למה אתם מלינים על הפרימיטיביות של הדת ושהיא לא מתקדמת עם הקידמה?

מצב
הנושא נעול.

דיברגנט חדש

Well-known member
צר לי, לא מצאתי שם את מה שאתה טוען שהוא טוען.
העובדה שהוא כתב בשבתות לא אומרת כלום לגבי מה אומרת ההלכה.
הוא מצטייר כאן כסמכא בתחום והוא טען שמותר לכתוב בשבת באינטרנט והראה לנו שהוא כתב ב-2 שבתות, אולי בפעם הראשונה בחו"ל, אך בשנייה בוודאות בארץ, לפחות עפ"י מה שטען שהוא בארץ.
מחשבה שנייה, במוניטין שהוא צבר בפורום כשקרן תמידי, לא ניתן להאמין לשום אות שיוצאת ממקלדתו.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הוא מצטייר כאן כסמכא בתחום והוא טען שמותר לכתוב בשבת באינטרנט
רק לטובת תמימי הלב ושוחרי האמת העובדתית אציין, כי מעולם ובשום מקום לא כתבתי כמובן שמותר לכתוב באינטרנט בשבת. זאת המצאה של דיברגנט שלמרבה הצער מתקשה להתמודד קצת עם המציאות ועם העובדה שהיא לא תואמת את דעתו בעניינים מסוימים.
לא, גם אם הוא יפרוץ כעת (או כמנהגו, בעוד כשבוע לצרכי הקפצת השרשור) במסע ציטוטים והפניות אמירה כזאת לא תימצא מפי.

כמובן שהוא יוסיף שאני משקר ואת דעתו שאני עושה כך באופן תמידי. שוין. שיבושם לו. לא שיקרתי באף מילה מאז הגעתי לתפוז לפני אי-אלו שנים ובוודאי שלא בנושא הזה, אבל למי שהאמת איננה נר לרגליו, האחר תמיד ייחשב כשקרן מן הסתם :). בוודאי כשזה יותר נוח ומתאים לאג'נדה ובנוסף גם נשמע פופוליסטי ומניב לייקים מאנשים מסוימים :).
 

דיברגנט חדש

Well-known member
רק לטובת תמימי הלב ושוחרי האמת העובדתית אציין, כי מעולם ובשום מקום לא כתבתי כמובן שמותר לכתוב באינטרנט בשבת. זאת המצאה של דיברגנט שלמרבה הצער מתקשה להתמודד קצת עם המציאות ועם העובדה שהיא לא תואמת את דעתו בעניינים מסוימים.
לא, גם אם הוא יפרוץ כעת (או כמנהגו, בעוד כשבוע לצרכי הקפצת השרשור) במסע ציטוטים והפניות אמירה כזאת לא תימצא מפי.

כמובן שהוא יוסיף שאני משקר ואת דעתו שאני עושה כך באופן תמידי. שוין. שיבושם לו. לא שיקרתי באף מילה מאז הגעתי לתפוז לפני אי-אלו שנים ובוודאי שלא בנושא הזה, אבל למי שהאמת איננה נר לרגליו, האחר תמיד ייחשב כשקרן מן הסתם :). בוודאי כשזה יותר נוח ומתאים לאג'נדה ובנוסף גם נשמע פופוליסטי ומניב לייקים מאנשים מסוימים :).
תישמע, אם הייתי היחיד שטוען שאתה שקרן מדופלם, אז ייתכן והיה ניתן לקחת אותי בעירבון מוגבל, אך כאשר רוב מוחלט של כל מי שמנסה להתדיין עמך, בסופו של דבר מצביע על שקר שלך, יש כאן בעיה |פינוקיו|
כנראה, שאתה לא מספיק חכם, לפחות, לשקר בלי שיתפסו אותך |נחמה|
 

Harrington

Well-known member
מנהל
תישמע, אם הייתי היחיד שטוען שאתה שקרן מדופלם, אז ייתכן והיה ניתן לקחת אותי בעירבון מוגבל, אך כאשר רוב מוחלט של כל מי שמנסה להתדיין עמך, בסופו של דבר מצביע על שקר שלך, יש כאן בעיה |פינוקיו|
כנראה, שאתה לא מספיק חכם, לפחות, לשקר בלי שיתפסו אותך |נחמה|
עוד לא נמצא מי ש״מצביע״ על שקר שלי. כן יש קבוצה קבועה של טוענים לכך.

