למה אין רכבת תחתית בישראל?

מצב
הנושא נעול.

עלה13

New member
הקו האדום וצוור הבקבוק בציר איילון...

אני במשך הרבה שנים חשבתי
אני במשך הרבה שנים חשבתי שרכבת תחתית היא הדבר העדיף. ראיתי סרט עם ראש עיריית קוריטיבה, עיר בברזיל, שהמהנדס שלה, ז'ירמה, או משהו כזה, טוען שמערכת אוטובוסים BRT הרבה יותר טובה, וגם הרבה יותר זולה מרכבת תחתית. בבוסטון בארה"ב יש למשל את ה- MBTA שהיא משולבת, היא מהדרך עילית, חלק מהדרך תחתית. באזור אוסטרליה יש מונורייל עילי, וכך גם השיקגו L. כך שיש כמה אלטרנטיבות. דוד.
הקו האדום וצוור הבקבוק בציר איילון...
הקו האדום הוא קו משולב עלי ותחתי ומתוכננים מס' קווי BRT שהראשון יפעל בחיפה בעוד כשנה, לדעתי היה נכון שקו הרכבת שנפתח מרשל"צ בסוף 2011 היה מופעל ע"י קרנועים, זה היה מקל על צוור הבקבוק באיילון ומאפשר זרימה מהירה.
 

liorschwimmer

New member
לידיעתך רוב הקו האדום יהיה תחתי.

למה אין רכבת תחתית בישראל?
יצא לי לנסוע ברכבת התחתית שבלונדון ולהתרשם עד כדי תההיה, למה בישראל אין רכבת תחתית. אז למה באמת אין רכבת תחתית בישראל? למה מתכננים לבנות בגוש דן רכבת קלה ולא רכבת תחתית? רכבת תחתית בישראל זה דבר שיכול לשפר מקצה אל קצה את התחבורה הציבורית, לייצר מקומות עבודה, לחסוך זמן לאזרחים ועוד כ"כ הרבה מעלות חיוביות, אז למה לא? רכבת קלה זה לא בעיקר בזבוז של כסף? אין הפרדה מפלסית, שזה הדבר הכי חשוב, זה נראה דל ולא רציני, אין תחנות מסודרות כמו ברכבות תחתיות המשמשות גם כמקומות מסחר! למה אי אפשר לעשות פעולה, להתחיל במחאה מסויימת, קבוצה בפייסבוק/ עצומה או כל דבר בסגנון, כדי לנסות להזיז את ההחלטה המגוחכת לבנות רכבת קלה בגוש דן? אבסורד שמתחילים לחפור לעומק בת"א, בשביל כמה תחנות של רכבת קלה, שבשאר המסלול שלה היא מעל האדמה, במקום לבנות כבר רכבת תחתית רצינית לחלוטין.
לידיעתך רוב הקו האדום יהיה תחתי.
 

Ccyclist

Well-known member
אפרסם בקרוב מפת השוואת זמנים בין התחתית לת"א

למה אין רכבת תחתית בישראל?
יצא לי לנסוע ברכבת התחתית שבלונדון ולהתרשם עד כדי תההיה, למה בישראל אין רכבת תחתית. אז למה באמת אין רכבת תחתית בישראל? למה מתכננים לבנות בגוש דן רכבת קלה ולא רכבת תחתית? רכבת תחתית בישראל זה דבר שיכול לשפר מקצה אל קצה את התחבורה הציבורית, לייצר מקומות עבודה, לחסוך זמן לאזרחים ועוד כ"כ הרבה מעלות חיוביות, אז למה לא? רכבת קלה זה לא בעיקר בזבוז של כסף? אין הפרדה מפלסית, שזה הדבר הכי חשוב, זה נראה דל ולא רציני, אין תחנות מסודרות כמו ברכבות תחתיות המשמשות גם כמקומות מסחר! למה אי אפשר לעשות פעולה, להתחיל במחאה מסויימת, קבוצה בפייסבוק/ עצומה או כל דבר בסגנון, כדי לנסות להזיז את ההחלטה המגוחכת לבנות רכבת קלה בגוש דן? אבסורד שמתחילים לחפור לעומק בת"א, בשביל כמה תחנות של רכבת קלה, שבשאר המסלול שלה היא מעל האדמה, במקום לבנות כבר רכבת תחתית רצינית לחלוטין.
אפרסם בקרוב מפת השוואת זמנים בין התחתית לת"א
אני לוקח את תחנת TCR (שבמרכז המערכת) ספציפית כדי להראות את העיוות שנוצר כשצריך להחליף רכבות, ומשתמש בנוסחה הלונדונית הסדנטרטית: 2 דקות בין כל תחנה, 5 דקות על כל החלפת רכבות. המפה תראה "אזורים" של 5 דקות- 5,10,15 וכו' ותהיה דומה למפת ההצלבה של לונדון וגוש דן שפירסמתי בעבר. כאשר תראו את הזמנים תבינו מדוע אי אפשר להתחרות בתחתית, רק לחסוך בצורה שתעלה ביוקר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה