו עושים אותם כפי שהוא אמר, אנחנו קונים בזה זכויות, שבזכות זה, לא נבוש ולא ניכלם לעולם ועד ונאכל את שכרנו בעמלנו שעמלנו. אין טובה גמורה מזו. ואורך הטובה שייעד הקב``ה לברואיו- נצח. וזמן הבחינה- שנים ספורות. עומדים במבחן של שנים ספורות
ומקבלים חיי נצח בטובה בלתי פוסקת ובלתי נמאסת.
אדם אתה מתאר לכ איזה טובה זו? ואם אתה ''אדם'' לא הלך לפי הוראות יצרן,
עוד טובה עשה הקב``ה, שנתן לך אפשרות לתקן את אשר עיוות. יש אפשרות בדרך הקלה ביותר, זה תשובה, לחזור בתשובה, להתחרט על מה שהוא עשה, לקבל לעתיד שלא לעשות יותר עברות ולהתוודות, ``אנא ה`, חטאתי עוויתי ופשעתי ועשיתי כך וכך``.
 
ואם לא ניצל אדם את התשובה,

יש עוד דרך. זה טובה, גם כן, אבל לא כ``כ אהובה. טוב, אבל אם אתה בוחר בה, מה נעשה? ייסורים.
שולח הקב``ה לאדם ייסורים לעורר אותו, לאותת לו, ``הנה, אתה רואה, קיבלת מכה, שם הפסד ממון, פה ביזיון, שם כך, פה כך``. כל זה לעורר אותך שיש מי שמשגיח למעלה.
אתה לא רוצה להיות כמו פרעה, נכון? אז קח בחשבון, כל איתות בא לעורר אותך- התרחקת יותר מדי, שוב אל אביך. ``שובו בנים שובבים ארפא משובותיכם``.
אם גם זה לא עזר ואחרי כל הייסורים שאדם סבל התעקש לא להבין, אז הקב``ה, עדיין הדרכים מצויות לפניו ויכול האדם להגיע לעולם העליון. יצטרך להגיע לגהינום, שם יצטרך להזדקק זיקוק אחר זיקוק עד שיהיה נקי ויוכל לעלות לגן עדן בשביל לקבל שכר על המצוות שעשה.
ופעמים, לפי חשבון שמיים, אדם יצטרך להתגלגל שוב לעולם הזה ותינתן לו אפשרות נוספת. אותה נשמה תכנס בגוף חדש והוא יתחיל מחדש.
 
כי אתה מוגבל בזמן,

אתה נע תמיד בזמן.
אצלנו הסדר הוא- עבר הווה עתיד. ככה הסדר אצלנו.

כיוון שזמן נברא, הזמן עצמו נברא בזמן מסוים, אז אנחנו מתקדמים כל הזמן לכיוון העתיד.

הקב``ה שהוא נמצא חוץ לזמן והוא ממציא הזמן, אין אצלו זמן עבר, הווה, עתיד
 
קוראים לזה הנחת המבוקש.

מעבר לכך שיש לך סתירה פנימית - "כיוון שזמן נברא, הזמן עצמו נברא בזמן מסוים". הזמן לא נוצר בזמן מסוים כי לא היה זמן לפני שהזמן נוצר.
&nbsp
למדע המודרני יש תשובות די טובות לגבי טבעו של היקום ושל הזמן, ואפילו לגבי היווצרות שני אלו כפי שאנחנו מכירים אותם כיום - תיאוריות סדורות, מגובות בראיות, עם ניבויים שחלקם כבר הוגשמו - מה יש לך כדי להדגים את נכונות המשפט "הקב``ה שהוא נמצא חוץ לזמן והוא ממציא הזמן, אין אצלו זמן עבר, הווה, עתיד"?
&nbsp
 
תמצית

הבורא יתברך יודע מה שאנחנו נבחר בבחירתנו העצמית והאישית.

אבל הוא לא מתערב בבחירתנו למרות שהוא יודע מה נבחר.

פירושו של דבר, הבורא נתן בחירה בין טוב לרע.

אני יכול לשתות ואני יכול לשפוך את זה.אני יכול לבנות ואני יכול לשבור. אני יכול את שני הצדדים לעשות.

למה אני בוחר בזה ולא בזה? כי אני החלטתי ככה.יש גורמים חיצוניים שיכולים להשפיע עלי, אני יכול להתחשב בהם ואני יכול לא להתחשב בהם.

ירגיזו אותי, אני יכול להתפרע, לא ירגיזו, אני אהיה שליו.ירגיזו אותי, אני יכול להבליג. השאלה- איזה חינוך קיבלתי או באיזה מצב אני נמצא או מהי הסיטואציה. אני מחליט.

- אבל כל ההתנהגות שלך היא חלק מהנצח, מהבורא.
הקב``ה עוד לפני שנבראתי ידע שאני אעשה את זה. אבל הוא לא אמר לי לעשות את זה.

שיש לו את כוח הראיה מרחוק לראות דברים, זה כמו שאני אשב עכשיו עם משקפת מכאן ורואה מעבר לים. אז מה? כמו שאני יושב למעלה עם לווין ורואה מה קורה פה למטה, אז אני אומר לאנשים מה לעשות?

רק מה, אני מקדים אותם בידיעה למעשה שלהם.

למה קשה לנו להבין את זה? כי אנחנו מוגבלים בזמן, אנחנו נעים תמיד בזמן. אצלנו הסדר הוא- עבר הווה עתיד. ככה הסדר אצלנו.

כיוון הזמן עצמו נברא בזמן מסוים, אז אנחנו מתקדמים כל הזמן לכיוון העתיד. הקב``ה שהוא נמצא חוץ לזמן והוא ממציא הזמן, אין אצלו זמן עבר, הווה, עתיד. אצלו הכל מצב הווה,
 
מעמד הר סיני לעיני עם שלם

שראו ושמעו והצטוו להעביר לדורות הבאים , וכמובן נתינת התורה לעיני מיליונים
 
למעלה