בגל מקרה, אין לי משהו מיוחד להוסיף על אשר כבר כתבתי למעלה. מה שבס״ה אומר שהדיון בתת-השרשור הזה מיצה את עצמו.
אם יש כאן אדם רציני שמעוניין בתשובות כלשהן ממני, תמיד מוזמן לפנות ואענה בשמחה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
עוד לא נמצא מי ש״מצביע״ על שקר שלי. כן יש קבוצה קבועה של טוענים לכך.
דווקא לא קבועה, כל פעם מתווספים עוד ועוד גולשים ש"זכו" לנסות להתדיין עמך וכפי שכתבתי, אם זה רק אני הייתי, אך שכולם מצביעים שאתה שקרן, זה אומר דרשני |נחמה|
בגל מקרה, אין לי משהו מיוחד להוסיף על אשר כבר כתבתי למעלה. מה שבס״ה אומר שהדיון בתת-השרשור הזה מיצה את עצמו.
אם יש כאן אדם רציני שמעוניין בתשובות כלשהן ממני, תמיד מוזמן לפנות ואענה בשמחה.
אולי, תנסה לא לשקר לשם שינוי?
 
ראי תגובה #20 שלו שבדף 2 בשרשור שפתחתי בסוגיה שלו בפורום השכן, הוא טוען, באופן לא מפתיע, מבלי להביא קישור (איך אפשר להביא קישור לשקר? |נחמה|), שרוב הפוסקים קבעו בסוגיה זו שאין בעיה מיוחדת ומותר לגלוש באינטרנט למרות שנחשב כתועבה ולכתוב תגובות בשבת ובקיצור ימות המשיח או |פינוקיו| בהתגלמותו|?|
הוא שקרן מדופלם מאמסטרדם, לכן כל תגובה שלו צריך לקחת בעירבון מוגבל.
נ.ב. סתם כתבתי אמסטרדם, אין לי מושג באיזו עיר גר בהולנד והפכתי את הביטוי ספר מדופלם מפריז לשקרן מדופלם מאמסטרדם כי היא עיר הבירה של הולנד בדומה לפריז שעיר הבירה של צרפת.
 
לדתיים אסור לכתוב בשבת, הם מאמינים בדרך הזאת ושינהגו בה. אסור להכריח חילוניים שאינם מאמינים בדת, לנהוג לפי הדת. מותר להכריח אותם לפעול לפי המוסר. הדת יכולה לשפר את המוסר, אבל אינה זהה לו.
 

SupermanZW

Well-known member
לדתיים אסור לכתוב בשבת, הם מאמינים בדרך הזאת ושינהגו בה. אסור להכריח חילוניים שאינם מאמינים בדת, לנהוג לפי הדת. מותר להכריח אותם לפעול לפי המוסר. הדת יכולה לשפר את המוסר, אבל אינה זהה לו.
הדת יכולה גם לעוות את המוסר. לכל מטבע שני צדדים.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לדתיים אסור לכתוב בשבת, הם מאמינים בדרך הזאת ושינהגו בה. אסור להכריח חילוניים שאינם מאמינים בדת, לנהוג לפי הדת. מותר להכריח אותם לפעול לפי המוסר. הדת יכולה לשפר את המוסר, אבל אינה זהה לו.
ליהודים אסור לכתוב בשבת, אם נדייק. זה שיש מי שמקיים מצווה זו ויש מי שלא (קרא להם דתיים וחילונים אם תרצה), לא משנה זאת כהוא זה.
 
ליהודים אסור לכתוב בשבת, אם נדייק. זה שיש מי שמקיים מצווה זו ויש מי שלא (קרא להם דתיים וחילונים אם תרצה), לא משנה זאת כהוא זה.
פעם חשבו שחובה לקיים את כל מצוות הדת, והענישו קשה מי שלא קיים. כיום יודעים שמה שלא מתנגש עם מוסריות, אין חובה לקיים אלא כל אדם רשאי לחיות כרצונו וכהבנתו, כל זמן שלא יפריע ולא יזיק לאחרים.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
פעם חשבו שחובה לקיים את כל מצוות הדת, והענישו קשה מי שלא קיים. כיום יודעים שמה שלא מתנגש עם מוסריות, אין חובה לקיים אלא כל אדם רשאי לחיות כרצונו וכהבנתו, כל זמן שלא יפריע ולא יזיק לאחרים.
שוב, השאלה מאיזה צד אתה מסתכל. אם מצד האדם, יש לו את חופש הבחירה. אם מצד הדת, הרי שאין הבדל מיוחד בין מצווה למצווה וחובה לקיים את כולן. השאלה מי עושה זאת בפועל ומי לא, לא משפיעה על החובה הזאת כהוא זה.
 
שוב, השאלה מאיזה צד אתה מסתכל. אם מצד האדם, יש לו את חופש הבחירה. אם מצד הדת, הרי שאין הבדל מיוחד בין מצווה למצווה וחובה לקיים את כולן. השאלה מי עושה זאת בפועל ומי לא, לא משפיעה על החובה הזאת כהוא זה.
האדם הוא החשוב. מצוות בין אדם לחברו חשובות יותר. הדת טובה רק כשהיא עוזרת למוסר ולאדם ולא מקלקלת את המוסר. אם האדם ניזוק מהדת, אבד ערכה. הדת אינה פרימיטיבית, אם מקיימים אותה בחוכמה היא יכולה להיות נהדרת ולשפר מוסרית ורוחנית. אם מקיימים את הדת בפנאטיות ובטיפשות, היא יכולה להפוך אנשים לחסרי מוסר ופרימיטיביים. כמו כל דבר, אפשר לעשות טוב ואפשר רע.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
האדם הוא החשוב. מצוות בין אדם לחברו חשובות יותר. הדת טובה רק כשהיא עוזרת למוסר ולאדם ולא מקלקלת את המוסר. אם האדם ניזוק מהדת, אבד ערכה. הדת אינה פרימיטיבית, אם מקיימים אותה בחוכמה היא יכולה להיות נהדרת ולשפר מוסרית ורוחנית. אם מקיימים את הדת בפנאטיות ובטיפשות, היא יכולה להפוך אנשים לחסרי מוסר ופרימיטיביים. כמו כל דבר, אפשר לעשות טוב ואפשר רע.
דברים מעניינים ואני מסכים עם רובם, אבל הם לא עומדים בשום סתירה למה שכתבתי למעלה ולא מתייחסים לדברי שם עליהם התיימרת להגיב.
 
דברים מעניינים ואני מסכים עם רובם, אבל הם לא עומדים בשום סתירה למה שכתבתי למעלה ולא מתייחסים לדברי שם עליהם התיימרת להגיב.
אסביר למה כתבתי את זה. טענו למעלה שהדת מתקדמת ומרשה כיום גם לכתוב בשבת. לפי חוקי הדת, אסור לכתוב בשבת. אם מרשים למי שלא מאמין בדת, זה בסדר. אם מרשים לדתי שומר מסורת לכתוב בשבת, עבירה. לא ייתכן שהדת תרשה ליהודים דתיים לכתוב בשבת ולעבור על חוקי אלוהים. אם הדת תרשה לדתיים לכתוב בשבת, אינה מתקדמת אלא כופרת.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אסביר למה כתבתי את זה. טענו למעלה שהדת מתקדמת ומרשה כיום גם לכתוב בשבת. לפי חוקי הדת, אסור לכתוב בשבת. אם מרשים למי שלא מאמין בדת, זה בסדר.
טענו, אז טענו :). כתבו הרבה שטויות בהקשר הזה בזמן האחרון כאן :). רוב הכתיבה התבססה על בורות, אי-קבלת דברי האחר גם כשהוא מעיד על עצמו, והתעקשות על עמדות שאין בהן כל ממש. כמובן שאין כל קשר בין הטענות הללו להלכה היהודית שאכן בדיוק כמו שכתבת, אוסרת על שימוש (וממילא כתיבה) במחשב בשבת.

אם מרשים לדתי שומר מסורת לכתוב בשבת, עבירה. לא ייתכן שהדת תרשה ליהודים דתיים לכתוב בשבת ולעבור על חוקי אלוהים. אם הדת תרשה לדתיים לכתוב בשבת, אינה מתקדמת אלא כופרת.
אז זהו, שאין חיה כזאת "מרשים לדתי שומר מסורת". ההלכה היא אותה הלכה לכל יהודי באשר הוא כזה. אם הוא דתי (מה זה בכלל בדיוק?) אם לאו, לא משנה כהוא זה את ההלכה עבורו (זולת במקרים חריגים ומוגדרים). גם אין ביהדות מי שירשה משהו כזה. בניגוד לדתות אחרות, בהן 'כהני הדת' מייצגים כביכול את האלוקים ומוסמכים לדבר בשמו, ביהדות זה לא קיים. רב הוא לא נציג האלוקים עלי אדמות והוא לא מוסמך בכלל להרשות משהו שהאלוקים אסר. אבל כל הנ"ל, וזאת הנקודה היחידה שביקשתי להדגיש לאור דבריך שלך למעלה, לא שייך כלל ליהודי שומר מסורת או ליהודי אתאיסט, אלא חל על כל יהודי, תהיינה דעותיו או דרכיו אשר תהיינה.
 
טענו, אז טענו :). כתבו הרבה שטויות בהקשר הזה בזמן האחרון כאן :). רוב הכתיבה התבססה על בורות, אי-קבלת דברי האחר גם כשהוא מעיד על עצמו, והתעקשות על עמדות שאין בהן כל ממש. כמובן שאין כל קשר בין הטענות הללו להלכה היהודית שאכן בדיוק כמו שכתבת, אוסרת על שימוש (וממילא כתיבה) במחשב בשבת.


אז זהו, שאין חיה כזאת "מרשים לדתי שומר מסורת". ההלכה היא אותה הלכה לכל יהודי באשר הוא כזה. אם הוא דתי (מה זה בכלל בדיוק?) אם לאו, לא משנה כהוא זה את ההלכה עבורו (זולת במקרים חריגים ומוגדרים). גם אין ביהדות מי שירשה משהו כזה. בניגוד לדתות אחרות, בהן 'כהני הדת' מייצגים כביכול את האלוקים ומוסמכים לדבר בשמו, ביהדות זה לא קיים. רב הוא לא נציג האלוקים עלי אדמות והוא לא מוסמך בכלל להרשות משהו שהאלוקים אסר. אבל כל הנ"ל, וזאת הנקודה היחידה שביקשתי להדגיש לאור דבריך שלך למעלה, לא שייך כלל ליהודי שומר מסורת או ליהודי אתאיסט, אלא חל על כל יהודי, תהיינה דעותיו או דרכיו אשר תהיינה.
לא חובה לקיים את הדת. חובה להיות מוסרי לבני אדם אחרים. הדתיים מקיימים את הדת מרצונם, כי הם מאמינים שזו הדרך הנכונה. כל אחד רשאי לחיות כרצונו, כיום בחברה המודרנית יודעים את זה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לא חובה לקיים את הדת. חובה להיות מוסרי לבני אדם אחרים. הדתיים מקיימים את הדת מרצונם, כי הם מאמינים שזו הדרך הנכונה. כל אחד רשאי לחיות כרצונו, כיום בחברה המודרנית יודעים את זה.
שוין, נדמה לי שדברי ברורים דיים לכל מי שמעוניין היה להבינם. אין לי בעיה לשמש כר להפצת המניפסט שלך עוד כמה סבבים אם תרצה, אבל בהיעדר התייחסות עניינית לדברי והתבזרותך ל1001 אמירות שאין להן כל קשר לדברי, איני רואה טעם מיוחד להמשיך לחזור על מה שנכתב כבר כמה וכמה פעמים וכאמור, נראה לי ברור ומובן לכל המעוניין לקרוא ולהבין.
שבת שלום.
 
שוין, נדמה לי שדברי ברורים דיים לכל מי שמעוניין היה להבינם. אין לי בעיה לשמש כר להפצת המניפסט שלך עוד כמה סבבים אם תרצה, אבל בהיעדר התייחסות עניינית לדברי והתבזרותך ל1001 אמירות שאין להן כל קשר לדברי, איני רואה טעם מיוחד להמשיך לחזור על מה שנכתב כבר כמה וכמה פעמים וכאמור, נראה לי ברור ומובן לכל המעוניין לקרוא ולהבין.
שבת שלום.
שבת שלום.
 
טענו, אז טענו :). כתבו הרבה שטויות בהקשר הזה בזמן האחרון כאן :). רוב הכתיבה התבססה על בורות, אי-קבלת דברי האחר גם כשהוא מעיד על עצמו, והתעקשות על עמדות שאין בהן כל ממש. כמובן שאין כל קשר בין הטענות הללו להלכה היהודית שאכן בדיוק כמו שכתבת, אוסרת על שימוש (וממילא כתיבה) במחשב בשבת.
לא טענו, אלא אתה טענת כפי שניתן לראות בקישור בתחילת השרשור לדבריך על הפוסקים, כמובן מבלי שהבאת מקור וכעת גם מי שהאמין לך יכול להבין ששיקרת.
הצטרף אליך גם ai27.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לא טענו, אלא אתה טענת כפי שניתן לראות בקישור בתחילת השרשור לדבריך על הפוסקים, כמובן מבלי שהבאת מקור וכעת גם מי שהאמין לך יכול להבין ששיקרת.
הצטרף אליך גם ai27.
גב' מקפיצונת יקרה. בשום מקום בעולם לא תמצאי שאני כתבתי שההלכה מתירה כתיבה בשבת. לא יודע מה מטרת נסיון ההטעיה הפתטי הזה, אבל בחייאת, נסי קצת להעלות את הרמה אם תרצי להמשיך לקבל תגובות ולהקפיץ את השרשור כל שבוע :).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה